בחירות 2019 ב'

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏1/8/19.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    11 הצבעות
    25.0%
  2. כחול לבן

    15 הצבעות
    34.1%
  3. הימין המאוחד

    3 הצבעות
    6.8%
  4. הרשימה המשותפת

    4 הצבעות
    9.1%
  5. העבודה-גשר

    0 הצבעות
    0.0%
  6. המחנה הדמוקרטי

    3 הצבעות
    6.8%
  7. ישראל ביתנו

    0 הצבעות
    0.0%
  8. ש"ס

    1 הצבעות
    2.3%
  9. יהדות התורה

    2 הצבעות
    4.5%
  10. אחר

    5 הצבעות
    11.4%
מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    ובגלל זה אני אומר - זה יותר הפחד ממה שיקרה למי שיעז לצאת נגד המנהיג הדגול. זה פחות המחשבה שאם הם רק יהיו שקטים, ביום שבו ביבי באמת יפנה את המקום זה ייזקף לזכותם והם יחליפו אותו. הם כבר בטח ראו מספיק כדי לדעת שבסביבת נתניהו לא צומח דשא.
     
  2. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,498
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אל כל משא ומתן אתה יכול לגשת בתור מישהו שלא מוותר על כלום, גם על דברים שאתה יודע שהם קווים אדומים עבור הצד השני. באותה מידה אתה יכול לגשת לשולחן המשא ומתן ולהתנות את הכל בזה שהבחור בצד השני ירד על ברכיו וימצוץ לך, כי יש יותר מנדטים. התוצאה תהיה מבוי סתום ב-99 מתוך 100 פעמים.
    נתניהו ניגש למשא ומתן הזה בחוסר תום לב ובלי רצון לא-ללכת לבחירות. הייתי חושב שהעובדה שגם הוא אשכנזי אמורה לגרום לך להסתכל על המקרה באובקטיביות.
     
  4. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    אין ספק שביבי הוא גאון פוליטי יחיד בדורו - הצורה בה הוא מצליח להסיט את הדיון מהחולי שיש במדינה (הטבעת האיראנית, משבר תחבורה, יוקר מחייה, משבר דיור, משבר דמוגרפי) להצבעה על סמך משהו בינארי היא גאונית ומעלה את הסיכויים שלו להבחר בהרבה אחוזים.

    התקשורת וכחול לבן נופלים למלכודת הזאת כמו ילדים, ובמקום לעשות קמפיין אגרסיבי וארסי על המצב הזה הם ממשיכים לפמפם "שוחד מרמה והפרת אמונים" כאילו הנושא הזה לא נמצא על השולחן כבר 3 שנים וזה מה שישנה את דעתם של המצביעים.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    אבל בסוף העם מקבל מה שהוא ראוי לו. אנשים מצביעים לו ממניעים זרים של לעשות דווקא לאברמוביץ או אסתר חיות.
    זה שהם עומדים בפקק או רצים למקלט זה בסדר.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  6. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    כי לעשות דווקא לאברמוביץ׳ זה הרבה פחות בוגר מאשר להצביע למפלגת רק לא ביבי.

    יש פה פקקים כי כל בן אדם במדינה מחזיק אוטו ולדעתי רצו כאן למקלטים בערך מקום המדינה וגם בתקופת זה שסחט תיקו עם החמאס ורץ לראות כלניות.
     
    yonmu ו-Maccabi Diamond אוהבים את זה.
  7. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    מקום המדינה היו במקלטים ממטוסי קרב של מדינות עוינות ולא מסמי-טילים של ארגון קיקיוני. וגם אם כן, אז מה? קבוצת כדורגל שהייתה גרועה 20 שנה ממשיכה להיות גרועה, זה מצדיק השארות של המאמן? ואגב מי היה אחראי על זה שסחט תיקו עם חמאס?

    יש פה פקקים כי זה האינטרס של המדינה שלכל אחד יהיה אוטו כי אז יש יותר כסף ממיסים עקיפים שאנחנו כבר יודעים לאן הכסף הזה הולך. העיקר שיגידו שלא העלו את המס הכנסה בכל התקופה.

    אי הטיפול בבעיות האלה הוא חמור אבל לפחות כמוהו חמורה ההזנייה של השיח מדברים חשובים, העובדה שהטרידו עד כזה או אחר לא אמורה לעניין אותי כשאני אמור לבחור מי יוביל את המדינה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/19
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ממתי רמטכ"ל קובע מתי להפסיק להלחם?
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  9. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    מה זה משנה מאיזו סיבה היו במקלטים? כשהאויב מפסיד בשיטה אחת הוא מוצא אחת אחרת אבל זה עדיין אותו אויב. לא יודע אם קבוצה גרועה מצדיקה הישארות מאמן אבל אם כבר מחליפים אז אולי במישהו מבחוץ ולא בעוזר שלו?

