יובנטוס 2018/19 :: All In

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Bianconeri, ‏3/8/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    זה הלך יד ביד. ההתחזקות בשחקנים שעלו המון והיכולת של קלופ לחבר אותם ולסגל אותם לקבוצה איכותית. ההגנה והקישור של ליברפול השתפרו פלאים אחרי הרכישות של ואן דייק, אליסון ופאביניו.

    מה שכן, נגעת פה בעוד נקודה חשובה, יובה מןכרת את השחקנים שלה בערך שוק נמוך משמעותית משאר החברות בצמרת של אירופה מכל מיני טעמים וזה יוצר אצלה חוסר במזומנים. הדוגמא הבולטת היא אולי קוטיניו אבל אם נלך רגע לדוגמא אחרת, סולאנקה, הוא נמכר ב-20 מיליון ליש"ט לקבוצת תחתית אנגלית. יובה קצת "חיזקה" את הצד הזה עם אודרו ומנדראגורה אבל באופן כללי, זו אחת הבעיות המנהלתיות ביובה לדעתי.

    וכמובן שיש בעיה מקצועית שאלגרי נראה כמי שמיצה את רעיונותיו ביובה כי גם בסגל הזה אנחנו יכולים להיראות טוב יותר כשהדגש מבחינתי הוא הקושי של אלגרי להתמודד ולהסתגל למצב החדש בו יובנטוס כבר לא נמצאת במעמד בו היא יכולה להסתגר, לעקוץ ולהיות פסיבית אלא במעמד בו נדרש ממנה ליצור, ליזום ולהיות אקטיבית בגישה שלה למשחק.

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
  2. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    כמובן שהכול נוגע בהכול (בהקשר לנקודה הראשונה שלך). אין קסמים.

    לגבי הנקודה השניה: זה לא משהו שיובנטוס או כל קבוצה אחרת מחוץ לאנגליה באמת יכולה לעשות איתו משהו כי זה השוק באנגליה. כל פלוץ שני עולה עשרות מיליוני פאונד, ואם אתה רוצה להביא שחקן טוב שיכול להתפתח למצוין אתה תשלם סכומים מטורפים (לראייה רישארילסון מווטפורד לאברטון).

    לכל קבוצה בפרמיירליג גם יש את הכסף לשלם הרבה. זה לא משהו שאפשר להגיד באיטליה או בכל מקום אחר שהוא לא אנגליה.
     
  3. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    שורה תחתונה שנינו מסכימים שהבעיה ביובה היא יותר שיטת וסגנון המשחק שלא מנצל את הכשרונות ההתקפיים של הסגל מאשר את טיב הסגל ושעל אלגרי, גם בתנאים הנוכחיים מוטלת האחריות ליצור קבוצה טובה יותר.

    וזה כמובן לא סותר את העובדה שתמיד צריך להיות עם יד על הדופק ולחשוב היכן אפשר לחזק ולרענן.

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/19
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @VAR
    לא להכל יש הסברים מתמטיים עם נתונים.
    כשאני רואה את יובה באירופה בשנים האחרונות אני לא מקבל את ההרגשה של 'פשע אם הקבוצה הזאת לא תזכה'. אני כן רואה קבוצה טובה שבדרך כלל מנצחת, ולפעמים מנצחת קבוצות חזקות מאוד (בעיקר בעונות חלשות שלהן), אבל אף פעם לא ראיתי קבוצה היסטורית. לא את ריאל של רונאלדו שכל רגע הרגשת שרונאלדו ינגח פנימה, לא את הכדורגל הטוטאלי שראינו מברצלונה מאז פפ ולא את הכדורגל הזורם שרואים עכשיו אצל קלופ.
    כשברצלונה מודחת מול רומא זו סנסציה. כשיובנטוס מודחת מול אייקס - הרבה פחות. אז אפשר לשחק עם הדרגים כמה שרוצים אבל בשורה התחתונה מיובנטוס עדיין לא ראיתי קבוצה היסטרית.
    סיטי וליברפול הרבה יותר קרובות לשם מאשר יובנטוס, ולא אתפלא אם הן יזכו בצ'מפיונז לפניה. נכון, שוב, זה עדיין ערב אחד לפה והחלטת שופט גבולית אחת שיכולה לשנות הכל. ברור. בכל זאת יש הבדל.

