רומא 2018/2019 :: עוד קיץ עמוס

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏27/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    לא רוצה את סארי ברומא. פשוט לא מתאים לדעתי.
     
  2. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    כן אבל אשמח להסבר למה ולאיזה מקום הוא כן יכול להתאים אם לא נאפולי.
     
  3. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,304
    לייקים שהתקבלו:
    2,049
    מין:
    זכר
    בארסה.
     
  4. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,013
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    @Coutinho10

    סארי הוא גאון, במובן הזה שאנו קוראים לממציאים שהמצאותם שינו את העולם לגאונים, מבלי לבחון אותם באספקטים אחרים. סארי, כמו אותם הגאונים, השקיע את רוב חייו בהמצאה ופיתוח של שיטת משחק, ואולי אף יותר מכך, שיטת אימונים, שבמובן כזה או אחר, שינתה את עולם הכדורגל. עוד בימיו באמפולי מאמנים מכל קצוות תבל, וגווארדיולה ביניהם, היו מגיעים לאימונים של הקבוצה כדי לראות ולהיווכח בהמצאתו של סארי. רבים נוטים לזלזל בבעלי הקבוצות האיטלקיות, אבל דווקא הם (בטח אלה של אמפולי ונאפולי) הבינו מראש עם מי יש להם עסק וכי גם אם מעולם לא התערב בשוק העברות, הוא צריך סגל שחקנים ותנאים שיתאימו להמצאה שלו, אחרת זה לא יעבוד. הם גם הבינו, שאדם בגילו, כמו אותם ממציאים מזדקנים, כבר לא ינסה להמציא משהו חדש או אחר, אלא יתעקש להצדיק את המצאתו ולהביא אותה לידי שלמות. אני אגב פחות מסכים עם @טל. וחושב בהתאמות מסוימות גם ברומא זה יכול להצליח. אבל כן חושב כמו טל, שאילו הגורל היה מביא אותו לכדורגל מברצלונה ולא מהבנק, הוא יכל לעשות קריירה לא פחות זוהרת מזו שעשה ועושה גווארדיולה.
     
  5. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    אני לא מזלזל בסארי, וברור לי עוד מלפני שבאתי לכאן למה זה לא יכול לעבוד בצ'לסי. אבל למה שזה לא יצליח ברומא ? למה אם מדובר בגאון כמו שאתה מתאר, יש כאן אוהדים שמתנגדים לראות אותו בקבוצה שלהם ?

    אני חושב שאם אכן מדובר בגאון, קבוצה כמו רומא צריכה להתאים את עצמה אליו ולקחת הזדמנות כזאת ב 2 ידיים.

    בשביל להצליח בבארסה לא צריך את סארי זה ברור כאן לכולם. זה אולי יהיה עם כדורגל יפה אבל אני מחפש את הערך המוסף שלו בקבוצה שהיא לא 100% כוכבי על, אחרת מה הוא שווה ?
     
  6. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,013
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    @Coutinho10

    שוב, מהו גאון? זו הגדרה רחבה למשהו שבעצם צר מאוד. נתתי כבר את הדוגמא של ממציא, אבל אפשר אחרת. כך למשל גאון אחר שצייר יצירת אומנות ששינתה את העולם. האם הוא בהכרח מורה טוב... האם יכול לצייר באותה רמה גם בסגנון אחר...

    מה שהכי חשוב עבור רומא זה להבין מי זה סארי, בהתאם לכך לבחון אם מה שיש להם מתאים לפילוסופיה שלו והאם הם מוכנים לעשות התאמות נוספות. (אני לא מבין כלום בכדורגל מחוץ לאיטליה וגם לא מתיימר כי לא צופה) אבל נראה לי שבצ׳לסי את כל אלה לא עשו.

