צ'לסי 2018/19

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י golding, ‏10/8/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    גם אם צ'לסי מגומגמת עכשיו - אי אפשר להפיל את זה על סארי.
    יש כאן יותר מדי שחקנים שמתאימים לספסל ופחות מדי שחקנים שמתאימים להרכב. מוראטה-זי'רו, וויליאן-פדרו, קובאצ'יץ'-בארקלי-RLC - כולם שחקנים שנחמד מאוד כשהם ברוטציה והרבה פחות נחמד לסמוך עליהם שבוע אחרי שבוע ל90 דקות.
    בכלל היתה כאן יותר מדי בנייה 'לרוחב' בשנים האחרונות ומעט מדי שחקני רכש ספציפיים לבעיות ספציפיות (או שאלה לא הצליחו). ככל הזכור לי, בנאפולי של סארי המצב היה הפוך - יש שחקני הרכב מובהקים ויש שחקני ספסל מובהקים ופער האיכות ברור לכולם. כאן זה לא קיים.

    בהנחה שהיגוואין מגיע נראה שנעשה כאן צעד נוסף בכיוון של גיבוי למאמן (בנוסף לז'ורז'יניו בקיץ), אבל גם העפת קוסטה אחרי התאקל עם קונטה הרגישה ככה אז זה לא מאוד מרגיע. שאלה נוספת שצריכה להישאל היא מידת ההתאמה של קאנטה לכדורגל של סארי.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,397
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שכשמאמן מבקר שחקנים בתקשורת אז הוא ישר צריך להישלח לגרדום, ומעבר לכך לכו תדעו מה נאמר בשיחות סגורות. מעבר לכך, סארי מבחינתי עומד בציפיות, המספרים התאזנו. פתיחת העונה הייתה נפלאה, לא פחות, ועכשיו החודשיים האחרונים להוציא את הניצחון על סיטי - קצת פחות טובים ממה שחשבתי. אף אחד גם לא חשב שהאזרד ישחק את אותו כדורגל כל העונה. היגואין במצב העניינים הנוכחי זה נהדר למרות שאני קצת חושש ברמה הפיזית. צ'לסי צריכה ריענון וקיץ בו היא משתוללת, ככה זה, משחקני המפתח בסגל הוציאו את המקסימום ביחס לחברים שלהם והרי גם עם קאנטה זכו באליפות. להוציא את התקופה האחרונה אני לא זוכר שנים בהן לצ'לסי לא היה שחקן הגנה אחד ברמה גבוהה, ולגבי ההתקפה, חוץ מדייגו קוסטה אני לא זוכר כאלה שבאמת הצליחו מאז האזרד. חלק לא היו בשלים, חלק אולי באשמת מוריניו. ססק ופדרו נתנו מעט מידיי, גם וויליאן בהשוואה לשחקנים גדולים בקבוצות אחרות...מה עוד היו לנו, אלתורים עם פלקאו וסמואל אטו?
     
  3. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,828
    לייקים שהתקבלו:
    2,342
    מין:
    זכר


    האם ז'ורז'יניו עד כדי כך גרוע אצלכם, או שריו פרדיננד פשוט לא מסכים שצריך רג'יסטה בכדורגל המודרני?

    אני תוהה האם תפקיד הרג'יסטה בכלל מתאים לאנגליה.
     
  4. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,019
    לייקים שהתקבלו:
    6,720
    הדבר הכי קרוב לזה שיצא לי לראות באנגליה בעשור האחרון, זה ג׳רארד כקשר אחורי בעונת 13/14. זה עבד מצוין אבל אז שיחקנו כדורגל התקפי מאוד שמתאים לזה, ועם שחקן עם קילומטראז׳ רציני בליגה שלא מתבייש לרדת לתאקלים אגרסיביים.

    בפורמט הפירלואי של העמדה הזאת זה אכן עלול להיות יותר קשה לביצוע באנגליה עם הקצב המהיר של המשחק, אבל עיקר הבעיה של סארי לדעתי היא כפי שצוין בסוף הסרטון - ההזזה של קאנטה מהעמדה בה הוא היה השחקן הכי טוב בליגה למשך שנתיים. בשביל להצדיק דבר כזה ז׳ורז׳יניו צריך להיות עילוי כל שבוע, וכרגע זה לא ממש קורה.

    מעניין מה יקרה אם תנסו לעבור ל4-2-3-1 עם שניהם אחד לצד השני. יכול לעבוד דווקא לדעתי.
     
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    עד כדי כך גרוע. הוא רגיל לתנועה בלתי פוסקת סביבו ולא לשחקני התקפה וקישור שמתקרבים אליו בקצב הליכה ורוצים את הכדור ברגליים שלהם, סתם כי בא להם. ללא קשר הוא בכושר מזעזע, הוא לא מצליח להשלים מסירות בסיסיות והוא חלש ואיטי בצורה לא סבירה, קצת מזכיר את ססק אפילו.

