רומא 2019/20 :: פונסקה יעשה סדר?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏4/8/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    כמו שאלעד כתב, מאמן צריך למצוא את האיזון הנכון בין פילוסופיית המשחק שלו להתחשבות בחומר השחקנים הקיים בקבוצה. ברור שהציפייה היא לא שפונסקה ישנה לחלוטין את כל מה שהוא מאמין ויודע. ושוב כמו שאלעד כתב, המאמנים הגדולים באמת יודעים לעשות אדפטציה לשיטות משחק שלהם בהתאם לסיטואציה. למשל, פפ של סיטי לא משחקת כמו פפ של ברצלונה - לא מבחינת מערך וגם לא מבחינת המקום שבו הדברים קורים - בבארסה ההיא היה את משולש הקישור כנראה הכי טוב בהיסטוריה והמשחק התרכז שם, בסיטי יש הרבה יותר דגש על המגנים והשוער בהנעת הכדור. ראיתי לא מזמן מפת מסירות של בארסה ההיא וסיטי הנוכחית שמראה את זה ממש טוב, אנסה למצוא.
    בהקשר שלנו, לוותר על קלויברט בגלל שהוא "לא מתאים לשיטה ויכול להיות רק מחליף לאונדר" זה מבחינתי חריגה מהאיזון שציינתי קודם. אם פונסקה חושב שהוא לא מספיק מוכשר או בשל מדובר בויכוח אחר כמובן, אבל ב2 מילים - אני חושב שהוא מאוד מוכשר(שוב, לא רק כספרינטר חד גוני), מראה גישה מצוינת על המגרש(יש להבדיל בין עצלנות וזלזול לבין טיפשות וחוסר ניסיון) אבל לא יתפתח בחיים בלי דקות משחק. אני חושב שבמצב שנוצר עם פרוטי הוא היה צריך לקבל את המושכות בתחילת העונה. אתה כתבת בהמשך שהוא יקבל עוד הרבה דקות העונה, אבל מניסיוני בתור אוהד כדורגל, מקטיריאן, שלמעשה הוחתם כמרוויח הגדול ביותר בקבוצה, יהיה מעליו ברוטציה לפחות בחלקים ממושכים של העונה. קלויברט יעבור עוד עונה עם דקות משחק מעטות ולא איכותיות(אפשר לצבור גם 1000 דקות רק מלעלות כמחליף, אלה לא דקות שמקדמות שחקנים כמו לפתוח בהרכב), בדרך להשאלה עם אופציית מכירה לגרנאדה במחיר הפסד. הלוואי שאתבדה.

    משהו קטן שקצת חורג מהדיון:
    כמו שכתבת, מערך ושיטה הם לא מושגים נרדפים, והראשון הרבה פחות מעניין מהשני. הנקודה היא לא עם כמה בלמים שיחק די פרנצ'סקו, אלא באיזו צורה הוא העמיד אותם. נגד ברצלונה הקבוצה הגיעה במצב שהגיוני מאוד לשחק עם קו גבוה ולהתנפל(ועדיין לא כל מאמן היה אמיץ מספיק כדי לנהוג כך ולהסתכן בפירוק). נגד ליברפול במשחק הראשון בגומלין זה היה פחות הגיוני.
    ובכל אופן, ליברפול זה משחק אחד מיני רבים. בשנה שעברה די פרנצ'סקו דבק עד הרגע האחרון בקו ההגנה הגבוה שגרם לשחקנים להיתפס עם המכנסיים למטה, התוצאה הסופית, הסטטיסטיקה, העיניים - כל מדד שתחבר, מוכיחים שהעקשנות שלו הייתה שגויה.
     
  2. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    what's done is done

    אם הייתם צריכים לנחש: מתוך שלושת הפנסיונרים, מי לדעתכם יפתיע לטובה?
     