    @אלעד
    אין בעיה בחוליית התקפה כזו, אבל כרגע הבעיה לדעתי בקישור מאוד בינוני. גם את אתלטיקו יובה עברה רק בזכות יום גדול של רונאלדו, ואפילו בשלב הבתים לא ראינו איזו דומנינטיות משמעותית (מספיק להשוות נק' והפרש שערים לשאר הקבוצות הגדולות של אירופה). אז כן, בליגה מנצחים את כולם קבוע. ביג דיל. בפועל יובנטוס לא קרובה לתת במגרש את מה שסיטי או ליברפול או ברצלונה נותנות.
    אני לא אומר שרכש מפוצץ זה בהכרח הפתרון. אני כן אומר שכשיש מועדון של 6 מועדוני על באירופה ורק אחת מהן מנהלת רכש 'לא מפוצץ', אז כדי שהיא תהיה הכי טובה בעונה היא צריכה שכל החמש האחרות ילכו לאיבוד איפשהו. יקרה מתישהו, אבל לך תבנה על זה.
    אגב, בייל המושמץ הוא זה שניצח את הגמר מול ליברפול. לדעתי זה בהחלט אימפקט משמעותי שיש הרבה יותר סיכוי לקבל משחקנים במחירים האלה מאשר בהעברות חופשיות חביבות.
    אבל כאמור, זה לאו דווקא רכש. העונה ליובנטוס, דה פקטו, לא היה את דיבאלה ולא את קוסטה. היה בסוף רק רונאלדו אחד, שהספיק בשביל להעיף את אתלטיקו בתצוגה הרואית ולא הספיק מול אייקס. אם כבר אז רכש למרכז השדה חשוב הרבה יותר.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    איבדת אותי לגמרי כשתיארת את ריאל מדריד כ"קבוצה היסטורית" כקונטרה ליובנטוס. תעבור על כל 4 הזכיות של ריאל בעשור הזה ונראה כמה משחקים באמת גדולים מול יריבות איכותיות תצליח למצוא. הימור שלי - פחות מיובנטוס.
    אם ההרגשה "פשע אם הקבוצה הזאת לא תזכה" זה המדד לקבוצה מהטופ אז אני מניח שאייאקס העונה היא קבוצה מהטופ?

