המחזור השישי בפרמיירליג: Sad Lisa

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏21/9/18.

  1. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    21,993
    לייקים שהתקבלו:
    15,848
    איך מודדים את איכות המצבים? יש שם המון אפור.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ההסתברות ששחקן ממוצע יבקיע מעמדה ספציפית, תוך שקלול של שחקני ההגנה.
     
  3. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,252
    לייקים שהתקבלו:
    18,270
    יש הרבה פרמטרים. אני לא זוכר יותר מדי אבל בין היתר איך הגיע המצב (כדור עומק? כדור רוחב? כדור טועה?), מרחק מהשער, זווית לעומת השער...

    גם לא כולם משתמשים באותם פרמטרים, אגב. יש מודלים עם יותר פרמטרים ומורכבים יותר.

    אני לא משוכנע, אבל יכול להיות שגם זהות השחקן נלקחת בחשבון (אחוז ניצול המצבים הכללי שלו או משהו כזה).

    ככל שיש יותר ויותר דאטה אז המודלים\חיזויים הופכים מדויקים יותר (מן הסתם).

    כמובן שהכל צריך להילקח בערבון מוגבל, אבל כיום זה נחשב סטטיסטיקה מובילה ומקובלת כשמודדים תוצאה צפויה במשחק.
     
  4. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    @אלעד - מתנצל על הדיליי, אבל אני מעביר את האחריות לחברות התעופה שלא מסוגלות לעמוד בזמנים. יכול להיון שהדיון הזה איבד את המומנטום וזה לגמרי לגיטימי, אבל בכל מקרה, לעניינו:

    אני לא בטוח שהאמירה לגבי ליברפול נכונה. לא היו לנו יותר מידי מקרים לבחון את האמירה הזו עד כה העונה, אבל במשחקים מול טוטהנאם ובעיקר מול פסז׳ - כאשר הקבוצה היריבה מנסה ליזום, דוחפת עם המגנים קדימה, ובעצם משאירה למאנה ולסלאח שטחים לקבל את הכדור עם תנועה, ולפירמינו לנהל את המשחק מהאמצע, אנחנו קבוצה שמאוד קשה להתמודד איתה.
    אני בטוח שסארי ידע לקחת את זה בחשבון, ואין לי ספק שצ׳לסי יהיו הרבה יותר זהירים במשחק מולנו. גם ברמת הפרסונל, הזאר נמצא בכושר מפחיד, ג׳ירו תמיד עושה לנו את המוות ועוד לא יצא לנו להתמודד מול חוליית קישור כל כך איכותית כמו ז׳ורז׳יניו-קאנטה-קובא.

    בכל מקרה, בכל עידן קלופ לא הגענו למשחק כזה מהעמדה הנוכחית בה אנחנו נמצאים: מקום ראשון, שישה ניצחונות רצופים וככל הנראה אנחנו הקבוצה שיש לה יותר מה להפסיד. מעניין לראות איך נתמודד עם הלחץ.

    השילוב של לאק ואובאמאינג הדליק המון נורות אזהרה עוד בינואר 2018. גם אם היכולות שלהם שונות זו מזו (ובאופן כללי הן לא), הם חיים פחות או יותר באותם אזורים, הם לא חלוצים עם יכולות לינק-אפ ככה שאפשר לזרוק אחד מהם לשחק מאחורי השני. באופן כללי הם ההגדרה המושלמת ל- mutually exclusive. ברמות הגבוהות, קשה לראות איך השיתוף פעולה הזה יוצר סינרגיה ואיך ארסנל הופכת להיות, יחד עם ראמזי ואוזיל (תכף אגיע אליהם), קבוצה טובה יותר ממה שהיא היום.

