ענייני דיומא: המאזן של סיטי - תעודת עניות לליגה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏16/12/17.

?

המאזן של סיטי - תעודת עניות לליגה?

  1. כן

    8 הצבעות
    30.8%
  2. לא

    14 הצבעות
    53.8%
  3. מוקדם לקבוע

    4 הצבעות
    15.4%
  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    סיטי שוברת ויש לומר בקלות שיאים הסטוריים בליגה האנגלית שתחגוג בשנה הבאה 130 שנה להווסדה. למעשה הקשיים הגדולים ביותר היו לה נגד קבוצות מחלק התחתון של הטבלה - אברטון, בורנמות, ווסט האם, סותון. ודווקא את הקבוצות הגדולות היא פירקה בקלות - ליברפול, ארסנל, טוטנהאם. גם בדרבי הראתה עליונות מוחלטת.

    האם לתחושותכם זו תעודת עניות לפרמייר ליג שמתיימרת להיות המעניינת והטובה בעולם או שלא, הקרדיט ב - 100% לפילוסופיה ולעבודה של פפ ולא היה מה לעשות טוב יותר ליריבות שפגשו אותה עד כה העונה?

    פירוט תשובות:
    כן - בתקציבים הקיימים בליגה הייתי מצפה לראות תחרות טובה יותר מצד היריבות, גם אם סיטי באמת הטובה ביותר ופפ לחלוטין עשה עבודה גדולה בחודשים האחרונים.

    לא - פפ בונה קבוצה הסטורית. רמת האימון בליגה היא סבירה+ ולמפסידות לא היה מה לעשות כל כך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/12/17
  2. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,571
    לייקים שהתקבלו:
    1,092
    זה לא מקדם אותנו בתור ליגה, אנחנו אוהבים להגיד שבספרד זו ליגה של 2 קבוצות ולא נרצה לשמוע הערות דומות..אבל אני לא דואג יותר מדי
    כי היה לסיטי כבר גל כזה אמנם קצת פחות, ואז הם נרגעו לכמה שנים. אז הקבוצות האחרות יבינו מה לעשות בשלב מסויים.
     
  3. סולשאאאר Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/17
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    231
    מין:
    זכר
    קודם כל, מוניטין ומה שקורה במציאות הם שני דברים נפרדים.

    רק בשבע השנים האחרונות היו לנו 4 קבוצות שסוגרות את הסיפור הרבה לפני חודש מאי (יונייטד בשנה האחרונה של פרגי, צ'לסי פעמיים תחת מוריניו וקונטה ועכשיו סיטי שהיא כמובן הכי מרשימה מביניהן).

    אולי בכל זאת אפשר לטעון שהפרמיר ליג יותר תחרותית מאחרות כי כל פעם הקבוצה שמשאירה אבק למתחרות שלה משתנה, וזה משהו שאי אפשר להגיד על שאר הליגות הגדולות באירופה בשנים האחרונות.

    לא הייתי קורא למה שסיטי עושה "תעודת עניות לליגה", כי זה היה קיים עוד לפני שפפ גרם להם להיראות כל כך טוב. רמת הכדורגל בפרמיר ליג ירדה מאוד בשנים האחרונות, ועכשיו פשוט יש קבוצה אחת שמבליטה את זה לאין שיעור.

    במקום ליגה שבה אין אף קבוצת צמרת שהיא ב-א-מ-ת טובה ביחס ל"אריות אירופה", עכשיו יש לנו ליגה שבה יש קבוצה אחת כזאת.

    זה לא הבדל כזה גדול מבחינתי.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    אולי יעמידו אותי על טעותי החל מפברואר, אבל ההרגשה שלי שהאנגליות דווקא כן מסוגלות ליותר מול "אריות אירופה" הפעם.
     
    Coutinho10 אוהב/ת את זה.
  5. סולשאאאר Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/17
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    231
    מין:
    זכר
    אני בהחלט יכול לראות את זה קורה,
    אבל אני משייך את זה בעיקר לכך שבארסה, ריאל, יובה ובאיירן כבר לא חזקות כפי שהיו לפני שנתיים-שלוש.