    אין שום דבר שליברפול עשתה בעשור האחרון שאמור לגרום לבן אדם כלשהו על הפלנטה לחשוב שהיא קבוצה מהטופ בשעה שיובנטוס לא. שום דבר. לא תארים, לא הישגים משמעותיים בליגת האלופות (למען השם, הם שרדו את שלב הבתים במחזור האחרון על חודו של שער, והפסידו בו את כל משחקי החוץ), גם לא רמת הכדורגל (היא משיגה תוצאות באנגליה בדיוק באותה הצורה שיובנטוס משיגה באיטליה. מראה עליונות על הקבוצות שנגדה אבל לעיתים די קרובות נתקעת מול יריבה עיקשת וגם אז מצליחה בכל זאת לחלץ את הנקודות רוב הזמן. זה לא כמו מנצ'סטר סיטי או באיירן בגרמניה שמנצחות משחקים במנהרה). פשוט בצד אחד התרגלו לקבוצה שדורסת את הליגה בצורה כזאת שבכל פעם שהיא כובשת פחות מ3 שערים זה נחשב למשחק רע ובצד שני חצי מהאוהדים לא נולדו בפעם האחרונה שהקבוצה שלהם זכתה באליפות והם לא יודעים את נפשם מרוב שמחה על כל 3 נקודות שהיא משיגה. זה כל ההבדל.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  6. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    יובה הגיעה פעמיים לשלבי הגמר בשלוש שנים. זה נתון שמוכיח שיובה 'עשתה את זה נכון' מבחינת: מאמן, סגל, עקביות ואיזון. קבוצות גרועות ממנה זכו בתואר וקבוצות טובות ממנה לא הגיעו לשלב הזה. הגעה כפולה לגמר של טורניר שנוטה למקריות ומשחקי מזל אקראיים רבים כ"כ מוכיחה על שיטתיות יסודית של מועדון. היא לא נתנה את התחושה הדורסנית שריאל הביאה איתה, אבל זו לא הסיבה שהיא אכן לא זכתה במפעל. אנחנו פשוט התרגלנו לדורסנות מהסוג של מכונות-התקפה משומנות בסגנון בארסה ובאיירן, זה לא מעיד על כך שקבוצה מתואמת ו'פרווה' כביכול כמו יובנטוס לא יכלה לעשות את זה בזמנו. גם אינטר וצ'לסי לא היו כאלה. וסיטי המפלצתית מבחינה התקפית לא יודעת מה זה גמר אלופות. זה שיובה לא השכילה לנצח בשני הגמרים הללו זה לא כי אלגרי היה פחות טוב מזידאן או כי הסגל של יובה לא היה מספיק נוצץ, אלא כי ממול עמדו ווינרים חד-פעמיים שיכלו להסריח את הדשא 90 דקות ואז ראמוס או בייל נוגחים מקרן מנבדל. ווינרים שהם לאו-דווקא רונאלדו הכוכב, אלא מרסלו וצ'אבי אלונסו. כמו שקבוצות של פרגי שיחקו כמו סטוק-סיטי וניצחו ב'פרגי-טיים' בעקביות לא הגיונית לפעמים, ובניגוד לכל המהלך של המשחק תוך שהם לוקחים את אירופה עם פאקינג הארגריבס בכנף. זה עניין של אופי, של מנטליות, של תזמון. לא כולם יכולים להרשות לעצמם את מסי ורונאלדו בנקודות הזמן הללו. כעת, כשרונאלדו בצד האיטלקי(ויש לאתלט הזה עוד יותר שנים לתת ממה שהגיל שלו מרמז), ותוך המשך של הניהול השפוי, הנכון והעקבי המאפיין אותה-זה רק עניין של זמן עד שהגמר הבא יגיע ותהיה להם את הרגל המסיימת המיוחלת.

    עם זאת, אלגרי, בשלב הזה ומכאן והלאה, אכן נותן תחושה מסוימת של מיצוי, עד כמה שזה הזוי לומר את זה, בהינתן ההצלחה המקומית שלו. ואותה הצלחה מקומית עלולה לסנדל את יובנטוס תוך ערפול התחושה שיש בכלל צורך ברענון-על הקווים ועל הדשא כאחד. אבל בגדול, יובה תיזמנה נכון רכישה של ווינר, וגם הדחה מוקדמת יחסית בעונה הראשונה שלו שם מול נסיכה בלונדינית מאגדה הולנדית לא צריכה להביא לשינוי יסודי בדרך הטובה שלה, גם אם ניתן לוותר על רמזי ודומיו ולכוון קצת ימינה-זו לא הסיבה שאליפות אירופה לא נחתה בטורינו. וזו לא הסיבה שהיא לא תנחת בטורינו.
     
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @VAR
    באמת? להתחיל עם ריאל מדריד?
    17-18: פירקו את ליברפול בגמר בלי מאבק, הביסו את יובה ברבע גמר הראשון, ניצחון כפול על פסז' בשמינית. בבתים - 13 נק, +10 ה"ש.
    (יובנטוס, במקביל - הדיחו את טוטנהאם אחרי תיקו וניצחון קלוש בשמינית. בבתים - 11 נק, +2 ה"ש וכניעה מביכה לברצלונה).
    16-17: פירקו את יובה בגמר בלי מאבק, פירקו את אתלטיקו בחצי גמר הראשון, ניצחון כפול וקליל על נאפולי בשמינית. בבתים - 12 נק', +6 ה"ש.
    (יובנטוס, במקביל - הובסו בגמר, ניצחו פעמיים את מונאקו ונתנו ניצחון מרשים אחד על בארסה ברבע. בבתים 14 נק, +9 ה"ש).
    15-16: זכייה קלושה יחסית, רק ניצחון כפול על רומא בשמינית ו1-0 על סיטי בחצי. בבתים 16 נק' (עם פסז'!) ו+16 ה"ש.
    (יובנטוס, במקביל - הדחה בשמינית הגמר מול באירן, 11נק' ו+3 ה"ש בבתים).
    13-14: ריאל עם ניצחון כפול (5-0 במצטבר) על באירן בחצי, 3-0 ברבע גמר הראשון על דורטמונד וניצחון כפול בשמינית. בבתים 16 נק ו+15 ה"ש.
    (יובנטוס, במקביל - הדחה בשלב הבתים מאותו בית של ריאל, עם 6 נקודות וה"ש מאוזן.
    14-15 זו העונה היחידה שבה יובה עשתה דרך מרשימה יותר.

