אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Bitcoin Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/20
    הודעות:
    811
    לייקים שהתקבלו:
    398
    מין:
    זכר
    בינתיים רק אתה יורד לפסים אישיים, אולי לא אני זקוק לחינוך:sm_wink:. או שאולי התכוונת ל"למד את עצמך"?
    לגופו של עניין, ההגדרה שמצאתי לקוחה מהמאמר שהזכרתי קודם (כאמור מאמר שנועד עבור הכנסת), אבל זה עליי הייתי צריך לציין מאיפה לקחתי אותו. הנקודה שניסיתי להעביר היא שאם מבקש מקלט זה מסתנן שהצליח להערים על הצבא בגבול ולהתגנב למדינה עד שהגיע למשרד הפנים בשביל לבקש מקלט, אז יש בעיה עם ההגדרה של מסתנן וגם עם איך שבארץ אנחנו מגדירים מבקש מקלט.
     
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אין שום בעיה עם ההגדרה, הבעיה היחידה היא בהבנה שלך אותה. מה אתה חושב, ששוטר רואה כושי ברחוב, מגלה שהוא שוהה לא חוקי, מכניס אותו לזינזאנה ואז מסיע אותו לגבול ונותן לו בעיטה בתחת חזרה למקום שממנו הוא הגיע?

    בשנים האחרונות אין הסתננות לישראל בגלל השלמת הגדר, הדיון הוא על המסתננים שנמצאים פה כבר קרוב ל10 שנים וחלקם אף מעבר לכך.

    והתכוונתי בדיוק למה שכתבתי, הביטוי educate yourself הוא מקובל גם באנגלית. בדיוק כמו שמשרד החינוך לא אחראי רק על חינוך אלא (בעיקר) על לימוד. אם אתה רואה בזה ירידה לפסים אישיים זו בעיה שלך. אתה מגלה בורות די מטרידה בדיון הזה וזו לא בעיה של אף אחד חוץ ממך.
     
    Gianzola01 אוהב/ת את זה.
  3. Bitcoin Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/20
    הודעות:
    811
    לייקים שהתקבלו:
    398
    מין:
    זכר
    אני מניח שהוא שולח אות
    אני מניח שלא אבל הוא גם לא ישאיר אותו לרקוד ולשיר איפה שהוא מצא אותו, וייקח אותו לסהרונים שם יחליטו מה עושים אתו בהתאם לדברים כמו ארץ מוצא ולפי זה יחליטו אם לתת לו אפילו להגיש בקשה (וזה הגיוני). מה שלא ברור לי זה איך הוא הופך ממסתנן למבקש מקלט, בהנחה והוא כבר פה (ועל זה אנחנו מדברים, לא על מסתננים מדומיינים שלא קיימים)
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    המושג "מבקש מקלט" באמת לא יכול להיות פשוט יותר להבנה - אדם שמבקש מקלט. ברגע שהוא הגיע ללשכה וסיפר את הסיפור שלו, הוא הופך ממסתנן (שיכול להיות גם מהגר עבודה לצורך העניין. להם המדינה לא חייבת כלום) למבקש מקלט (כלפיהם יש למדינה התחייבות לא לגרש חזרה עד לקבלת החלטה בעניין הבקשה שלהם למקלט).

    כאלה אין 40 אלף.
     
  5. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,183
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @VAR יש נתונים רשמיים על כמה מסתננים, כמה מבקשי מקלט, וכמה פליטים יש? ובאיזה שנים בערך הגיעו?
     
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    לא הבנתי, חשבת שבגלל שהבאת פה מסמך ארוך ובאנגלית אז אני לא אטרח לקרוא אותו ופשוט אניח שאתה צודק?
    מה שהבאת זה גזר דין שמתייחס לבן אדם ספציפי שביקש שיגדירו אותו כפליט. השופטים החליטו שהוא לא הציג ראיות מספקות לכך שתישקף לו סכנה לחיים אם יוחזר לאריתראה, ודחו את הבקשה שלו. אפילו בסוף המסמך כתוב שבית המשפט ממליץ לבחור הזה להגיש בקשה נוספת בטענה שאם הוא יחזור לאריתראה הוא צפוי להיות מגויס לצבא לתקופה לא מוגבלת בזמן, ולכן בינתיים הוא לא יגורש.
    אין לי ספק שאם יחליטו לבחון את הבקשות של כל האריתראים והסודנים בארץ, רבים מהם לא יעמדו בסטנדרט של מבקשי מקלט. בפועל המדיניות הישראלית היא לא לעשות זאת, כי אז גם עשרות אחוזים מהם כן יקבלו מעמד של פליטים, וכך למעשה יקבלו חותמת להישאר בארץ לתקופת זמן שיכולה גם להימשך לאורך כל החיים שלהם, וזה יתן תקדים לבקשות מקלט בעתיד(סכנה שלא ממש קיימת כי לישראל שליטה מוחלטת על הגבולות שלה). בדיוק מאותה סיבה ביבי ויתר על ההזדמנות לגרש 16 אלף מהאריתראים והסודנים.