  3. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    "איזון" זה משהו שאני מסכים איתו. "שיטה שאסור לחרוג ממנה בסנטימטר" זו פרשנות מאוד מוקצנת למאמן שמגיע עם רעיונות ברורים לגבי ה main structure של הקבוצה החדשה. בעיניי זה ערך מוסף קריטי לבניה של קבוצה תחרותית באמת (גם אם יקח זמן לבנות אותה). הגיוני שיהיו אנשים שיפרשו את זה כ"קיבעון". אין כל כך טעם לחזור על הדברים, אבל אם לחדד מעט את הנקודה, לדעתי המרקאטו שלנו היה נראה אחרת עם מאמן אחר, ואני ממש סבבה עם זה בגלל ההתאמה של השחקנים (על הנייר) לכדורגל שפונסקה הציג עד היום, אפילו שחלק מהשמות (כמו ורטו ודיאוורה) אינם הcup of tea שלי בלשון המעטה.

    לי די ברור שפפ הביא איתו לסיטי רעיונות רבים שגיבש במהלך התקופה שלו בברסה. אם אני לא טועה, לקח לו קרוב לשנה ללמד את הקבוצה לשחק כפי שהוא ראה לנכון. הרכש שקיבל אומנם מאוד יקר אך נראה יותר כמו ליטוש לרעיונות שלו ולא מירוץ אחר האופציות הטובות או הנוצצות ביותר בשוק (אולי פרט לסאנה) כפי שהורגלנו לראות בסיטי.

    אני לא בעד לוותר על קלייברט מכל סיבה שהיא, אבל לפתוח את העונה עם שחקן כל כך לא מוכן בהרכב זו הזנחה וסימן שאלה ענק על שאיפות המועדון (-> לחזור מיד למפעל הבכיר באירופה). מחליף ראשון לשני הצדדים בעונה עם מפעל אירופי שווה יותר מ1000 דקות. לדעתי הוא נמצא בסטטוס מושלם עבורו, שספק אם היה מקבל בקבוצה אחרת בדרג של רומא. מבחינת סגנון המשחק שלו, כפי שכבר ציינתי, הוא נראה לי כמו גרסה פחות חזקה\מהירה\כובשת של אונדר ולכן הייתי שמח לראות אותו בצד ימין (בהמשך ישיר לעונה שעברה). ברור לי שהוא יגבה גם את מיקי אבל לא הייתי רוצה שזה יקרה אוטומטית (במטרה לשמר את הערך שלו) על חשבון אנטונוצ'י. לא אכפת לי שימשיך לגרנאדה אם לא יעמוד בדרישות\תחרות עם שחקן אחר שיראה יכולת טובה יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/9/19
  4. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    כל המתחרים של סמולינג על המקום בהרכב הם או חשודים או חלשים, אז הייתי מהמר עליו.

    @Un bombón
    ברור שפפ נשען גם על עקרונות שליוו אותו גם בברצלונה וגם בבאיירן מינכן, זה לא סותר את כך שאף אחת מהקבוצות שלו לא שיחקה בצורה זהה לגמרי לשניה. זה בסדר שפונסקה ירצה לשמור על קבוצה דינמית ולוחצת, אבל הדרך להגיע לשם לא חייבת להתבסס על 11 שחקנים שתואמים בסקילס שלהם את ה11 שהיו לו בשאחטר. הוא אמר משהו דומה בעצמו באחד הראיונות מאז שהגיע למועדון.