    ליובה של חמש השנים האחרונות יש אחוזי הצלחה בינוניים מאוד מול קבוצות גדולות מחוץ לאיטליה.

    ליברפול בהחלט כרגע קבוצה מהטופ. לא מדבר על העשור האחרון אלא על השנה וחצי האחרונות, ולא אכפת לי מתי הם לקחו את האליפות האחרונה.
    ליברפול עולה למגרש ובאה לשלוט בו ולכבוש. יובנטוס באירופה כמעט ולא עושה את זה. יובנטוס עולה הרבה יותר כאנדרדוג. אפשר לקרוא לזה הבדל סגנוני כי ליברפול (וסיטי, ובארסה, וריאל עד העונה) הרבה יותר התקפיות (כמו שאפשר לראות גם בליגה), אבל זה לא באמת שאלה של סגנון. זה לא שיש היום מוריניו מצד אחד וקלופ מצד שני. יובה לא דורסת כי אין לה את הכלים לדרוס. לליברפול כן, לסיטי כן, לבארסה כן.

    ולא, אם אייקס לא תזכה זה לא יהיה פשע. הפעם דווקא אין קבוצה סופר דומיננטית, ועדיין אני בטוח שרוב אוהדי בארסה או סיטי היו מעדיפים לקבל את יובנטוס בהגרלה ולא את ליברפול.
     
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אמממ. מה? קודם דיברת איתי על "תחושה של קבוצה שפשע אם לא תזכה" ועכשיו אתה פתאום מביא לי תוצאות (שגם הן חלקיות. למה למשל אתה לא רוצה לספר לנו מה קרה בגומלין בין יובנטוס לריאל בעונה שעברה, או על הגומלין במשחק בין ריאל לדורטמונד ב2014?). אני מציע שקודם תיסגר על הקריטריונים שלך ל"קבוצה מהטופ" ואז, באופן עקבי, תסביר על פי הקריטריונים האלה למה ליברפול וריאל מדריד הן קבוצות מהטופ ויובנטוס לא.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כל קשר בין ריאל ויובה מקרי בהחלט בליגת האלופות. ריאל רק פעם אחת נזדקקה לרמונטדה - נגד וולפסבורג בעונת הבכורה של זידאן והיא ניצחה כמעט תמיד במשחקי החוץ וכיוצא בזה סגרה עניין כבר במשחק הראשון. הדיון לגבי שנה שעברה כבר נטחן. אגב גם בברנבאו ריאל הגיעה להזדמנויות. אני חושב שרק השנה יובה הגיעה במטרה להסתער על המפעל. היא הרשימה נגד ברצלונה ב-2017 וגם נגד באיירן מינכן למרות שהודחה אז (2016) וכמובן כשעברה את ריאל בזכות מוראטה. זה קצת יותר מגרוש ללירה. אני חושב אגב מצד שני שזה חטא להשוות את יובה לריאל כי ריאל עשתה משהו לא הגיוני :)
     
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @VAR
    אתה רציני? אתה כותב "תעבור על כל 4 הזכיות של ריאל בעשור הזה ונראה כמה משחקים באמת גדולים מול יריבות איכותיות תצליח למצוא", אני עובר ומביא לך ואז אתה מגיב ב"ועכשיו אתה מביא לי תוצאות"?
    הבהרתי למה יובה מבחינתי מתחת לליברפול של העונה ולריאל של העונה שעברה. מוזמן לקרוא שוב.
     
