סקוטלנד באנגליה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Nigel Winterburn, ‏3/1/05.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לאור דאגה כנה שהביע איסטלנדס בדיון המחזור, החלטתי להקדיש דיון מיוחד לנושא הזה. כבר שנים רבות שמומחים מתריעים על כך שהליגה האנגלית מאבדת מהעניין אט אט מאחר ו2-3 קבוצות גדולות שולטות בה ביד רמה ופותחות פערים אדירים משאר הליגה. חג המולד האחרון שעבר עלינו רק הנציח את התמונה הזו, כש-3 הגדולות, צ'לסי, ארסנל ומנצ'סטר יונייטד, השיגו 9 נקודות מ-9 אפשריות, הישג שנחשב לנדיר ביותר במשחקי הכריסמס הצפופים עד לשנים האחרונות. הרקורד המושלם של 3 הגדולות בעונת החגים צפוי להישמר גם מחר, כשהן ישחקו 3 משחקי בית מול קבוצות מרכז טבלה.
    האם לדעתכם יש בכלל בעייתיות במצב שנוצר? הלא כמעט בכל ליגה בעולם ישנן 2-3 קבוצות ששולטות בה ביד רמה (מילאן ויובה באיטליה, 3 הגדולות בפורטוגל והולנד, סלטיק וריינג'רס בסקוטלנד, מכבי חיפה בישראל). ואם אכן לדעתכם המצב הקיים הוא בעייתי, אז מה ניתם לעשות כדי לשנותו? להטיל מגבלות כלכליות על הגדולות?

    שתפו אותנו בכל דעותיכם ודאגותיכם
     
  2. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תראה, עדיף שלוש קבוצות מאשר שתיים, לא?
    עקרונית זה די נכון, נכון לעכשיו. בשביל להתמודד כוים על אליפות הפרמיירשיפ אתה צריך גב חזק. היחידה מחוץ לשלישייה שבאמת יכולה לתת פייט למחירים שהשלוש מוציאות היא ליברפול. אם בניטז יצליח לבנות שם משהו שמתחבר, הם ידביקו את שתי הלונדוניות ויונייטד.
    עוד קבוצה שיש לה גב כלכלי חזק היא ניוקאסל, אבל שם צריכים לעשות בדק בית יסודי. גם לה יש פוטנציאל להיות קבוצה לאליפות, אבל הם חייבים למצוא דור חדש שיזכיר את ניוקאסל של לפני 8 שנים.

    מלבד אלו שום קבוצה כנראה לא תוכל להתחרות על האליפות בשנים הקרובות, אלה אם בא איזה אברמוביץ' אחד שהופך את השולחנות. מה לעשות, זה המצב - אבל לפחות יש קצת תחרות.
     
  3. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני לא חושב שיש איזה שהוא שינוי בכל הקשור לתחרותיות בליגה. מאבק על האליפות תמיד היה נחלתן של שתיים או לכל היותר שלוש קבוצות.

    כמו שכבר אמרו כאן, הכל שאלה של כסף, אם אחד הסוסים השחורים (וילה, בורו, אברטון) תגיע לצ'מפיונס ליג - אולי נראה שינוי גם בכל מה שקשור ליחסי הכוחות בליגה.
     
  4. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצב כמו בסקוטלנד בפרימיירשיפ זה מוגזם, העובדות בשטח לא מאפשרות מצב כזה.

    אם נעלים עין ממה שקורה על הדשא עצמו ונבחן את כל מה שמסביב אפשר לראות בדיוק מהיכן נובעת הבעיה אצל השכנים מצפון. סלטיק פארק מאכלס בתוכו 60,500 צופים בכל שבוע, איברוקס לא כל כך פראייר מאחור עם 50,400. תוסיפו את ההכנסות האסטרונומיות של הכרטיסים והמנוים לזכויות השידור, המענקים מאירופה ומכירות השחקנים האיכותיים וכבר תקבלו פער כלכלי עצום שאף קבוצה אחרת בסקוטלנד לא תגשר עליו גם בעוד 50 שנה (רק לשם השוואה, חוץ מבסלטיק פארק ואיברוקס, האצטדיון הגדול ביותר בSPL הוא פיטודרי של אברדין המכיל רק 22,000 מקומות, וגם שם ממוצע הקהל בליגה הוא בקושי 13,000 צופים).