    אז מה שווה גווארדיולה...
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  7. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    מבחינתי עד שלא יוכח אחרת - גווארדיולה בלי 11 שחקני העל שלו לא יכול לעשות הרבה. את הכדורגל שלו יכולים לשחק רק שחקנים עם כישורי על, שב 99% מהקבוצות מאמנים אחרים לא מקבלים. זה הכי יפה בעולם, זה ברמה הכי גבוהה בעולם, כשזה עובד זה בלתי ניתן לעצירה אבל זה לא יכול לעבוד במקומות שבהם אם יש לך רביעיית הגנה חלשה אתה לא יכול לבנות אחת חדשה ב 200 מיליון פאונד. ואני חלילה לא מזלזל ביכולות האימון וההבנה שלו בכדורגל, העניין הוא שלא כל שחקן כדורגל מסוגל להכיל/להבין/להיות מספיק חכם/להצליח לבצע, את מה שהוא דורש ממנו לעשות.

    אז איך הוא בנה את נאפולי ואמפולי סארי ?
    לכל מאמן יש את השחקנים שהוא צריך כדי ליישם את הפילוסופיה שלו. כל מאמן שיגיע לרומא ירצה כאלה ואחרים. אם הוא הסתדר שם אין סיבה שלא יסתדר ברומא, הוא השאיר אחריו קבוצה נהדרת שמצליחה גם אחריו ועדיין משחקת בצלמו וזה סימן חיובי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/19
  8. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,013
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    @Coutinho10

    נראה לי שהיו לגווארדיולה הרבה יותר מ 11 שחקני על בכל קבוצה שאימן.

    בדיוק. שניהם מאוד דומים. ולא סתם גווארדיולה בא ללמוד מסארי, ושניהם יחד אומרים שלומדים מסאקי (ואגב גם נפגשים ביחד איתו). אלא שלאחד יצא להתחיל את הקריירה שלו בבארסה, באיירן וסיטי ולאחר בקבוצות שאין להן אפילו ערך בוויקיפדיה. אחד נחשב היום, בעיניי רבים, למאמן הטוב בעולם ואילו האחר, ל ״או שהוא לא שווה כלום והוא אוברייטד מנופח״ (פה ציטטתי אותך.)

    אני לא אוהב אנשים אשר מגיבים להודעה מבלי לקרוא אותה. כתבתי כך:
    סארי לא בנה את אמפולי ונאפולי, בעלי/מנהלי הקבוצה הם שבנו קבוצה אשר לדעתם התאימה לסארי וכשהוא הגיע הם עשו מקצה שיפורים על מנת שזה יעבוד.
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  9. SaSa Member

    הצטרף ב:
    ‏13/9/18
    הודעות:
    604
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מין:
    זכר
    @Coutinho10

    לא ארחיב יותר מדי כי זה לא קשור לרומא אבל רק מזכיר לך שממש לא היו לו 11 שחקני על בבארסה בתחילת הדרך..רוב האוהדים לא שמעו על פיקה,פדרו או בוסקטס לפני שגווארדיולה נתן להם צ'אנס בקבוצה הראשונה.
    לפני פפ צ'אבי ואינייסטה היו שחקנים נחמדים ואחריו הפכו להיסטוריים.
    גם המאמן שלך הביא בשנה האחרונה בלם ושוער ב150 מיליון פאונד.
     
  10. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,013
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    באותה מידה, מי שמע על ואלדיפיורי, טבאנו, סאפונארה, היסאי, טונלי, לוריני, ורדי, רוגאני, רואי, בארבה, ז׳לינסקי, וסינו... אולי יש עוד מישהו ששכחתי, שאת רובם לקח סארי לידיו בסרייה B.
     
    Gianzola, itzik.miro ו-SaSa אוהבים את זה.
  11. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר
    SaSa

    לא חולק על שום דבר ממה שאמרת, אבל גם בבארסה הוא לא היה מסכן. אני מסכים שהוא שינה לשחקנים שציינת את הקריירה ומצד שני אני גם חושב שהם גדלו כל החיים למערכת מסוימת וסגנון משחק מסוים שלא היה בבוגרים עד שהוא הגיע והם פרחו אצלו.
    בוסקטס, פדרו, פיקה - שלף אותם משום מקום, אוהד ממוצע בחיים לא היה מזהה בהם את מה שהוא זיהה בזמנו. מצד שני מתי הוא עשה את זה מחוץ לבארסה ?

