ענייני דיומא: בעיית השובע

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏4/2/18.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בעקבות עוד דיון בפורום של ריאל מדריד וחלק מהתגובות - 'הצ'מפיונס מייצר אצלהם רעב וגישה אחרים', אני רוצה להעלות כאן את הנקודה הבאה. איך מייצרים רעב גם כששחקנים זכו בהכל כביכול? האם מדובר באופי מחורבן של הנפשות הפועלות, האם זה טפטופים מלמעלה, האם זה המאמן, ריענון הסגל, או הכל ביחד? אולי מדובר בסופו של דבר בעניין של איכות?

    ריאל מדריד זכתה בעונה שעברה בהכל ולחצי הראשון של הסיבוב פשוט לא הגיעה הפעם. יש בעיות מקצועיות אבל ברוב העונה זו הייתה בעיה של גישה. איך ראמוס שבע למשל כבר אחרי אליפות אחת? אני אציין שתי דוגמאות:
    איך יובה מצליחה לזכות בשש אליפויות רצופות בהנחה שיש כאן גם אלמנט של נחישות והיעדר שובע ולא רק עניין מקצועי, הרי לא בכל שנה הייתה לריאל מדריד למשל קבוצה מבארסה(אבל בעונת הדסימה לחלוטין כן). או דוגמא שנייה: איך בארסה של פפ הייתה רעבה למרות המון אליפויות? מדברים מבחינה מנטאלית רק, כן, אני שם בצד את מסי-צ’אבי-אינייסטה. אצל ראמוס ראיתי שובע ראשוני כבר בעונה השנייה של שוסטר והוא היה עדיין ילד.

    זה בסדר לאבד את האליפות ולא לשמור עליה, אבל חייבים להילחם, נגדיר זאת כך, והשנה, למשל, לא היה מאבק.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    גם כשקבוצה עוברת עונה סופר מוצלחת היא צריכה לדעת לרענן משהו בסגל שלה, כדי ליצור תחרות ואתגר חדש ולעיתים פשוט גם לחזק את מה שהיה פחות חזק אצלה.
    ריאל להיפך צמצמה את הסגל, שיחררה שחקני אימפקט. הורידה תחרות.

    אפילו פרגי הגדול קצת חטא בכך. קל לבדוק מה יונייטד עשתה בשוק העברות בקיץ 1994, 1999 או 2008 למשל.
     
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,185
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    בגדול, אין הרבה דרך להתמודד עם זה. אין מה לעשות, קבוצה לדוגמא שזוכה ב 3 אליפויות ברציפות, בעונה הרביעית תהיה בפחות טירוף מאשר אחת שנאבקת איתה על התואר ורוצה להשיג תואר ראשון אחרי הרבה מאוד שנים. אפשר לנסות לגרום לזה שזה באמת ייקרה רק אחרי כמה עונות ולא אחרי זכייה -שתיים רצופות, אבל זה דבר שהוא די טבעי וגם קורה לרוב השחקנים. זה נכון הרבה פעמים גם לקהל של אותה הקבוצה דרך אגב.

    ולמרות כל מה שרשמתי קודם, יש כמובן שחקנים ספציפיים שיש להם רעב שלא נגמר, שלמרות שהשיגו הכל, הם תמיד רוצים עוד. אבל אי אפשר למצוא 11 כאלה בקבוצה כדי למנוע את הירידה הדי טבעית בסך הכל.

    באופן כללי אני חושב שזה גם לא ממש קשור רק לענף הספורט בכלל והכדורגל בפרט.
    בן אדם שהיה רגיל לנסוע על סובארו כל חייו, יהיה נרגש מאוד לפני האפשרות לקבל מרסדס, הרבה הרבה יותר מאחד שנוסע עליה כבר 3 שנים.
     
    Roma אוהב/ת את זה.