דיון הליגות הנמוכות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/10/14.

  1. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    כשאני מדבר על אוהדים מיואשים, אני מדבר על ה-200 איש שנשארו למרות כל החרא שהם אכלו בשנים האחרונות, שמכורים לקבוצה הזאת כמו לסם כי באמת אי אפשר להסביר מה אנחנו עדיין עושים שם.
    להילחם ולעשות כל מה שאפשר זאת סיסמה, תן לי הצעה שבאמת אפשר ליישם ואני הראשון שילך למהלך כזה, רק תזכור שאתה נותן לי כדוגמה קבוצות שיש להן אלפי אוהדים (במקרה של הפועל פתח תקווה עדיין לא ראיתי מהאוהדים משהו שסייע לקבוצה בצורה כזאת או אחרת), זה לא המצב במכבי הרצליה, 200 במגרש ועוד 50 שמקללים בפייסבוק, זה לא מה שיזיז מישהו כמו שיימן החוצה ולמי שחשב שגם הכישלונות המקצועיים ישנו אצלו משהו התבדה לחלוטין בחודש האחרון עם פתיחת העונה הנהדרת הזאת.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    ״בסופו של דבר למדתי שפשוט לא איכפת לי עד כמה המצב מתדרדר; לתוצאות אין שום משמעות. כפי שרמזתי קודם, הייתי רוצה להיות אחד מהאנשים שמתייחסים לקבוצה המקומית שלהם כמו למסעדה מקומית, המסירים את תמיכתם בה אם תוגש להם אשפה מורעלת. אך לרוע המזל יש הרבה מאוד אוהדים כמוני. בשבילנו הצריכה היא הכל; איכות המוצר חסרת כל חשיבות.״

    - ניק הורנבי, ״קדחת המגרש״

    אתה אוהד מרגש אחי!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    טוב, אם אלה המספרים ויש רק עוד 249 איש כמוך בפוטנציה, אז חוץ מלקלל את שיימן בהזדמנויות שיש, למחות במגרש ונגדו, לייצר למחאה הדים בתקשורת על שלל אמצעי המדיה הקיימים היום, לנצל את כל הקשרים שיש ל-250 אנשים בשביל למצוא מישהו שיקח משיימן את הקבוצה ולעזור לו/ לפנות לעירייה שתטפל בזה (בהתאם למצב המשפטי של מכבי הרצליה) - ואחרי שמגלים שכל זה לא מתאפשר כי אין אנשים עם קשרים, זמן ומרץ בשביל כל זה, (מקווה שתסלח על הציניות) - להשלים עם זה שאתה אוהד קבוצה קטנה שלא מעניינת אף אחד, ואולי גם אף פעם לא ממש עניינה - כי למעט תקופה קצרה שראש עיר השקיע בה, היא לא ממש הצליחה או הייתה שם דבר בכדורגל הישראלי, ואולי בכלל אין לה זהות ייחודית חוץ מזה שזו קבוצה מהעיר הרצליה, וכזו יש כבר, ועכשיו שתיהן במקומן הטבעי, פלוס מינוס. כרגע זה מינוס. יש קבוצות שתקועות בליגה הזו כבר עידנים בלי שום אופק (הפועל כפר שלם, הפועל אזור, הפועל מחנה יהודה, לאחרונה גם בית"ר כפר סבא), יש קבוצות מסביב שהיו וגם כרגע מתות להחליף עם מכבי הרצליה ולהיות בליגה א' וסיבוב ו' בגביע (נגיד הפועל קרית אונו), ויש קבוצות שכבר לא קיימות, וה-250 אוהדים שפעם היו להן כבר מזמן עברו לאהוד קבוצה אחרת.
    אני אנסה לשאול ברצינות: על סמך מה אתה חושב שלמכבי הרצליה מגיע להיות בלאומית, ולקבוצות הנ"ל לא?
     
