טס בפסח עם החברה לפראג. יצא לנו חמישה ימים מלאים. המלצות על כמה כסף לקחת? אנחנו לא משוגעי שופינג וסביר להניח שלא נלך לדרזן להשתגע שם בפריימרק. כמו כן - אם יש דברים שחייבים לעשות, אשמח אם תמליצו. תודה
מי ששם זין על העולם -> עכשיו זה הזמן לטוס. נכנסתי לחוליו היום בבוקר התחלתי לצחוק מהמחירים. לאס וגאס בוסטון יוהנסברג. הכל בחצי מחיר.
מה נראה לכם יהה העתיד של עולם התיירות והתעופה (בדגש על הלואו קוסט ואיירBNB ) "אחרי הקורונה"? אחרי הקורונה = בעתיד הקרוב + אחרי שימצאו חיסון אם וכאשר. נ-ב: תקופת לילות לבנים ראשונה מזה כמה שנים שאני לא טס לסנט פטרסבורג.
מישהו יודע אם מותר לישראלים לטוס ולנחות במוסקבה ?? ואם כן, האם יש הנחיות מיוחדות ?? ניסיתי למצוא תשובה באינטרנט ללא הצלחה .
לגבי השאלה שנשאלה פה על עתיד התיירות והתעופה בתור אחד שעובד בשוק ההון וקורא לא מעט על התחומים אני יכול להגיד ככה: תעשיית התיירות לעולם לא תחזור להיות מה שהיא היתה למה? א. נתחיל בחברות תעופה - הן רשמו הפסדי על. התעבורת נוסעים ירדה ברמה של 99% ואף על פי שהם קיבלו סיוע ממשלתי בדמות הלוואות ומענקים, הן מלאות בחובות, ורבות מהן יתקשו לשלם אותם וסביר שמרביתם יגיעו לפשיטת רגל. רק החזקות ישרדו וסביר שחברות התעופה המוכרות דגמת אייר פראנס, קיי אל אם, לפוטהאנזה, אל על וכדומה - שחלקן כבר היו במצב קטסטרופלי, בסופו של דבר יולאמו ויהיו תחת שליטה תמידית של הממשלה בשל אינטרס ביטחוני ולאומי. בנוסף מרבית הרווח של החברות מגיע מתחום תיירות העסקים - אך הקורונה ו-ZOOM ומתחרותיה הוכיחו שלא צריך יותר לטוס בשביל לקיים פגישות פרודוקטיביות, ומרבית מנהלי ההשקעות בעולם חושבים שתיירות העסקים לעולם לא תחזור להיות מה שהיתה, ומפה החשיבה שמרבית החברות פשוט יגיעו לחדלות פירעון וייעלמו או יתאחדו. בנוסף החברות ייאלצו לאמץ מודל PNL בנושא חיטוי ובריאות וכו' שיעיק עוד יותר על ההוצאות שלהם. בשביל לנסות להתמודד עם כל מה שכתבתי עכשיו, הן יהיו חייבות לעלות מחירים, כך שה-לואו קוסטים שהתרגלנו אליהם לא הולכים לחזור כל כך מהר. ב. תעבורת הנוסעים תחזור אט אט בהדרגה, על פי IATA, ארגון התעופה העולמי, כמות הנוסעים שהיתה ב-2019 תחזור רק בשנת 2024, לדעתי זה ייקח קצת יותר זמן, בטח ובטח אם יהיו בעיות כלכליות בדרך דוגמת אינפלציה, דיפלציה, או בלאגנים אחרים - וסביר שנוכח הדפסות הכספים הפרועות של בנקים מרכזיים, זה יקרה, ולכן אנשים לא ימהרו להוציא כסף ולחזור לקצבים של 2019 כל כך מהר. אני אופתע מאוד אם כן. רט לכך, חיסון לקורונה לא צפוי להיות לפני מאי 2021, על פי הערכות לפחות, ג בהנחה שהחיסון יהיה לפני, צריך להפיץ אותו במאות מיליונים או מיליארדים, וגם זה לא כל כך פשוט ולא קורה בשבוע ולא בחודש או חודשיים, בטח במדינות עם ברדק בירוקרטי כמו ישראל. ג. מלונות גם לא יחזרו להיות כמו שהיו. גם הם ידרשו לעבוד במודלים חדשים של ניקיון וחיטוי וזהירות. אמנם הם לדעתי פחות יושפעו בשל העובדה שלהגיע למלון לא חייבים לקחת טיסה, יש גם תיירות פנים, אבל סביר שמלונות בתוך הערים יסבלו יותר מאשר מלונות בפאתי ערים או מקומות בודדים. למרות זאת אני כן חושב שאם הייתי צריך לבחור באחד מהשניים בעשור הקרוב - מלונות או מטוסים הבחירה היא קלה. מלונות. נדל"ן. ד. אני חושב שכל התחום של AIRBNB יהיה בסימן שאלה לא קטן, בטח עם הקירבה בין אנשים, שלך תדע מי היה בדירה לפניך וכו' וכו', הרבה יותר קשה פסיכולוגית מאשר מלון מצד אחד, מצד שני אולי יהיו כאלה שיגידו דוקא ההיפך כיב מלון יש מאות אורחים שאני יכול להיתקע איתם ודווקא בבניין דירות זה הפוך.
אני מאמין שאחרי הקורונה הרבה מאוד דברים יחזרו בדיוק למה שהיו, תיירות אחד מהם. מה שכן, העידן שבו אנשי העסקים מאפשרים לחברות התעופה להתחרות על הנוסעים הרגילים כנראה כבר לא יחזור.