ענייני דיומא: פוגבה בלוז

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏12/2/18.

?

מי אשם בכישלון של פוגבה במנצ'סטר יונייטד?

  1. פוגבה-אוברייטד, רחוק מלהיות וורלד קלאס, שיתרכז באינסטגרם

    6 הצבעות
    31.6%
  2. מוריניו-פוגבה שחקן ענק, המנג'ר לא משתמש בו נכון

    13 הצבעות
    68.4%
  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    על דבר אחד כולם מסכימים: פול פוגבה במנצ'סטר יונייטד הוא הרכישה הכושלת בתולדות הכדורגל ביחס למחיר. אמנם מאז שנרכש כבר ירד ממנו הטייטל המכביד של "השחקן היקר בעולם" לאחר שניימאר, דמבלה וקוטיניו עקפו אותו, אבל לאחר שנה וחצי כבר ברור שפוגבה לא מצדיק את סכום העתק ששולם עליו באוגוסט 2016, לא ביכולתו האישית ולא ברמה הקבוצתית. אתמול היה אולי רגע השפל שלו, כאשר לאחר 60 דקות של יכולת מביכה בהפסד לניוקאסל הוחלף על ידי מייקל קאריק הישיש. אז על זה יש הסכמה, עכשיו נשאלת השאלה-מי אשם?

    כאן העולם נחלק לשתי אסכולות. הראשונה טוענת כי הכתובת למעשה תמיד הייתה על הקיר, שפוגבה מעולם לא הוכיח את עצמו כשחקן ברמה עולמית, שאולי יש לו כישרון אבל אין לו את האופי המתאים ובגיל 25 כבר קשה לצפות שיתבגר ויבשיל. ביובנטוס היו לו את וידאל ופירלו שעזרו לו, ביונייטד אין שחקנים ברמה הזאת ורמתו האמיתית נחשפת. פוגבה הוא הסמל המובהק לכל מה שרקוב בכדורגל של ימינו-שחקן צעיר שמרוויח המון כסף, מתעסק כל היום בתספורת שלו ובצילומים לאינסטגרם, ולא טורח להתאמץ במשחקים ולשפר את יכולתו. יונייטד קנתה חתול בשק ואין להתפלא שזה מה שקרה.

    האסכולה השנייה טוענת כי אנשי האסכולה הראשונה מדברים שטויות, הרי פוגבה הוכיח את עצמו במשך ארבע שנים ביובנטוס, מועדון לא פחות גדול מיונייטד, גם במסגרת ליגת האלופות, וגם במדי הנבחרת הצרפתית. אי אפשר לבטל את יכולתו. הסיבה שזה לא מצליח ביונייטד נעוצה במנג'ר, מוריניו, שמשחק איתו בעמדה הלא מתאימה, בקישור האחורי במקום מאחורי החלוץ, ובאופן כללי בשיטת האנטי-כדורגל שלו בלתי אפשרי לשחקן יצירתי להצליח, כמו רבים ביונייטד לפניו ואחריו.

    אז מי צודק בויכוח? אוברייטד נלעג, או שחקן גדול שנחנק על ידי המנג'ר? מה שבטוח, את התקוות הגדולות שביטא השער של 4-4-2 מעט אחרי שחזר ליונייטד הוא רחוק מלהגשים, אולי למעט "Sell like Beckham":
    https://pbs.twimg.com/media/C8jlFD_XgAAMfkn.Xxx
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    העונה הכי טובה של פוגבה אצלנו היתה דווקא העונה האחרונה, בה לא היה לא פירלו ולא וידאל
     
