דיון שאר הקבוצות בליגת העל 2018/19

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏16/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    לא מתוק שאשכנזי מליגה א' הניף גביע?

    תבין יש הרבה זבל וגם יהלומים, מליגה א' ועד העל.
    שלומי אזולאי הקשר התאמן עם חדרה בליגה א, עבר מראשון לנס ציונה או אלוהים יודע מה, וטביב לקח אותו עד הנבחרת. יש קסמים בליגות הנמוכות.

    סך הכל ההודעה שלי הייתה ביקורתית כלפי הגדלת הליגה, אבל אם ראוי לציין יתרון, אני אציין. בטח עם כל הליצנים הזרים שמטיילים לנו בליגה.
     
  2. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    נס ציונה והקפטן שלה, סהר לוי (עונה 14 במועדון) חתמו על חוזה חדש ומרגש. נאמנות א לה איטליה.
    טוב לראות שעוד יש דברים כאלה בליגות המקצועניות בישראל.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    מה קשור יובל אשכנזי להגדלת הליגות? שחקן בני יהודה, מועדון עם יותר שנות ליגה בכירה מליגת משנה. אפשר לקחת שחקנים גם מליגה ג' אם מוצאים לנכון, גודל הליגה לא משנה.
    זה מהלך שהביא מלא זבל לליגה, הצניח פה את הסטנדרטים שהיו נמוכים גם כך ותרם רבות לשיגעון כללי של שוק ההעברות. לא יצא מזה שום דבר מתוק, המהלך הכי גרוע בתולדות הענף בישראל, חירב גם את הלאומית. מי יודע, אולי המהלך המטומטם של הורדת המכסה לזר אחד בלאומית יחד עם חוקי צעירים יצליח לגבור על המהלך הזה.
    כל העולם הולך למקצוענות ואצלנו מושכים לקהילה. זה כמו שבפוליטיקה כל העולם המערבי מבין את כוחו של קפיטליזם ופה יש תחרות מי יותר חברתי וחסר אחריות, ראיה מעוותת.

    מאוהד של קבוצה שהרבה בזכות השחקנים הזרים שלה לא ירדה ליגה לא ציפיתי לשקר הזה על ליצנים זרים. יש יותר ליצנים ישראלים, גם באופן יחסי. ככה זה שזו ליגה של 14 במדינה עם מקום ל-10
     
  4. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    @orimor2212 היה לנו ויכוח בנושא לפני חודשיים, אין טעם לעשות העתק הדבק
    מחזור 32 בפלייאוף העליון: הפועל ב"ש מארחת את מכבי נתניה | עמוד 16 | Asoccer.co.il - לאנשים שאוהבים כדורגל

    אז תגיד לי עוד הפעם שפערים זה דבר נהדר ושאיזה כיף זה להשתין על כולם מלמעלה כי יש לי כסף והרבה אנשים כמוני התחברו לדבר המרגש הזה שנקרא מכבי תל אביב.

    "מהלך שהביא מלא זבל ליגה", אין ספק! כי יש המון הבדל בין הסגל האדיר בהפועל חדרה שמקומו בליגת העל שהביא פלייאוף עליון לזבל הבלתי נתפס שהסתובב בסכנין ובמכבי פתח תקווה.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    ברור שיש הבדל, מכבי פתח תקווה (שירדה ליגה בליגה של 14, כן?) מחזיקה בשחקנים שהם אשכרה שלה, ההרכב שלה לא מבוסס בחלקו הגדול על השאלות.
    פערים זה לא נהדר, אבל זה טבעי. ליגה לא צריכה להיות פרויקט למען הקהילה, כשאין מספיק קבוצות כמו שצריך צריך להתאים את המצב לזה. אם זה אומר 10 קבוצות מקו תל אביב-חיפה עם רוב לתל אביב והסביבה, אז זה מה שיש.

    בכל מקרה, הזבל הזה הוא רוחבי. שחקנים שצריכים להיות הספסל לכל היותר בליגה העליונה הם שחקני הרכב כי יש מלא מקומות בהרכבים של קבוצות ליגת העל.
     