    קלופ הוציא כסף אחרי שמכר את הכוכב הכי גדול שלו. נק' הפתיחה שלו בליברפול ודורטמונד הייתה מזעזעת. כל רכש שהוא הביא היה מכסף שהמועדון הרוויח ממכירות כמעט תמיד והשחקנים שהיום כוכבים אצלנו היו כלום לפניו.
    חוץ מואן דייק אגב ההגנה בנויה ממגן שמאלי שהוא הביא ב 7 מיליון מקבוצה שירדה ליגה, בלם צעיר שנקנה ב 3 מיליון אצל מאמן אחר ומגן ימני שהוא העלה מהנוער ובכלל היה קשר לפני שהגיע.

    uri

    קראתי פשוט לא נכון את החלק על ההעברות.
    בכל מקרה שאלתי מתוך בורות מאיזו סיבה מוותרים על מאמן כמו סארי אחרי שקראתי את הדברים שטל כתב ונראה לי שהבנתי את הנקודה.
     
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    מסי לבד זה 5 שחקני על.
    מה שפפ קיבל בברצלונה זה חומר גלם שספק אם היה למאמן אי פעם. מגיע לו המון קרדיט על מה שהוא הוציא מהחומר גלם הזה, אבל מדובר במקרה מאוד נדיר שקשה להסיק ממנו מסקנות. מאמן ספציפי בקבוצה ספציפית עם סגל חד פעמי והישגים חד פעמיים. שאפו על זה שהוא איפשר ליכולות האלה לבוא לידי ביטוי, אבל בלי הסגל הייחודי הזה ספק אם הוא היה מצליח באותה מידה.
    בפועל, מאז ברצלונה פפ מביא הישגים שצפויים מאוד מבחינת הסגל והתקציב שהוא מקבל. הן בבאיירן מינכן והן במנצ'סטר סיטי קשה מאוד להגדיר אותו כאנדר-אצ'יבר או כאובר-אצ'יבר. הוא מקבל נקודת פתיחה טובה ומביא תוצאות טובות. לא משהו ייחודי כמו בברצלונה, וגם הסגל שהוא מקבל הוא לא משהו ייחודי באותה רמה.

    קלופ לעומתו הוא אובר-אצ'יבר מובהק. הוא מתחיל בקבוצות דרג ב' (מבחינת סגל ותקציב) ובפועל נותן פייט לקבוצות דרג א', ולפעמים גם מנצח. בינתיים זה מביא לו יותר שברונות לב (פעמיים גמר CL, גמר EL) מהישגים, אבל צריך לראות איך העונה הזאת תתקדם. בפועל המבחן הגדול שלו יהיה בעונות הקרובות, כשהוא נחשב מאמן דרג א' ומקבל סגל דרג א' עם תקציב דרג א'.