  3. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,571
    לייקים שהתקבלו:
    1,092
    זה באמצע עם העדפה לכיוון של האובר רייטד, בגלל שהוא כן הראה יכולות טובות יותר ב Seria A
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני חייב לומר שאין לי עמדה חד משמעית. ברור שהרבה מהאשמה נופלת על מוריניו ובכלל על יונייטד כמועדון עלוב שאף אחד לא יכול להצליח בו כמו שהוא מתנהל כרגע, אבל משבוע לשבוע אני מתרשם שאולי גם מקטרגי השחקן צודקים. הוא נראה מביך, לא מחויב, מנסה דברים יפים לעין אבל לוקה בבסיס, אז נכון שאפשר להגיד שזה מוצדק שהוא לא מחויב למוריניו אבל כמה אפשר ללכת לטובת השחקן. בבלוג של דורפן בדה באזר יש כמה מגיבים שנוטרים טינה לפוגבה על כך שעזב את יונייטד בפעם הקודמת ואומרים ש"אם פרגוסון זיהה שהוא לא מספיק טוב אז זה בטח נכון", אז זאת הקיצוניות לצד השני, אבל באמת שמשבוע לשבוע פוגבה לא נותן סיבות להגן עליו.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,663
    מין:
    זכר
    הטענות לפוגבה בעיקר כל ההתעסקות במסביב של תספורות וסרטונים.
    לדעתי האשם לגמרי מוריניו. החסרונות של פוגבה היו ידועים לפני וגם ההתאמות שצריך לעשות ויובה כן עשתה.
    ביונייטד אין שום ניהול מקצועי ומביאים שחקנים מבלי לדעת מה לעשות איתם, כי זורקים הכל על המאמן שגם אותו לא יודעים לבחור.
    מוריניו הופך זהב לחרא, אז מקרה פוגבה בולט פה. פוגבה לא יצליח מבלי גיבוי של שני קשרים מאחוריו שיעשו את העבודה השחורה ובכלל בקבוצה שלא יודעת לפתח משחק שוטף ברמה גבוהה.
    בכלל מוריניו אשם בבזבוז שחקנים כבר שנים. כולם יודעים מה עשו שני השחקנים החמים בליגה היום כשהיו אצלו.

    שאלה אחרת בנוגע לפוגבה, אם לאור החסרונות שיש לפוגבה היה חכם לשלם עליו כזה סכום שיכל ללכת על שני קשרים מרכזיים טובים אחרים.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    אין ספק שפוגבה פלוץ בלתי נסבל ואין ספק שהאובר-הייפ הפך אותו לאוברייטד, אבל בפועל זה לא הסיפור הגדול.

    יש לו בעיה מסוימת בעמדה - השחקן ההתקפי בקישור בכדורגל של היום אמור להיות הרבה יותר טכני ויצירתי ממנו. הוא אמנם טכני, אבל אי אפשר להשוות אותו לשחקנים כמו קוטיניו, KDB או אינייסטה. מאמן טוב צריך לתפקד אותו בצורה שתדגיש את היתרונות שלו (הפיזיות) ותמזער את החסרונות שלו (פחות 'מנהל משחק' מהשחקנים האחרים שציינתי). בפועל לאף אחד אין מושג מה מוריניו מנסה לעשות בהתקפה של יונייטד, אבל אני בהחלט יכול לדמיין מאמן שמנחיל שם שיטת משחק ישירה יותר, עם פחות החזקה בכדור, שבה פוגבה יפרח מאחורי שלישייה התקפית.
     
    oranfu ו-Raulito אוהבים את זה.
  7. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    חסרה לי אופציה שהיא קצת יותר באמצע.
    אי אפשר להתעלם משיטת המשחק של מוריניו והקבוצה שפוגבה נמצא בה. איזה שחקן קישור או התקפה באמת הרשים בשנתיים של מוריניו ביונייטד? אני מוכן להשבע שאף אחד. לא עולה לי שם אחד שבולט לטובה. אז כולם לא מספיק טובים? כמובן שלא.

    בו זמנית זה גם לא הקשר הכי טוב בעולם וכנראה שגם לא הקשר הכי טוב בפרמיירליג כמו שמכרו לנו, כי שחקן בקליבר המתואר זה שחקן שיתעלה ויצליח גם בשיטת המשחק של מוריניו. יכול להיות שהכשרון בהחלט שם אבל הגישה והמנטליות לא, אני לא יודע. אם אני מסתכל על שחקן כמו ג'רארד, הוא היה אחד הקשרים הטובים באירופה גם בקבוצה שהייתה מאוד אפורה בהתקפה, מאוד טקטית ולא מאוד איכותית. הוא התעלה מעל זה.

    את כל מה שכתבתי למעלה אפשר לכתוב גם לגבי כמעט כל שחקן של יונייטד שהאוהדים טוענים ששווה הרבה יותר אבל בסה"כ מסורס ע"י מוריניו. זה יכול להיות גם מרסיאל, זה יכול להיות לוקאקו, זה יכול להיות מחטיריאן. יש נטייה לבחור בקיצון אחד, אבל אפשרי לגמרי שהשחקנים האלה מציגים 50% מהיכולת והתפוקה שלהם ובו זמנית ה100% הוא גם לא מה שעשו ממנו, כי גם 50% מוורלד קלאס זה המון, הרבה יותר ממה שיונייטד מציגה בהתקפה כשלפי חלק מהאנשים פה כמעט כל שחקן ושחקן בהתקפה הזאת הוא באמת שחקן ברמה עולמית שפשוט לא נראה ככה.

