מחזור 27 בפל' העליון: מכבי ת"א מנצחת; מכבי חיפה מפסידה והפער צומח ל-9 נק'

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏29/5/20.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    [​IMG]

    ליגת העל - מחזור 27
    זהו-זה, חברים. הכדורגל ניצח את הקורונה וליגת העל חוזרת. אין צורך להתפתות לאסי בוזגלו בהישרדות VIP כשיש לכם את מאור על המגרש. לא חייבים להתעדכן ב"חתונה ממבט ראשון" כשאפשר לעבוד על היחסים, מחדש, עם קבוצתכם האהובה. כמעט שלושה חודשים שרצינו להגיד את זה - הכדורגל חוזר. אמנם במתכונת אחרת - בלי הלב - האוהדים, הרעש, הטירוף, התשוקה, חגיגות השערים, אבל עונת 2019/20 תוכרע על כר הדשא וזה מה שחשוב. הנחמה? קצב משחקים רצחני, כל שלושה ימים. יצאנו לדרך: הפלייאוף העליון והפלייאוף התחתון (באמצע השבוע).

    אז מה בתפריט מחר? ארבעה ימים למשחק העונה באצטדיון בלומפילד, המוליכה מכבי תל אביב (תתארח אצל הפועל חיפה) והדולקת אחריה שחולמת אליפות, מכבי חיפה (תארח את הפועל תל אביב) - ירצו להגיע לקרב ברגל ימין אחרי שלוש נקודות נוספות במאזן כשהפער ביניהן עומד על שש. בית"ר ירושלים והפועל באר שבע שנאבקות על המקום השלישי, יפגשו ראש בראש בטדי, במשחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות. "שש הגדולות" ביום שבת, מרגיש כמו במחזורי ההכרעה - לא רע.

    מכבי חיפה - הפועל תל אביב
    בסיבוב השני, קשה לשכוח, הירוקים פירקו את האדומים 0:5 והשיגו את הניצחון הכי גבוה העונה. הקבוצה של מרקו בלבול יודעת שהפעם זה יהיה אחרת. בלי התמיכה של הקהל, בהרכב חסר (על אף הקלישאות) ונגד יריבה שבעיקרון למדה את הטעות. חיפה מגיעה למשחק ללא דולב חזיזה ויובל אשכנזי הפצועים כאשר סאן מנחם ונטע לביא מורחקים. בלבול שוקל מספר אפשרויות לגבי מרכז השדה ואולי אפילו שלושה בלמים כאשר רמי גרשון יפתח. לשמחתם של הירוקים, ניקיטה רוקאביצה מלך שערי הליגה - כשיר וישחק.
    מנגד, האדומים של ניר קלינגר היו במתח גדול בחמישי האחרון לאחר שהכוכב הגדול עומרי אלטמן, מלך שערי הקבוצה, התלונן על רגישות בשריר ונטש את האימון. הקשר ההתקפי שכבש העונה תשעה שערים, יותר מכל אחד מחבריו כמובן - ייכלל בוודאות בסגל למשחק אך לא בטוח שיוכל לפתוח ה-11. עוד דובר על כך שדורון ליינדר שמרשים באימונים יפתח על חשבון מרווין פירסמן. האדומים, שהשאירו מאחור, כך נראה, את הסוגייה בין משה סיני להנהלה - רוצים לשלב שחקנים צעירים כבר בפלייאוף. הפועל לא ניצחה את חיפה בליגה מאז 2013/14.