    אם השיקול המרכזי בלהוציא את קלייברט מההרכב הוא היכולת של השחקן זה דבר אחד, ואם השיקול המרכזי הוא ההתאמה שלו לשיטה זה דבר אחר.
    מבחינת רמה - אני חושב שטבעי מאוד שקלייברט יהיה פחות בשל מאונדר, שחקן עם פי 2 יותר דקות לאורך הקריירה. לטעמי לג'סטין יש תקרה גבוהה שהוא בחיים לא יממש בלי לקבל רצף של דקות בהרכב. "מחליף ראשון לשני הצדדים" זו לא הגדרה מדויקת כי גם פרוטי, פאסטורה, פלורנצי וזאניולו יקבלו דקות בעמדות הללו ואין לך דרך לדעת מה יהיה המעמד של כל אחד. "לתת לו מקום אוטומטי בהרכב" לא נובע מרצון לשמור על הערך שלו, אלא לממש את הפוטנציאל שגרם למועדון לשלם לפני שנה 20 מיליון יורו. אני פשוט גם לא מסכים שהוא משחק רע כשהוא כן משחק, במיוחד בהתחשב מה שקורה סביבו במועדון בשנה האחרונה, מבחינה מקצועית ומבחינה ניהולית(אי עמידה בציפיות שאינו באשמתו והובילה לסאגות מונצ'י, פיטורי EDF ומרירות של הקהל כלפי המועדון).
    אם באמת הוא יעביר עוד עונה דומה לקודמת, לדעתי אין לו שום סיכוי להצליח מבחינת ביטחון והתרגלות לכדורגל האיטלקי(או באופן כללי לכדורגל ברמה גבוהה). ההבאה של מקיטריאן מגדילה משמעותית את הסיכויים שהוא לא יקבל את ההשתפשפות הזו בהרכב.
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    ידיעות הבוקר בעיתונים:

    *רומא מאוד מתרשמת מאיבוד הכדור של קולארוב בדרבי שגרם לספיגת הגול שוויון, כמו גם למסננת הקבועה שהציג מחזור קודם מול גנואה, ובכלל במשך כל עונה שעברה - והחליטה לתגמל את קולארוב בהארכת חוזה עד 2022 ושדרוג שכר.

    *סטורטמן התראיין בצרפת, ואמר שרומא פנתה אליו ולמרסאיי בקיץ בנסיון להחזיר אותו לרומא. והוא רצה וגם חשב שזה ייצא לפועל - אבל מארסיי דחתה את ההצעה של רומא בטענה שהיא נמוכה מידי.

    *פוזאטו (השוער השלישי) ו-צ'טין (בלם הרכש שהגיע מהליגה השנייה בטורקיה) - הוסרו מרשימת ה 24 שרומא מסרה לאופ"א לקראת הליגה האירופאית.
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אבל כן חייבת, לצורך העניין, להתבסס על שחקנים שיכולים להתאים ל"קבוצה דינמית ולחוצת".

    דוגמה שכבר הזכרתי זה הרכש המרכזי לקישור. לא יודע אם אתה זוכר מהדיון על אנזונזי, אבל ורטו הוא לא בדיוק השחקן שנשאר מאחור ומוסר מסירות ארוכות. כלומר הוא כן (והרבה), אבל עד כה עשה זאת ברמה די נמוכה. צריך כמובן לראות את זה בעיניים, אבל אם הוא יתבקש לתפקד כמו ה"קשר האחורי" יותר של שחטיור, כלומר, לזוז קדימה ולנסות להעביר את הפוזשן מעבר לקו האמצע כפי שהמאמן שלו רואה לנכון, לתכונות החזקות של ורטו יהיה ערך חשוב שיצדיק את הגעתו על חשבון שחקנים פחות מתאימים שבטוטאל נחשבים לחזקים ממנו.

    כנ"ל לגבי סמולינג. על סמך הראיונות של פונסקה, מדובר בבלם שנבחר על בסיס התכונות שלו ולא על סמך איכות כללית.

    שניהם יחד. הוא חייב ללמוד וליישם את הדרישות של המאמן שלו. אתמול הוא אמר שהוא גדל מבחינה טקטית. אני אישית ראיתי (לאורך כל הקיץ ובשני המשחקים הראשונים) שחקן מאוד מנותק מהדינמיקה של הקבוצה בדומה למה שראינו משיק לאורך התקופה שלו אצלנו. ברמה האובייקטיבית, ללא התחשבות במחיר שהושקע בו, אנטונוצ'י הרשים אותי יותר.