    הוא קריטי לשיטה של סארי אז כדאי שהוא יתאפס על עצמו. מי שחושב שקאנטה ישחק כקשר אחורי במקומו משלה את עצמו. וטוב שזה לא קורה.

    @Scouser Tommy
    לא רואה איך ז׳ורז׳יניו יכול לתפקד בקישור של שני שחקנים. אין לו את הנתונים הפיזיים בשביל זה והקבוצה תהיה חשופה מאוד במרכז המגרש אם סארי ינסה את זה.
     
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    ג'ורג'יניו היה מצוין בתחילת העונה, וכנראה השחקן הכי חשוב במערך למעט הזאר. אבל הוא בירידה חדה כבר תקופה ארוכה ביחד עם כל הקבוצה; אני כן חושב שזו נקודה מעניינת שהעלו שם באולפן בנושא קאנטה-ג'ורג'יניו, וגם דיברנו על זה כאן בפורום. כי גם שג'ורג'יניו שיחק טוב, היה ללא מעט אנשים - כולל אנוכי - בעיה לראות את התפקוד של קאנטה במגרש. לא היה ברור מה התכלית שלו במצב כזה.

    יש אוהדי צ'לסי שאומרים שהוא התאקלם היטב לתפקיד ה-50:50, אבל בפועל אין לו כמעט מה לתרום ב-1/3 האחרון בסגון המשחק של סארי למעט רגעים מאוד נדירים. במצב של counter-attack זה זורם כי יש לו את היכולות הפיזיות ואת השכל לתת אימפקט משמעותי ברגעים כאלה (לראייה צ'לסי של קונטה ובעיקר לסטר של ראניירי זה היה מקרה קיצון של יציאה מהירה קדימה), אבל בסאריבול הוא הפך מעילוי הגנתי ל-box to box בינוני במקרה הטוב בעיניי.

    **

    לגבי השאלה שלך אסף - אין שום בעיה עם תפקיד הרג'יסטה כמו שאין שום בעיה עם פליימייקרים גמדים במרכז השדה, כמו שאין שום בעיה עם שוערים שמשחקים כמו קשרים. הסטיגמות הללו לא מעניינות וכבר ממזמן לא רלבנטיות בטופ 6 בפרמיירליג (בטח אחרי שמוריניו, הדינוזאור האחרון בנושא, סיים את תפקידו ביונייטד). על אותו משקל כל העניין שהמהירות בפרמיירליג היא >>>>>>>>>>> כל שאר הליגות באירופה גם הן בלוף לא קטן.

    הכול שאלה של סט-סקילז והתאמה בתוך המכונה.
     
    SerieA אוהב/ת את זה.
  7. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    קאנטה עדיין עילוי הגנתי, את מרבית העבודה ההגנתית הוא מבצע בחלק של היריבה כשהוא מפעיל לחץ בלתי פוסק ואחראי על החזרת הכדור לשליטתנו.

    הוא לא עושה מספיק עם הכדור. אבל גם שחקנים טכניים מאוד כמו וויליאן והזאר לא עושים שום דבר עם הכדור אצלנו. הביקורת על השימוש בקאנטה לא מוצדקת בעיניי וגם גובלת בעצלנות תקשורתית אופיינית.
     
  8. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    אתה צודק ולא צודק.

    בגלל שהתרגלו לרמה כל כך גבוהה מקאנטה בעמדה שלו אז ברגע שהוא קצת יורד מהאולימפוס זה די קל לשים את הפרפורמנס שלו כסיבה עיקרית ליכולת שלכם.

    מצד שני, העובדה שקאנטה לא נותן מספיק בחלק ההתקפי היא כן בעיה אבל לא ה-בעיה: כלומר הוא חלק מהעניין הזה של מחסור חמור בשחקנים תכליתיים אצלכם בהתקפה.
    לצורך העניין עשיתי בדיקה קטנה ומסתבר שהזארד ו-וויליאן יצרו יותר מצבים פר דקות מאשר עלי, אריקסן, ראשפורד, אובאמיאנג, אוזיל, ומאנה כאשר בחלק מהם יש הפרש ניכר. כלומר הם כן יוצרים דברים עם הכדור אבל הרבה פעמים לא יוצא מזה כלום, ואגב גם הזארד וויליאן הם חלק מהבעיה במישור הזה ספיציפי (של הכיבוש).