    הפועל חיפה - מכבי תל אביב
    שני המשחקים העונה בין הקבוצות היו שונים בתכלית. הצהובים של ולדימיר איביץ' ניצחו 0:3 בקלות בסיבוב הראשון אך בסיבוב השני ספגו שער שוויון דרמטי ונותרו מתוסכלים אחרי 1:1 ההוא. מצד אחד עומדת הקבוצה של חיים סילבס שעל אף תנודות גדולות ביכולתה כבר עשתה את שלה עם ההעפלה לפלייאוף העליון ואין לה יותר מדי מה להפסיד. מצד שני עומדת מכבי, שתשחק ראשונה ותוכל להפעיל לחץ על הירוקים.
    עדן בן בסט הפצוע ייעדר בשורות המארחת (יאקוב סילבסטר יפתח בחוד בחוד, עם אופציה לשלושה בלמים) שמצאה פיתרון לחוזה של גידי קאניוק והוא יוכל להישאר עד לתום המשחקים. בצד הצהוב, מי שניצל את הפגרה היטב הוא דור פרץ שסבל מפציעה קשה ונעדר ברוב העונה הנוכחית. הוא יוכל להוות תוספת כוח גדולה בשלבי ההכרעה. גם דור מיכה בתמונת ההרכב ובשלישייה הקדמית ישחקו אצילי, כהן ושכטר כמובן. מכבי תעשה מחווה לקהל שלה כאשר בפסי החולצות יהיו ציטוטים משירי עידוד מפורסמים

    בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע
    הקבוצה של רוני לוי הודחה מהגביע לפני הפגרה כך שהיא תיתן הכל במשחקי הליגה שנותרו בתקווה להשתלט על המקום השלישי, ולכו תדעו, אולי אף מעבר לכך. ניצחון מחר בטדי הריק על הקבוצה מהדרום יפתח פער ענק של שמונה נקודות. נראה שעידן ורד וליוואי גרסיה נאבקים על חולצת ה-11 כאשר אסור לשכוח את תוספת הכוח בינואר - חנן ממן ואלירן עטר שהיו בכושר טוב. פרדי פלומיין שבלט במשחק האימון נגד סקציה נס ציונה, צפוי לפתוח על הספסל.
    ומנגד, הקבוצה של יוסי אבוקסיס עברה טלנובלה מתמשכת בחודשיים האחרונים וכעת תרצה לשים מאחור את כל המשקעים והדרמות, לא בטוח שזה יתאפשר. ניב זריהן כמובן ייעדר מהמשחק בשל חום, אך למזלנו הוא לא חולה קורונה. בן שהר לא שיחק בשני משחקי האימון האחרונים (ב"ש הייתה רחוקה מלהרשים וניצלה מהפסד ברגע האחרון) ונראה שקייס גאנם יקבל צ'אנס גדול ראשון מאז שהגיע לקבוצה. נראה שהמאמן יבחר במערך של חמישה שחקני הגנה. ז'וסואה ואלטון אקולטסה יהיו תחת זרקור.

    משחקי הפלייאוף התחתון:
    קבוצות כמו מכבי נתניה שלא הצליחה להוציא את המקסימום האפשרי מהסגל שלה, בני יהודה מחזיקת הגביע והפועל חדרה (לפחות הסתדרה עם לוסיו) - יצטרכו למצוא מוטיבציה גדולה כדי לסיים את העונה הזו בטעם טוב. חדרה תפנק את שחקניה במענקים אם המקום השביעי יושג. עירוני קריית שמונה שנרגעה ואגרה כוחות מחודשים במחנה אימונים בשפיים, רחוקה נקודה אחת בלבד מהעולה החדשה סקציה נס ציונה שמתחת לקו האדום. הפועל רעננה תקווה שהקאמבק של אייל לחמן בליגת העל יהיה מוצלח ואסור לשכוח את הפועל כפר סבא שהפתיעה העונה כבר את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים ותצטרך להיות חדה יותר במשחקים שונים בתכלית נגד יריבות בגודל שלה.