  6. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    התכוונתי לאיכות השחקנים, לא קשור אם הם מושאלים אלו.
    לא היה מפתיע אף אחד אם באותם הסגלים חדרה הייתה יורדת ומכבי פתח תקווה מגיעה לפלייאוף העליון (2 הקבוצות האלה הן סתם דוגמה, אפשר לקשר את זה לכל קבוצה אחרת שהיא לא מכבי תל אביב העונה).
    אני מסכים שהזבל הוא רוחבי ולכן הקטנת הליגה לא תפתור את זה.
    אין מספיק קבוצות כמו שצריך? מי או מה קובע כמה זה כמו שצריך? אם מגיעה קבוצה שעולה לליגת העל אחרי 40 שנה עם חצי שקל בתקציב ומסייימת בשש הראשונות ומנגד מועדון מכובד שקבוצת הנוער שלו זוכה באליפות יורד ליגה באותה עונה, על מה זה מעיד?
    בגלל שיש כל מיני חדרות ורעננות בליגה אז זה גורם למכבי פתח תקווה להביא זבל שיוריד אותה ליגה כי האימפריה מחדרה נאבקת איתה על שחקנים טובים יותר?

    המסקנה שלי בכל הסיפור הזה היא די ברורה, אם אין פערים גדולים (לדעתי אין בכלל) בין מקומות 4-5-6 למקומות 12-13-14 אין שום סיבה להקטנת הליגה, אתה נותן גם למועדונים קטנים הזדמנות לחוות ליגת על וכדורגל אמיתי.
    אי אפשר לסגור את הכדורגל ל-4 קבוצות, די עם זה.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    הפלייאוף העליון של חדרה זו חתיכת פיקציה. הייתה ליגה מאוד יוצאת דופן העונה וסיטואציה הזויה הביאה אותם לשם, זו קבוצה ברמה של מאבקי הישרדות והייתה כזו החל מהמחזור השמיני.
    גם אין שום דבר בין חדרה לרעננה פרט לצבעים, מקרים שונים בתכלית. אחד מועדון שכונתי שאמנם עשה סיפור סינדרלה אבל לא ממש תלוי בעצמו, השני עם בעלים יציב, תקע יחד בליגה ועומד בכוחות עצמו על בסיס שחקני נוער ורכש זר טוב יחסית לאורך זמן שמניב גם הכנסה.

    בכל מקרה, הטענה שלי שהפערים הקטנים כיום בין קבוצות התחתית למקום 6 (4-5? באמת? בני יהודה ונתניה זה אותו דבר כמו תחתית ליגת העל?) הם תוצר של ליגה גדולה מידי. יש המון מקומות לשחקנים בקבוצות ליגת העל, בדגש על מקומות בהרכב. שחקן שיושב על ספסל בקבוצה מהמקום השמיני בליגה של 10, לצורך העניין, מוצא עצמו בהרכב של קבוצה מהמקום השמיני-תשיעי בליגה של 14 (רועי זיקרי, נגיד).
    ליגת העל, שוב, לא צריכה לתת הזדמנויות למועדונים קטנים ו"מרגשים" לחוות אווירה, ו"כדורגל אמיתי" לא צריך להיות בלעדי לליגת העל. ליגת העל צריכה להוות רף, שאיפה למקצוענות, צריך להיות קשה מאוד להגיע אליה. תקטין את הליגות ואז גם בליגה הלאומית יהיה "כדורגל אמיתי", ותהיה ליגה ארצית שתהווה חוצץ בין חובבנות למקצוענות (לפחות על הנייר) ולא כל מיני איכסל ואום אל פאחם בדרג השני של הכדורגל הישראלי.

    טענת בעבר שזה יבריח אנשים ששמים כסף, וצר לי, אבל אני לא זוכר דוגמה אחת למקרה של בעל בית שברח אחרי ירידת ליגה כי הקבוצה ירדה ליגה.