    במובן הזה קשה לשים את סארי עם קלופ. הוא לא הביא צ'מפיונז או אליפות לנאפולי. בסך הכל שם אותה במקום השני באיטליה ונתן תצוגות חביבות באירופה, אבל לא היה אף הישג ייחודי מדי. מבחינה הישגית נטו לא מדובר במאמן מיוחד מדי.
    אבל מבחינת סגנון כדורגל ויצירתיות - בהחלט מדובר במאמן חדשני. זה משהו שאולי אי אפשר להביא לו ראיות סטטיסטיות בקלות, אבל בפועל כל מי שראה את נאפולי ראה קבוצה מאומנת לחלוטין, ולא אוסף שחקנים רנדומליים שמשחקים ביחד. טביעת האצבע שלו היתה ברורה בכל מקום והשחקנים שהוא סימן ובחר התאימו בדיוק למה שהוא ניסה לעשות. נכון, זה לא הספיק כדי לעקוף את יובנטוס, אבל זה בהחלט היה יצירת כדורגל.
    במובן הזה להביא אותו לצ'לסי זה כנראה לא הדבר הכי חכם לעשות. צ'לסי לא רוצים להיות חביבים ונחמדים כמו אייאקס, אלא להשיג תארים. זו לא תחילת תקופת אברמוביץ' שבה היתרון הכלכלי מקנה יתרון אוטומטי שהמאמן רק צריך להיזהר לא לזרוק, אלא תקופת פוסט קונטה עם הנהלה מתוסבכת, סגל ממורמר ויותר מדי יריבות עם יותר מדי יתרונות. למנות מאמן כל כך דומיננטי-מהפכני זה לא חכם בתקופה לחוצה ובעייתית כזאת. לדוגמא, אין לו את הקרדיט למכור את קאנטה לטובת ביסוס הקישור סביב ז'ורז'יניו.

    וכאן אפשר לחזור לנושא של הדיון - רומא. אני לא רואה סיבה שסארי יצליח יותר מדי ברומא. הוא כמובן יקבל את הכבוד שלו בהתחלה ויעשה התאמות מועילות, אבל ללכת עליו שווה רק אם מוכנים לתת לו קרדיט רחב ולטווח ארוך. בהנחה שהCL העונה קריטי לרומא - לא הייתי עושה את זה. קונטה נראה לי הרבה יותר מתאים. אם לרומא לא אכפת לסיים מקום 5 העונה והעיקר שחבורת הצעירים במועדון יתפתחו סביב סגנון כדורגל יצירתי ומוצלח - אז סארי בכיף.

    נ.ב. לאנצ'לוטי מגיע לא מעט קרדיט על זה שנאפולי שהוא ירש מסארי לא קורסת בשום צורה.
     
    Coutinho10 אוהב/ת את זה.
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    תראה אף אחד מהשחקנים ששיחקו בנאפולי, ובטח ובטח באמפולי, לא היה עם "כישורי על"(להוציא אולי את האמשיק וקוליבאלי). השאלה איך אתה מגדיר בכלל כישורי על, כי אם אתה מדבר על טכניקה נטו אז הזארד הוא ביי פאר השחקן הכי מוכשר שסארי אימן והוא לא הצליח להוציא ממנו כלום. מה שכן אפיין את השחקנים תחת סארי בהצלחות שלו זה שהם היו שחקנים מאד אינטיליגנטים שיודעים להתאים את עצמם לשיטה המיוחדת שלו, יודעים למסור בזמן וידעו לעשות תנועה נכונה בלי כדור. אני לא יודע כמה שחקנים כאלה בצ'לסי עונים להגדרה הזאת, הזארד הוא בטח לא אחד מהם.
     
  14. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,078
    לייקים שהתקבלו:
    650
    מארקה הספרדי טוען שמונצ'י יעזוב בסיום העונה לארסנל.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ייתכן שבעתיד הקרוב עוד יקצרו את הפירות ואני מבין שקשה להסתדר אחרי סאלאח(2017) וללא השוער אליסון אבל למרות שהשידוך עם מונצ'י היה נכון(עצם הניסיון כי הוא היה האיש הכי חשוב בסביליה) לדעתי הוא כשל. זו לא אבידה עבור רומא שנכשלה גם עם הוותיקים - נזונזי, פאסטורה, וגם עם הצעירים. רומא תמיד הייתה צנועה יותר כלכלית להוציא השתוללויות רגעיות כמו באטיסטוטה וכאלה.

    אני שמח לראות את רומא מתייצבת מאז פיורנטינה שם הכל היה נראה שחור באופן קיצוני. התוצאה שלה מול פורטו די שברירית אבל אם תילחם ותעשה רבע גמר בעונה כזו - דיינו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.