ליברפול 2017/18: חזרה לצ'מפיונס ליג

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Mellow29, ‏10/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני חושב שזה קצת harsh. קלופ מוציא 200% מהסגל שלו עונה אחרי עונה. גם בעונה הזו - למרות התקדמות עצומה על הנייר - זה לא מספיק.

    צריך להבקיע יותר, לספוג פחות ולהשיג יותר נק' מבעונה שעברה (משהו כמו 10-15 נק' יותר אני מעריך). אבל לא חושב שזה יספיק לאליפות. אני מזכיר שאם כמה שליברפול מחצה את סיטי במשחקי הנוקאאוט, זה סרט אחר לחלוטין להתחרות במרתון מולם. הם סיימו ב-25 נק' הבדל, כשאפשר להגיד שהיא דיי סיימה את העונה בניוטרל באופן טבעי כשליברפול נלחמת על החיים שלה כדי לסיים במקום הרביעי. זה מטורף.

    מבין את ההתלהבות מקצב ההתקדמות של ליברפול תחת קלופ, אבל באופן אישי אני עדיין לא רואה בה קונטנדרית אמיתית. המטרה - לפחות לטעמי - צריכה להיות המשך של חיזוק המעמד בצמרת אנגליה בפרט ואירופה בכלל. וזה ממש לא יהיה פשוט עם שאר היריבות.
     
    oranfu, Gianzola, שי ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    הכל שאלה של איך סיטי תגיע לעונה, אם היא תמשיך להיות שיקגו בולס 96 לאף אחת אין סיכוי מולה. אם תבוא אצלה ירידה ליברפול בהחלט יכולה לפחות לאיים על האליפות. מצד שני את מה שאני אומר על סיטי אפשר גם להגיד על כושר הכיבוש של סלאח.
     
  3. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    12,965
    לייקים שהתקבלו:
    6,660
    עם הסגל הנוכחי נצטרך הרבה מזל בשביל לקחת אליפות. המזל הזה כולל שבאמת כל שחקני הרכש יתאקלמו כראוי + לאלאנה יחזור ליכולת שאפיינה אותו ב16/17 + סטרידג' יהיה שימושי בתור חלוץ מחליף + שמאטיפ/לוברן יהיו בשיא היכולת שלהם. לגבי סטרידג' ולאלאנה אני סקפטי מאוד.
    לעומת זאת, אם מביאים את פקיר/שחקן בפרופיל שלו, זה ישחרר אותנו מהתלות בשני האנגלים הפציעים.

    עם זאת, גביעים זה עולם אחר. אני חושב שכבר יש ציפייה שניקח משהו העונה, להגיע לגמרים זה כבר לא מספיק.



    מעניין אותי האם יש תכנון אולי לשחק עם מאנה בקישור או מאחורי החלוץ בעונה הבאה במשחקים נגד קבוצות שמסתגרות. זה יותר מסתדר לי עם התפקוד שלו באגף שמאל מאז שקוטיניו עזב (ירד הרבה לקישור לאסוף כדורים ולהתחיל התקפות) מאשר ששאקירי יהיה בתפקיד הזה.
     
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    לא רואה את מאנה כשחקן שנקודת המוצא שלו במגרש תהיה במרכז השדה. אין לו את האיכויות בשביל להצטיין שם.

    אני חושב שנמשיך לראות ממנו תפקוד אחורי יותר מאגף שמאל ואולי עם הגעת שאקירי גם נראה אותו לפעמים כחלוץ שני ליד/מאחורי פירמינו.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    טומי זה לא עניין של מזל, ליברפול לפחות על הנייר אמורה להיות טובה יותר מהעונה שעברה, למעשה אתם אמורים להוריד את כל הקישור של העונה שעברה לספסל, שלא לדבר על החיזוק האדיר בעמדה הכי בעייתית שלכם. סיטי לדעתי תעשה בק2בק אבל צ׳לסי וליברפול הולכות להיות קבוצות מאד מעניינות וסיטי לא יכולה להרשות לעצמה למצמץ.
     
  6. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    זה בדיוק העניין - תמיד אמרו שקלופ מוציא 200% מהסגל שלו (נכון) והאשמה הייתה יותר ברמת הסגל וכך שלא הקצו כסף לחזק את הסגל בשחקנים איכותיים בעמדות המתאימות (בעיקר בחלק האחורי).
    ועכשיו, אחרי הרכישות האלו, טיעון הסגל לא רלוונטי*, ובמקרה של כישלון אני לא רואה סיטואציה שבה קלופ הוא לא ה"אשם" הראשי.