  4. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    מה זאת אומרת חושב שמגיע? במתכונת הנוכחית לא מגיע לקבוצה הזו שום דבר, היא כבר מזמן לא רלוונטית ומביכה את עצמה בכל עונה יותר ויותר.
    אני מספר את הסיפור שלי, אני גדלתי בשנות ה-90 על קבוצה בליגת העל, שהייתה שם במשך 7 שנים וגם כשירדה ליגה בשנת 2000 הייתה במשך שנים מועמדת משמעותית לעליית ליגה בכל עונה והגיעה כמעט תמיד למחזור האחרון עם סיכוי לעליית ליגה (2002, 2003, 2011, 2012) ולזה תוסיף את העלייה ב-2006, גמר גביע המדינה ב-2005 וגביע הטוטו בליגת העל ב-2007. אז כן, אחרי כל כך הרבה שנים בליגה הלאומית או בליגת העל, הייתה תמיד את ההרגשה שיהיה בסדר ושזה לא מועדון שיכול לרדת ליגה, ואז זה קורה ואתה יורד ואתה משלים עם זה שאתה יורד בפאקינג חודש נובמבר, כשאין בכלל מאבק לאורך כל העונה, ואז מגיע לליגה א', לא מסוגל לתת גול ומודח מהגביע נגד קבוצה מליגה ג', אתה בהחלט מרגיש שקורה פה אסון והקבוצה הולכת ונעלמת.
    תסלח לי שאחרי כל כך הרבה שנים אני מחזיק מהמועדון שלי ומהשם שלו קצת יותר מכפר שלם ואזור ומתקשה להבין את ההשוואה לקבוצה כאלה.
    מהצד השני אני יכול להסתכל על הפועל רעננה ולשאול למה הם כן ואני לא.
    אין לי יותר מדי ציפיות, אף פעם לא היו לי, אני בסך הכל רוצה שכדור השלג הנוראי הזה שמתגלגל כבר 6 שנים ומאיץ בצורה מטורפת בשנה האחרונה ייעצר.
     
    Sir Alex Ferguson, oFiRzZz ו-ofir אוהבים את זה.
  5. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    @מכבי.קריית גת, למה אתה לא מסמס? ועוד פעמיים!
     
  6. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    נתחיל מהסוף: כי לרעננה יש את אשר אלון, אדם בסדר בסך הכל שמנהל מועדון כדורגל לעילא. בינתיים. יכול להיות שהוא יאכל איזה סיבוב, יכול להיות שהעירייה קצת תקח ממנו תמיכה והוא לא יוכל להעמיד קבוצה באותה רמה, יכול להיות שיום אחד הוא פשוט יעזוב - ואז 250 אוהדים של רעננה שכבר התרגלו לקבוצה בפלייאוף עליון, בליגת העל או בצמרת לאומית, ימצאו את עצמם פתאום בליגה א' - כי אין להם באמת אפשרות אחרת.

    במתכונת של מועדון שמעניין 250 איש, הוא באמת לא רלוונטי מספיק בשביל להיות במקום יותר גבוה, וכדור השלג זו תגובה טבעית של מנוסת ליחו של שיימן וירידה בתמיכה העירונית בדרך למקום שבו המועדון הזה נמצא. גם מועדוני "פאר" אחרים עם היסטוריה לא פחות עשירה משל מכבי הרצליה, כמו בית"ר תל אביב שמונשמת על ידי עיריית רמלה וכמה עסקנים, צפרירים חולון שמדשדשת בליגה ג' על גבה של משפחת סולומוביץ' הבת-ימית והפועל יהוד שכבר לא קיימת, הגיעו למקום שבו מגיע להיות למי שלא באמת היה בסיס שעליו מושתת מועדון.
    במצב הנוכחי, כמה קשה יהיה לך לעודד קבוצה שתקרא "עירוני הרצליה", תשחק באיזה כחול ותנוהל על ידי אנשים מהפועל הרצליה (או אנשים נוספים מהעיר) בתמיכה של העירייה? שואל באמת, כי אני לא מבין לעומק מה בדיוק הזהות שאליה אוהד הרצלייני מחובר.

