אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    לא צריך להתרגש יותר מידי מכל זה. חוק אחד שמאפשר לבית משפט לפי הראיות וכל הנהלים הנדרשים, להוציא להורג על רצח, עשוי להתאים לחלק גדול יותר בציבור. אם ישראלי היה אונס ואז רוצח מישהי, לא הייתי מרגיש אליו שונה אם זה היה תייר או בן דוד מהמדינות השכנות. חלאות אדם הם חלאות אדם. אם המחוקק יעביר חוק כזה, אני אקבל בהבנה. אני לא בעד עונש מוות בכללי, אבל אם זה יתפוס על כל הרוצחים, אז החוק עקבי, ברור ולגיטימי.
     
  2. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    כל הפלסטינים הם אויבים?
     
  3. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    השאלה לא רלוונטית, לא רוצים להוציא את כל הפלסטינים להורג, רק את המחבלים שבהם (אגב, אני נגד).
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    השאלה היא איך אתה רואה היחסים בין ישראל לבין הפלסטינים. אי אפשר לומר "הם לא אזרחים שלי ולכן זה שונה", כשהם לא באמת חלק ממדינה אחרת, כשאתה עדיין שולט במידה רבה בחיים שלהם, כשאתה נכנס ליישובים שלהם ועוצר אנשים. הם לא אזרחי ישראל, אבל הם בתחום השפעתה.

    אני מתנגד לעונש מוות, אבל גם אם מחליטים ליישם אותו - אז בבקשה. רוצים להוציא להורג מחבלים, כלומר מי שמבצע רצח על רקע לאומני? אז אי אפשר להפריד בין ישראלי לפלסטיני. מה שאגב, גם מעלה את השאלה - מה בנוגע לערבים אזרחי ישראל?
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,208
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אם פניהם היו לשלום מזמן היתה להם מדינה.
     
  6. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    למה אי אפשר לומר? הם באמת לא אזרחים. זאת הסיבה שאתה מפציץ בעזה ולא באום אל-פחם. זאת הסיבה שהיו לך סיכולים ממוקדים בגדה ולא בשכונות פשע בישראל.
    בכלל, יש המון חוקים ונהלים שחלים רק על חלק מהאוכלוסיה בתוך מדינת ישראל ולא על כולה (למשל מותר לי להעליב אותך, אבל עובד ציבור לא) או חלים עליהם באופן שונה (מס הכנסה).


    אני גם נגד עונש מוות אבל לא רואה שום בעיה שאם כבר מחילים אותו, הוא יחול רק על מחבלים פלסטינים או כאלו שפועלים עבור האידאולוגיה שלהם. בדיוק כמו הריסת בתי מחבלים.
     
  7. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,379
    לייקים שהתקבלו:
    3,800
    חוק שמבחין בין אנשים בגלל המוצא שלהם הוא גזעני בהגדרה. אני לא רואה איך אפשר לעשות חוק עונש למחבלים שיהיה תקף לערבים בלבד.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
     
  8. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    החוק לא מבחין בין אנשים בגלל המוצא, אלא בגלל הכוונות שלהם.
     
  9. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אני לא יודע ולא צריך להחליט מה הכוונה של רוצח. אם רצח כי קיללו אותו "מאניאק" או כי הוא שונא את ישראל או כי הוא סתם דפוק בראש, זה לא מעניין אותי והאמת גם לא אמור לעניין את השופט. אם יש הוכחות שרצח, שיקבל את העונש המוטל בחוק. מה החוק? מה שיוחלט, אבל תקף ועקבי לגבי כולם.
     
  10. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אתה לא, אבל השופטים כן והם עושים את זה כל משפט על רצח.
    בכל אופן, יש הבדל בין רצח פלילי לבין רצח לאומני. המניע של האחרון חותר תחת הקיום שלי ושלך פה וצריך להשתמש באמצעים אחרים כדי לגדוע את המניע הזה.
     