    אונדר בעונתו הראשונה, במשך חצי שנה, התאמן ולמד את התפקיד שלו, ומדי פעם קיבל דקות (לא הרכב) ששילבו אותו בקבוצה בהדרגה. ברגע שהרגיש מוכן, לקח את רומא לטופ 3. המיתוס הזה ששחקן צעיר צריך לשחק בכל מחיר כדי להשתפר ללא התחשבות ברמת המוכנות שלו הוא פג תוקף. שחקן צעיר שנזרק להרכב בסיטואציה שגדולה עליו, מזיק לעצמו בדיוק כמו לקבוצה שלו. אם הוא עדיין לא מצדיק את מקומו במהלך השבוע, אין שום סיבה לקוות שמשהו לפתע ישתנה בסופ"ש במהלך המשחק.

    פרוטי פצוע לחודשיים (עם ההיכרות עם פרוטי - חודשיים זו רק ההתחלה). קיוויתי שישאר כשיר ויחזיר לנו על העונה שעברה, ובמקביל קלייברט יתן לו פייט על הדקות ולבסוף גם יזכה בהרכב. כעת מחיטריאן יחליף אותו אבל הסטטוס של קלייברט נשאר זהה. נבנה סגל עם שני שחקנים על כל עמדה כמו בכל קבוצה תחרותית. שאר השחקנים שציינת יכולים לשחק בכנף שמאל אבל יש להם תפקידים אחרים בקבוצה. אם קלייברט לא ינצח אותם בתחרות הפינמית על המשבצת שלו, אז כנראה שכל העסק הזה גדול עליו.
    אין שום היגיון לפתוח עונה עם מפעל אירופי עם 3 ווינגרים בסגל בשביל שילד בן 20 יקבל יותר דקות, כשהוא בכל מקרה יקבל מספיק דקות כדי להראות מה הוא שווה. דבר כזה לא עושים אפילו בלצ'ה.
     
  7. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    חייל שוקולד

    אני נאלץ להמר על קאליניץ'.
    בדיוק מהסיבה שאתה מנית.
     
  8. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    אונדר בחוץ לחודש.
    ואצל אונדר, חודש זה חודשיים.

    הרי שנה שעברה על זה בדיוק הלכה לעזאזל העונה. כל עוד היה בריא לפחות היינו בתמונה. אך מהרגע שאונדר נפצע עם הפציעה המסתורית שלו הכל הלך לפח.

    היית מצפה מרומא שתפיק לקחים ותביא מחליף - לשחקן היחיד בסגל שאין לו מחליף זהה בסגל.
    והמחליפים הלא זהים שלו - עובדתית כשלו במשימה.

    במיוחד אחרי שבדיוק על זה שנה שעברה - העונה כולה הלכה לפח.

    אבל היי, זה רומא. ההגיון לא גר כאן.
     
  9. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אולי, ללא אונדר, כדאי לפונסקה לחשוב על מערך ׳עץ האשוח׳, כשזאניולו ומחטריאן מתחת לדז׳קו...
     
  10. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    יהיה מעניין לראות כיצד פונסקה יגיב.

    אם היה הולך על מערך שכזה - אני אישית הייתי מעדיף לראות שם את זאניולו וכריסטאנטה.
     
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,181
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    ומי בשלישייה המרכזית?

    אני לא רואה איך הסגל הזה יכול להחזיק במערך 4321. בסופו של דבר מדובר במערך הגנתי וצריך שחקני התקפה 'עצמאיים' כדי להגיע למצבי כיבוש, מה עוד שההגנה של רומא רחוקה להיות משהו שאפשר לסמוך עליו, כך שנקודת המוצא היא ששער אחד לא יספיק (בערך ההיפך ממילאן, אגב).

    הייתי מנסה או 442 משעמם עם דזקו וקליניץ בחוד (בלי מחליפים טבעיים על הספסל), זאניולו בצד אחד ואילתורים בצד השני.
    או יהלום עם זאניולו מאחורי קלויברט כחלוץ חופשי ודזקו.
     
