ברצלונה 2019/20 - פעם שלישית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Jefecito, ‏13/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    רשמי:
    ואלוורדה בחוץ אחרי שנתיים וחצי ושתי אליפויות.
    סטיין בפנים עד 2022.

    הקבוצה לא בקרשים אבל המצב של הקבוצה לא משתפר מהקיץ. אפשר להגיד שחילוף מאמנים כרגע הוא מוזר, לא מקצועי ולא דחוף, אבל אי אפשר להגיד שזה לא יכול להביא לשיפור רציני במצב הקבוצה(דגש על יכול).
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    זו פעם שלישית בהיסטוריה בספרד בה מאמן מפוטר כשהוא במקום הראשון בטבלה, זה לא קרה מאז שנות ה-50 או משהו כזה, קראתי את זה בחצי רפרוף בשעת לילה מאוחרת. בהחלט לא שגרתי. אני מקווה עבור ואלוורדה שיחזור לקבוצה כמו אתלטיק בילבאו כבר בעונה הבאה, והוא יסתדר אני מניח.

    אני גדלתי על "בארסה מאניה" כאימפריה, הם מקורבים למועדון ותמיד יודעים איזה דיווח בתקשורת נכון, איזה לא ממש מדויק וגם כשיש פרסומים שמטרתם רק למכור עוד כמה עיתונים, ועצוב לראות מה השתנה שם, ממש "תעמולת ואלוורדה". מן הסתם אין כמעט אוהד ברצלונה שלא מושפע מהם. תמונה של קוראה שמוצג כגיבור לאומי, השמצות למאמן, ילדותיות, כאילו עם מינוי מאמן חדש כל הבעיות של המועדון ייעלמו והעולם יהיה טוב יותר.

    לגבי קיקה סטיין, כמה פעמים אפשר לכתוב שהוא ניצח בברנבאו(!). האם לשחק כדורגל התקפי ולדקלם ציטוטים של קרויף זה מספיק? בטיס בעונה השנייה סיימה במקום העשירי, אמנם הייתה לה עונה ארוכה אבל היא הודחה מחצי גמר הגביע בשלומיאליות, הובסה בלבאנטה, נכנעה לאייבר, לא ניצחה את אספניול ולא הצליחה לסיים במקום הראוי לה, ומלאס פלמאס (74 שערי חובה) האוהד הממוצע זוכר בעיקר את הגול של קווין פרינס בואטנג מהאוויר. ומאיפה הביטחון הזה שהוא מתאים לקבוצה עם לחץ שחקנים כה גדול? אני מבין את הרצון שיהיה שינוי במיידי אבל גם שחקנים שמושפלים שנה אחר שנה במשחק הכי חשוב שלהם בליגת האלופות – גם הם אחראיים.

    על סגנון המשחק, עוד מעונת הטרבל הם בעיקר העבירו מהר ככל הניתן את הכדור לשלישיית ה-M-S-N, וזה בסדר כשיש לך שיטת על, אבל אף אחד לא אמר שחייבים לשחק את ה"טיקי-טאקה". ו"ניתן את הכדור למסי ויהיה בסדר" זה ממש לא התחיל מעידן ואלוורדה.
     
  3. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אני אופטימי מעט יותר מאשר הייתי עם ואלוורדה. הסיבה היא שאין לנו הרבה מה להפסיד אם בסופו של דבר המטרה הסופית היא הבחירות. אני קונה שנה וחצי של קיקה סטיין וגרסיה פימיינטה יחד. אני קונה גם צ'אבי עוזר מאמן או מאמן בקבוצה קטנה בספרד, אולי בארסה ב', עד אז.

    יש הרבה יותר סיבות לאופטימיות, אבל הכל רחוק מלהיות מושלם. זה הרע המיעוטו עדיין, אבל מותר לי להיות קצת אופטימי אחרי הרבה זמן. אני סקרן.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://pbs.twimg.com/media/EOK5T1OXUAEfXUA?format=Xxx&name=large

    בבילבאו ואלוורדה הוציא את המקסימום, מאמין שאין על כך עוררין ואפילו הוליך אותה לתואר היסטורי על חשבון בארסה בהצגה גדולה של אדוריץ' ו-0:4 בסופר קופה, אני שם את זה בצד ומפריד בין הדברים. נכון שסגנון המשחק של בטיס תואם יותר את ברצלונה.

    אגב, רק אומר, אסור להתאהב בסלוגן הזה, בסגנון משחק אחד, ואלוורדה ראה בעונה הראשונה שאין לו שחקן כנף נורמלי כי דמבלה פצוע וקוטיניו התחיל טוב אז הוא שינה, בשלבים מסוימים הכדורגל היה לא רע.