    אוזיל - החוזה המשוגע שהוא קיבל, היה נטו מהלך של פאניקה.
    אתה מכיר את ההנהלה טוב ממני, ואם אני צריך לנחש, אחרי הבלאגן המתמשך עם אלכסיס, הקבוצה החליטה שהיא לא יכולה לאבד כל כך הרבה נקודות PR בשנה אחת, ובאופן ספציפי בחלון אחד ועשתה את המעשה שהרבה קבוצות עושות: לזרוק כסף על הבעיה. זה שזריקת הכסף על הבעיה יצרה בעיה חדשה, זו סוגייה שמאמני ארסנל העתידיים יצטרכו להתמודד איתה.
    אוזיל הוא מסוג השחקנים שכשאתה מוסיף אותם כדובדבן לקצפת של העוגה - אתה תשפר את הקבוצה בצורה משמעותית. אבל כשאתה בונה על אוזיל שיהיה הקמח (זרמתי עם מטאפורת העוגות המטופשת הזו) של העוגה, אתה צפוי לקבל אסון.
    טוריירה נראה עד כה מבטיח, ואם ההתפתחות שלו תגרום לו להיות שחקן טופ 5 בעמדה שלו בליגה, ואם ארסנל תשכיל להביא ווינגרים שמשחקים בעמדת הווינג ולא לזרוק לשם חלוצים ממש מהירים - אוזיל יכול להיות וואחד גיים צ׳יינג׳ר. העניין הוא שאנחנו מדברים פה על עולם אוטופי שכרגע ארסנל רחוקה משהו כמו 4 החתמות ו-200 מיליון פאונד משם. עד אז אתם תחיו ותמותו על ה- mode swings שלו.

    בנוגע לראמזי - הוא קורא את השוק. אני לא מאמין שההנהלה תסכים לשפוך עליו 250-300 אלף פאונד, אבל בתכלס הוא נמצא בעמדת כוח. שנה אחרונה בחוזה, השחקן היחיד בארסנל הנוכחית שמסוגל לתת תרומה ממרכז השדה. זה שהוא נראה לא טוב, זו בעיה אחת, אבל זה לא ימנע ממנו להגיע כפרי אייג׳נט לחלון הבא ולנצל את היכולות שלו בשוק שצמא לשחקנים אנגלים עם קמצוץ כישרון ברגליים.

    לא טענתי לרגע שאתם נראים טוב ועם פתיחת עונה טובה. כן אמרתי שביחס לחששות מאזן של 4-0-2 הוא לא הדבר הנורא בעולם.
    נכון, ניצחתם איפה שהייתם ״אמורים לנצח״, אבל שנינו יודעים שבליגה הזו זה לא כזה טריוויאלי. אבל בהשוואה לחששות הראשוניים, להיות עם 12 נקודות אחרי 6 משחקים זו נקודת פתיחת לקבוצה שנראתה מתה לחלוטין עד לפני 4 חודשים. במרתון קשה לי לשים את הכסף שארסנל תצליח לסיים בטופ 4, אבל כשרואים איך יונייטד נראית (עד שהם יחליטו סוף כל סוף להפרד ממוריניו), ובהתחשב בוייב השלילי שטוטהנאם נמצאת בו - לא הייתי פוסל על הסף את האופציה להגיע לשם. וזו כבר נקודת אור לעונה הזו. אם תצליחו לנצח במשחקים שעל הנייר אתם אמורים לנצח בהם כמו ווטפרד בבית ופולהאם בחוץ, המומנטום החיובי יכול לקחת אתכם קדימה.

    אני לרגע לא שם עליכם את הכסף, וגם אם בסופו של דבר תסיימו במקום בו אתם צפויים לסיים, עצם זה שהגעת 6, לא אומר שבהכרח לא התקדמת.
    אומנם מילים כמו ״תהליך״ ״בנייה״ ״טווח ארוך״ נתפסות לא מעט כמילות גנאי בענף הזה, אבל לפעמים זה כל כך מרגיז. בוא ניקח אותנו כדוגמה:
    העונה הראשונה שלנו עם קלופ, עונת 2015-16, נגמרה במקום השמיני בליגה, הפסד בגמר גביע הליגה, הפסד בגמר הליגה האירופית ו-0 התקדמות מבחינה התוצאות. אבל זו הייתה העונה בה הנחנו את היסודות לשנים הבאות. מאמן עם חזון, הנהלה שתומכת בו, שיתוף פעולה בין המחלקות המקצועיות והניהוליות עם ראייה של כמה שנים קדימה ולא רק לשנה הקרובה. מתי זה קרה בארסנל באמת בפעם האחרונה? ב-2006?