    * ובנוגע לטענה שהסגל עדיין לא מספיק טוב, זה כבר יותר עניין של דעה, אבל אני חושב שהוא כן בעיקר בגלל מה שיש בסיטי. נכון שכמות הכישרון שם מפגרת בקטע אחר אבל אני חושב שיש לא מעט סימני שאלה בעמדות החלוץ, הקשרים ליד דה בריינה ובמרכז ההגנה אבל זה כבר לדיון אחר.
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    קלישי,

    מה תהיה ההגדרה שלך לכישלון? אתה חושב שליברפול - על הנייר בשלב זה - בנויה להיות קונטנדרית? לדעתי לא. התקדמות צריכה לקרות כמובן, אבל מרגיש שצריך לקרות יותר מדי דברים וגם לא מעט מזל מלמעלה כדי שהיא באמת תרוץ ראש בראש מול סיטי לאורך עונה שלמה ותנצח אותה גם.

    שני החלוצים של סיטי כבשו ביחד 33 שערי ליגה בעונה שעברה. קשה לבקש יותר מזה (ומקצועית אני רחוק מהלעריך את ג'יזוס). הוספת לארסנל ההתקפי את אחד השחקנים הטובים בליגה בדמות מאהרז, שעם מאמן כמו פפ אני גם לא אופתע לראות אותו לפעמים כחלוץ.

    מה שכן, נכון לעכשיו סיטי נרדמו בחיזוק הקישור האחורי בקיץ. גם ג'ורג'יניו וגם פרד היו אופציות מעניינות שיכלו להוסיף הרבה. נראה אבל, יכול להיות שהם ישלפו איזה שפן יקר מהכובע עד סוף החלון, בטח לאור ההתחזקויות של ליברפול בפרט ושאר היריבות בצמרת בכלל.
     
  8. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    @אלעד
    אני חושב שבליגה כזאת הגדרות כמו קונטנדרית וכד' הן די מיותרות, שום דבר (חוץ מארסנל וטוטנהאם) לא יציב שם וגם קבוצות אלופות נראות שנה אחרי כמו אשפה, אבל כן, ברמת הנייר אני חושב שליברפול יכולה לראות את עצמה לפחות כקונטנדרית משנית לסיטי.
    נגיד את זה ככה, אי כישלון מבחינתי זה התמודדות רצינית על האליפות והגעה לשלבים המאוחרים בלג"א. זה שקאריוס מפשל או ג'רארד מחליק לא אמור להגדיר את העונה של קבוצה, אבל כן לטעמי מצופה ממנה להיות באזורים האלה באפריל/מאי.

    בנוגע לסיטי, ז'סוס בעונת התקפה היסטורית של הקבוצה שלו עם פחות מ-20 שערים בכל המסגרות ונכון שהיה פצוע והוא עדיין צעיר אבל זה עדיין סימן שאלה, בייחוד שלוקחים בחשבון את הכשירות של אגוארו.
     
    Footballover אוהב/ת את זה.
  9. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,101
    לייקים שהתקבלו:
    1,402
    מסכים על קלישי. לא חושב שהמטרה המוצהרת של ליברפול צריכה להיות חד משמעית אליפות בעונה הקרובה, אבל זה יהיה כישלון אם ליברפול לא תתחרה ברצינות על תארים בעונה הבאה, וביניהם גם אליפות. עם כל הכבוד, לא עושים את מסע הרכש הכי נוצץ באירופה בשביל להתחרות על טופ 4. שוב, זה לא יהיה כישלון אם ליברפול לא תזכה (כמו הכישלון של יונייטד בשנים האחרונות) אבל אין שום סיבה שליברפול, עם הסגל הזה ועם המאמן הזה, לא תהווה יריבה ראויה לסיטי.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  10. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,996
    לייקים שהתקבלו:
    15,849
    קוטיניו שחקן אדיר, אין שום סיטואציה שמועדון גדול שרוצה להתחרות על תארים מוכר אותו מרצונו. הסיטואציה הייתה שהוא הקשה עלינו ומאוד דחף לשחרור. בכל מצב אחר לא היה משוחרר.
    אני רואה אותו משחק והוא בדיוק ההגדרה של מה שהייתי רוצה לראות כשאתה בא לראות כדורגל. הכדור דבוק לו לרגל, ההטעיות שלו מושלמות, הבעיטה שלו אדירה, טווח המסירות שלו מעולה, הוא ענק.

