האיטלקיות במפעלים האירופאים 2017/18:: רומא בחצי גמר ליגת האלופות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י cazzo, ‏14/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    קו הגנה נמוך לא רק מזמין את היריבה לחשוב ולעלות עם יותר שחקנים, אלא גם מאפשר לך להעניש בצד השני כשהיריבה חשופה יותר. העניין שלרומא יש בעיה התקפית מובהקת לרמות הללו. אין לה את היכולת להעניש קבוצות במתפרצות. היא איבדה את הנשק הזה לחלוטין כשמכרה את סלאח (שעד ליברפול היה מחמיצן כרוני, בעיקר במשחקים גדולים). היא תלויה באופן אבסולוטי ביכולות הפיבוט של דז׳קו. זה לא מספיק.

    איך שאני לא מסובב את זה - ויותם כבר דיבר על זה לפניי בעולמי - גם פפ וגם די פרנצ׳סקו שיחקו לרגליים של ליברפול. אבל ביג טיים כאילו. כמו יותם, אני לא מוריד מהעבודה של קלופ והשחקנים שלו, אבל אני פשוט מצפה להרבה יותר ממאמנים ברמות הללו. הצורה בה רומא התכוננה ועלתה לשחק, ואיך שהיא עמדה על המגרש הייתה אחת ההופעות הכי גרועות אי פעם שראיתי מקבוצה במעמד הזה. לא פחות.

    עם זאת, כל הקמפיין עצמו של רומא תחת די פרנצ׳סקו מעניין הרבה יותר בהסתכלות לעתיד. נכון, אתמול הוא טעה בצורה קטסטרופלית, אבל הוא בנה רומא חזקה יותר מנטלית ומקצועית, כזו שמסתכלת בלבן של העיניים של כל קבוצה כשהיא באה ללחוץ ולהיות אגרסיבית עם קו הגנה גבוה. זו התאמה נכונה לכדורגל מודרני יותר. כדי לקפוץ לשלב הבא ולהפוך לקונטנדרית באיטליה ולקבוצה שעושה קמפיינים אירופים כאלה על בסיס קבוע היא חייבת להביא שחקנים מהסוג של סלאח ומאנה; לטעמי כל מה שיש לרומא מלבד דז׳קו בהתקפה נע בין בינוני ללא רלבנטי.

    מתוך טור של מייקל קוקס (ZM) ב-ESPN:
    Roma make it too easy for Liverpool in Champions League with reckless tactics

    In simple terms, Roma got carried away with their all-out-attack approach, and tried to play against Liverpool the same way they'd played against Barcelona. But the two are entirely different sides. Barcelona are now a structured, narrow and slightly one-paced outfit that can be "got at" through aggressive midfield pressing. Lionel Messi plays just behind Luis Suarez with no threats from the flanks, and therefore a narrow three-man defence made sense.

    When the teamsheets were revealed at Anfield, Di Francesco was clearly using the same system. But surely it would be interpreted differently against the speed and width of Liverpool's front three, with Roma effectively using a back five rather than a back three?

    קובי - דיברת על יתרון מספרי שדי פרנצ׳סקו ניסה ליצור לכאורה על שלישיית ההתקפה של ליברפול. בפועל מה שקרה:

    It seemed that way in the opening stages, but when Roma pushed forward, so did the wing-backs. Not one at a time, as you might have expected -- with the opposite wing-back tucking inside into a four-man defence -- but both at the same time.

    Roma briefly caused problems with overloads on the wings, but more than anything they exposed their three-man defence to the speed of Mohamed Salah, Sadio Mane and Roberto Firmino. There are very few defenders in Europe who could have played that way. Kostas Manolas, Juan Jesus and, in particular, Federico Fazio aren't in that number.

    The second was typical of Liverpool's approach, Firmino dropping into a classic false No. 9 position to poke through for Salah. It's the Egyptian who gets the Messi comparisons, but Messi's old false No. 9 role is now being played expertly by Firmino with assists like that.