    בני יהודה – הפועל כפר סבא (יום שני)
    מ.ס אשדוד – הפועל רעננה (יום שלישי)
    מכבי נתניה – עירוני קריית שמונה (יום שלישי)
    הפועל חדרה – סקציה נס ציונה (יום רביעי)
     
    Jefecito ו-Jakur אוהבים את זה.
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לכבוד חזרת ליגת העל בספורט1 דירגו את עשרת השחקנים הטובים ביותר העונה בליגה, הפעם אציג את הרשימה שלי:
    1. ניקיטה רוקאביצה - הסיבה האמיתית לכך שמכבי חיפה עדיין במאבק, היה לו רצף כיבושים מטורף, הוא רעב לגולים ולא מחמיץ.
    2. איתן טיבי - הסיפור שלו מרגש, כמעט מחקו אותו, שכחו ממנו, חלק מהגנת הברזל של מכבי תל אביב שאי אפשר להתעלם מהמספרים שלה.
    3. דן גלזר - הקשר האחורי מספר 1 בארץ, לא מחפף אף פעם, מאוד יציב, לא נתן סיכוי לברסקי שהוא שחקן לא רע בפני עצמו.
    4. יונתן כהן - בעיקר איש של מספרים, ועוד סבל פה ושם מעונשים של הרס"ר איביץ'. אולי כחלוץ שני יהיה אפילו טוב יותר.
    5. צ'ארון שרי - הראה כבר במחצית הראשונה שלו בארץ נגד הפועל רעננה איזה שחקן הוא.
    6. עומר אצילי - לדעתי יש לו הכל - דריבל (בעיקר החיתוך לאמצע), יכולת מסירה, חוכמת משחק.
    7. נטע לביא - הפריצה ששנים חיכו לה, השער הענק נגד הפועל תל אביב, המנהיגות, היותו סמל בהתהוות.
    8. דולב חזיזה - אני חושב שהוא לא רחוק מלהיות הפליימקר של מכבי חיפה, הכל עובר דרכו, שחקן עם סגנון מיוחד.
    9. עומרי אלטמן - נכון שחלק מהשערים היו בפנדלים אבל הוא סחב את הפועל על הגב לפלייאוף העליון והשתנה לחלוטין.
    10. עלי מוחמד - רוני לוי קצת שחק אותו מה שהביא לירידה מסוימת ביכולתו. ממצטייני העונה של בית"ר ירושלים.
     
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ועכשיו כמה מילים על המשחקים עצמם - וואלה כן, אני קצת מתרגש ושמח על חזרת הכדורגל גם אם ברור לי שזה לא יהיה אותו דבר. זה שלנו, אין כמו כדורגל. כיף לראות את כל הגדולות משחקות באותו יום, זה כמעט לא קורה למעט שני מחזורי הסיום הייתי אומר.

    אני חושב שהסיוט של ה-5:0 עדיין מהדהד בראש של קלינגר. בהיעדר הקהל וכשחיפה בהרכב חסר - אין ספק שהפערים מצטמצמים מאוד אך עדיין יש שם מספיק יכולת אישית ורוצח ברחבה כדי לגמור אותנו. זה נראה משחק קלאסי ל-4-4-1-1. אם אלטמן לא בריא במאה אחוז אין מה לסכנו. צריך לשים את הפור על בוזגלו. אולי יבקיע בבעיטה מרחוק, משהו במצב נייח, והייתי עולה עם אולהה מקדימה בגלל המהירות, שוב, להסתמך על יד המקרה, איזה כדור ארוך שייפול לו. בואטנג אם ישחק הוא משחקני המפתח שלי יחד עם דגני. זה לא בדיוק המקום, לדעתי לפחות, לטבילת האש של דורון ליינדר הנפלא, אפשר לחכות למשחק נגד הפועל חיפה. אני מת שננצח את מכבי חיפה כבר אבל תיקו ואני אגיד תודה.