    באנגליה המצב הרבה (הרבה הרבה) יותר מאוזן. טיב המתקנים מתפרס יפה על כל 20 הקבוצות בליגה והתקציבים השיוויניים מסקיי ספורטס יוצרים לכל קבוצות הליגה מציאות כלכלית בה אפשר להתחרות בגדולות.

    עדיין לא הגענו למצב בו יש משחקי באנקר ידועים מראש. אפילו ווסט ברום יכולה לכפות תיקו בברידג', אם תשחק נכון ויהיה לה קצת מזל. כמו שקירק כבר ציין, זה נורמלי ששתיים-שלוש קבוצות נאבקות בצמרת, זו טבעה של הצמרת. אולי השנה זה כבר אבוד, אבל עם ניהול נכון לאורך עונה שלמה, גם ניוקאסל, ליברפול וטוטנהאם יכולות להדחף לצמרת עם הפוטנציאל שלהן.

    לגבי הסוסים השחורים, את בורו קל יותר לראות מתפתחת מהעונה הזו הלאה בהמשך, אברטון נראית לי בדרך להנגאובר ארוך וכואב בעונה הבאה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/1/05
  5. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין דבר כזה יותר מ- 3 קבוצות שנאבקות על האליפות, זה בלתי אפשרי מבחינה לוגית. אין אין סוף שחקנים סופרסטארים, מאמנים גדולים וכסף בלתי מוגבל... (ספרד - 1 איטליה - 2 צרפת- 2 גרמניה- 3 טורקיה- 2 ארגנטינה- 3 ישראל- 1 הולנד- 2 אנגליה- 3)
     
  6. Dja Ettien Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/04
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ככה זה בכדורגל, מה שאני מבטיח לכם זה שבעוד חמש שנים לפחות אחת משלושת הקבוצות האלה תתחלף עם קבוצה אחרת, וככה זה, ותמיד תיהיה אחת שתפתיע, או אפילו שתיים, זה המחזוריות של הכדורגל.. עכשיו זה ככה, שנה הבאה זה יהיה אחרת.
    ותשמעו, זה לא מפתיע אותי, קבוצות כמו ארסנל ומנצ'סטר שדואגות היטב לנוער שלהן ומטפחות שחקנים ויש להם שחקנים טובים ששומרים על המחזוריות של המקום שלהם בטבלה מעונה לעונה, צ'לסקי עכשיו מצטרפת בעקבות אברמוביץ', אבל לכו תדעו אולי איזה שייח טחון לאללה יקח מחר איזה קבוצה ויעשה אותה צ'לסי 2, או פתאום אחת הקבוצות הגדולות תיכנס למשבר הפסדים..
     
  7. cityblues beter dead than red

    הצטרף ב:
    ‏21/9/04
    הודעות:
    3,507
    לייקים שהתקבלו:
    6
    מין:
    זכר
    ספרד -1?
    ומה עם ברצלונה?נמצאה מקבצת נדבות על החופים הבוציים של סרי לנקה?
     
  8. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מתפלא שעוד לא הוזכר פה שמו של אפי "שוויוניות" בירנבאום.

    חבר'ה, היום בכדורגל וכדורסל מקצועני ,הכסף משחק תפקיד. מי שאין לו כסף ,סיכוייו להצלחה פחותים.
    לכן גם בשנים הבאות הטריו של ארסנל-יונייטד-צ'לסי ימשיכו לדהור בליגה האנגלית.

    אין לי שום בעיה עם המצב הקיים ולא צריך לעשות שום הגבלות כלכליות, להיפך, מי שרוצה להתחרות בגדולות שישיג מקורות מימון והשקעה, וכך יוכל להתחרות, זה בדיוק כמו השטויות שרוצים לעשות תקרת שכר בליגת העל בכדורסל בארץ.

     
  9. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    גם אני לא רואה כל פסול במצב הקיים כיום, אבל ראיתי שאנשים פה התמרמרו עליו אז חשבתי שהנושא שווה דיון. מצב השליטה בצמרת לאורך מספר שנים של 3 קבוצות הוא די נורמלי וקורה בכל העולם. כסף מביא להצלחות שמביאות לעוד כסף, ובסה"כ קשה מאוד להוריד קבוצה גדולה ממעמדה (בשביל זה צריך את פיטר רידסדייל) או להיכנס למועדון הגדולות מבחוץ.
    גם עם התרחבות הפערים אנחנו עדיין מקבלים יחסית הרבה הפתעות בפרמיירשיפ במשחקי גדולות-קטנות. הנה רק העונה ארסנל עשתה לה תיקואים ביתיים עם בולטון, ווסט ברום והסיינטס ותיקו בחוץ עם קריסטל פאלאס. אם זה לא הפתעות אז אני לא יודע מה כן נחשב להפתעות...
     