    גם אם השנה ארסנל לא תגיע לשום ״הישג״, עצם זה שהמועדון העצום הזה יצא קצת מהמוות הקליני שהוא היה שרוי בו, זו התקדמות. אז עכשיו, אני לא אומר תנו לאמרי פרס כי הוא הצליח לנצח את ניוקסאל בחוץ, אבל אני כן חושב שיש תהליכים, קטנים (כמו שינוי סגנון המשחק) וגדולים (כמו שינוי ההנהלה והמאמן) שהם מעודדים. האם ארסנל תצליח לסיים מעל 2 מבין סיטי, ליברפול, צ׳לסי, טוטהנאם ויונייטד? לא הייתי שם את הכסף על זה. אבל בניגוד לשנתיים הקודמות, אני לא יכול לומר בוודאות, ששנה הבאה לא אשים על זה כסף.
     
    Coutinho10, אלעד ו-Footballover אוהבים את זה.
  5. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    @owen11111 טוב שיש לי ניסיון עם @Raulito בכדי לקרוא תגובות של שעה כמו אלה.:p

    חייב להחמיא לך שזה היה מעניין.
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @owen11111,

    לא חושב שהבנת את מה שאמרתי על צ'לסי וליברפול.

    אני: "ליברפול באבולוציה הנוכחית שלה מסוגלת לנצח משחקים בקלות מול בונקרים לא פחות מאשר במשחקים פתוחים יותר."

    אתה: "אני לא בטוח שהאמירה לגבי ליברפול נכונה. כאשר הקבוצה היריבה מנסה ליזום, אנחנו קבוצה שמאוד קשה להתמודד איתה.

    למרות שלא הסכמת, רשמת את מה שרשמתי על ליברפול. :)

    התייחסתי לצ'לסי כקבוצה ש(אולי) יהיה לה נוח יותר לשחק התקפית מול קבוצה שיוזמת מאשר כזו שלא (גם בנצחונות שלה העונה מול קבוצות שהסתגרו לחלוטין זה נראה קשה ומאוד תלוי ביכולת אישית של הזאר להוציא משהו יש מאין), אם כי ברור שגם היא תשנה דברים כי לא פגשה בקבוצה כמו ליברפול.

    צודק לגבי ראמזי, כמובן.

    טועה לגבי אוזיל, לדעתי. אני חושב שהוא אוברייטד שנמצא אחרי הפיק שלו וככזה הוא לא טוב מספיק גם בקבוצה עם כלים התקפיים טובים יותר.

    נ.ב: מצטרף למחמאות של גלץ. 100% תגובות שתמיד נעים לקרוא, על-אף אורכן.

    נ.ב2: יותר עניין אותי לקבל התייחסות אישית שלך על עולם הסטטיסטיקה, אם כי למרות איך שהדיון התפתח, נראה לי - שוב - שדעתך דומה לשלי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/18
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  7. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    אני שונא את @owen11111. הוא חכם מדי, מעניין מדי, שנון מדי, אוהב להתווכח, יש לו אחלה שיער.

    והוא אחד מהחבר׳ה ששמים בושם לפני שהם חופרים, אז כל חפירה שלו מריחה נהדר.

    https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article11808600.ece/ALTERNATES/s1200/Watford-v-Bristol-City-The-Emirates-FA-Cup-Third-Round.Xxx
     
    LFC-Gerrard1, oranfu, owen11111 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  8. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    קודם כל תודה לכם על המחמאות. בהתחלה חיממתם את ליבי, אבל אז נזכרתי במשפט הכל כך נכון מראונדרס:
    "If you can't spot the sucker in your first half hour in the table, you are the sucker".
    אני חייב למתן עם החפירות, כמויות השטויות שאני כותב היא בלתי סבירה וברובה לא מעניינת.