    מכבי תל אביב יודעת מה מצפה לה נגד הפועל חיפה - אוטובוס. אם מיכה ישחק מתחת לשלישייה הקדמית זה אפילו התקפי יותר לדעתי וייאפשר חילופי מקומות עם אצילי. מניח שהיא תעשה את העבודה;
    אם המשחק בית"ר - באר שבע היה נערך בטדי מלא - הייתי אומר שאין לאבוקסיס סיכוי. נכון שמדובר רק במשחקי אימון אבל הרבה שחקנים בבית"ר בכושר טוב - ורד חזר כמו שצריך, עטר נראה מעולה, רק לראות את התחרות שם על ההרכב, לעומת הקבוצה מהדרום שעברה כל כך הרבה דברים. אבוקסיס צריך לשרוד את המשחק הזה איכשהו, ובערב כזה קריטי אם בן שהר לא ישחק.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    האמת שדי מדויק בעיני, אולי מלבד ההכללה של אלטמן, למרות שמובנת לי. אני חושב שגולסה גם שם. איתן טיבי מצוין, אבל אמאדור השנה אפילו יותר טוב, נותן עבודה שקטה וטובה.
    משהו שקצת מפריע לי - אפס קשר בין ברסקי גלזר, חוץ מהשיער אולי. ברסקי קשר מרכז מגרש בינוני, בחיים לא יכול לתפקד כקשר אחורי. השחקנים היחידים במכבי שבאמת יכולים למלא את מקומו של גלזר על המגרש הם דור פרץ, ייני וגולסה לעתים.
     
  5. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    אני לא יודע בכלל איך להתייחס לזה. שחקנים לא שיחקו 3 חודשים וחזרו להתאמן רק לא מזמן עם מגע. משחקים בלי קהל. לא חושב שנראה דברים הגיונים (כמו נגיד ניצחונות של פייבוריטיות וכו') אלה בעיקר המון פציעות, שיעממומנים וקבוצות שפשוט ינצח כי הצליחו ליצור בזמן הזה ליצור כושר טוב יותר.

    מרגיש לי כמו בשכונה של כדורגל שבאים פעם בשבוע פדלאות, שברור לכולם שלמי שיש כושר טוב יותר הוא כבר בטופ 3 של השחקנים.

    Sent from my MI 8 using Tapatalk
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מודה ומתווה שלא רציתי שכל העשירייה תהיה מכבי תל אביב שאפשר לבחור מכל חלקי המגרש אצלה, או שחקני ההתקפה של מכבי חיפה. אני עדיין לא באמת יודע אגב איך לאכול את טננבאום, לא יכול להגיד שאין בו כלום כי הוא לא סופג, מצד שני כמה פעמים הגיעו מולו לאחד על אחד למען האמת? אלטמן יכול להצליח רק במתכונת כמו הפועל, שהוא הכוכב הראשי והשחקן הבלתי מעורער, כאילו קפטן בלי סרט. לא חושב שמתאים לו להגיע בשנה הבאה לבית"ר\חיפה\לא יודע מה, דומה אולי לרמזי ספורי. הגיע כשחקן שהקהל לא סבל ועשה קפיצה, רואה לנכון לפרגן לו בלי הגזמה ולכן הוא בתחתית הדירוג.

    לגבי מה שאמרת על ברסקי-גלזר, חתרתי לכיוון הזה שאיביץ' "מאוהב" בו ולא רצה לוותר עליו אף פעם, גם לא במשחק נוח לרוטציות או משהו כזה, ולמחליף שלו לא היה סיכוי. אני לא חושב אגב שנראה את ייני שוב בקישור האחורי. דור פרץ יעמיק את הרוטצייה ללא ספק.

    הפגרה הייתה ארוכה וקשה אבל הפערים בין הקבוצות ברמת הכדורגל די זהים, אם זה מבחינת הסגל והעומק, אם זה מבחינת שחקנים שיכולים בהברקה אחת לבעוט לחיבור. כמובן שהקהל משמעותי, לדעתי הכי הרבה אצל הפועל ת"א כי לה היה את הפער הכי גדול 'לצמצם'.
    כולם מדמיינים אגב אווירת משחקי אימון, שחקנים שבקושי מחייכים אחרי גול, אבל מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה לדעתי לא יהיה ככה, חד משמעית. מבחינת אמוציות, קצב משחק...
     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    למה יש לי הרגשה שגם מכבי ת"א וגם מכבי חיפה יקבלו יריבה בהזמנה? קשה לי לחשוב ששתי הנציגות של הפועל יתנו מאה אחוז בשביל לעזור ליריבה העירונית במרוץ לאליפות...

