מחזור 30 בספרד: המחזור שיחרוץ גורלות? בארסה בפיחואן, ריאל מתארחת באנואטה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏19/6/20.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    מה שאני רואה ביובה זה שדיבאלה עם בסך הכל 8 גולים, ושהתיאום בינו לבין כריס הרבה פחות טוב מהתאום שהיה בין בנזמה לכריס. אבל מהראשון עושים פנטזיונר של כדורגל ומהשני עושים זבל. אני לא מקבל את זה, לפחות לא את ההגזמה עם בנזמה. חרוז לא?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/6/20
    yakov_y אוהב/ת את זה.
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    רונאלדו ששיחק עם בנזמה בריאל היה טוב יותר כי גם הוא מזדקן, מה לעשות, למרות שהוא מנסה לנצח את חוקי הטבע מה גם שאי אפשר להשוות תיאום של שנה וחצי לשיתוף פעולה של קרוב לעשור. דיבאלה היה קטסטרופה בעונה שעברה וטענתי שאי אפשר להפיל הכל על מאמן (אלגרי) או על עמדה פחות נוחה. העונה הוא סבבה לגמרי לדעתי, 14 שערים ו-12 בישולים בכל המסגרות זה סבבה, הוא מעורב בשער או בישול בכל משחק. אל תשכח שבנזמה טאבו בהרכב של ריאל הרבה יותר ממנו. אני כן הייתי רוצה לראות מדיבאלה טיפה יותר מעורבות ורעב לשערים, גם דל פיירו דיבר על זה. אבל בנזמה הוא בטח לא הדוגמא. כמובן שכל מי שקורא לו אפס הוא מגזים. חלוץ שלימים נראה כמו אחד הטובים בעולם. לא לאורך זמן ויש טובים ממנו.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אין ספק שדיבאלה מאד השתפר השנה, הביטחון שלו עלה, הוא יותר לוקח את המשחק על עצמו ואתמול היה פנטסטי. אבל יש שני דברים שהוא צריך לשפר:1.לכבוש יותר, כי הוא בהחלט הראה בעונות קודמות שהוא יודע להיות גולר(מתחבר גם למה שכתבתי על הזאר, למרות שהמצב של דיבאלה יחסית סביר לעומתו). 2.התיאום בינו לבין רונאלדו גם אם השתפר משנה שעברה עדיין רחוק מלהיות מושלם. אני לא יודע אם הוא אי פעם יהיה. מה שכן לריאל בעונות של הצ'מפיונס מעבר לרונאלדו את בנזמה היה קישור טוב בהרבה ממה שיש ליובה עכשיו, זה גם נתון משמעותי.
     
  4. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    עולים בהרכב כמעט הכי חזק שיש, עם גריזמן מסי וסוארס בחוד.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    כבר משחק רביעי מאז הקורונה שאני רואה אתלטיק בלבאו נשבע. בסוף עוד יצרפו אותי לעם הבסקי.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כל שחקן אחר היה צריך לפשל הרבה פחות כדי שיעיפו אותו מריאל. אחרי העונה הזאת הגאונים למעלה החליטו שמה שצריך לעשות זה להעיף את המחליף שלו ולבנות עליו שיש את כל המשחקים בעונה.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    משחק קלאסי של אתלטיקו מדריד הערב, לנצח משער עצמי, איך כתבו במארקה "שוב עושה את המינימום כדי לנצח", והופ, היא כבר שלישית ולא תרד משום. חטאפה עם עוד בעיטה בדלי, ליגת האלופות גדולה עליה אבל הקמפיין העונה בליגה האירופית וההדחה של אייקס - שאפו.

    לגבי בנזמה - יש לך טעות כרונולוגית, עונת החמישה שערי ליגה הייתה ב-2017/18, מוראטה שוחרר עוד קודם לכן כלומר בקיץ שלפני. למה זה קרה? אולי כי קיבלנו הצעה אדירה מצ'לסי - 80 מיליון יורו, הוא רצה להיות שחקן הרכב ולכן עזב. מאוד חיבבתי אותו והוא היה סופר-סאב אדיר בעונת הדאבל אבל עובדה שהוא לא הצליח לא בבלוז וגם באתלטיקו מדריד נע ונד מהרכב לספסל, זה מסביר הכל. אם כבר אז לא הייתה ממש הצדקה שבנזמה הועדף על פני היגואין.
    לבודד לפי שערי ליגה בלבד זה לא נכון, ואם בצ'מפיונס היה דופק עשרה וגם חמישה בגביע המלך והיינו זוכים בעוד תארים? בכל מקרה, הוא כבש 32 בעונת האליפות 11-12 והיה בסדר גמור, 30 בעונה שעברה עליה דיברנו ו-28 שערים ב-15/16 ב-36 הופעות בלבד ובמשחקים הגדולים בליגה היה מצוין. אבל בלמעלה מעשור זה לא מספיק.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    תכלס מוראטה לא כזה מציאה, בנזמה חלוץ טוב ממנו. בתור חלוץ מחליף בריאל מוראטה סבבה אבל לפי מה שאני זוכר הוא עזב בגלל זה(כמו שהוא עזב את יובה בגלל זה ועוד איזה קבוצה או שניים שאולי שכחתי)
     
  9. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    בארסה ממשיכה לגמגם. מצטער, החולב פרות מאמן הרבה פחות טוב מקודמו.
     