  10. ג'רמיין דפו Member

    הצטרף ב:
    ‏7/6/04
    הודעות:
    1,458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא זאת הבעיה...דווקא קבוצות שמגיעות מהליגה הראשונה הן הבעיה הגדולה...קבוצות מצחיקות כמו ברומיץ,ונוריץ פוגמות בליגה ולא מצליחות לחבר פאס. וגם הרמה של קבוצות הדרג השני כמו וילה,בורו,וכו...ירדה בגדול.
     
  11. Dja Ettien Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/04
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו פסדר, ומה עם קבוצות אבל כמו פורטסמות'? שדווקא כן עושה בעיות, ופה ושם מקלקלת...

    אין מה לעשות זה טבע הדברים, וזה לא רק ביגלל העולות החדשות, פה ושם יש עולה חדשה שפוגעת ומצליחה לתפוס מעמד.
    האמתי שלדעתי אין שום בעיה במצב הקיים, איפה הייתה צ'לסי לפני אברמוביץ'? אז הכסף משחק, נכון, אבל הנה קבוצות כמו אברטון שכן תופסות מקום בטופ, ועומדות בטבלה מעל קבוצות מכובדות מאוד כמו ניוקאסל וליברפול.


    בקיצור מה שאני טוחן פה זה שאין שום דבר רע במצב של היום, לפני שנתיים זאת הייתה ליברפול, השנה זאת צ'לסי, עוד מעט זה ישתנה, טבעו של כדורגל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/1/05
  12. eastlands Member

    הצטרף ב:
    ‏8/6/04
    הודעות:
    6,333
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כניראה שאנחנו לא מסכימים ,בכל זאת אני התכוונתי לעובדה שהאלופות התחלפו ויותר מזה בתקופה של 13 שנה התחלפו 9 סגניות שונות כולל ווטפורד, סיטי , סאותהמפטון איפסוויץ' ווילה , להבדיל מהפחד ששלושת הגדולות יוצרות ליגה משלהם והפער עלול לגדול עוד יותר ,
    באנקרים כמו בסקוטלנד - בדיוק כך נכון שברומיץ' חילצה נקודה בהייבורי אבל גם סלטיק פעם ב10 משחקים עושה תיקו , ואגב אם 3 הגדולות מנצחות מחר הם קובעות תקדים , בפעם הראשונה בתולדות הפרמייר 3 המובילות מנצחות 4 רצוף וצוברות 12 נקודות כל אחת , בטן הפרמייר רחוקה מאוד מהגדולות , שלא לדבר על העולות כפי שרובי ציין , הדאגה שהפער יגדל נובעת מהכסף של ליגת האלופות בצירוף לירידת הכנסות אצל שאר הליגה עקב משחקים חסרי תחרות ועניין .
    למזלי ובניגוד לדעתכם באנגליה ובאירופה כן חושבים כיצד לצמצם פערים , ועדות בנושא הולכים לקחת החלטות בקרוב , אני מקוה שזה לא יהיה מאוחר מידיי
     
  13. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נתון מעניין שאבי מלר סיפר לי עליו אתמול הוא כי מבדיקה שהוא עשה לאורך כל ההיסטוריה של הכדורגל האנגלי לא היה מקרה ששלושת המוליכות ינצחו 4 משחקים רצופים ביחד אז יהיה מעניין לראות אם מחר ההיסטוריה תשתנה ועדיין