    לגבי מאבק אליפות, חושב שחסרה איכות בקישור, חסרה גם איכות במחליף ל9, לא תשכנעו אותי עם סטארידג'. הוא לא יהיה כשיר ולדעתי גם כשהוא כשיר הוא כבר לא ברמה טובה. נגד בלקבורן היו המון המון שטחים מתים, ברור שקייטה יעוף על זה וסטארידג' יעשה תנועה נכונה וזה יעבוד נפלא, זה לא יהיה ככה ברוב המשחקים בליגה. חסרה איכות גם במצבת הבלמים, לוברן בינוני, מאטיפ עבר עונה רעה מאוד, גומז עדיין לא הוכיח שהוא שחקן שמתאים לסגל שלנו, קלאבן בינוני מינוס. תלות עצומה בואן דייק.
    כדי בכל זאת להתחרות על אליפות צריך מזל עם חלק מהתוצאות, מזל עם פציעות ויכולת לא מקסימלית של מנ סיטי.
    הכיוון נכון אבל יכול להיות שמיצינו לקיץ אחד וביתר הכשלים נאלץ לטפל כבר בסיבוב הבא, בתקווה שלא יצוצו בנוסף להם גם כשלים חדשים.
     
    oranfu ו-אלעד אוהבים את זה.
  11. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,346
    לייקים שהתקבלו:
    398
    מדהים עד כמה אתם נראים (לפחות כרגע) כקבוצה היחידה שבאמת תהיה מסוגלת השנה לסכן את סיטי במאבק על האליפות,כבר שנים לא זכור לי קיץ כל כך מבטיח שלכם ששם אתכם בקטגוריה של 'מועמדת חזקה לאליפות'.
    צ'לסי היא כרגע בעיני 50:50 וצריך לראות עד כמה סארי יהיה באמת מסוגל לבנות קבוצה שתהיה בנויה לרוץ לאליפות כבר העונה,את טוטנהאם אף פעם אי אפשר להגדיר כמועמדת לאליפות ועל מנצ'סטר יונייטד וארסנל עדיף בכלל שלא להרחיב את הדיבור.

    בשורה התחתונה-לראשונה מזה שנים רבות אתם מועמדים חזקים לזכייה באליפות עוד בטרם החלה העונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/18
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    השאלה גם מה יהיה עם פיפיטה
     
  13. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    אני חושב שדיון ״האם אנחנו יכולים לרוץ לאליפות״ הוא מעניין.
    קודם כל אתחיל בכך, שבכל שנות אהדתי את הקבוצה, הייתה שנה אחת שחשבתי שאנחנו יכולים להתמודד: עונת 2008-09: ג׳רארד בשיאו, טורס בשיאו, הקישור הטוב בליגה, הגנה יציבה ושוער מצויין. לצערינו, זה הגיע באותה עונה יחד עם אחת מקבוצות המנצ׳סטר הגדולות בהיסטוריה.
    אני אישית, מעולם לא חשבתי שבנינו הרכב וסגל מספיק טובים כדי להתמודד על האליפות טרום פתיחת העונה.

    בנוגע להגדרת הצלחה והגדרת כישלון: מבחינתי כישלון זה אי העפלה לטופ 4. את הגביעים אני שם בצד, אם כי הפרוייקט הזה מאוד ראוי לתואר, ואחרי 3 הפסדים רצופים בגמרים, יש קצת תחושת קוף על הגב. טופ 4 הוא קריטי להמשך הבנייה של הפרויקט, ואנחנו רואים את זה בשנתיים האחרונות בחלון העברות בצורה מאוד ברורה.

    סיטי היא לחלוטין ה- Team to Beat, אין בכלל שאלה. אני חושב שיונייטד בתנאים מסויימים יכולה לקרוא תיגר על האליפות, וכמובן שיש חצי אאוטסדריות שקשה לפסול אותן בדמות טוטהנאם וצ׳לסי. ארסנל כרגע לטעמי קצת רחוקה מדיון תיאורטי כזה שאנחנו עושים באמצע יולי.
    צריך לזכור שהשנה הקודמת של סיטי הייתה יוצאת דופן בכל קנה מידה מבחינת נתוני הצלחה. 100 נקודות, 106 שערי זכות, 32 ניצחונות. אלה לא דברים שאפשר לצפות שהם יחזרו שנה אחרי שנה. הסגל העמוק להחריד שלהם נותן להם המון מרווח: גם מבחינת האופציות ההתקפיות, האפשרות לתת מנוחה לשחקני מפתח, אבל יותר מהכל, מאפשר להם להיות הקבוצה היותר איכותית על המגרש בכל משחק נתון.

    ולמרות כל זה, קשה לקחת בליגה הזו אליפויות בק-טו-בק. ונכון שלא ראינו קבוצה ברמה של סיטי, אבל גם צ׳לסי של 2016-17 נראתה מצויין, וגם סיטי ויונייטד של תחילת העשור הראו קבוצות שיכולות לייצר סוג של שושלת, ואף אחת מהן לא הצליחה.
    אם סיטי שוב תייצר עונה של 100 נקודות, אף אחת מהיריבות לצמרת לא תצליח לקחת לה אליפות. אבל אם היה תהיה מעט פחות טובה, אפילו בקצב של בערך 90 נקודות בעונה, זה כבר יעד שאני חושב שגם אנחנו וגם יונייטד יכולות להגיע לא רחוק ממנה. יונייטד סיימה את העונה הקודמת עם 82 נקודות, וזה כשהקבוצה נראתה מתה ב-50% מהמשחקים. הם הביאו חיזוק שלטעמי עשוי להיות בינגו, וכשאתה מתחיל עונה עם 4 וורלד קלאס בהרכב (דה חאה-פוגבה-סאנצ׳ז-לוקאקו) - אז יש לך נקודת פתיחה טובה.