  10. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    איזה ילד זה פוץ'. אם מאבדים אותו אז ההנהלה צריכה להתפטר

    Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    חצי שעה נהדרת.
    מוביל כדור, מוסר לעומק, תזזיתי. אפילו מסי נדלק עליו והתחיל לחפש אותו יותר ויותר.
    איך הקבוצה נראית אחרת עם קשר העל יכולות ואופי משחק כזה.

    בארסה עם 5 משחקים רצופים בלי ספיגה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/6/20
  12. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    הכניס אנרגיה בקבוצה, משהו שמאוד היה חסר.

    Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הזוי שראקיטיץ' לא כבש אף שער ליגה עד המחזור ה-31, אמנם גם בשנתיים קודם המספרים ירדו משמעותית אבל בשלוש העונות הראשונות שלו הוא כבש 26 שערים ומתוכם 20 בליגה. האמת שלמרות שהוא דיבר בלי סוף (אפשר לחשוב שהוא הכוכב הראשון שמראים לו בשלב מסוים את הדרך החוצה) - שמחתי עבורו|
    הבישולים של מסי, לפי Opta - היו שווים לבארסה 15 נקודות העונה| אנטואן גריזמן עם שישה משחקי ליגה רצופים בלי שער - הרצף הכי גרוע שלו מאז דצמבר 2016.

    יש נסיבות מקלות אותן מיותר למנות, בין היתר זה לא באמת "משחק בית" מה שקורה פה, ובילבאו עם הגנה פיזית וטובה ביחס לליגה אבל מתקבלת התחושה שבארסה מתקשה-מתקשה לכבוש, אפילו יותר מריאל כרגע. ובכל זאת היא מנצחת והטבלה עוד תתהפך. ריאל לא הצליחה השנה להוביל יותר מארבעה מחזורים ברציפות ולא ביקרה הרבה במקום הראשון.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ריאל מדריד - ריאל סוסיאדד

    ריאל מדריד השתלטה על פסגת הטבלה בספרד אחרי ניצחון 1:2 על ריאל סוסיאדד, אולי המוקש הגדול בדרך לתואר. שמונה מחזורים לסיום, שמונה גמרים - והכל תלוי בה. זידאן, היחיד שניצח בכל שלושת המשחקים מאז הפגרה - מנסה לנטרל את כל רעשי הרקע. הדיבורם השונים על השיפוט וגם התסכול מלוח הזמנים המגוחך של הליגה - לריאל יהיו 62 שעות מנוחה בלבד בין מחזורים 33 ו-34. מעבר לכך, ריאל תצטרך שוב להפגין אופי כשהיא תשחק פעם נוספת אחרי ברצלונה. "יש לי את דעתי האישית על לוח המשחקים אבל אני לא מתערב. כל אחד עושה את עבודתו. רק המשחק מחר מעניין אותי", הבהיר זידאן בפעם המי יודע כמה.

    והפעם מדובר ביריבה נחותה משמעותית כך שמדובר גם במבחן מנטאלי. ריאל ניצחה בארבעת משחקי הבית האחרונים שלה (מאז התיקו 2:2 נגד סלטה ויגו) אך מעדה מספיק נגד יריבות כאלה, בבית ובחוץ, ודוגמא טריה קיבלנו בסיבוב הקודם עם ההפסד למאיורקה, אולי רגע השפל שלנו העונה. בברנבאו זה קרה בתוצאות תיקו מאכזבות נגד בטיס, אתלטיק בילבאו ו-ויאדוליד.

    משחק כזה הוא הזדמנות טובה לוותר על מערך ארבעת הקשרים, אך ייתכן שזיזו לא ירצה להסתכן יותר מדי בהיעדרו של קאסמירו המוצהב. "נצטרך לשחק בצורה אחרת בה אנחנו פחות רגילים", הבהיר. היעדרותו של קאסמירו הייתה צפויה, והמאמן זכה גם לחדשות טובות. הקפטן ראמוס התאמן כרגיל וצפוי לשחק (נראה שהוא יבקש מזידאן לשחק, שכן מנוחה לא תזיק בשלב הזה), וגם איסקו הפתיע כשהשתתף עם חבריו ואחרי שנעדר משני משחקים - הוא זמין. לגבי אדן הזאר אין שאלה, הוא יחזור להרכב. לגבי אסנסיו ששותף ב-16 ו-12 דקות בהתאמה - מעניין האם ישחק יותר.