    כל הסייד שואו פחות מעניין אותי אישית, הסיבה היחידה שמדברים על הפוסטים של פוגבה באינסטגרם ועל התספורות היא ההופעות שלו על המגרש, אם היו טובות באופן עקבי זה לא היה מעניין אף אחד.
    כנ"ל לגבי שאלת המחיר, הכסף קיים אז שילמו אותו, זה השוק ומי שימשיך להסתכל על מחירים סתם יתלוש שערות.
     
    oranfu, Raulito ו-gilad16 אוהבים את זה.
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    הוא שחקן פנטסטי. הבעיה העיקרית היא מוריניו. אמרתי את זה כבר מיליון פעם - כששחקן אחד לא מתפקד, יש לו בעיה. כשהרבה שחקנים לא מתפקדים, למנג'ר יש בעיה ׁ(כפי שנכתב במילים אחרות בפוסט מעליי). במקרה הספציפי שלו, להביא את פוגבה ולתקוע אותו במרכז שדה של שניים זה קצת כמו כשהבאנו קשר התקפי שקראו לו אנדרסון וניסינו להפוך אותו לקשר אמצע ממש. וזה בלי קשר לכך שחוסר התפקוד של החלק ההתקפי שלנו הוא כל כך חריף, שאתה לא יכול לומר שזה נובע משחקן זה או אחר. זה לא שפוגבה הוא הבעיה, הוא צריך להיות חלק מהפתרון.
     
    oranfu ו-אלעד אוהבים את זה.
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מסכים עם רוב ההודעות בדיון, לדעתי להפיל את התיק על מוריניו זה בעצם להוריד אחריות ו\או ציפיות מפוגבה, אני גם תמיד נזהרתי עם הסופרלטיבים לגביו, הוא הפגין יכולת מעולה ביובה אבל היה שם מאוד נוח, גם הסביבה שעטפה אותו מבחינת קבוצה דומיננטית מאוד-מאוד בליגה האיטלקית ואפילו בקונכייה הזו במרכז המגרש עם פירלו, וידאל ולעתים גם מרקיזיו.
    אולי דווקא הטכניקה הלוקה בחסר של פוגבה, נניח בהובלת הכדור או הקסם בפס האחרון - זו הסיבה שכדאי שיישחק מעט יותר מאחורה וככה יגיע עם הפנים לשער. לא להגזים במשימות ההגנה אבל לא בושה ששחקן ישנה מעט את סגנון ודרך המשחק שלו, אנצ'לוטי תמיד דיבר על סיידורף וכן-הלאה.

    אני חושב שפוגבה 'רדוף' בשל תג המחיר וקצת שמחה לאיד מצד חלק לגבי מה שקורה למנצ'סטר יונייטד אבל אין כאן משהו יוצא דופן, זה הגלגל בכדורגל וכשיש חוסר הצלחה גדול אז המצב.
     
  10. avdz7 Member

    הצטרף ב:
    ‏1/4/07
    הודעות:
    3,307
    לייקים שהתקבלו:
    383
    הוא שחקן שבשורה התחתונה לא יכול להחזיק אמצע עם עוד שחקן לידו. הוא צריך לשחק בשלישיית קישור וכך בעצם ירד ממנו העומס ההגנתי, והוא יתפנה לעשות את הדברים שהוא באמת טוב בהם.
    מצחיק אותי עוד שמוריניו מחליף אותו כבר משחק אחרי משחק, ממש מצא שעיר לעזאזאל.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,663
    מין:
    זכר
    כי מיקי כבר נמכר. צריך מישהו חדש :)
    המשך העסקתו של מוריניו לא אמורה להיות הגיונית אפילו עבור בנקאי כי זה פשוט לא הגיוני גם כלכלית. מוריניו מעלים ADDED VALUE של השחקנים שנרכשים במיטב הכסף. אז מה הפואנטה פה?
     