    זה פחות קשור לאיזה שיפור פתאומי ביכולת של הצמרת האנגלית לדעתי.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    נו אז על אותו מטבע גם האנגליות הפסיקו בזמנו להיות חזקות כפי שהיו ב - 2004-2009 נגיד ככה.
    אי אפשר גם להתעלם מכך ששני השחקנים הגדולים של הדור ובפער שיחקו בליגה ספרדית והכריעו המון.
    וכמובן מצד שני ניהול לא מספיק טוב אצל אנגליות. ירידה בקרנה של יונייטד - שהחלה למעשה אחרי הזכיה האחרונה שלה במפעל או לפחות אחרי מכירת רונלדו(פרגי הפסיק לחשוב איך להתחדש אלא איך לשמר ואחרי הפרישה שלו המועדון עשה את כל הטעויות לפי הספר כדי ליפול), ההתקעות עם ונגר בארסנל, מהלכים לא ברורים לעיתים בצ'לסי(אבל מה שיפה בכדורגל זה שדווקא מבלגן נולדה הזכיה היחידה שלה) וגם סיטי בזבזה הרבה שנות צ'מפיונס על מנצ'יני ופלגריני.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/12/17
    WellNeverDie אוהב/ת את זה.
  7. סולשאאאר Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/17
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    231
    מין:
    זכר
    לחלוטין.
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הדבר שקידם את הליגה הספרדית הוא ההמצאות של 2 קבוצות חזקות כל כך, ואפילו של קבוצה אחת מאוד חזקה. ריאל לא הייתה מה שהיא היום בלי ברצלונה של פפ ובלי מסי, ואתלטיקו לא הייתה כזאת ללא ריאל וברצלונה. רק ככה משתפרים.
    הבעיה בפרמייר ליג בשנים האחרונות הייתה שהאלופה הייתה קבוצה די בינונית. מצד אחד זה גרם למי שזכתה באליפות למחשבה שהיא לא צריכה להשתפר יותר מדי, ולקבוצות האחרות להרגיש שגם בלי חיזוק רציני הן יכולות להתחרות על האליפות ומצד שני גם לעיוורון לגביי החולשות של הקבוצות בפרמייר ליג. אם יונייטד יכלה לזכות באליפות עם אשלי יאנג וולנסיה בתור מגינים, אז סביר להניח שהם היו נשארים הרבה זמן בתור המגינים הפותחים. בליגה שיש בה את סיטי, קבוצות שירצו להתמודד איתה יצטרכו לשפר הרבה מאוד במשחק שלהן כדי לעמוד בקצב, וזה יתרום מאוד לליגה בטווח הבינוני.
     
    Gianzola ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    מסכים עם רוח הדברים שתחרות אמורה לשפר קבוצות. יונייטד של פרגי ניזונה הרבה מתחרות, תחילה מצד ונגר ואחר כך מצד של צ'לסי. מלהתחרות בקיגאן לא היה נולד טרבל.
    אבל צריך להבין קודם ששתי הגדולות שדדו את הליגה הספרדית עם הסכם שידורים ולגמרי הרסו את התחרותיות. באשר לאתלטיקו מדריד הם פשוט פגעו בול במאמן.

    אני נהנתי הרבה יותר לראות ליגה ספרדית בכללותה(לא קבוצה ספיציפית) - בניינטיז - תחילת האלף.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    טענתי בתחילה השנה שהאנגליות השנה חזקות יותר משנים קודמות. אני חושב שזה גם יתבטא בליגת האלופות מה שהיה כישלון גדול בשנים האחרונות.
    אבל סיטי בכושר הנוכחי היא מהטובות בעולם, אולי הטובה בעולם, וזה משהו שכניראה גם בליגה האיטלקית, גרמנית וספרדית היה שווה מאזנים דומים.
    השאלה האם היא לא הגיעה לשיא מוקדם מידי כמו באיירן תחת פפ, כי כולנו זוכרים את פרגוסון שכשנשאל בזמנו מה היה סוד ההצלחה בעונות שגם הצלחנו בליגה וגם הצלחנו בליגת האלופות (הגעה לשלבים המכריעים וכמובן גם זכיה) והוא ענה בין היתר לדעתי להגיע לשיא בזמן הנכון ותמיד זה הרגיש שהיונייטד תחת פרגוסון הגיעה לשיאים בשלבים מתקדמים יותר.
    אז הפתיחה הרצחנית של סיטי שווה אליפות כבר בדצמבר, אבל קשה לי להאמין שהם ישמרו על רמה דומה עד מאי ולכן לדעתי צפויה דעיכה מסוימת שתשפיע כמובן גם על אירופה אבל גם על הליגה עם צבירת נקודות בקצב יותר נמוך במחצית השנייה של העונה.
     
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    צריך לחכות ולראות אותם בליגת האלופות.
    כשברצלונה דרסה את הליגה הספרדית אהבו לצחוק על הליגה הספרדית, אבל כשגם יונייטד הגדולה של פרגוסון חטפה מהם בגמר זה היה ברור שמדובר בתופעה מיוחדת. בינתיים את נאפולי סיטי ניצחה פעמיים אבל זה היה אחרי מאבק קשה, אז קשה להכריע.

    לדעתי יותר משמדובר על שאלה של רמה מדובר על שאלה של סגנון. ברגע שסגנון חדש עובד טוב בפרמיירליג - המאמנים מקובעים מדי ולא מצליחים להתמודד איתו. ביקום מקביל זה עבד לונגר...
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הן הרסו את התחרותיות כי הן קבוצות ענקיות, לא כי הן פגעו ברמה. קשה למדוד את זה, אבל גם שאר הספרדיות הפציצו באירופה למרות שבליגה אין תחרות. סביליה, אתלטיקו וולנסיה של העונה, אלו קבוצות ברמה גבוהה מאוד.
    אתלטיקו פגעו במאמן זה נכון, אבל גם הוא לא היה מצליח להביא לשלמות את הכדורגל ואת פילוסופיית המשחק שלו, בלי שהיה צריך להתמודד מול שתי הקבוצות הטובות בעולם ולקבל בראש כמה שנים.
    הליגה הספרדית היא ממש לא אותה ליגה שברצלונה של פפ הייתה מחלקת בה לקבוצות חמישיות בכל משחק בית. ההגנות הרבה יותר חזקות, ההתקפות יותר חכמות, וזה רק תודות לעובדה שבכל שבוע שחקנים באו, קיבלו בראש ולמדו איך להתמודד מול השחקנים הטובים בעולם.
     