    אנחנו הצלחנו לייצר שנה שעברה עונה של 75 נקודות. היה לנו באמת המון מזל מבחינת הכשירות של שלושת השחקנים הקדמיים שלנו, אבל מנגד היו לנו כמה ״נסיבות מקלות״: ואן דייק שיחק רק 14 משחקי ליגה, היו לנו בערך 12 שחקני שדה נורמליים,שוערים שעלו לנו בערך ב-12 נקודות במהלך העונה ושלישיית קישור שהייתה ככל הנראה הכי פחות איכותית בטופ 6.
    אז אני לא אומר שאליסון ופאביניו,קייטה ושאקירי יהפכו אותנו לעמוקים, איכותיים ולא טועים, אבל הם אמורים לאפשר לנו כמה דברים:
    1) לנצח משחקים גם כשאנחנו לא נדרשים להבקיע 3 שערים בכל משחק.
    2) שוער שאמור להרוויח נקודות, דבר שכמעט ולא קרה בשנה הקודמת.
    3) אולי אני מעריך את קייטה יותר מידי, אולי אתם מעריכים את קייטה פחות מידי - אני חושב שההבאה שלו לקישור היא חיזוק יוצא דופן. מה שמאנה עשה להתקפה שלנו בעונת 2016-17, אני מצפה מקייטה שיתן לקישור שלנו בעונה הקרובה.

    לסיכום החפירה, אני לא באמת יודע אם נצליח לתת פייט אמיתי. יכול להיות שהחיסרון של קשר יצירתי סטייל צ׳מברליין תפגע ביכולת שלנו לייצר מצבים באותה קלות, בטח כאשר יש סימני שאלה האם סלאח יכול להגיע לקרוב למספרים שהוא ניפק בשנה הקודמת.
    אבל על הנייר, אני חושב שעשינו את הקיץ הכי מרשים באנגליה, בטח ברמת הפרסונל ובניית עמוד השדרה.
    האם זה יספיק? אני באמת לא יודע, אבל זה בהחלט אמור לתת לנו צ׳אנס להיות יותר רלוונטיים השנה למקומות 1-2-3 מאשר מאבק על מקומות 4-5-6.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/18
    oranfu, ASROMA, Big Virgil ו-8 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  14. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,379
    לייקים שהתקבלו:
    3,800
    ריאן קנט בדרך להשאלה בריינג'רס ולהצטרף לאג'ריה ופלאנגן (ששם קבוע). ג'רארד מנצל את הקשרים שלו עד תום.

    אגב גם ג'ורדן "ג'רארד הבא" רוסיטר שם. עדיין זוכר את הגול המזליקי שלו מול קרלייל נדמה לי.
     
  15. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,996
    לייקים שהתקבלו:
    15,849
    אואן, אני מסכים עם רוב ההודעה שלך ואני רוצה לחזק אותה ב2 נקודות קצרות לגביי כי סוג של פסלתי את הסיכויים שלנו לאליפות בהודעה הקודמת שלי:
    1. גם אני לא ראיתי אותנו רצים לאליפות כשבאמת רצנו לאליפות. אני לא מתייחס ברצינות לאליפות כבר הרבה שנים, אני לא מצפה לה בשום עונה ולמרות זאת היו כמה עונות בהן היה לנו סיכוי מסויים לאליפות.
    2. כולנו פה כתבנו כמה הקישור שלנו אפור וכמה הכשלים הם רבים בסגל שלנו בינואר רק כדי לראות אותנו נותנים חתיכת ריצה גם באלופות וגם בליגה לתקופה. כלומר, על הנייר קל לראות את הבעיות. בפועל, גם הנייר של מנ סיטי "מלוכלך" (גם אם פחות משלנו) ולא צריך סגל מושלם כדי לקחת אליפות. פשוט הסתברותית ככל שיש לך יותר בעיות כך קטנים הסיכויים שלך אבל זה עדיין לא אומר שהקבוצה לא יכולה להראות טוב יותר מכפי שהנייר שלה מראה, אצל קלופ למעשה זה בדרך כלל להיפך - אנחנו טובים יותר מכפי שהיית מצפה. מקווה שהנקודה פה הועברה ולא הסתבכתי.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.