    אם אתה אומר שאני טועה, תפנה אותי בבקשה לחלק במסמך שבו בית הדין האירופי מאשר באופן גורף גירוש מבקשי מקלט חזרה לאריתראה.
    שלח את זה על הדרך גם למנהיג הגדול שלנו, נראה לי שהוא ישמח לקבל גושפנקא כזו לגירוש הפליטים.


    למרות הניסיון העלוב שלך להדביק לי איזה אג'נדה על סמך כלום ושום דבר, עושה רושם שברמה הערכית אין בינינו כל כך הרבה הבדל.
    אני בגדול חושב שהמדינה צריכה לבדוק כל בקשת מקלט בצורה אמיתית ואובייקטיבית, להשאיר כאן את מי שפליט, ולהגביל את השהות של אלו שיוגדרו כמסתנני עבודה לכמה שנים - כי אין להם תחליף בשוק העבודה, והגבלת השהות שלהם לכמה שנים תמנע השתקעות פה.
    במקרה הספציפי של האריתראים והסודנים אני גם בעד שהמשפחות שכבר שקועות בארץ, בעלות ילדים שנולדו כאן, יישארו פה, מהסיבה הפשוטה שההשפעה הדמוגרפית שלהם זניחה לחלוטין ושאני לא ממש רואה סכנה שבעתיד תהיה פה השפעה דמוגרפית של פליטים(שוב פעם, כי נכון להיום כמעט בלתי אפשרי לפליטים להגיע לכאן אם המדינה לא רוצה בכך).


    האם אתה מסכים עם הטענה שיש קשר ישיר בין "הפגיעה באיכות החיים של האזרחים הישראלים על ידי פליטים", במילים שלך, לבין העובדה שמדינת ישראל בחרה לקבץ את כל הפליטים הסודאנים והאריתראים באזור שהוא עוד לפניהם היה צפוף, עני ומוכה פשע?
    ולכך שבנוסף לחטא האדיר הזה, הממשלה מאז לא עושה שום פעולה כדי לנהל את הבעיה חוץ מלקרוא להם סרטן בגוף שלנו, למרר את חייהם ולנסות לגרש אותם בדרכים לא חוקיות, באופן דומה לאופן שבו הם לא באמת מנהלים שום סוגיה שקורית בארץ?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/7/20
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
  8. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אם היו נותנים להם לחיות, להתפרנס ולהתקיים כמו שצריך, האם אתה עדיין חושב שהיתה פגיעה שכזו?

    הפגיעה לא נובעת מעצם קיומם, אלא מהמצב שממשלת ישראל מכניסה אותם אליו בניסיונה למרר את חייהם ולגרום להם לעזוב מרצונם. ואם זה לא קורה? מבחינתה שהם ותושבי דרום תל אביב ייחנקו יחד.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    @yonmu
    האמת שאת הנתונים אספתי מהמקור הכי פרו-מסתננים שיש - א.ס.ף. שם כתוב שיש 31,122 מבקשי מקלט. מסתבר שהם (כמה מפתיע) שיקרו ובעצמם הפכו את כל המסתננים למבקשי מקלט. באתר של רשות האוכלוסין וההגירה המספר הזה מייצג את כמות המסתננים, לא מבקשי המקלט. שים לב שבדוח הרשמי שלהם מ2017 הם מציגים את זה ככה:
    וכמה שורות אחר כך:
    כלומר משקרים ביודעין.

    בהיעדר נתונים יותר עדכניים לגבי מבקשי המקלט אני מניח שלא השתנה הרבה מדצמבר 2017.