    The third was the simplest goal, with Trent Alexander-Arnold tossing the ball into 40 yards of space, Salah sprinting onto it and then ambling almost casually towards goal. Firmino and Mane actually did poorly here, making almost the same run, but Roma's defence was in such a state that they couldn't cut out the pass to Mane. The fourth was very similar, Salah in acres of space and Firmino with a tap-in. Then Firmino added the fifth from a set-piece.

    It was a tactical disaster, and the irony is that Di Francesco has spent much of his period at Roma talking about how 4-3-3 is the "ideal formation." There would have been no guarantees that Roma would have coped with Salah and Liverpool better in that system, but it wouldn't have resulted in this complete collapse. Roma essentially played exactly the way Jurgen Klopp would have wanted them to: half-pressing up the pitch.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/4/18
    DUGRI, yonmu, Alta Tensione ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    881
    מין:
    זכר
    אני חייב לציין שכל פעם שראיתי את אונדר (וזה המון) לא הבנתי על מה ההתלהבות.

    לא רואה פה איזה כישרון יוצא דופן
     
  3. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    למעט מקרים ספורים במהלך העונה (ובטח שלא אתמול) אני עוד לא ראיתי ברומא של edf שום "בניה של קבוצה חזקה יותר מנטלית ומקצועית, כזו שמסתכלת בלבן של העיניים".
    (בדרך כלל זה בדיוק להפך.)

    וגם אם הייתי רואה - זה לא היה קשור למערך טקטי כזה או אחר.

    כל הגאונים שכותבים טורי פוסט מאצ' באורך הגלות - הייתי רוצה לראות אותם פעם אחת פותחים את הפה לפני המשחק וכותבים את כל זה.

    הרי המערך ושיטת המשחק שרומא תכננה מול ליברפול היו ידועים וגלויים עוד לפני המשחק. זה לא בא בהפתעה.

    בקשר לאונדר אני מאמין שזה באמת דיבאלה הטורקי. ואם לא עכשיו אז בדרך להיות.
     
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הפוך. התלוננתי על כך שלא ניסה.

    מקווה שילמד מזה כי באופן כללי, אני אוהב את הdirect approach של דיפרה ואת הצורך התמידי של הקבוצה ליזום (אפילו בקאמפ נואו או באנפילד, גם אם זה החזיק רק 20 דקות). זו בדיוק הרומא שתמיד רציתי לראות. יוזמת, אגרסיבית, וכזו הנשענת על personal skill של שחקניה הבכירים.

    אנשים שמציעים "לשחק נסוג", "לשחק בצורה איטלקית", "לשחק כמו יובה" לא ממש מבינים את המחסור האיכותי של הקבוצה. בעונה כזו מוטב שיבנו את השיטות הרצויות ("פילוסופיה") וירוצו איתם עד למקסימום האפשרי. החורים הרבים בהרכב יסגרו עם הזמן, החל מהקיץ הקרוב.

    אונדר מהרגע שהתאקלם (בערך ינואר) > סלאח של העונה ראשונה\סלאח של פיורנטינה\דיבאלה של פאלרמו\כל שחקן התקפה שעבר אצלנו בעשור האחרון. לא רק המספרים, אלא גם הכישרון שהוא מפזר בכל נגיעה והמעמד שבו עושה את זה. בגיל 20, הוא כבר חלק בלתי נפרד מהעפלה לרבע גמר על חשבון שחטיור ומהעפלה לחצי על חשבון ברצלונה. הישגים שלא נראו ברומא הרבה מאוד זמן.

    אני לא רוצה לחשוב איפה היינו בלעדיו בליגה.

    החתמה מפלצתית של מונצ'י.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/4/18
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  5. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    אני חושב שמלבד אונדר כדאי לתת לשיק יותר הזדמנויות בשנה הבאה לשחק במקום דז'קו. לדעתי יש שם עוד מה להשיג, יש עוד מה לבנות.

    מלבד שיק, אונדר ודז'קו הייתי מביא שחקן מצוין להתקפה שיוכל להביא עוד מחץ לרומא.