  11. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    תשמע, לא מספיק שלהוכיח רצח זה דבר מסובך, אתה מבקש עכשיו להכניס לחוק עוד צרה שתצריך מהשופטים הוכחה שרצח אכן נעשה על רקע לאומני. יבוא הרוצח ויגיד שזה לא היה על רקע לאומני, איך מוכיחים אחרת? למה שלא כל רוצח יקבל את אותו העונש בעצם וזהו? כך גם מישהו שרצח על רקע לאומני לא יוכל מחוסר בראיות לקבל עונש פחות ממה שמגיע לו כי לא יצליחו להוכיח שזה היה לאומני. במקרה כזה אתה נותן למחבל לברוח מהעונש המקסימלי שבעצם אתה רצית לתת לו, מלכדת את עצמך. אני חושב שאין סיבה טובה יותר ופחות טובה לרצח (רק להריגה שזה משהו אחר). כל רוצח צריך לשלם מחיר מקסימלי, מה שיוחלט על-ידי המחוקק ויוכח בבית משפט. כך כל הרוצחים יקבלו עונש מקסימלי ויהיו תחת אותה קורת גג.
     
  12. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אז למה בכלל להוכיח רצח (שזה דבר הרבה יותר קשה מאשר להוכיח את המניע לרצח)? בוא נאשים את כולם בהריגה וניתן לכולם את אותו העונש וזהו.
    בכל מקרה, למחבלים יש אינטרסים מובהקים להודות ברצח על רקע לאומני (משכורת מהרשות; שירות עם אסירים בטחוניים; כבוד בקהילה) והרבה פעמים להוכיח את המניע הזה מגיע מהמחבל עצמו או מדברים שעשה לפני כן (פוסטים בפייסבוק, ניסיונות בעבר).
    מבחינתי יש הבדל בין מחבל, שמנסה לחסל את שורש הקיום שלי פה לבין רוצח פלילי שרוצח או הורג מסיבות אחרות שכנראה לא קשורות אליי. בדיוק כמו שיש הבדל בין הדוגמא האחרונה ליגאל עמיר.
     
  13. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    רק שתדע, אם מחבל אמר לפני חודש בפסייבוק שהוא שאהיד שונא ישראל, זה לא מוכיח לפי בית משפט שהרצח שעשה אתמול הוא על רקע לאומני. אתה מבקש להוכיח כאן משהו שהיה קשה להוכיח ודווקא יגרום לשופטים באין ברירה להכריע החלטות שיתנו למחבלים לברוח מעונש המקסימום עליו אנחנו דנים כאן. אם אתה רוצה למלכד את כל המחבלים בלי לתת להם לברוח באלגנטיות מהעונש עליו אנחנו מדברים, אז שים את כל הרוצחים תחת אותה קורת גג ואז יקרה מה שהמחוקק החליט שצריך לקרות. עד אז לדעתי 90% שוב לא יקבלו את העונש אליו כיוונת.

    בדרך אגב קטן ופחות קשור: רצח על רקע לאומני או טרור הוא לא סכנה קיומית למדינת ישראל. הוא עוד רצח מעוד סיבה בין הרבה סיבות אפשריות.
    סכנה קיומית היא רק מלחמה כוללת.
     
  14. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אני יודע - מה הרלוונטיות? לא חסרים מחבלים שכתבו ברשתות החברתיות שלהם שהם יוצאים לרצוח.
    שוב, הרבה יותר קשה להוכיח רצח. בוא נתפשר על הריגה וזהו.

    שוב, לא רלוונטי, אף אחד לא דיבר על סכנה קיומית למדינת ישראל.
     
  15. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    יש הבדל בין הודעה בפייסבוק שעה לפני הרצח שהרוצח כתב שהוא יוצא עכשיו לעשות פיגוע מאשר פלסטיני שכותב על בסיס קבוע דברים נגד ישראל, חמורים ככל שהיו.
    ואתה גם צודק, להוכיח הבדל בין הריגה לרצח זה דבר קשה מאין כמותו, אבל באותה נשימה צריך לומר שלהציב עוד מכשולים כדי לתת לרוצחים להתחמק מהעונש המקסימלי, זה גם לא דבר כזה חכם. מה לעשות שההבדל בין הריגה לרצח הם גדולים מאוד, זה לא בר השוואה. רוצח שבא במטרה לרצוח זה שונה בתכלית ממישהו שנקלע לסיטואציה והיה צריך להרוג. זה בכלל לא אותו פער בין רצח על רקע לאומני או רקע נפשי, שם הרוצח הגיע כדי חד וחלק לרצוח. יש לא רק הבדל כאן, יש תהום. אני בקלות מכניס כאן את הרצח לקטגוריה אחת.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 5, אורחים: 13)

  1. SaSa
  2. DRORIKO
  3. Scouser
  4. Bianconeri