    ורק אנחנו מדברים, היום באמת הבקעתם צמד, ועוד מול הקבוצה המפתיעה עד עכשיו של הליגה, כולל משער של איזה רון אלקובי שאני לא יודע מי הוא.
    אם כבר חילצתם נקודה מול כפר קאסם האימתנית, מאמין שלפחות אצלכם בבית יהיו לכם מספיק יתרונות בשביל להיות קבוצת מרכז טבלה.
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771


    כותרת משנית בכל האתרים, מאמין שישכחו את זה כבר מחר.
    אבל לא מדובר באוהדי בית"ר אז למה לעשות רעש ולנפח או להכליל. חחח אוהדי אום אל-פאחם המצחיקולים האלה והשטויות שלהם, קטעים איתם.
     
    oFiRzZz, ~Omri~, Sir Alex Ferguson ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  8. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    מעניין יהיה להמשיך לעקוב אחרי הפרשה, כי יושב הראש של הקבוצה טוען שלא תקפו אותו (את חודדה).
    אני אישית מאמין לשחקן, אבל בטוח יש צילומים
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    המאמן מוריס אוזן כבר התפטר, ולפי האתר הזה שהוא לא הכי אמין, עוד שחקנים צפויים ללכת בעקבות חודדה.

    יש באום אל פאחם אוהדים שהם חיות אדם, וזה לא מקרה ראשון איתם. גם די אופייני למקום והעוינות שם...
    מקווה ששחקנים באמת יעזבו, ובפעם הבאה לא יתפתו בשביל ערימות המזומנים שם עד שלא יאמצו כמה נורמות.
     
  10. סגול בדם Member

    הצטרף ב:
    ‏23/1/13
    הודעות:
    1,576
    לייקים שהתקבלו:
    359
    אם במשחק החלש ביותר שלנו העונה . לא הפסדנו וכמעט ניצחנו , אז מצבנו טוב
    חוליית ההגנה עקשנית , נלחמת וגם שקטה עם הכדור ומסודרת. קשה מאוד להבקיע לנו שער כי גם כשעוברים איכשהו את ההגנה , נתקלים בשוער הטוב בליגה. משחק ההתקפה טעון שיפור, לזמי היה גמור היום . הוא בקושי עלה למחצית הראשונה וללא מוטי הוא שחקן ההתקפה המרכזי שלנו .
    לא יזיק לנו קשר קצת יותר יצירתי מראני חמזה , זלאיט ואופק מרום לצד אזברגה ושפונגין
     
  11. מכבי.קריית גת Member

    הצטרף ב:
    ‏9/1/09
    הודעות:
    263
    לייקים שהתקבלו:
    6
    אתם צריכים להתבייש בשחקן מספר 4 שלכם רון אלקובי מה שהוא עשה לשחקן שלנו זה ניסיון לשבירת רגל. בתחילת העונה שאלתי אותך לגבי המגן יואל גנון ותרשה לי להגיד לך שאין לך מושג בכדורגל אם אמרת על יואל גנון שהוא חלש.
     
  12. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    אני מתבייש ברון אלקובי מהרגע שראיתי אותו משחק כדורגל, אין לו מושג, זה אחד השחקנים הכי חלשים שראיתי בחיים שלי וראיתי המון. לא הייתי במשחק ביום שישי (מצטער, חייב הפסקה קצרה ממה שקורה שם), ככה שאין לי מושג מה היה שם. אבל כשראיתי שהוא כבש את אחד השערים זה כבר גרם לי לחשוב שלא באמת היה משחק וסתם המציאו סיפורים משם. לא אמין.

    לגבי יואל גנון, שכתבתי לך את זה הדגשתי שזה לפי היכולת שהוא הראה במשחקים שלו במכבי הרצליה, הוא לא שיחק הרבה אבל כששיחק היה נורא ואיום.
    אין לי יותר מדי זמן לחפש את כל הדברים הנהדרים כשהוא הספיק לעשות אבל קח קצת דוגמאות

    0:43


    המגן השמאלי ב- 36:50
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/10/18
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  13. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    909
    לייקים שהתקבלו:
    414
    בסיס של מועדון לא קובע את עתידו.
    גם למועדון שהוקם זה אתה ,מבחינה ספורטיבית, יש את האפשרות להגיע הכי רחוק שאפשר ולי בתור אוהד של קבוצה קטנה ללא היסטוריה מפוארת, אין באמת מה לעשות מלבד לקוות שהעתיד יהיה טוב יותר מכל הבחינות, שאני נמצא בתוך תהליך שיניב בעתיד בסיס מועדון בריא שנכנס לרשימה אחת עם יתר המועדונים היותר ותיקים, בין אם זה יתגשם ובין אם לא, אני ממשיך להאמין.