  12. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,101
    לייקים שהתקבלו:
    1,402
    עזבו דיבורים מיותרים, אחרי שראיתי מה מוריניו עשה משחקנים בעבר, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא אשם. בלעדי.
    פוגבה שחקן עצום! האחרים אולי לא באותה רמה של פוגבה אבל דבר דומה אפשר לומר על מרסיאל, ראשפורד, לוקאקו וכל ה-under performers שיש להם לכאורה בסגל. לא רחוק היום שבו יתחילו תהיות לגבי אלכסיס, הרי גם את האזרד מוריניו הפך לשחקן של ליגה לאומית.
    אוהדי יונייטד, תקוו רק שלא תמכרו איזה מישהו מהם בטעות בגלל הגחמות של מוריניו. גם היום הזה לא ממש רחוק.
     
    avdz7 אוהב/ת את זה.
  13. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    לא יכול להיות שהבעיה היא העמדה שהוא משחק. תבינו, מה שהוא נותן ומה שיש לו להציע זה העילוי שהוא כביכול צריך להיות כ 50-50. אתלט אדיר, גבוה, טכני לאללה, יכול להגן, רץ מפה ולשם.

    מאחורי החלוץ יש לא מעט שחקנים שיהיו הרבה יותר טובים ממנו, מבחינתי שחקן שמאחורי חלוץ צריך להיות יוצר בחסד וזריז, יש מלא גמדים תותחים בעמדה הזאת שבתכלס הרבה יותר מתאימים לעמדה מאשר פוגבה. פוגבה צריך להיות 50-50, אולי אחד מתוך שלישיית קישור ולא 2 כמו עכשיו, אבל שם האימפקט שלו אמור להגיע.

    אני משתייך לאסכולה שאומרת שכל מה שרע בקבוצה של מוריניו היא 99% אשמתו וכל מה שטוב זה מקרי בהחלט/בזכות כישרון של שחקנים.
     
  14. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,553
    לייקים שהתקבלו:
    6,265
    הדבר הטוב היחיד בפוסט שכבר נלעס 191010192 פעמים בפורום הזה הוא בעצםם מועד קיומו.

    כי אני כבר לא מסוגל להקיא יותר מפוסטים בפייסבוק של חברים של משה אוחיון מקהילת אוהדי מנצ׳סטר יונייטד בישראל שבעצם סופרים לפוגבה אסיסטים , מסירות ארוכות, key passes פר דקות משחק כדי לכבס את הנתונים האלה לפוסט מלוקק(שאחר כך אותו משה אוחיון מפרגן בשייר) שמסכם את זה שפוגבה למעשה לא פחות טוב מדה בריינה והקשרים ההתקפיים הטובים בעולם.


    איפה פוגבה צריך לשחק לדעתי?
    אני בצד הלא נפוץ שחושב שגווקא ב50-50 הוא צריך לשחק.

    חייב לציין שמלכתחילה לא היו לי ציפיות שהןא יצליח בעמדה הזאת(או אחרת אצלינו).

    אף שחקן לא באמת מצליח לאורך זמן אצל מוריניו ולציוות עם מאטיץ׳ לא ראיתי פוטנציאל מההתחלה.
    חבל שלא הלכנו על פאבינהו, יש לי הרגשה שהיה שם אפסייד ממש טוב לחיבור עם פוגבה.
     
    Coutinho10 אוהב/ת את זה.
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,252
    לייקים שהתקבלו:
    18,270
    כשרון על, מנג'ר שאין לו שום מושג איך להשתמש בו.

    לדעתי פוגבה צריך להיות 50\50 גם. הוא יכול לשחק מאחורי חלוץ אבל זה לא יהיה השימוש הכי טוב בו.

    אבל בגלל שיונייטד קבוצה כל כך כל כך אפורה (מבחינת סגנון משחק, לא מבחינת חומר שחקנים) אז אין שם שום ניצוץ ולכן מסתכלים כל הזמן עליו שינהל את המשחק וזאת טעות. הוא לא מנהל משחק, הוא צריך להיות בוקס טו בוקס קלאסי פשוט מעבר ליכולות האתלטיות הנדירות שלו יש לו טכניקה מצוינת.
    הוא לא דה-בריינה כי דה-בריינה גאון כדורגל. אבל הוא יכול לעשות דברים אחרים שהם בטופ העולמי. אני לא יודע לכמה שחקנים באירופה יש שילוב של יכולות אתלטיות וטכניות כמו של פוגבה.

    מה שכן, זה עושה רושם שבניגוד אולי לשחקני על אחרים, פוגבה לא מצליח באמת לסחוב עליו את הקבוצה ולהתעלות מעל הבינוניות שלה.
     
    Scouser Tommy ו-avdz7 אוהבים את זה.