    אז כאמור, מעניין מי יפנה את מקומו לבלגי. ויניסיוס שיחק נהדר נגד סוסיאדד וסחט פנדל (הוא מדורג 12 במספר הדקות שלנו), אלא שהוא והזאר שיחקו יחד רק 79 דקות. זידאן שוב נדרש לכך. "הזאר ו-ויניסיוס? אני לא חושב ששילוב שלהם הוא בלתי אפשרי. אני פשוט רוצה שכל שחקן ירגיש בנוח על המגרש ומנסה לעזור לכל אחד. ויני בולט בעיקר בצד שמאל וזו העמדה של הזאר. אולי הם כן ישחקו ביחד". לגבי הברזילאי אמר: "הוא רק בן 19 וצריך לזכור את זה, יש לו עוד זמן להבשיל טקטית. הוא עשה משחק נפלא נגד סוסיאדד. הוא ילד מוכשר שיודע שיש לו עוד הרבה ללמוד אבל הוא מוכן לעבוד קשה". בספרד בטוחים שהשניים יכולים לשחק יחד ולמעלה מ-70% הצביעו בעד שיתוף הפעולה הזה.

    בספרד נכתב קצת גם על על השוער טיבו קורטואה, שעשה שינוי גדול מאז ההפסד למאיורקה בסיבוב הקודם. עד אז ספג הבלגי בכל 70 דקות בממוצע ומאז? כל 163 (11 מתוך 20 משחקים).

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2020/06/22/15928617623977.Xxx
    יכולים לשחק יחד?

    ריאל מדריד - הרכב משוער: טיבו קורטואה| דני קרבחאל, סרחיו ראמוס (C), רפאל ואראן, מרסלו| טוני קרוס, לוקה מודריץ', איסקו, פדה ואלוורדה| אדן הזאר וקארים בנזמה


    מאיורקה חזרה לליגה הבכירה בדיוק לפני שנה כאשר ב-23 ביוני 2019 מחקה פיגור 2:0 נגד דפורטיבו לה קורוניה עם 0:3 מרגש ושמה קץ לשבע השנים הקשות. אלא שהיא נמצאת בסכנה ירידה ממשית כצפוי. הקבוצה של ויסנטה מורנו, שמקבל שקט מההנהלה לאורך כל הדרך, מדורגת במקום ה-18 מתחת לקו האדום, רחוקה שלוש נקודות מחוף מבטחים. תכירו את קבוצת החוץ הגרועה בליגה - ניצחון בודד אל מול 11 הפסדים. לא חזרה טוב מהפגרה כמאמר הקלישאה. לפני הקורונה, מאיורקה השיגה ניצחון חוץ חשוב 1:2 על אייבר – היחיד שלה העונה כאמור, אלא שמאז הובסה נגד ברצלונה (4:0) כשספגה אחרי דקה, נכנעה לוויאריאל ולא הצליחה לנצח גם את לגאנס בקרב תחתית על שש נקודות בסון מויץ'. שער יתרון של סאלבה סבייה בדקה התשיעית לא הספיק כשהקבוצה ספגה את שער השוויון בדקה ה-87. "מאיורקה צריכה ללכת עם הראש באדמה ודופק מואץ", נכתב במארקה.

    לא מעט מהקשיים של מאיורקה נובעים מכך שאנטה בודימיר לא הבקיע מאז, והחלוץ הקרואטי שהרשית תשעה שערים ובישל עוד שלושה - הוא מלך שערי הקבוצה והכוח ההתקפי הכמעט יחידי העומד לרשותה. כמובן שגם קובו מושך את תשומת הלב ולא רק של אוהדי ריאל מדריד. קובו תרם העונה שלושה שערים ושלושה בישולים, כמעט תמיד משחק ולרוב בהרכב הראשון (27 הופעות ליגה). הוא פתח בשלושת המשחקים האחרונים. בצד השני של המגרש גם ישנן בעיות כאשר מאיורקה ספגה 50 שערי חובה - יותר מכל אחת אחרת.

    מאז החזרה מהפגרה המאמן מורנו השתמש ב-22 שחקנים בשלושת המשחקים. רק השוער המחליף וארבעת הפצועים לא זכו להזדמנות. השוער מנולו ריינה הוא היחיד שהשלים 270 דקות. "הייתי משוכנע שננצח את המשחק האחרון, זו תוצאה בלתי צפויה אבל אני ממש לא רוצה לחיות בעבר", אמר המאמן מורנו בהתייחס למה שקרה. ומה יש לו להגיד על המשחק הנוכחי? הוא שומר על אופטימיות ולבטח נזכר בסיבוב הראשון. מאיורקה תחסר לקראת המשחק מספר פצועים ארוכי טווח כמו פאבריסיו, קי סונג יונג, לאונרדו קוטריס, לומור אגבניינו. עוד נציין את הקשר דניאל שכבש חמישה שערים.

