תקשורת הספורט בישראל

הנושא בפורום 'שרון דוידוביץ אסף כהן ובן פורגס בשירות הוד מלכותה' פורסם ע"י golding, ‏15/4/19.

  1. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    תודה שבאתם להתארח כאן.

    מה דעתכם על עיתונות הספורט הכתובה בישראל? האם המגמה של להזניח את העיתונות הכתובה תוך מתן דגש על שיטות אינטראקטיביות יותר (סרטונים/כתבות צבע/חידות וכו׳) היא מוצהרת?

    כאחד שנהנה לקרוא על ספורט, לעיתים גם בעברית (תודה אמיר ע!), אני חושב שבסך הכל נעשית במדינה שלנו עבודה די בינונית בהקשר הזה ומבחינתי זה חבל. האם גופי התקשורת מעוניינים בשיפור המצב, או שהרמה הנמוכה היא בסך הכל נגזרת של השטחיות שמאפיינת את האוהד הממוצע ובהתאם היא עונה על הצורך שלו?

    בכל אופן, אני מעריך את העבודה שלכם בטוויטר. זו יופי של פלטפורמה לחובבי ספורט (ובכלל), ואני מרגיש שאנשי עולם הספורט בישראל לא עושים בה שימוש מספיק טוב, מה שפוגע באינטראקציה עם האוהדים.
     
  2. שרון דוידוביץ Member

    הצטרף ב:
    ‏13/4/19
    הודעות:
    6
    לייקים שהתקבלו:
    10
    שלום גולדינג.

    אני לא חושב שיש מגמה להזניח את העיתונות הכתבה. להפך, יש יותר כתבות, יותר טקסטים והרבה יותר כתבות "צבע" או טורי דעה, ופחות ניוז. כך העולם השתנה. ההיצע הפך להיות גדול מאוד, וכמו בהרבה תחומים בעולם – כשההיצע גדול, לפעמים האיכות יורדת. כן או לא, זה כבר כל אחד יחליט בעצמו.
    אם תחפשו טוב – תמצאו הרבה רמה והרבה איכות מסביב.
     
    golding אוהב/ת את זה.
  3. בן פורגס Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/08
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    84
    היי גולדינג
    אני לא בטוח שהיום יש פחות תוכן איכותי, אני די בטוח שיש יותר.
    פשוט 2 דברים השתנו:
    א. הרף נהיה גבוה יותר - לא עשיתי בדיקה, אבל יש מצב שהיו כתבות ב"שם המשחק" שהיו לא יותר מוויקיפדיה למתקדמים וראינו בהם דברי אלוהים חיים. היום בן אדם יכול לעשות תחקיר מעמיק על שחקן משני בבורנמות, לכתוב עליו 1000 מילה ובסוף הוא לא יחדש לך בכלל.

    ב. העושר... פעם היית צריך לחפש תוכן. היום יש כל כך הרבה מולנו שאנחנו כבר מתעצלים לקרוא. מיכאל יוכין הוא כותב נהדר (וגם בחור על הכיפאק שנהניתי רבות לעבוד מולו) אבל אני מודה שאני חוטא לפעמים ומתעצל לקרוא כתבה שלו, אפילו על נושא שמעניין אותי.


    לגבי העיתונות הכתובה - אני חושב שזה גם פשוט נהיה חלק מהעובדה שהעיתון הבין שהוא לא יכול לנצח את האינטרנט בעניין של ניוז. גם דדליינים שהוקדמו משפיעים - אני לא מאמין שמחר בבוקר תראה יותר מדי התייחסות נגיד לרבעי גמר ליגת האלופות של הערב, כי יש מצב שיש עיתונים שסגרו כבר את השערים על מדורי הספורט בטרם המשחקים הסתיימו.
     
    golding אוהב/ת את זה.
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    יכול להיות שהאנטי המובנה גורם לי לחפש פחות תוכן בשנים האחרונות, אבל בגדול אני די חולק עליכם - אני בכנות חושב שאין פה כתבות מספיק מעמיקות ואובייקטיביות בהשוואה למקומות אחרים בעולם.

    על כל פנים, תודה על התשובות. אני מזדהה עם משהו ששרון דבידוביץ׳ כתב באחת התשובות האחרות לגבי הצורך להיות ביקורתי יתר על המידה. בעבר כתבתי בלוג שעוסק במשפט וספורט והרגשתי שיש ציפייה מסוימת שאביע איזושהי ביקורת על אף שזו לא הייתה מטרת הכתיבה שלי. מצד 10-15 הקוראים שלי, כן? ;)
     
  5. בן פורגס Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/08
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    84
    לגבי כתבות מעמיקות - השאלה היא גם מעמיקות על מה? כדורגל עולמי הוא בכל זאת סקשן משנה בעיתונות הספורט פה ומקבלת מן הסתם גם פחות משאבים מהכדורגל/ספורט המקומי.

    אין פה מספיק תחקירים? אין ספק.
    אבל כתבות צבע טובות? מבחינת וידאו אני יכול לציין את היידו ואת רם חיים שעושים עבודה טובה בערוץ הספורט (וזה כמובן בלי לדבר על ארבל עשת הנהדר), טקסט כמובן שיש את יוכין, יוסיפוביץ', הופמן, מתן בכור, נמרוד עפרן וזה סתם שמות שעולים לי כרגע וזה בלי להכליל את דה באזר ודורפן וכתבות שהן פחות צבע ויותר אינפורמטיביות אבל בסגנון יפה ומיוחד כמו של אורי קופר עוד פה ושם כתבות מעניינות שאני פשוט לא זוכר או מכיר את הכותבים שלהם.