    @חייל שוקולד
    קוראים לזה תקדים משפטי, ובאירופה אכן שינו מדיניות בעקבותיו. לפני כן אזרח אריתראי היה מקבל מעמד של פליט באופן אוטומטי (אם שאלת את עצמך איך הגיעו למספרים של 75% ויותר לעומת הרשעים היהודים בארץ הקודש ששולחים אנשים חזרה אל מותם). איזה עוד נתונים אתה רוצה? אתה רוצה הוכחה שאין יותר מלחמה בין אריתראה ואתיופיה ושלעריקים אריתראים לא נשקפת סכנה? זה ידוע כבר שנתיים. אם חיית בפלנטה אחרת אז הנה מסמך של SEM שמאשר את זה, כולל הציטוט הבא לגבי מה שיקרה למי שיחזור לשם:
    יש שנגררים לפשע בגלל זה, ויש שנגררים לפשע בגלל שהם באו מתרבות פרימיטיבית. אותי בכל אופן זה לא מעניין. אזרחי מדינת ישראל בעיני באים לפני מסתננים, אפילו אם הם קיבלו מעמד של פליט. מי שמכה, רוצח, אונס או שודד צריך לעוף מפה על טיל ומצידי שיקבל כדור בראש עם הגעתו למדינת המוצא. האם מדינת ישראל יכלה להתנהל טוב יותר בעניין הזה? ברור, זה חדש למישהו שאין שום דבר שמדינה יכולה לנהל כמו שצריך?

    @אמיר ע
    לא רלוונטי. העסקה מבחינתי היא מאוד ברורה: אתם מקבלים אשרת שהייה זמנית עד שיעבור זעם, מקבלים תנאי מחייה בסיסיים כמו מגורים, מזון וכו' ובתמורה מכבדים את החוק ואת הסובבים אתכם. מי שבאמת ברח מן התופת יקבל את העסקה הזו. מי שבא לפה כדי לשפר את איכות החיים שלו ומגלה שלא רוקדים כאן לפי החליל שלו - יתחיל להשתולל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/7/20
    yonmu אוהב/ת את זה.
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    @VAR מה זה אתם "מקבלים"? מישהו נותן להם תנאי מחייה בסיסיים? אספו אותם באוטובוסים, זרקו אותם בדרום תל אביב ושלחו אותם להסתדר בעצמם. כשהם מוצאים עבודה, לוקחים להם חלק מהשכר בתירוצים שונים (חוק הפקדון).

    אז כן, כשאנשים מגיעים לעוני, כשבקושי יש להם קורת גג, כשהם צריכים להאכיל את המשפחה שלהם - דברים יתפרצו. יהיה פשע ותהיה אלימות. למה, ישראלים במצב כזה לא עושים זאת?
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    הם לא פליטים ורובם הגדול אפילו לא מבקשי מקלט. מדינת ישראל לא חייבת להם שום דבר. זה אתם שהחלטתם שכל מי שהגיע מאפריקה הוא בהכרח פליט מסכן. לא תואם שום הגדרה משפטית של אף מדינה וגם לא של החוק הבינלאומי.

    אם ישראלים נגררים לפשע מסיבה כלשהי - גם עליהם צריכה להיות מופעלת אכיפה. רק שבניגוד לאריתראים מדובר בפסולת שלנו שאנחנו לא יכולים פשוט לזרוק החוצה ולתת למדינות אחרות לטפל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/7/20
  13. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    בשלב הזה, אחרי כל כך הרבה שנים, אפשר לומר בעדינות שגם הפליטים הם לא "פסולת שאפשר לזרוק החוצה".
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    האבסורד הוא שלא מופעלת עליהם בכלל אכיפה

    המחדל והאימה: מסתנן החשוד בתקיפת ילדה שוחרר שלוש פעמים ממשמורת
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,279
    מין:
    זכר
    למרוקאים לקח משהו כמו 30 שנה לצאת מהעוני והפשע. האתיופים למרות ההתקדמות עדיין שם. למה אני צריך לחכות עשרות שנים בשביל שהמסתננים ישתלבו בחברה ולשפוך עליהם טונות של כספים שאין לי?
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 2, אורחים: 17)

  1. Esomech
  2. SaSa