    מורנו אמר לקראת המשחק: "אנחנו נרגשים מהאתגר הזה, ריאל מדריד קבוצה שתמיד קשה לשחק נגדה, מבחינתי הם תמיד טובים. יש להם את המאמן הטוב בעולם. התחושות נגד ויאריאל היו טובות מאוד, אחרי המשחק נגד לגאנס התחושות שונות. לא היה לנו משחק נהדר אבל היינו קרובים לנצח". איך ננצח? עלינו להיות מחויבים, להציג משחק טוב ולשחק גם עם תעוזה. גם ריאל מדריד אנושית ומפסידה מדי פעם. כרגע אין לנו זמן לחשוב יותר מדי". כשנשאל האם ישמור שחקנים לקראת קרב התחתית שמצפה לקבוצה בקרוב נגד סלטה ויגו, אמר: "אנחנו לא מחלקים מתנות לאף קבוצה, אמנם יש משחק כל שלושה ימים, אבל המשחק הכי חשובה עכשיו הוא זה נגד ריאל מדריד".

    היסטוריה ומפגשי עבר:

    רק 57 מפגשי ליגה נערכו בין ריאל ומאיורקה בסך הכל, הראשון ביניהם בעונת 1960-61. ריאל ניצחה 0:3 את מאיורקה בברנבאו במפגש הראשון וניצחה בעוד שלושה רצופים (האחרון שבהם 1:5 בעונת 1965-66 עם צמדים של חנטו וגרטוסו) ובסך הכל ניצחה בתשעה מעשרת המפגשים הראשונים שהתפרסו כבר עד שנות ה-90. לאחר רצף נחמד של חמישה ניצחונות רצופים – החלו הצרות. מאיורקה ניצחה ארבע פעמים בברנבאו, כולן היו בשנות ה-2000. לא מעט במשמרתו של סמואל אטו.

    החלוץ שיחק אבל לא כבש ב-0:2 של מאיורקה ב-2000-01 (אריאל איבגסה וקרליטוס כבשו), שנה לאחר מכן זה נגמר בתיקו מאופס שני מחזור אחד לסיום העונה כשריאל איבדה סיכוי לאליפות וחשבה על הצ'מפיונס, וההשפלה הגדולה הגיעה ב-2002-03 כשרונאלדו העלה את ריאל ליתרון אבל אטו חגג בדרך ל-1:5. מאיורקה ניצחה במקדש גם בעונת הקיירוש הקודרת (2:3) כשריאל הפסיקה לשחק, וזכורה הפרידה העצובה מפאביו קנבארו ב-2008-09. מאז המצב השתפר. היגוואין (גולאסו ענק) וגראנרו כבשו בעונת הפלגריני, בנזמה שבר את הקרח במחצית השנייה במחזור ה-20 בעונת 2010-11, והרגע המרגש ביותר היה עם ז'וזה מוריניו. ריאל אירחה את מאיורקה במחזור האליפות של עונת 2011-12, הביסה אותה 1:4 וקבעה תקדים עם מאה נקודות ליגה. מסוט אוזיל חגג עם צמד, אחרי שכריסטיאנו, איך לא, ובנזמה – סגרו עניין מוקדם.

    במשחק האחרון בברנבאו, איי שם ב-2012-13, זה נגמר ב-2:5 כשהיריבה החצופה עוד העזה לעלות פעמיים ליתרון. היגואין הבקיע צמד, כריסטיאנו ובנזמה, וגם מודריץ' בפצצה אופיינית מחוץ לרחבה שלא הותירה לדודו אוואט שום סיכוי. הלאה, קצת מספרים. המאזן כשריאל המארחת – 28 משחקים: 21 ניצחונות (75%), 3 תוצאות תיקו (11%), ו-4 ניצחונות למאיורקה (14%), יחס שערים 69:29 לטובת ריאל. סך הכל במפגשי הליגה: 36:10 לטובת ריאל מדריד, יחס שערים 53:120. בכל המסגרות – 38 ניצחונות לריאל, 15 למאיורקה ועוד 12 תוצאות תיקו.
     
  15. WHITERM Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/18
    הודעות:
    1,218
    לייקים שהתקבלו:
    252
    מין:
    זכר


    משחק שני ברציפות שמסי צריך לקבל אדום ולא מקבל אחד...
    משהו פה מסריח...