    בכל מקרה, בנוגע לליברפול, יכול להיות שטעיתי בהבנת הנקרא. בכל מקרה, השורה התחתונה שמאוד יפתיע אותי אם לא נקבל משחק ברמה מאוד גבוהה ובעיקר - מאוד מעניין טקטית.

    בקשר לעולם הסטטסטיקה וההודעה האחרונה שלך:
    אני לא חושב שאנחנו חשופים באופן מלא למידת ההשפעה. לפחות לא כצופים.
    בניגוד לספורט האמריקאי, שם השקיפות בעולם השחקנים, טריידים, בחירות דראפט וכו׳ - קרובה למלאה, בספורט האירופאי ובאנגלי פרט, אנחנו רק בשנים האחרונות מתחילים לקבל את זה. קשה לנו לדעת מה הולך בצורה מדוייקת מאחורי הקלעים בשביל להגיד שהדברים טרם הוטמעו.

    כדי לא להכביר במילים, אגיד רק בקצרה שאני יודע שאצלנו יש שימוש לא מעט באנליזות וניתוחי ביג-דאטא. הקומיטי (שבעבר היה שם נרדף להיטלר אצלנו), עושה המון שימוש בניתוחי דאטא. לא יכול לומר ממקור ראשון, אבל מקריאה בין השורות, מראיונות ובעיקר מהתפקיד של דייב פאלוס (Dave Fallows) שהתחיל כ- Preformance Analyst, אפשר להבין את החשיבות שיש לדאטא, לפחות אצלנו.
    שמות כמו: ז׳ילנסקי (מאמפולי), יאגו אספס (מסלטה), לואיס אלברטו (מהמילואים של ברצלונה), דייגו קוסטה (כחלוץ השני של אתלטיקו של פלקאו), הם רק חלק מהשמות שהצלחנו לשמוע לגביהם בשנים האחרונות. האם זה נובע רק כי לסקאוטים שלנו יש עין טובה וקבלת החלטות טובה? יכול להיות, אבל אני מתקשה לקבל את זה שעברנו באופן מוחלט מלסמוך על Big-data analysis בימיה הראשוני של FSG למערכת שמבוססת ״מבחני עין״.

    מעריך שבשנים הקרובות, כמו עם המהפכות בתחום הרפואה, הרכב, האינטרנט וכו׳ - אנחנו נלמד כמה עמוק וכמה נכון משתמשים בנתונים בעולם הכדורגל.

    אגב, הנקודה שלי בכלל הייתה מנקודת מבט הצופה: למה לעזאזל מעניין אותי נתון החזקת הכדור, או כמה בעיטות לשער בעטנו במשחק נתון - כשאפשר להביא נתונים כל כךךךךךךךךך הרבה יותר מעניינים? להגיד שאין ביקוש לכך (ובכך להתייחס בצורה מופשטת וקלה לסניורה) - היא קלה מידי. הצמיחה של עולם הדאטא והשימוש בנתונים בתכניות כמו MNF ובחשבונות טוויטר כמו אופטה, רק מלמד שיש כל כך הרבה אנשים שהיו רוצים לקבל את הנתונים האלה ב- HUD מאשר לנבור בין אינספור ציוצים בטוויטר.

    @גלץ תודה! חייב לומר, כמו שהשתפכתי בהודעת הפתיחה של הדיון של ליברפול, שהפורום הזה הוא תענוג לקריאה ולכתיבה.
     
  9. LFC-Gerrard1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/6/10
    הודעות:
    1,075
    לייקים שהתקבלו:
    1,460
    https://memegenerator.net/img/instances/54927264/i-see-what-you-did-there.Xxx
     
  10. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    זוכרים את הדיון הזה?

    אז תקראו את זה.

    ואם אין לכם כוח לקרוא את זה (זה ארוך), אז פשוט תראו את זה.


    אני חושב שה-AR הוא קצת יותר מידי, אבל התוספת לחויית הצפייה היא עצומה. היום אנחנו עדיין רואים משחקים ומקבלים את אותם נתונים כמו לפני 25 שנה.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  11. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    קראתי את זה אתמול ובאמת חשבתי על הדיון בינינו. :)
     
  12. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר