מחזור 23 :: אתלטיקו מצמצמת ל-7 הפרש. חמישייה לריאל נגד סוסיאדד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י morata, ‏10/2/18.

  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מצטער, להערכתי פיקה בלם טוב ותו לא. יצא לו להכלל בקבוצה מדהימה כמו בארסה ונבחרת ספרד. בבארסה בכלל מדובר על הגנה של פחי אשפה מאז שפויול פרש (ומאסצ'ה בכלל לא בלם) אז אולי זה נראה כאילו שמדובר בעילוי. פיקה לא היה קרוב להיות וורלד קלאס, בלם טוב ובזה זה נגמר. מינה אכן בתחילת הקריירה, אבל לפחות לפי הפוטנציאל ובתקווה שיממש אותו, הוא כן יכול להפוך לוורלד קלאס. את זה שפיקה הוא אחד הגדולים בהיסטוריה אין לי מושג מאיפה הבאת. להשוות אותו לפויול, מאלדיני, נסטה, קנאבארו וכו', זה לא פחות מהזוי. שוב, אני מבין שאולי רשימת התארים שלו מסנוורת, אבל היה לו יותר מזל להיות חלק מקבוצה ונבחרת באמת מדהימות.
     
  2. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מסכים לגבי פיקה והאיטיות. בגלל שגם מינה לא סילון (כן מהיר, אבל לא מספיק בשביל שיצוות עם פיקה), עדיף שיהיה אומטיטי. מצד שני, עם שני מגדלים כמו מינה ופיקה השליטה באוויר תהיה בוודאות של בארסה.
     
  3. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    הגנה פחי אשפה..תסתכל על הספיגות זל בארסה במהלך השנים האחרונות ותראה כמה שטויות אתה מדבר, היא סופגת הרבה פחות מאז שפויול פרש. שרגב, בעצמו אמר שפיקה טוב מימני והיא הבלם הטוב בעולם.

    פויול היה מנהיג אולי יותר, אבל פיקב בלם טוב יותר מפויול.

    אם אתה טוען שפיקה לא וורלד קלאס., או שלא ראית אותו מספיק או שאין לל מושג בכדורגל, העדיף את הבחערה השננייה
     
  4. morata Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/17
    הודעות:
    507
    לייקים שהתקבלו:
    287
    מין:
    זכר
    תהרוג אותי, על מה יש הייפ כ"כ גדול על מינה? קצת הפתיע אותי שהוא בן 23, לפי ההייפ הייתי בטוח 18-20.
    זה כבר לא ממש ילד כמו שמתייחסים אליו, כלומר הוא עוד יכול להשתפר אבל עד כמה התקרה שלו גבוהה?
     
  5. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מה שתגיד. לא נכנס לויכוחי כיתה א', סיימתי מזמן. לדעתץי האישית מדובר על בלם טוב. רחוק מאוד ממה שאתה מתאר. מאוד. כנראה שלא ראית מספיק בלמים טובים בחיים שלך בשביל להשוות, הכל בסדר.
     
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אין שום הייפ, מדובר על בלם טוב מאוד ממה שהראה עד כה הן בקבוצותיו והן בנבחרת. יש משום מה מנהג ישראלי לזלזל בכל מה שלא קשור לליגות הבכירות באירופה וזו טעות. כי אם הבנאדם נבחר לנבחרת השנה בדרום אמריקה, כנראה שמדובר בשחקן טוב. אם יצליח בבארסה? אני לא יודע, אבל העובדה שהם עקבו אחריו למעלה משנה ובסוף החתימו אותו, כנראה אומרת משהו. את הנתונים יש לו, אם יצליח לממש יכול להיות בלם נהדר.
     
  7. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    איפה יש הייפ כל כך גדול?
    הוא בלם טוב ורכש מעניין של ברצלונה, בגלל זה מדברים עליו.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הערה כללית על נושא הבלמים: אני חושב שיש ירידה מסוימת ברף, כל הבלמים ב-10-15 השנים האחרונות לא התקרבו ללבל של החבר'ה האיטלקיים - פאביו קנבארו, אלסנדרו נסטה, פאולו מאלדיני ואחרים, אני תמיד הערכתי גם את ג'ון טרי שלדעתי הוא הבלם הגדול ביותר בפריימרליג. פפה אתלט מטורף אבל היה לא שקט בחלק מהזמן וגם סרחיו ראמוס היה לא יציב והגנתית טעה המון, הערך המוסף שלו הוא ההתעלות במאני-טיים, גם הגנתית כמובן ובעיקר הגולים ברגע האחרון.
    מצד שני, כשקנבארו יצא מאיזור הנוחות שלו - נבחרת איטליה וגם יובה - ראינו אותו רע מאוד במדי ריאל. ראמוס באמת למד ממנו - הוא היה צריך לתקן את הטעויות של קנבארו בעונת האליפות.