    אתה מדבר עם בנאדם שמכבי הרצליה היא כל עולמו..אתה יכול לשאול את עצמך את אותה שאלה ששאלת-היית אוהד קבוצה עם צבע אחר? היית מוכן לשנות את שם הקבוצה שלך? אוהד הוא אוהד ולא משנה כמה אנשים סביבו חושבים כמוהו.


    יש מעט מאוד דוגמאות בישראל למועדונים שיכולים לעמוד על הרגליים גם בלי אשר אלון או בעלות יציבה כזו או אחרת ולעשות מין יורוליג סגור רק למועדונים האלה ,זה לא ספורטיבי ולא ריאלי.
    משפט כמו "המועדון לא רלוונטי" הוא משפט שיכול להאמר רק ע"י אדם שמסתכל מהצד..לבן אדם שבתוך המערכת זו בכלל לא שאלה.
     
  14. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    בוא אני אגלה לך סוד: הקבוצה שלי שיחקה פעם בתכלת-לבן, ואז בירוק לבן. פשוט כי זה מה שהיה בחנות הטקסטיל הקרובה. באיזשהו שלב תפס הצהוב-שחור שהוא חלק ממסורת אמיתית סביבו שהיא מעבר לשייכות לעיר. מסורת וזהות שמאגדת מאות אלפי אוהדים מכל הגוונים, הדרגים, העמדות ורמות ההון, ואיתו גם עניין מצד מי שלא אוהד את הקבוצה. כך שגם אם אשר אלון מסוים יעזוב אותנו, יבוא מישהו אחר שזה יבער בו או שידע שיש לו מה להרוויח בזה. פעם אילן רומן ז"ל, פעם יהושע מצא יבדל"א, פעם לייזי ריבלין ז"ל, פעם אח שלו אחד לא מוכר, פעם בני נחמיה, פעם דדש, פעם קובי בן גור, פעם גד זאבי, פעם כמעט רון לאודר בתיווכו של אחד אהוד אולמרט, פעם מאיר פניג'ל, פעם ארקדי גידמאק, פעם גומא אגייאר, פעם טביב ופעם משה חוגג, בתווך היו עוד כמה, ובין לבין עוד נסיונות ומתעניינים, תקשורת, נסיונות גישור של פוליטיקאים ואנשי ציבור ומחאות של אוהדים שלא עשו נחת לאף אחד, ובצדק. כי בניגוד לאשר אלון שעל פניו עושה כמיטב יכולתו להחזיק מועדון קטן למעלה - כל אחד ואחד מהיו"רים והבעלים האלה היה יותר גרוע מהשני. חלקם יותר גרועים משיימן: הלנות שכר, התנהלות שכונתית, ניכור לקהל, הישארות מאחור מצד אחד ומגלומניה מאידך... זה לא מנע מהמועדון להפוך למועדון מהגדולים בארץ, ולקחת 15 תארים תחת כל הנ"ל ב-40 שנה. לא הכל זה עניין של ניהול טוב או גרוע.
    הלוואי שעוד מועדונים קטנים יגיעו לליגת העל וירשמו הישגים, ויותר מזה הלוואי שעוד מועדנים קטנים יבנו בעבודה קשה מסורת וזהות שישמרו את המועדונים האלה למעלה, אבל אוהדים שהגיעו במקרה לטופ בזכות איש עסקים או עסקן חולף, בקבוצה שלא היה לה שום בסיס ליום שאחרי - צריכים להשלים עם זה שהתקופה הטובה הזו לא יכולה להיות נצחית, ובסוף הם יחזרו למקומם הטבעי בהתאם לגודלם, בטח אם לא ישקיעו בתשתיות לטווח הארוך, וזה לגמרי טבעי שהמועדונים האלה יתחלפו. פעם היו שם הפועל לוד והפועל יהוד, פעם מכבי הרצליה ובית"ר תל אביב, עד לא מזמן רמת השרון, והכח רמת גן, אתמול הפועל רעננה וק"ש, והיום חדרה, מחר איזו סקציה נס ציונה, עוד 5 שנים איזו הפועל כפר שלם ועוד 10 שנים עירוני כפר יונה, שעכשיו היו חולמות להתחלף עם מכבי הרצליה בשיא הייאוש.