    מוכן לקבל שהקבוצה חייבת שינוי באופן דחוף אבל קיקה סטיין איך שלא נסתכל על זה הוא ברירת מחדל. אני יכול לפרט כאן בעצב רב הרבה קבוצות שניצחו בעונה שעברה בברנבאו, גם ג'ירונה עשתה את זה, גם לבאנטה. מעבר לסגנון הכדורגל שהוא טוב אבל לא חזות הכל, לא חושב שמדובר ביוהאן קרויף החדש כפי שעשו ממנו פה (ובבארסה מאניה), ובכוונה אני ציני. לאס פלמאס שלו הייתה סקסית, אבל עונה קודם לכן היא סיימה במקום גבוה יותר(11), ללא שום קרבות תחתית. ב-2016/17 היא הפסידה שמונה מעשרת משחקיה האחרונים, פשוט הפסיקה לשחק. ובטיס? קמפיין טוב באירופה אבל כישלון במאני טיים בגביע, ולא צריך להגזים. היה לו סגל מעולה, מהטובים ביותר שהיו לבטיס מאז שאני רואה כדורגל. אוסף כישרונות בהתקפה.
    אולי יש סיבה שכל מאמן נורמלי ואפילו רונלד קומאן דחה את ברצלונה בלי למצמץ בכלל? אני אגב חושב שצ'אבי כן היה יכול לקחת את האתגר הזה, זו רכבת שלא בטוח שתחזור.
     
  5. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לי מרגיש שקיקה סטיין מסוג המאמנים שיוציאו מעצמם הרבה יותר בקבוצה גדולה. קחו למשל את ההגנה של ליברפול לפני ואן דייק, הייתה לא פחות גרועה מזו של בטיס של קיקה סטיין.
     
  6. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    סטיין יכול להצליח העונה כי לבארסה יש את מסי ועוד שלל שחקנים ברמה גבוהה; כי היא מתמודדת בליגה מול קבוצות נחותות ממנה ברמת הסגל; וכי יכול להיות ששינוי האווירה והרוח הרעננה של מאמן חדש ידחפו כמה חודשים של ריצה טובה שיספיקו לאליפות ושלבים מתקדמים בצ׳מפיונס.
    למען הסר ספק, נראה לי גם ברור שואלוורדה לא מספיק טוב לבארסה ולא מוציא מהקבוצה הנוכחית את מה שהיא יכולה לתת.

    אבל השאלות החשובות הן האם סטיין הוא מאמן כל כך טוב שבארסה לא יכלה לוותר על ההזדמנות (לדעתי הוא בטוח לא עדיף במובהק על ואלוורדה, ובוודאי לא עמד לחתום עם קבוצה אחרת כך שהיה צריך ״לחטוף״ אותו עכשיו); ואם כל כך לא מרוצים מואלוורדה - האם היה דחוף להיפטר ממנו עכשיו בכל מחיר במקום לחכות לסוף העונה נניח (התוצאות של בארסה לא קטסטרופליות ולא נראה שיש קרע בינו לבין השחקנים או משהו כזה).

    מכיוון ששתי התשובות שליליות, זאת נראית לי החלטה תמוהה.
     
    שי ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    לא בטוח שתהיה לו אוטוריטה מספיקה. עד גיל 62 לא אימן משהו שמתקרב לברצלונה.
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    הביקורת על הצד ההגנתי של הקבוצות של סטיין היא לא רלוונטית כרגע כי כשאתה מאמן קבוצה כמו בטיס ושם את הקו הגנה שלך על החצי אז סביר להניח שאתה תספוג הרבה שערים.
    הוא בן 61 ובטיס זו פסגת הקריירה שלו לכן הספקות לגביו במקום, אבל מצד שני כן צריך להודות שהוא עשה שם עבודה מרשימה ביותר. הוא בנה קבוצה עם סגנון משחק ברור (ואטרקטיבי). נקווה שמדובר בלייט בלומר סטייל סארי.


    לא בטוח בכלל שהתשובה לשאלה השניה היא שלילית.
    התוצאות לא קטסטרופליות אבל הן גם לא יותר מתוצאות סבירות עם יכולת שאפשר להגדיר כ"חלשה" ברוב המשחקים.
    נקודת הבסיס היא שבמקרה הרע לא יהיה שיפור למצב הנוכחי אבל במקרה הטוב הרענון פלוס השינוי בסגנון האימון והמשחק יכול להקפיץ את בארסה במאבק על אליפות וליגת האלופות(משהו שחשוב לעשות כל עוד מסי משחק ביכולת הזאת).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/1/20
  9. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    לבטיס בתקופתו היה אולי את הסגל ה6-7 בטיבו בליגה, בטח בהתקפה, אבל הם ספגו בצרורות גם מקבוצות נחותות משמעותית. זו לא ראיו וייקאנו של פאקו חמס ואין סיבה שיחטפו כמות כזו אלא אם המאמן מזניח את משחק ההגנה.