    כמות הכדורגלנים בישראל היא מהנמוכות בעולם, בטח אם מסתכלים על מדינות שבהן משחקים כדורגל מקצועני, זו המציאות. אין לך מקום לבערך 600 שחקנים ישראלים בשתי הליגות העליונות, זה מזנה את הרמה המקצוענית. לא מספיק שזה המצב, עכשיו גם רוצים להוסיף מקומות לישראלים בלאומית.

    שלוש ליגות של 10, 2 עולות ויורדות, ומתחתיהן בדרג החובבני שיכלול הרבה קבוצות שילחמו על מעט מקומות לדרג לא חובבני (על פניו בגדול כמו היום ללאומית, רק שזה יהיה לליגה השלישית ולא השנייה), כמו בכל מקום נורמלי בערך חוץ מאנגליה, שם זה מקרה מאוד ייחודי (וגם שם החל מדרג מסוים יש מאות קבוצות שמתחרות על מקומות ספורים).
     
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940

    Drama2, עדין חושב שהיה טעות מצד ניסו אביטן לעבור להפועל תל אביב?
     
  9. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    "הפלייאוף העליון של חדרה זו חתיכת פיקציה"
    פיקציה או לא, זאת עובדה.
    "בני יהודה ונתניה זה אותו דבר כמו תחתית ליגת העל?"
    תלוי מתי... הן לא חסינות מזה.
    נתניה ירדה ליגה ב-2013+2016, בני יהודה ירדה ליגה ב-2014.
    תיזכר בקיץ הקודם, היה הרבה יותר ריאלי שבני יהודה ונתניה ירדו ליגה מאשר מכבי פתח תקווה. אז הכל התחבר, הקבוצות פגעו בזרים, המאמנים שיחקו תפקיד חשוב והקבוצות עשו אחלה עונה, לא היו פערים גדולים בסגלים של הקבוצות משאר הליגה, בטח לא ברמה של השחקנים הישראלים.
    שי קונסטנטין הגיע מנצרת עילית, דולב חזיזה אחרי עונה על הספסל בהפועל רמת גן שכמעט ירדה לליגה א', את שועה אף לא לא הכיר, דניאל פלשר ירד לליגה א' בהרצליה ואפשר להמשיך.

    "שחקן שיושב על ספסל בקבוצה מהמקום השמיני בליגה של 10, לצורך העניין, מוצא עצמו בהרכב של קבוצה מהמקום השמיני-תשיעי בליגה של 14 (רועי זיקרי, נגיד)."
    ומי הכוכב שיתפוס לו את המקום בהרכב? שגיב יחזקאל? שניר שוקר? גיא חדידה? יש כזה הבדל גדול? זה מה שהורס פה את הליגה?

    "טענת בעבר שזה יבריח אנשים ששמים כסף, וצר לי, אבל אני לא זוכר דוגמה אחת למקרה של בעל בית שברח אחרי ירידת ליגה כי הקבוצה ירדה ליגה."
    לפחות תדייק, לא כתבתי שבעלים בורחים אחרי ירידת ליגה. כתבתי שבמידה וליגת העל היא חלום רחוק אז הרבה אנשים נמנעים מלהיכנס לזה כי לא יוצא להם מזה שום דבר טוב חוץ מייאוש ותסכול ולכן אין מספיק כאלה. וגם מי שמגיע לא נשאר למשך שנים אם אין הצלחות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/6/19
    oFiRzZz, גלצ ו-Nigel de Jong אוהבים את זה.
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    כל עוד הכדורגל כאן=(מנהלת/התאחדות) מנוהל באותה אז ליגה של 10 היא פתרון אידיאלי ועצוב.

    עם סטנדרטים אמיתיים ונוקשים אפשר לחזור תוך כמה שנים לליגה של 16 קבוצות, 30 מחזורים בלי פלייאופים וקיזוזים, הכי מתאים לליגה הישראלית.
     