    משיטוטיי הזמניים בליגות הנמוכות, לא חסרות עד היום קבוצות שמשחקות בצבעי מדים שהספק יכול לתת, ומחליפות כל עונה צבעי מדים בלי שום קו עקבי. לא שלצבע המדים האלה יש באמת משמעות למסורת או לזהות, מסורת וזהות שממילא אין מי שיתחבר אליה כי אין אוהדים ביציעים. האם הקהל ההרצלייני מחובר לצבע הצהוב בקבוצה? האם לקהל של רעננה אכפת אם המועדון עולה בתלבושת לבנה-כחולה גנרית שמזכירה את הפועל פתח תקווה? מה בדיוק יעשה אוהד מכבי הרצליה אם יבוא איזה איש עסקים גנרי (נגיד יוסי מאור), יקנה את הקבוצה, יאחד אותה עם הפועל הרצליה לקבוצת עירוני הרצליה שתשחק בכחול עם קצת צהוב שהבדרגה יעלם, והקבוצה דווקא תתקדם מקצועית? או שהוא ישב בבית ולא יראה כדורגל, או שיעבור לאהוד מכבי, הפועל, חיפה ובית"ר כמו כל העיר, או שהוא יכול להקים קבוצה בליגה ג' שגם תשאר שם - כי אף אחד לא ישקיע בה.

    את הדוגמה הזו אפשר להמחיש עם בני רעננה. מה באמת מבדיל בינה לבין הפועל, חוץ מהשקעה של אשר אלון?
     
  15. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    909
    לייקים שהתקבלו:
    414
    אנחנו מדברים פה על חיבור רגשי, אין באמת הסבר לוגי ללמה נדבקתי להפועל רעננה, זה לא רק הצבע, זה לא רק השם, זה פשוט מכלול של דברים.. לך תסביר למה ילד בכיתה ה' מפתח לעצמו תחביב ספציפי, אחד אוהב לצייר אחד לאסוף צדפים ולי בתור ילד היה מאוד ברור שאני צריך לבקש מאבא שלי כל שבוע לקחת אותי למגרש ליד הבית לראות את הקבוצה העירונית ולחוות את קשת הרגשות שזה העביר בי, עד היום אין לי באמת הסבר מדויק ואני יכול לנתח לעומק מה למה ואיך אבל בשורה התחתונה זה עושה לי טוב וממלא אותי אז מה זה משנה?

    שים לב שכתבת שאין אוהדים ביציע-חלק מהבעיה של אנשים היא שהם פשוט מבטלים גם את המעט שקיים ואז נותנים לעצמם את הלגיטימציה להגיד שהדבר הזה מיותר.

    איחוד קבוצות זה פתרון סינטטי שבא לפתור בעיות או כלכליות או מקצועיות אבל זה ממש כמו להביא לילד כלב שדומה לכלב המת שלו, אני רואה את זה בתור מוות טוטאלי ולא כהמשכיות למשהו קיים וכן אני לוקח בשחבון שזה עלול לקרות יום אחד וכן כבר עלה לי בראש שאם זה יקרה, אני הולך להגיע למשחקים של בני רעננה ולחפש שם את הניצוץ שהיה לי בתור ילד שהלך עם אבא שלו לראות את הפועל רעננה ששיחקה אז בליגה א'.
     
    gilad16, הרצליה ו-Drama2 אוהבים את זה.