    אגב גם לקבוצות של ואלוורדה לפני בארסה היה סגנון משחק מאוד ברור, אבל זה לא הבטיח כלום. בקבוצות ברמה כזו המאמן צריך להיות בעיקר אוטוריטה שזוכה ללגיטימציה מהשחקנים לנהל את הקבוצה, לנהל סגל ורוטציות באופן נכון ולתת את האקסטרה הטקטי במשחקים הבודדים שמצליחים באמת לאתגר את הקבוצה במהלך העונה. לא נראה שסטיין עדיף באחד מהפרמטרים (בניגוד לצ׳אבי שאמנם לא מוכח כמאמן אבל בודאי ייתפס כאוטוריטה, סטייל זידאן בריאל ופפ בבארסה בתחילת הדרך).

    מכאן נשאלת השאלה מה היה דחוף כל כך להחליף את ואלוורדה עכשיו במקום לחכות לצ׳אבי או מאמן בכיר בסוף העונה (ועוד להחתים את סטיין לשנתיים וחצי). מה שנראה לי שהייתה פה שלומיאליות כפולה של בארסה - בהתחלה הדליפו לתקשורת על הכוונה להחליף את ואלוורדה כדי לעודד את צ׳אבי להגיע עכשיו; אחרי שהחליט לא לבוא, הבינו שאין דרך להיתקע עם dead man walking עד סוף העונה והחליפו אותו במועמד אולי פחות טוב שיכול לתקוע אותם גם לעוד כמה שנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/1/20
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הוא רשם עונה אחת מעולה בבטיס - המקום השישי (עם 60 שערי חובה שאלה מספרים של קבוצה שיורדת ליגה פחות או יותר), ועל כך מגיע לו פרס. העונה השנייה, מקום עשירי - זה בטח לא הישג יוצא דופן, במאני טיים היא עפה מהמאבק על אירופה. היה להם סגל מאוד איכותי בחלק הקדמי, בכל מחזור היה שחקן לא רע אחר, בטח בקבוצות בסדר גודל כזה - שלא היה מתלבש בכלל. חואקין סאנצ'ס, סרחיו לאון, אנטוניו סנארביה, לורן מורון, רובן קסטרו (קשישא), כריסטיאן טאיו (סילון). עונה לאחר מכן הוא קיבל את חסה בינואר (לא עמד בציפיות), היה לו את ג'ובאני לו סלסו בעונה ענקית. סגנון המשחק היפה הביא לו נקודות זכות, כל מאמן אחר היה חוטף הרבה יותר. לא זכור מקרה שברצלונה מביאה מאמן שיושב בבית ולא עובד. אולי הוא דחה הצעה פה ושם אבל איך אף קבוצה מדרג הביניים לא פנתה אליו?

    ומה יהיה סגנון המשחק מעתה והלאה, כמו עם הפפ-טים? באמת אני רוצה לדעת. וידאל יידע לנהל משחק כמו פרנקי דה יונג וההולנדי יהיה אגרסיבי ומטורף כמוהו? זה כבר הרבה מאוד זמן "לתת את הכדור למסי ולקוות לטוב".

    דמות קצת יותר סימפטית מואלוורדה, אין ספק, הסגנון שלו בבטיס היה יפה. זה לא מספיק וגם לשחקנים יש אחריות, לא בטוח שחלקם יוכלו לישון טוב בלילה. אסור לזלזל באליפות שלו בעונה הראשונה, הוא קיבל קבוצה שאיבדה את ניימאר והושפלה בסופר קופה. דמבלה נפצע מאוד מהר אז ה-4:3:3 זז הצידה.

    אני כן יכול לומר שהדעה של השחקנים (נניח שמסי רצה שהוא יישאר) לא ממש רלוונטית, כל הסגל של ריאל אהב את אנצ'לוטי והיה נשכב על הגדר בשבילו, אפילו רונאלדו, וזה ממש לא עזר לו. "בכדורגל צריכים לקבל החלטות קשות" (פלורנטינו).
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    בליגה הספרדית כמעט אין "קבוצות נחותות משמעותית", הרמה ממקום 5-6 לא רחוקה מאוד עד מקומות 14-15.
    כשאתה ברצלונה זה כבר משהו אחר.