    אני לא מסכים שהליגה הפכה להיות משהו כמו מיני סקוטלנד,הולנד או משהו בדומה,
    לא חוכמה לבוא לסגור גולל על הליגה כאילו התוצאות האחרונות מלמדות על מצב חדש שלא היה קיים בעבר,
    לאורך ההיסטוריה ובמיוחד ההיסטוריה היותר קרובה(80,90)תמיד היתה קבוצה אחת דומיננטית במיוחד(ליברפול ולאחר מכן יונייטד)שבעצם היתה זו שהכתיבה את הרמה והקצב,המצב כיום הוא שלא עוד קבוצה או 2 אלא 3 קבוצות מרכזיות מתמודדות על התואר,
    איך שאר הקבוצות האחרות יכולות לצמצם פערים ולהתמודד גם הן?כסף שמושקע נכון ע'י ניהול בריא וטיפוח מחלקת נוער!
    אין תירוצים,כמות הכסף שזרמה בוויט ארט ליין בשנים האחרונות היא גבוהה יותר מזו שבהייבורי!
    לידס בניהול בזבזני וגרוע התפרקה בשעה שצמחו במועודון קבוצות נוער מבטיחות ביותר!
    אף אחד לא יכול להגיד לי שטוטנהאם,ניוקאסל,ליברפול,אברטון או לידס הן קבוצות קטנות שלא יכולות להתמודד עם ארסנל למשל במשאבים כספיים או בכמות קהל.
    ושוב ניהול נכון כלומר מנג'ר מתאים שיקבל מספיק זמן עבודה בכדי לעשות שינוי משמעותי לפי תפיסת עולמו(ואין מה לעשות שינוי כזה יכול לקחת כמה שנים טובות)כמו וונגר,פרגוסון.
    צ'לסי לפני שנים לא מעטות השקיעה כספים רבים ומנגרים רבים באו והלכו(הודל,חוליט,וויאלי,רניירי)ללא תוצאות משמעותית ככה שלבוא לוהגיד כי רק הכסף הגדול קובע יהיה טעות.

    יש פערים אבל עדיין מה הסיכוי שבסקוטלנד קבוצות בדומה ל-בולטון יסיימו בתיקו עם שלושת המובילות בעונה אחת(שתי תוצאות תיקו בחוץ)?
    ברומיץ העלובה סיימה בתיקו בהייבורי ופאלאס בנס לא ניצחה אותה בבית,
    פורטסמות מנצחת עונה שנייה ברציפות את יונייטד בביתה ויש עוד דוגמאות ועוד יהיו תוצאות "מפתיעות"בהמשך העונה כולל צ'לסי(שלהזכיר הפסידה כבר העונה לסיטי ואתם יודעים מה אני חושב עליהם),
    אני יכול להזכיר גם את וולבס בבית נגד יונייטד עונה שעברה ועוד ועוד ועוד.

    במשך שנים התוצאות באנגליה של הגדולות מול הקבוצות הקטנות הן אלו שקבעו את גורל האליפות ולא המפגשים בין הגדולות(וכך זה גם יימשך) האם המצב הזה קיים באיטליה או ספרד?לא חושב!
    המצב של צמרת חזקה היא נכונה גם באיטליה וספרד ועדיין הסיכוי של קבוצה מתחתית הליגה באנגליה לנצח קבוצת צמרת הוא גדול יותר.

    שוב ניהול נכון לטווח ארוך(והרבה סבלנות)ודגש על מחלקות הנוער.


     
  14. eastlands Member

    הצטרף ב:
    ‏8/6/04
    הודעות:
    6,333
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קשקוקים נוער שמוער ,לא פלא שכל מי שכתב כאן הוא אוהד אחת מ3 הקבוצות המדוברות , לכם המצב לא מפריע אבל לי ולעוד מליוני בריטים המצב כן מפריע , צריך להסתכל לעומק הבעיה , וכולם מודעים לכך שיש בעיה , תקראו קצת מאמרים מקצועים בנושא ואולי אז אתם תבינו את מה שאני מבין , אגב גם פיתרונות כבר עלו , אבל הפחד הוא שהקבוצות הגדולות יפריעו למהלך מהאינטרס האישי שלהם
    סטרטפורד- אתה צריך להבין שלא מספיק לגדל נוער כשרוני , החוכמה היא לדאוג שהנוער הזה ירצה להשאר ולא יתפתה להצעות של 3 הגדולות שרק ימתינו לכשרון כדי לחטוף אותו ולפעמים אפילו סתם לקנות על מנת להחליש את היריב , ואגב זה מתחיל כבר ברחוב ובבית הספר יותר ויותר ילדים בבראדפורד ואולדהאם אוהדים את 3 הגדולות במקום לעודד את הקהילה המקומית , מישם זה מתחיל ועל העובדה הזאת הולכים לשם דגש
     
  15. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תכוונתי למספר הקבוצות שמתמודדות על האליפות, לא יודע מה הבנת... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
    סה"כ אני חושב שמהבחינה הזאת המצב בפרמייר ליג יחסית לליגות אחרות הוא טוב מאוד ויש מידי פעם הפתעות שמוסיפות צבע ועניין (וולבס ופומפי ניצחו את יונייטד, פאלאס ובאגיז הוציאו תיקו מארסנל, סיטי ניצחה את צ'לסי והיו עוד כמה תוצאות כאלה.)