    כמובן שיהיה נהדר אם רומא לא תצטרך למכור אף אחד, למרות שכבר יש שמועות שפלגריני סגור ביובה.

    אגב, היות שברארדי יוצא מסאסוואלו בקיץ כנראה, אולי יהיה אפשר להשיגו בזול (15 מיליון כזה). הוא יכול להיות אס רציני אם יממש את הפוטנציאל. כמובן שלא רק הוא. אולי סוסו ממילאן?
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    שיק לא חלוץ מטרה. בחיים לא היה וספק אם יכול להפוך לכזה. המשחק האחרון מול ספאל (בו כבש לראשונה) היה הראשון בו רומא ניצחה כאשר הוא פותח במרכז ההתקפה. להריץ אותו עונה נוספת זה כנראה הדבר המתבקש ואף משרת את העסקה המורכבת שלו, אך אם עושים את זה, חשוב שישחק בתפקיד שירגיש בו בנוח.

    זו הציפיה המרכזית מהקיץ הקרוב. לדעתי יהיו 2 קולפו להתקפה.

    רומא לא תצטרך למכור אף אחד. פלגריני ליובה זו ההוכחה לכך.

    לדעתי ורדי הוא הטוב ביותר בשוק המקומי. הייתי שמח לראות מישהו מ"בחוץ".
     
  7. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    אם ורדי הכי טוב בשוק המקומי, אז גם אני חושב שאתם זקוקים למישהו מבחוץ. הוא לא הקולפו. בכל אופן תהיה תחרות גדולה על שירותיו מה שעשוי להפוך אותו באופן טבעי ל-OverPaid.

    מדוע מוותרים על פלגריני בקלות? אני מבין שיש לו סעיף שחרור, אך לא מנסים להשאירו?

    נכון, אך האם EDF יכול למצוא שיטה עבורו? 3-4-2-1 זה קשה לאורך עונה שלמה ואתה זקוק לחמישה בלמים בסגל, בנוסף לחסרונות רבים אחרים. 20 מיליון לא תקבלו עליו ככה שבכל מקרה תפסידו כסף, ובכל זאת מדובר בכישרון.

    @Un bombón
     
  8. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    זה לא עניין של מוותרים או מאבדים. הוא יעזוב רק אם מונצ'י ירצה למלא את המשבצת שלו עם שחקן אחר.

    דיפרה שיחק גם עם 4321 כאשר ניינגולאן ושיק\אונדר מאחורי\ליד דז'קו. אין בעיה שיחלוק עמדה עם אונדר. חשוב שדז'קו יקבל גיבוי מחלוץ אמיתי (כמו סנאבריה). מניח שניינגולאן ירכיב שלישיית קישור עם 2 שחקנים חדשים ויפנה מקום לשחקן התקפה חדש במקומו. על הנייר זה יכול לעבוד. שיק במקום דז'קו לא. הוא חייב מישהו לידו.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אונדר נראה הרבה יותר כמו דיבאלה מאשר סלאח. הוא לא מספיק מהיר בשביל האגף, ואני חושב שבעתיד הוא לגמרי ילך לכיוון של ״השחקן החופשי״. הוא כרגע מספק את הסחורה הרבה יותר מהר ממה שנראה לי מישהו צפה. לא הייתי ממשיך לבנות על קצב התקדמות כזה, אבל לכו תדעו.

    2 בעיות מבחינת רומא:
    1) שיק* לא מסתמן כרגע כמישהו ששווה שיאנסו בשבילו את המערך. הוא מרגיש כמו מניה שרק תמשיך לקרוס. באופן אישי, הייתי ממזער נזקים ומוכר.
    2) גם אם אני מסתכל על השוק ״בחוץ״, אני רואה בעיה דיי גדולה בשוק האגפים. לא יודע כמה שחקנים יכולים לעשות את ה-step up שרומא צריכה.