    אני כבר מחכה לראות מתי הפציעות הראשונות יהיו עובדה. אחרי שלושה חודשים לשחקנים בכלל לא יהיה כושר. בשביל הקטע הזה בכלל חבל שחוזרים לשחק. רק חסר עכשיו ששחקנים יהיו חולים ואז בכלל הליגה הופכת לבדיחה אחת רעה. ברור לי שהערב אני אצפה בקבוצה שלי, אבל אם לא היה משחק של מכבי חיפה גם הייתי מרוצה...
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    כדורגלן שישב על התחת שלו והתנהג כמו מובטל יפצע. כדורגלן ששמר על עצמו ועשה כושר (והיו המון דרכים) לא חשוף יותר מדי לפציעות. הקבוצות מתאמנות כבר למעלה מחודש וכושר גופני אמור להיות להן. רמת המשחק היא זו שתיפגע בעקבות חלודה אבל זה אמור להיעלם אחריי שניים - שלושה משחקים.
     
    WellNeverDie אוהב/ת את זה.
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עד כמה שמדובר במשחקים מכריעים, כל קבוצה תשמור על עצמה ולא נראה פתיחה מטורפת ולחץ על כל המגרש ברבע שעה לדעתי, למרות שגם ספרינט אחד יכול לגרום לפציעה. כאן הסגל הארוך של קבוצות מסוימות ישחק תפקיד, על אחת כמה וכמה במכבי תל אביב, וגם בית"ר נראית טוב לפתע עם החזרה לעניינים של עידן ורד והצטרפותו של חנן ממן. הסגל של מכבי חיפה לא רע בכלל להוציא את מרכז השדה. ארבעה שחקנים שבחוץ זה משהו די לא שגרתי. על הספסל יהיו עוואד ושועה כנראה, פלקושצ'נקו\סלליך, רמי גרשון יצא מהפריזר, זה בסדר. פציעות קרו גם בגרמניה, בעיקר בדורטמונד ממה שזכור לי, אין איך למנוע את זה במאה אחוז. שי, אני לא חושב שנראה חוסר ספורטיביות, פשוט מדובר בשתי קבוצות 'הפועל' עם נחיתות משמעותית על כר הדשא. מצד שני לשתיהן יהיה קל יותר כי לא יהיה עליהן לחץ. מדובר גם בעומס משחקים. הפועל תוריד רגל מהגז רגע לפני הגביע מן הסתם ואולי גם ב"ש.
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    בית"ר נראית טוב למרות חנן ממן, לא בזכותו.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  11. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    בזמן שאלפים חוגגים בצפיפות במועדונים סגורים, משרד הבריאות לא מאשר אפילו 1000 איש שיפוזרו על 30,000 מקומות
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  12. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    איך תקבע מי 1000 ברי המזל שיכנסו כשברוב המשחקים יש ביקוש הרבה יותר גבוה מההיצע הזה?
    ואגב, זה שפתחו את המועדונים לא הופך את ההחלטה ההיפותטית לפתוח את המגרשים לנכונה, במיוחד לא במדינה עם ציבור חסר משמעת באופן קיצוני כמו במדינת ישראל.
    בעיניי תחת הגבלות מסוימות אפשר לפתוח גם את המגרשים גם כי מדובר בנגיף אובר הייפד בסופו של דבר, הבעיה היא שאף אחד לא ישמע להן.
     
  13. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    כמו שמכניסים 50 אוהדים היום בערב. 1000 מבחינתי צעד ראשון, אחר כך 5000 באצטדיון של 30 אלף.
     
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    איזה 50 איש נכנסים היום?
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    וואלה אחי אפילו לא שמתי שהוא עבר אליכם. נראה לי שזה די ממחיש את מה שכתבת
     
    Nigel de Jong ו-EO11 אוהבים את זה.