    אני חושב שזה ייראה הרבה יותר טוב כאשר הזארד יהיה חלק משלישייה התקפית איכותית (בתפקיד סלאח בליברפול) ולא עם כל המעמסה עליו ו-וויליאן כשחקן ה-13.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/19
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    הבעיה עם הזאר ו-וויליאן ביחד היא שהם שחקנים שיותר אוהבים את הכדור ברגל והם פחות עושים את התנועה לעומק בלעדיו. שניהם גם לא בדיוק inside forwards קלאסים שהאימפקט שלהם הוא בהבקעת שערים. זה יוצר בעיה של איזון, בטח עם העובדה שאין גם חלוץ שיכול לתת את המספרים שצ'לסי צריכה כדי א) להיראות כמו קבוצה מתפקדת ולא כמו קבוצה אימפוטנטית. ב) להשיג את הטופ 4 בשקט ולא במלחמה עד הסוף.

    קובמינציה עם איזון זו בעיה שגם יש לצ'לסי במרכז השדה. זו הסיבה שגם אם לא מדובר בסגל שחקנים גרוע (וזה לא המצב לדעתי, להבדיל ממה שקיי רשם כאן כבר מספר פעמים), זה לא אומר שלא צריך שינוי קיצוני יחסית, בטח שהשינוי על הקווים ברמה הקונספטואלית כ"כ גדול.

    זו גם אחת הסיבות שמשהו שם עם אודוי נורא מציק לי בעין, על-אף שלא קיבלנו מספיק קילומטראז' כדי לבחון עד כמה הוא באמת טוב. אני שם את ההצעות החוזרות של באיירן בצד, נראה שהכישרון שם big time והוא גם בעיקר עונה על צרכים שצ'לסי נואשת להם. זו סיטואציה סופר מוזרה.
     
    oranfu ו-Raulito אוהבים את זה.
  10. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    ספר את זה לנאבי קייטה שקרקס את הליגה הגרמנית.

    זה לא רק שבפרמיירליג יש קצב מהיר, זה גם פיזיות ואגרסיביות, וזה גם לאורך 90 דק' כי השחקנים כאן לא עצלנים. בסוף בסוף בסוף הכל מסתכם באיך שהשחקן עולה מנטלית למשחקים - שחקנים כמו קייטה וג'ורג'יניו שהיו רגילים לשחק בניחותא שלהם צריכים לעלות למגרש כל משחק בשיא הפוקוס והאגרסיביות אחרת הם מאבדים כדורים, מאבדים ביטחון ויוצאים מהקצב של כולם.

    פאביניו מהשנייה שעשה את הסוויץ' הזה במוח העלה את הרמה שלו בכמה דרגות.
     
  11. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    הבנתי, אבל שחבר'ה כמו סלאח וטורס מפרקים את הפרמיירליג בעונות הראשונות שלהם בליברפול - אז, אז זה כי הליגות הקודמות שלהן היו פי 1000 חזקות. הרי לא סלאח ולא טורס היו כאלה טובים בקבוצות הקודמות שלהם כמו שהם הפכו להיות בליברפול. בפרמיירליג.

    הבעיה של קייטה ופאביניו - לפחות זה של תחילת העונה - היא לאו דווקא הפרמיירליג כמו הדרישות של המאמן שלו. הם היו מורגלים למשהו אחד ועכשיו מבקשים מהם דברים אחרים (ע"ע אוקס). לפעמים זה מצליח, לפעמים זה לא. לפעמים זה לוקח זמן, לפעמים זה לא. כל מקרה לגופו.

    גם אני יכול לזרוק דעה לאוויר ש"בליגה X יש קצב מהיר, זה גם פיזיות ואגרסיביות, וזה גם לאורך 90 דק' כי השחקנים כאן לא עצלנים." עזוב שטויות, לך תראה כמה משחקים מהליגות הבכירות באירופה ואני מבטיח לך שההבדלים קטנים בהרבה ממה שסיפרת לעצמך בראש.*

    * - ואני לא טוען שאין הבדלים. יש הכול מהכול. שבסוף כל אחד יראה מה שמעניין אותו והוא נהנה ממנו בזמן הפנוי שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/19
    Big Virgil, yonmu, oranfu ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,188
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    אתה יכול לזלזל בענייני קצב כמה שאתה רוצה אבל זה הקשה על לא מעט שחקנים.
    יש גם דוגמאות הפוכות כמו של לייבה שמסתדר לא רע בלאציו.


    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני לא זלזלתי בענייני קצב, אלא בתפיסה שבפרמיירליג משחקים מהר ואילו בשאר הליגות הבכירות באירופה משחקים עם מקלות הליכה.

    יצא לי לראות משחקים בפרמיירליג שהיו תקועים לגמרי ולא זזו בכלל. ויצא לי לראות משחקים באיטליה, ספרד וגרמניה שהיה לי קשה לעקוב מרוב שהמשחק עף מצד לצד. אבל כך גם להפך. יש הכול מהכול, והרבה פעמים זה יותר תלוי בסגנון משחק של מאמן, השחקנים שמשחקים במגרש ואיך המשחק התפתח מאשר ב"אנגליה רצים ולא מוותרים אף פעם כי אנגלים נלחמים עד הסוף!!!1, במדינה X, Y, Z לא."