    * - קובי, גם ואן פרסי - למרות הגודל שלו - מעולם לא היה חלוץ מטרה ולא היה נראה שיהפוך למשהו שקרוב לזה. ובסוף הוא הפך בתפקיד הזה לשחקן הכי טוב באנגליה. הבעיה שואן פרסי לאורך הקריירה שלו בארסנל - מכל תפקיד במגרש - תמיד סיפק את הסחורה. הבעיה איתו הייתה אחרת: פציעות.

    אם בכל זאת ממשיכים עם שיק, אז לדעתי כדי לתת לו הזדמנות אמיתית = להמר בענק עד הסוף ולהיפרד מדז׳קו.
     
  10. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אין הרבה אופציות. מישהו בקליבר של דפאיי\זייך (מודע לעמדה שלו) בנוסף ל2 קשרים חדשים שיוסיפו 8-10 שערים\בישולים כל אחד, זה אחלה step-up.

    הזדמנות אמיתית זה לתת לו את התנאים הנוחים לו ביותר. לא לזרוק אותו מצוק ושילמד לעוף בעמדה חדשה כי איזה תותח על מהולנד עשה זאת לפני עשור. הזדמנות אמיתית זה לתת לו את..דז'קו, או קוואליארלה, כפי שעשה ג'יאמפאולו ומאמן הנבחרת שלו. תשים לב שגם כאשר רומא שקלה למכור את דז'קו לצ'לסי, שיק במקומו (עם גיבוי מדפרל) לא היה בכלל אופציה. ג'ירו או באטשוואי כן.
     
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,183
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    בדיוק כמו שאתה מצפה מDS לדעת את מי למכור לפני שכל האוהדים יודעים, ככה אני מצפה ממנג'ר לדעת באיזה שיטה לעלות לפני שכולנו יודעים.
    פורומים זה לאנשים החכמה בדיעבד, משכורת של מיליונים זה לאנשי החכמה מלכתחילה.

    אגב, כל פעם שאני שומע אנשים שבאים לגמד את ההישג של רומא שהוא בסך הכל 'בארסה זרקה משחק', אני נזכר מחדש שרומא סיימה ראשונה בשלב הבתים עם אתלטיקו מדריד ועם צ'לסי. זה אומר שמתוך מפגשים עם 4 ענקיות אירופאיות - רומא יצאה מנצחת ב3 מהם. בארסה בהחלט הייתה זוועתית, אבל המסע הזה של רומא הוא לא אנקדוטה.
     
    עודד (אוהד הצלחות), EO11 ו-itzik.miro אוהבים את זה.
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    @אלעד

    תראה את שני החלוצים.

    התנועה של שיק היא הצידה כדי לשחרר את דז'קו מבלם אחד ובהמשך הוא מצטרף להתקפה ויוצר אופציה למסירה במקרה שדז'קו נחסם.

    הוא יכול להצליח בקבוצה שמשחקת עם שני חלוצים בתור חלוץ שני.

    לבדו הוא לא יכול לעשות את התנועה של דז'קו, לקלוט כדור כזה ולהפוך אותו לשער.

    בדיון של רומא ניתן למצוא הודעות על כך שרומא גברה על צ'לסי בגלל שלאתלטיקו היה איזה חודש רע. אין מה לעשות עם זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/4/18
  13. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    רומא צריכה את פדרו. לדעתי הוא יהיה פנוי בקיץ ומונצ׳י צריך ללכת עליו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    סיונרה אוהב/ת את זה.
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    לא אמרתי ששיק לא יכול להצליח עם עוד חלוץ.

    אני רק לא חושב שדז׳קו הוא הפרטנר שהוא צריך (או להפך).
     
  15. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    רומא פירקה את הבית של אתלטיקו וצ׳לסי, ובגלל ההגרלה שקיבלנו הייתי בטוח שקונטה יפוטר כבר בינואר. לא ציפיתי שנעלה.

    - אם שיק לא יכול לעשות תנועה של חלוץ, מה הוא כן יכול לעשות אצל רומא? מונצ׳י קנה אותו כי מה?
    תעשו טרייד עליו עם מארוטה - ברנרדסקי על שיק.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
מצב נושא:
הנושא נעול.