    אם הרמטכל לא רוצה להילחם אז באמת עדיף שלא יילחם.
    אני מצפה ממנו לבוא לקבינט לתאר את המצב ולהציע תכניות פעולה אבל בפועל חבר קבינט צריך לרדת בעצמו לשטח ולדבר עם קצינים כדי לדעת מה קורה.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא הבנתי מה אתה רוצה, הרמטכ"ל הוא זה שמקבל הוראות מהדרג הפוליטי. אלו ההוראות שהוא קיבל. זה כמו שתאשים את המגן השמאלי בזה שהמאמן עבר לשחק בונקר.
     
    alexshw, Clichy ו-שי אוהבים את זה.
  11. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    אם רמטכ״ל הוא בעצם דחליל אז על מה ולמה שלושה כאלה נהיו אלטרנטיבה ראויה?

    בסוף באמת ההחלטה של הדרג המדיני אבל הדרג המדיני מחליט גם בעזרת מה שהוא שומע מהצבא. ברגע שיושב בקבינט רמטכ״ל שמשדר חולשה אז מן הסתם שיש לזה משקל בקבלת ההחלטה. אף פעם לא שמעתי את גנץ אומר שהוא יעשה שינוי בביטחון כי כשהוא היה רמטכל הוא רצה לעשות א׳, ב׳, ג׳ ולא נתנו לו ועכשיו הוא יוכל.

    הבן אדם נהיה רמטכל בגלל הפרגולה של גלנט ואולי יהיה ראש ממשלה בגלל 1400 קולות חסרים של הימין החדש. אברם גרנט של הפוליטיקה.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אי אפשר לנצח בעניין הזה. אם יתעסקו בכתבי האישום, יגידו שהם צריכים לעסוק בדברים אחרים. אם לא יתעסקו בכתבי האישום, ישאלו איך יכול להיות שהם מתעלמים מדבר כל כך משמעותי שאמור לפסול את נתניהו מלכתחילה.

    ובסופו של דבר, איכשהו, לא נראה לי שהציבור מצביע על הדברים האלה. החינוך, הבריאות, התחבורה. המדינה הזו כל כך מגזרית ולכל מגזר יש סדרי עדיפויות מסוימים - בין אם זה תקציבים, או לא ביבי, או כן ביבי. וכל הדברים האחרים, אלה שרלוונטיים בערך לכל אחד ואחד? זה על הדרך.
     
  13. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,411
    לייקים שהתקבלו:
    2,207
    אנחנו לא במשטר צבאי. מי שמחליט אם ממשיכים להילחם או לא זה הדרג המדיני בדגש על ראש הממשלה. האחריות היא עליו והמילה האחרונה היא שלו.

    לרמטכ"ל אין סמכות להחליט על אסטרטגיה, לראש ממשלה יש. בצוק איתן מהרגע הראשון הדרג המדיני ניסה לחתור להפסקת אש, והצד השני סירב. ברגע שאתה מאותת שפניך לרגיעה ולא להכרעה אז ההרתעה נשחקת. האסטרטגיה הזאת המשיכה גם כשגנץ סיים את תפקידו, כל פעם כשהייתה הסלמה הדרג המדיני ניסה להביא להפסקת אש כי ראש הממשלה החליט שהנזק יעלה על התועלת והמחיר יהיה כבד מדי אם יוחלט להכריע את החמאס. לכן כל עוד החמאס שולט ברצועה המצב הזה יימשך, וזה לא משנה מי יעמוד בראש הצבא

    זה כמובן לא אומר שגנץ ייבחר באסטרטגיה אחרת מנתניהו, אבל הניסיון שלך להפיל את האחריות של המצב הביטחוני על גנץ ולהתעלם מנתניהו שאליו הוא כפוף ובסמכותו בלבד להחליט על אסטרטגיה מראה שאתה עמוק בפוזיציה.




    Sent from my SM-A750F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/12/19
    שי אוהב/ת את זה.
  14. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    האחריות בסוף היא קודם כל על ראש הממשלה אבל רמטכ״ל זה תפקיד מספיק בכיר בשביל שלדעה שלו יהיה משקל וגם לו היה נוח עם הפאסיביות הזאת.
    לשמוע איך הוא מתפאר בזה שלא נתן אישור לחיילי גולני להגיב לירי עליהם או את בוגי מזדעזע אצל איילה חסון מכך שבנט רצה לצאת למתקפת מנע על המנהרות עושה לי חלחלה וגורם לי להבין כמה הצבא שכח את התפקיד שלו.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מגן שמאלי זה דחליל? גם מגן שמאלי יכול להיות מאמן נהדר כשהוא יקבל את ההזדמנות. כשהוא מגן שמאלי הוא לא אמור להגיד לחלוץ איך לשחק, זה תפקידו של מאמן. רמטכ"ל צריך לנהל את הצבא ולהיות מוכן לעשות מה שהדרג המדיני אומר לו לעשות.
    אתה הולך סביב זה שאתה לא רוצה את גנץ כראש ממשלה, וכל דבר שיאמר לך תמצא למה הוא אשם בדברים שאין לו שום אחריות עליהם. רמטכ"ל לא אמור להגיד דברים כמו "רציתי להשטיח את עזה ולא נתנו לי", כי הרצונות שלו לא מעניינים. אם נתניהו היה רוצה להשטיח את עזה, וגנץ היה מחליט להפר את ההוראה, אז הוא היה מפוטר במקום. מכיוון שלא רק שזה לא קרה, אלא שהוא קיבל מחמאות מהבוס שלו כשעזב, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהוא עשה בדיוק מה שאמרו לו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.