    בונא, איך קאנטה נהיה כזה טוב בפרמיירליג. בטח בליגה הצרפתית כולם מפלצות כי מי שמע עליו בכלל לפני זה.
     
    Roma ו-Coutinho10 אוהבים את זה.
  14. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    לשמחתי גם בזמני הלא הפנוי אני רואה כדורגל כי אני עובד במקופ שמנתח משחקי כדורגל. (וגם מליגות שכנראה לעולם לא תשב לצפות בהם :) )
    גם סלאח וגם טורס היו טובים בליגות הקודמות שלהם אז לא ממש הבנתי את הטענה, באיטליה סלאח היה מעולה מהרגע הראשון וברומא סיים עונה עם איזה 19 שערים ו 16 בישולים אם אני לא טועה.
    טורס היה כוכב עולה באתלטיקו אחרת לגמרי מזאת של היום.
    למה שניהם הצליחו בליברפול ? זה דיי פשוט, כי הם שיחקו בקבוצה טובה יותר ובפוטנציה הם היו מאוד מתאימים למשחק הזה עם המהירות והכוח שלהם.

    סלאח בכלל, העובדה שהוא נכשל בליגה בפעם הראשונה רק מוכיחה כמה שהסוויץ' הזה היה קריטי. הוא מהרגע הראשון בא לטרוף את הליגה, היה לו ראבק ונקודה להוכיח.

    לא דיברתי רק על הקצב של המשחק אבל בוודאות - שחקנים בפרמיירליג מקבלים הרבה פחות זמן לחשוב, ונלחצים על ידי שחקנים הרבה יותר פיזיים. הליגה הזאת פיזית יותר מכל ליגה בעולם, יש על מה להתווכח בכלל ?
    לא מוריד מאיטליה ולא מספרד ולא מהגרמנית גם, אבל אני לא חושב שיש ליגה קשה יותר מהאנגלית היום.

    לגבי קייטה, גם ב 4-3-3 כקשר מרכזי הוא לא היה טוב, גם כקשר אחורי מול וולבס הוא היה חלש מאוד, גם ב 4-4-2 כקשר שמאלי הוא לא היה טוב. זה הרבה מעבר לעמדה שהוא משחק בה. הוא אדיש, הוא חסר ביטחון והוא בעיקר לא מסתגל לאינטנסיביות והפיזיות הזאת. הוא לא רגיל שקשה לו לעבור שחקנים או שאין לו הרבה שטח לעבוד איתו. בלייפציג הוא בעט הרבה מרחוק, חוץ מהמשחק מול ברנלי לא ראיתי אותו לוקח בעיטה אחת מחוץ ל 16, ובכללי בעט בעיטות ספורות לשער.

    בצ'לסי לא צפיתי לאחרונה אז לא ממש יודע להגיד למה ז'ורז'יניו מתקשה אבל אני מניח שהתסמינים דומים גם במקרה הזה. (וכנראה גם מעבר כי החבר'ה כאן אומרים שגם אין לו עם מי לעבוד כי הם לא עושים תנועה.)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/19
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,518
    לייקים שהתקבלו:
    18,430
    גם באיטליה וגרמניה משחקים בקצב גבוה, לפחות בחלק מהמשחקים.

    אבל לרוב זה פשוט לא אותו קצב ולא אותה אינטנסיביות.

    האם דווקא זו הבעיה של ג'ורג'יניו (או קייטה)? לדעתי לא בדיוק.
    אני חושב שיש לזה חלק, אבל ג'ורג'יניו נראה טוב הרי בהתחלה...

    לדעתי ג'ורג'יניו מאוד מאוד תלוי בשאר הקבוצה. לא רק באופציות מסירה אלא בצפיפות. תרצו או לא, המחסור באתלטיות שלו הוא נקודת תורפה משמעותית בליגה הזאת. הוא מאוד איטי וחלש. והוא משחק קשר אחורי.
    אם אין הרבה צפיפות באזור שלו זה משאיר פתח ליריבות לנוע שם כי הוא לא באמת מסוגל לעצור התקפות של רוב הקבוצות בליגה ואת רוב שחקני ההתקפה בליגה, בטח שלא פעם אחר פעם.

    אני לא חושב שזאת הבעיה של קייטה למשל. יש עניין של - הוא לא נראה מוכן לגמרי לזה שאין שניה לנשום בליגה, אבל זה יותר עניין של הוא כאילו בסוג של קונכייה כזאת כשהוא על הדשא. הוא מכונס בעצמו.

    פביניו אני מסכים, זה היה נראה שהוא לגמרי לא מוכן לקצב של הליגה הזאת. אבל יש לו פיזיות שפשוט אין לג'ורג'יניו.
     
    Coutinho10 אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.