    Gianzola ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    אולי אתה יותר מתאר את העונה הזו, אבל מה עם כל העונות הקודמות בעשור הזה?
    שנית כל זה שהם הרסו את התחרותיות יש לזה חיזוק גם ממש מספרי. איך מחולקת עוגת שידורים. מבחינתי בפרמייר ליג זה קרוב למושלם ומבחינתי נותנים כלים כספיים ראויים ומכאן זה כבר באמת שאלה של איך קבוצות מתמודדות עם זה.
    לספרדים עוזרת עבודה מאוד נכונה בגילאי נוער והם מפתחים המון שחקנים טכנים וחכמים ובכל זאת הסכם שידורים הזה הרס שם את הליגה. על איזה תחרות אפשר לדבר?

    באנגליה כאמור זה שונה ולכן גם הצבעתי ל"כן". כן אני מצפה בכספים האלה להנהלות יותר יצירתיות. ולגבי יונייטד כמובן דנים לאורך כל העונה עד כמה רחוקה רמת המשחק מהכסף שמושקע שהוא באמת קרוב לסיטי.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    לדעתי סיטי אפילו יותר עצמתית מבאיירן של פפ(שהיתה קבוצה עצמתית לשעצמה) יותר קרובה לבארסה ההיא, אבל כמובן שנצטרך לחכות עם ההשוואה הזאת עד סוף העונה. החוזק של סיטי זה העומק המפלצתי שלה והוא אמור לאפשר לה לשמור על אותה רמה לאורך כל העונה, מה שכן יש שחקן אחד שאין לו תחליף בסגל וזה דה ברוינה. מצד שני לכל קבוצה גדולה באלופות יש את הכוכב הזה שאין לו תחליף בסגל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/12/17
  15. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,101
    לייקים שהתקבלו:
    1,402
    לא הייתי אומר שזו תעודת עניות לליגה מהסיבה שהאנגליות כולן מצליחות באירופה. כשהן מתבזות שם אז זו תעודת עניות אמיתית. כשיש קבוצה שבורחת לליגה בצורה כה משכנעת וגם מפרקת באירופה כמו שסיטי עושה העונה, פשוט לדעתי אין מה לעשות. במקרה הטוב, נגיד וסיטי הייתה משחקת בליגה אחרת, הייתה אולי קבוצה אחת בכל ליגה שהייתה יכולה להתחרות איתה, לכן זה לא אומר שום דבר על הליגה כמכלול (אם כי אני אישית חושב שהליגה די חלשה בשנים האחרונות אבל זה דיון אחר).

    חייבים לתת להם קרדיט, זה לא מקרי שהם שוברים את כל השיאים כמו שציינת, אני בטוח שהיו המון שנים בהן הליגה הייתה חלשה יותר. מה שסיטי עושה העונה זה יוצא דופן לחלוטין. המון דברים התחברו שם והאמת היא שהם היו רגע מקפיצת המדריגה הזאת כל השנים האלה. היא מזמן the team to beat באנגליה וגם בעונות חלשות של מנצ'יני ופלגריני הם הציגו פילוסופיית כדורגל מרשימה ולמרות הבזבזנות המוקצנת לעיתים, לא היו שם פיאסקואים כמו בצ'לסי של אברמוביץ' למשל. היתרון היחסי העצום של סיטי החל ברגע שהם מינו את צ'יקי בגירסטיין לתפקיד המנהל המקצועי. בעוד שבראש כל הגדולות באנגליה עומדים אנשי עסקים למיניהם, בסיטי מי שמקבל את ההחלטות המקצועיות הוא איש כדורגל. סיטי מאיימת כעת להשתלט על העניינים בשנים הקרובות לפחות בזירה המקומית ואם הם ימשיכו כך אין שום סיבה שזה לא יקרה. אם וכאשר אנשי העסקים יתחילו לנתח אותם ויבינו מה הם עצמם עושים לא בסדר, רק אז אולי נראה שינוי. כרגע שאר הגדולות לא ברמה הזאת בכלל.

    כמובן שמול כוח כזה היחידות שיכולות לתת פייט ריאלי בשנים הקרובות הן צ'לסי ויונייטד. שאר הקבוצות נמצאות בנקודת התחלה נמוכה מדי (מבחינה כלכלית/רמת סגל/מאמן או הכל ביחד). מה שדי בטוח זה שנראה תגובות מצד רוב המועדונים שמתיימרים להלחם על האליפות (ובכך בעצם זה יגרור תגובת שרשרת לשאר הטבלה) ובהחלט ייתכן שסיטי הזאת תהיה טובה לליגה בטווח הבינוני והארוך. כרגע אני חושב שזה די אבוד לנו.
     
    golding אוהב/ת את זה.