    פיקה, פויול, ראמוס, כל החבר'ה האלה - משחקים בסגנון משחק מאוד חשוף ואמנם מול בארסה היו שנים שלא נגעו מולה הרבה בכדור בשל משחק הלחץ, אבל עדיין זה שונה מהסגנון האנגלי ההגנתי של צ'לסי בזמנו או מהשיטה של יובה.

    בשנים האחרונות הפציעות הרגו את פויול ואולי זקנתו על המגרש בלבד מבחינת האיטיות וכן-הלאה - קצת ביישה את נעוריו אבל לא מעבר. אני כן חושב שפויול גדול מפיקה ואין על כך ויכוח אבל קשה לי עם הטייטל של פיקה כ'בינוני'.

    בארסה תוך שנתיים מביאה בלמים נורמליים וזו התקדמות עבורה, אני זוכר את צ'יגרינסקי שהיה פלופ ענק של פפ וכל מיני יצורים כמו מאתייה, ורמאלן ועוד ועוד ועוד. בארסה צריכה משהו מסוים ואת מינה אשפוט בהמשך.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  9. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני מסכים איתך בהכל, פרק לקיטלוג של פיקה כבינוני. מעולם לא אמרתי שפיקה בינוני, אני חושב שהוא בהחלט בלם טוב או אפילו טוב מאוד, אבל רחוק מאוד ממה שעמי מנסה לצייר אותו, לבטח כאחד הגדולים בהיסטוריה. אני גם לא יודע אם מינה יצליח יותר ממנו, אבל אני כן מכיר את מינה מספיק טוב בשביל לדעת שיש לו את כל הנתונים לכך וכנראה שגם הסקאוטים בברסלונה חושבים ככה. בכלל, לפחות בקולומביה יש הרבה שרואים את מינה כטוב יותר מדאווינסון סאנצ'ס, שכבר היום נחשב לאחד הבלמים הטובים בפרמייר ליג, אולי הליגה הטובה בעולם. אז שוב, אין פה חלילה שום זילזול בפיקה ובקריירה הארוכה שלו, אבל אני כן חושב שתופסים ממנו יותר כבלם מצויין לעומת מה שהיה בברסלונה בשנים האחרונות ולא למה שיש בשאר העולם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/2/18
    Raulito אוהב/ת את זה.
  10. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    עצם זה שפיקה מתמודד עם הגנה חשופה, יש עליו יותר מעמסה. אם למשל היו מחליפים את גודין ופיקה, האם האורוגוואי היה מציג אותה יכולת עקבית בסגנון של בארסה החשוף, בעוד פיקה היה מקבל גיבוי הגנתי גדול יותר באתלטיקו?
     
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    בוא נתחיל מזה שפיקה לאיהיה שחקן הרכב אצלינו.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גודין סיפור יוצא דופן ושחקן שפרח בגיל מאוחר יחסית ואף אחד לא יכול היה לדמיין שיגיע לחצי מזה. הוא יותר מהיר מפיקה אבל זה היתרון היחיד שלו עליו בפן האישי ובגדול. לדעתי בגדול התשובה היא לא. ואותו דבר הייתי אומר על קייליני וראמוס שיחליפו קבוצות. סגנון המשחק משנה המון.
    מצד שני ביחס לקבוצה גדולה אתלטיקו נוגעת מעט מאוד בכדור כך שזו נקודה למחשבה
     
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני בעיקרון התייחסתי למכלול של פיקה כשחקן, ללא קשר לקבוצה בה הוא משחק. נכון שהוא שיחק עם הגנה חשופה יותר, אבל מצד שני גם חוזק הקבוצה שלו שלוחצת גבוה וברוב המשחקים גם מחזיקה יותר בכדור ומשמעותית, גם אמורה להקל עליו. אז זה הולך לכאן או לכאן. נאמר זאת כך - אם הייתי צריך לבחור בלם לקבוצה שלי, פיקה לא היה בעשירייה הראשונה שהייתי בוחר.
     
  14. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    פיקה היה בינוני נורא ועשה התקדמות אדירה ב3 שנים האחרונות. אין ספק לגבי זה.

    אבל כמו בהרבה מקרים תזמון זה עניין של טיימינג מה שנקרא.

    כמו שלא מעט שחקנים לא מוערכים מספיק כי הם מושווים לחלוצים כמו מסי וכריסטיאנו, פיקה גדל לדור זוועתי של בלמים. אם הוא היה משחק כדורגל בסוף האייטיז - תחילת המילניום, אני בספק אם הוא היה שם דבר באירופה בכלל.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הבלמים (והקשרים האחוריים) היום ורסטילים בהרבה מפעם, אבל זה בא חשבון היכולת שלהם להגן כמו שצריך. המספרים המשוגעים של מסי ורונאלדו אמנם בולטים גם מעל החלוצים של היום, אבל הם לא היחידים שמביאיאם מספרים שלפני עשור היו נראים דמיוניים.