    ואלוורדה לעומת סטיין מעולם לא היה חסיד של סגנון משחק אחד מעל כולם. פרגמטיסט ידוע עם נטיות שמרניות.

    מה שבארסה צריכה כרגע זה מאמן שיבנה קבוצה עם עקרונות משחק ברורים וסגנון משחק הומוגני.
    להיכשל בניהול סגל ורוטציה זה משהו שאפשר לספוג בלי בעיה אם הקבוצה תרוץ.
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    היום בצהריים הוצג המאמן החדש, קיקה סטיין, לצד נשיא המועדון, ברתומאו, והמנהל המקצועי, אריק אבידל. מסע"ת שודרה חי ביוטיוב עם מתרגם לאנגלית. הדברים המעניינים(לדעתי, חסכתי את כל המילים הבנאליות והליקוקים לואלוורדה):

    ברתומאו: "כבר זמן מה שנאמר לצוות המקצועי שדרוש שיפור".
    "עשינו את המהלך הזה עכשיו כי הקבוצה הייתה זקוקה לדחיפה".
    "לסטיין יש סגנון אימון שתואם את זה של בארסה".
    "החוזה של סטיין עד 2022 עם סעיף לביטול ב-2021 בגלל הבחירות".

    אבידל: "הדרך שבה סטיין מעביר את הרעיונות שלו לשחקנים מזכיר לי את תקופתי כשחקן בארסה. זה מאוד חשוב לשים דגש על הפרטים הקטנים".

    סטיין: " זה חשוב לנצח, אבל דרך כדורגל טוב".
    "הייתה לי הפריבלגיה לאמן בקבוצות עם מחלקות נוער מצוינות, גם כאן אני אשתדל להשתמש בשחקנים הצעירים. זה חשוב שהשחקנים המובילים לא יחשבו שהמקום שלהם מובטח".
    כשנשאל על שיטת המשחק: "יכול להיות שנחזור ל 4-3-3, גם 4-4-2 ששוחק בזמן האחרון הוא אופציה, הכי חשוב שיהיה לנו סגנון משחק ברור".

    " אתמול התהלכתי עם הפרות בכפר שלי והיום אני מאמן את השחקנים הטובים בעולם".

    אין ספק שמרגישים את האנרגיות החדשות סביב הקבוצה וזה כבר דבר חיובי.
    יהיה מסקרן לראות איך סטיין באמת יציב את הקבוצה על המגרש וכפועל יוצא איך הוא הולך להגיב לפציעה של לואיס סוארז.
    האם נראה את בארסה באותו מערך אך עם גריזמן כמחליפו של סוארז?
    האם כ"ברסאי" בסגנון המשחק שלו ינסה לחזור ל 4-3-3 יותר מסורתי עם מסי כ-"9 מזויף" וגריזמן באגף ימין?
    אולי נראה מערך שלושה בלמים שבו שיחקה בטיס בשנתיים שלה תחת סטיין? זאת אופציה שאני אשמח מאוד אם תיבדק. מערך שיכול להוריד את הלחץ מרביעיית ההגנה הרעועה של בארסה ומבוסקטס המתבגר, ויכול לשחרר את אלבה/פירפו ודמבלה/סמדו לרווח את המשחק למעלה - דבר שהיה חסר לבארסה במערך שראינו בשנה וחצי האחרונות.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    קיקה סטיין לא מתמהמה בהקשר של שימוש במחלקת הנוער. ריקי פוץ' הפרוספקט הבולט של בארסה ב' הוקפץ לאימונים רגילים בקבוצה הבוגרת ואמור להיות בסגל ביום ראשון נגד גרנאדה.
    בנוסף, הוקפצו לאימון היום הבלם ההולנדי בן ה-18, צ'ביאר מבויאמבה(195 ס"מ), ושחקן ההתקפה בן ה-17, ז'אומה ז'ארדי. שניהם שחקני Juvenil A.
     
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    נראה לי ענית לעצמך בפסקה הראשונה למה התשובה חיובית. זה לא בריא לקבוצה שיש לה מאמן שברור כבר לכולם שההנהלה לא מרוצה ממנו. היה הכרחי לתת זעזוע ולזרוק מוטיבציה חדשה בקבוצה מה שיעזור לפחות בטווח הקצר ("אפקט המאמן החדש" אם תרצה). האם סטיין מספיק טוב לטווח הארוך? לדעתי הוא יפתיע לטובה, הסגנון שלו מאוד מתאים לבארסה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/1/20
  15. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    גם ככה צריך להגיע בלם אז עם העזיבה של טובידו חייב להגיע, 3 בלמים בכל הסגל.
    מאמין שעניין של זמן עד שוידאל ישחק שם בסגל הקיים.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.