  11. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,369
    לייקים שהתקבלו:
    2,909
    ריאל עשתה דברים נהדרים והיסטורים, ולמזלה לא היה ואר בשנים האחרונות, אחרת לא בטוח בכלל שהייתה מצליחה לזכות 3 ברצף.

    אם נחזור רגע ליובנטוס, כמו שכתבתי בהודעה המפורטת, הבעיות הן ספציפיות(לא מתכוון לפרט שוב) , וכדי לפתור אותם צריך חיזוקים ספציפיים, שאני לא בטוח שאפשריים ברמת המועדון. ברור שהיה נחמד אם יובנטוס הייתה יכולה לכתוב צ׳ק פתוח ולהנחית את דה-ברינה ואמבפה אבל זה לא ריאלי, ומי שחושב שהבעיה של יובנטוס היא שאין לה פילוסופיית משחק כמו של בארסה , אין לי באמת מה להגיד לו, שימשיך לשחק פיפא ולספר למה דברים עובדים במשחקי וידאו.
     
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    כי אתה מביא תוצאות! מה זה משחק גדול? ניצחון בהפרש 3 שערים ומעלה? בגלל זה הניצחון של ריאל בטורינו נחשב והניצחון של יובנטוס בברנבאו לא נחשב? אתה מפרט לי פה התמודדויות כמו של ריאל נגד באיירן מינכן משתי העונות הקודמות, התמודדויות שב3 מתוך 4 משחקים הם היו בבירור!! הקבוצה הפחות טובה וניצחו בכל זאת (הרבה בגלל השיפוט) וכל זה אחרי שאתה טוען ש"הרגשתי שזה פשע אם ריאל לא תזכה בליגת האלופות" - וואלה? אז כרטיסים אדומים הזויים ליריבות ופנדלים מגה גבוליים בתוספת הזמן זה מה שגרם לך להרגשה הזאת? טוב לדעת.
    במקרה של ריאל הסברת את זה ע"י תוצאות עדיפות אבל לא הצלחת להוכיח לי שהיא שיחקה כדורגל איכותי יותר מיובה. אתה תמצא כאן אוהדי ריאל שיודו בזה. בחרת משחקים אקראיים (והעלמת במתכוון את משחקי הנפל, מה שכמובן לא עשית כשפירטת על יובה). במקרה של ליברפול בחרת באופן שרירותי שנה וחצי שבהן היא הגיעה רחוק יותר בליגת האלופות (הטיעון של איכות הכדורגל מאוד חלש. אם מחליפים בין אלגרי וקלופ אין סיכוי שהיית טוען את זה). וואלה אז אני באופן שרירותי מחליט על פי השנה האחרונה שאייאקס מועדון מהטופ. שום טיעון נגד לא תצליח למצוא. אין אף קבוצה מרשימה יותר ממנה בשום מפעל הן מבחינת תוצאות, הן מבחינת דרך או היריבות שהיא עברה עד כה.
    תוקן.
     
  13. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    881
    מין:
    זכר
    לא מבין איך אנשים הגיעו למסקנה שליברפול איכותית מיובנטוס. זו קבוצה שעלתה על חשבון נאפולי רק כי כבשה שער אחד יותר. היא לא טובה מיובנטוס בשום אספקט שהוא.
     
    itzik.miro ו-גלצ אוהבים את זה.
  14. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,214
    לייקים שהתקבלו:
    650
    מין:
    זכר
    את האמת זה היה יכול להיות נוקקאוט מעניין יובה ליברפול. גם אני כלל לא בטוח שליברפול טובה מיובנטוס או שהייתה עוברת את אייאקס (לא בושה לעוף לאייאקס הזאת), גם לא בטוח שהיא פחות טובה מסיטי.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    ליברפול של העונה איכותית יותר מיובנטוס של העונה, אבל מדובר במקרה נקודתי עד שיוכח אחרת. עד העונה אני בספק אם ניתן להשוות בכלל, לדעתי האישית לא ניתן להשוות.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.