  12. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    נגיד: @yonmu

    קולארוב - מנצ׳יני - פאזיו - פלורנצי
    --פלגריני—ורטו—קריסטאנטה—
    ——-מחטריאן——זאניולו——-
    —————דז׳קו—————

    וכשזאניולו ומחטריאן הולכים לצדדים כריסטאנטה (כמו שהוא עשה נהדר באטאלנטה) ופלגריני (כמו שהוא עשה אתמול בנבחרת) נכנסים לרחבה.
     
    itzik.miro ו-yonmu אוהבים את זה.
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מבחינת פילוסופית משחק - עם פחות התעסקות במערך המשורטט - ההצעה של אורי לא שונה בהרבה מהדרך שפונסקה רוצה לשחק בפועל.

    מחיטריאן הוא במילא לא שחקן אגף קלאסי (לצורך העניין: הרבה יותר קרוב לפאסטורה בשיאו ואחריו מאשר לאונדר או קלייברט), ומי שאמור לאייש בפועל את הכנפיים הם המגנים. כמו כן, יכול להיות שעיבוי מרכז השדה יעזור למרכז ההגנה להתמודד עם פחות אירועים (אגב, לא בטוח בכלל שסמולינג לא זה שיועדף על פאציו בסופו של דבר), ובמובן מסוים - לפחות מהבחינה הזו - הפציעה של אונדר יכולה להיות blessing in disguise.

    anyway, מבחן ראשון לפונסקה בהקשר ישיר לדיון שדיסקסנו עליו כאן בימים האחרונים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/9/19
  14. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    אני מהמר ש EDF הפורטוגלי פשוט ישים את זאניולו בכנף ימין בדיוק כמו EDF המקורי.
    הלוואי שאתבדה.

    אם משחקים בפנטזיות, אז:

    האופציה שהעלה yonmu
    של "4-4-2 יהלום" עם זאניולו פליימייקר - מאחורי קלויברט/אונדר כחלוץ אחורי + דזקו: היא האופציה האידאלית בעיניי, שהייתי תומך בה בכל מקרה, כאמור גם אם אונדר כשיר או לא, או קלוייברט או לא, או מקסימום אפילו פרוטי/מחטיריאן בתפקיד החלוץ האחורי בחוד ביחד עם דז'קו.

    פשוט זו האופציה היחידה שבה רומא יכולה להרוויח גם את זאניולו גם את פלגריני וגם את כריסטאנטה בעמדות טבעיות שנוחות להם ושהם מצטיינים בהן. חייבים קישור מעויין בשביל זה.

    מגן + בלם + בלם + מגן
    קשר אחורי (דיווארה או ורטו)
    פלגריני + כריסטנטה
    <<<<<זאניולו>>>>>>
    חלוץ אחורי + דז'קו הרעל

    הבעיה שגם מערך עץ שהציע אורי, וגם מערך יהלום שהציע יונמו - דורשים מגינים "עם רגליים". ועם 10 ריאות.
    אולי ביום שספינצולה וזפקוסטה יהיו כשירים יהה אפשר לדבר על זה.
    קולארוב ופלורנצי - מסננות חולמניות ששופכים מנוע בדקה 60 - זה הימור גדול במערכים כאלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/9/19
  15. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    בדיוק התכוונתי לרשום ש: על המגרש, מספיק שפלגריני יזוז טיפה קדימה וזה מיד יהפוך למערך הרגיל.

    מבחינה מספרית\טקטית, הסגל בנוי מצויין להתמודדות עם החסרון של אונדר (כמו עם כל שחקן בסגל).

    מי כשל במשימה? זאניולו? קלייברט? פלורנצי? אנטונוצ'י?

    העמדה בה פלורנצי בנה את שמו היא העמדה של אונדר. קלייברט רשם לא מעט הופעות בימין גם אצלנו וגם באיאקס. זאניולו יכול לסגור את הפינה הזו אם שני הראשונים לא זמינים (וב3 הצפופה של פונסקה זו גם האופציה המתבקשת), ואם לא די ב3 מחליפים, יש גם את אנטונוצ'י.

    באמת ציפית שרומא תחתים ווינגר בינוני לספסל שספק אם ידגדג את הרמה של האופציות הקיימות בסגל, על חשבון הצד השני בו השחקן היחיד ששווה הרכב נפצע לחודשיים+ ?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.