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    בני יהודה ונתניה:
    ברור שזה דינאמי, מדבר על היום והן רק דוגמאות. במרבית העונות יש הבדל מאוד משמעותי בין קבוצות שנאבקות על אירופה לקבוצות שמתחת להן. לומר שהרמה של מקומות של 4-14 בליגת העל דומה בדרך כלל זה פשוט לא נכון.

    מקום 8 בליגה של 10 זה נגיעה מירידה, בליגה של 14 מרכז טבלה. בהנחה שהשחקנים הבולטים בקבוצות ממקום 11-14 כיום יעדיפו לשחק בליגת העל ברור שהרמה תעלה. יהיה לך ריכוז יותר מצומצם של שחקנים (לתת לך תחליף ספציפי לזיקרי? לא יושב לי שם על קצה הלשון, אבל זה בסך הכל שם קוד. בראייה כללית ברור בעיני שהסגלים יעלו ברמתם). במקביל שחקנים שהיום הם בליגת העל ועולים על רמה ממוצעת בלאומית (מה זה בעצם רמה ממוצעת בלאומית היום? חלק גדול מהשחקנים הבולטים הם בכלל מושאלים מליגת העל) ישחקו בלאומית, וגם שם כתוצאה מריכוז מצומצם יותר של שחקנים הרמה תעלה.

    לגבי עניין המשקיעים:
    זו הערכה שלא מבוססת על כלום, ומעבר לכך - כמה מועדונים בישראל הם בבעלות פרטית אמיתית כיום? כמה באמת משקיעים פה בכדורגל? אתה בקושי מגיע ל-14 של ליגת העל, כולל ניסנובים שכאלה שמשקיעים בשלוש שנים מה שחוגג שילם על עלי מוחמד. ליגת העל לא תהיה חלום רחוק למועדונים כאלה גם בליגה של 10, יהיו קבוצות מעלית, אין בזה שום פסול. מהלך כזה גם אמור להרים את הליגה הלאומית, זה לא יהיה כזה מביך להיות שם.
    אתה מסתכל על זה הפירמידה שבה יש את ליגת העל ויש את כל היתר, שהלאומית לא ממש רחוקה תפיסתי מהחובבנות. זה לא צריך להיות ככה.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    מה זה סטנדרטים אמיתיים ונוקשים? איך תגרום לזה שממצב ש-10 זה מספר אידאלי לקבוצות בליגה בהתאם לסיטואציה הכללית של הענף בישראל לתוספת של 6 קבוצות, לא רק בליגת העל, תוך כמה שנים?
    אם תשאל אותי הגודל המושלם לליגה, במצב אידאלי, הוא 18 עם 34 מחזורים. גם בפרמיירליג, בסרייה א' ובלה ליגה זה רעיון שעלה לאחרונה.

    וגם למה זה מספר עצוב? אנחנו מדינה קטנה והכדורגל לא מפותח כאן בצורה יוצאת דופן. זה מה יש. זה עובד טוב במקומות אחרים.
     
  13. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    זה כבר מתחיל להיות שידור חוזר, בוא נסכים שלא להסכים.
    מבין את נקודת המבט שלך, ברור לי מאיפה היא מגיעה, לא תצליח לשכנע אותי.
     
  14. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    אג׳ידה חתם. הייתי מעדיף לראות את קנדיל או גלזר בקבוצה.

    ניסיון להשאיל שוב את אבו פאני מחיפה.
     
  15. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,766
    לייקים שהתקבלו:
    2,487
    מין:
    זכר
    מצחיק הסיפור עם אבו פאני. נתן חצי עונה יפה בחדרה, חזר בינואר בטענה שחיפה צריכים אותו, כמעט ולא שיחק ועכשיו חוזר לאותה חדרה.
    וככה עוצרים התקדמות של שחקן צעיר. הוא כבר לא ילד (21), מקווה בשבילו שיצליח לשחזר את היכולת מהקדנציה הקודמת.
     
    Noam77 ו-Clock End Stand אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.