אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    כבר עשר שנים או יותר שהם לא הולכים לשום מקום. אם הממשלה היתה יכולה להוציא אותם מישראל, היתה כנראה מוציאה אותם. לא יכול לקרות. לא הולך לקרות.

    ועכשיו השאלה היא מה עושים עם זה. האם ממררים את חייהם ככל הניתן - כשבמקביל זה גם גורם למירור חיים של חלק מאזרחי ישראל - בתקווה שמתישהו הם יתייאשו ויילכו, אפילו אם זה ייקח עוד שנים על גבי שנים (כי בינתיים זה קורה ברמה מינורית יחסית). או שמקבלים את זה שהם כאן ומנסים לעזור להם, אפילו אם זה לא מאהבת מרדכי אלא כדי שחיים סבירים עבורם יובילו לחיים טובים יותר גם עבור תושבי דרום תל אביב.

    בישראל בחרו בגישה שאומרת שעדיף לגרום סבל לכולם, הפליטים והאזרחים. האם זה הדבר הנכון?

    לגבי שפיכת טונות של כספים, לפני שעושים את זה בוא נתחיל בכך שלא ניקח מהם דברים. לא נסגור אותם בחולון, לא נוריד מהם שלושים ומשהו אחוז מהמשכורת בשביל פקדון. ואז נראה מה קורה איתם.

    ממשלת ישראל, בתמצית, מנוהלת חרא כבר שנים כי יש בראשה בן אדם אחד שכל מה שמעניין אותו זה הוא ועצמו. הסיפור של דרום תל אביב הוא עוד נדבך בהשלכות של זה. במקרה זה מדובר בנדבך שנראה רע במיוחד כי אותם תושבים לא מסוגלים לדאוג לעצמם ולהסתדר חרף הממשלה החרא שלהם, בניגוד לתושבים אחרים בישראל.

    והקטע הזה שלך עם המרוקאים והאתיופים הוא הכי מטומטם שיש. באמת. בצורה הזו, שום דבר במדינה הזו לא ישתפר. המתמחים רוצים קיצור תורנויות מ-26 שעות רצופות? מה פתאום, הרי לפניהם היו את הרופאים הוותיקים יותר שגם הם עשו 26 שעות. למה שהבאים אחריהם ייהנו ממצב טוב יותר. דפקו אותנו, עכשיו נדפוק אתכם. יופי של גישה.
     
    oranfu ו-Cup of Tea אוהבים את זה.
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    ועל ישראלים כן מופעלת? מתי בפעם האחרונה דיווחת למשטרה על עבירת אלימות או רכוש? אין במדינה הזאת באמת משטרה. יש ארגון שיעזור למי שקרוב לצלחת (או במקרים שבהם זה מגיע לתקשורת, כמו למשל הסאגה עם שחקני מכבי ת"א והקטינות) ויתעלם ממי שלא.

    במקרה הזה אני לגמרי מאמין שאין למשטרה אג'נדה שמאלנית מסויימת, זו פשוט אימפוטנציה שהם מפגינים ב99% מהזמן.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,208
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    לא לא לא אם החלטת שאתה רוצה לשפר את חייהם של האפריקאים אתה חייב להכניס את היד לכיס. ביטוח לאומי, קופת חולים, עובדות סוציאליות. דברים שהם MUST. כל העסק הזה עולה הרבה מאד כסף שאין לך. רק היום התבשרנו שמקצצים לנכים בתוספת בגלל רשלנות(אעלק) בניסוח החוק. אז לנכים אין לך כסף ולמסתננים כן יש לך כסף?
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    כמו שאמרתי - תתחיל בזה שלא מכביד עליהם את ידך, וניקח את זה משם. הם כאן, נקודה. הם לא הולכים לשום מקום, נקודה.

    אלא אם אין לך בעיה שתושבי דרום תל אביב יאכלו אותה יחד איתם, שזה המצב היום.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,208
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    למה נקודה? למה אני לא יכול להעיף אותם? בגלל אמנת הפליטים? הצחקתני
     
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @VAR

    שמע בן אדם, אתה חייב להפסיק לתת לינקים שמפריכים לגמרי את הנקודות שאתה מעלה.

    בלינק לדו"ח של א.ס.ף ששמת, הם מסבירים על ההתחלה מאיפה נובע הפער בין כמות מבקשי המקלט שהם כותבים שם לבין המספר הרשמי של המדינה - הוא נובע מכך שהמדינה לא באמת הקימה מנגנון שמקבל ובוחן בקשות של פליטים. במנגון הקיים רוב מוחלט של הבקשות לא נבדקו, אלו שנבדקו רובן סורבו על הסף ללא בדיקה אמיתית. בישראל קיימת לשכה אחת שמקבלת בקשות מפליטים, ויכולה לקבל עד כמה עשרת בקשות ביום, ולכן דה פקטו לא כל מבקשי המקלט יכולים להגיש בקשה רשמית.
    אני לא הייתי צריך את הדו"ח ששמת פה כדי לדעת את כל מה שכתבתי, זו "בעיה"(המרכאות כי בפועל זו מדיניות מכוונת עם אג'נדה ברורה) שידועה כבר שנים. חיפוש מהיר בגוגל יתן לך עוד הרבה מידע ועדויות.

    החלק הרלוונטי במסמך.

    מעבר לכך שהופכים את הליך בקשת המקלט לקשה עד לא אפשרי,
    די ברור שאם המספרים הם 12 בקשות שאושרו מתוך 13,764 בקשות(אם אני זורם עם המספר הכי מחמיר שאתה שמת פה), כלומר 0.08% מהבקשות אושרו, אז פליטים רבים מבינים שאין טעם לעבור את התהליך הזה כדי לבקש בקשה שלא תיבחן בכלל.

    קודם כל אשמח לדעת על בסיס מה אתה אומר את זה, כי אני מכיר קריטריון מאוד ברור של האו"ם שהוא קצת הרבה יותר מורכב מ"מי שאזרח אריתראי מקבל מעמד פליטות באופן אוטומטי".
    מעבר לזה יש סתירה במשפט שלך, כי אם מעמד הפליטות היה ניתן באופן אוטומטי, האחוזים היו יותר גבוהים מ75%.

    האם יש לך דוגמא למדינה מערבית שבה אחוז האישורים הוא אפילו קרוב ל0.08% של ישראל? הכי נמוך שמצאתי זה אוסטרליה עם 25%. יש לך הסבר למה האחוז בישראל כל כך נמוך חוץ ממדיניות מכוונת? ההסברים האחרים שאני יכול לחשוב עליהם הם שלכאן מגיעים כל הנוכלים, או שבמדינות האחרות הפקידים ממש ממש תמימים. או שכמו שכתבת אנחנו באמת מתנהלים באופן די מרושע בנושא הזה.
     
  7. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @VAR
    וספציפית לגבי האם זה בטוח לחזור לאריתראה או לא:



    קח בחשבון שאם אתה מביא את המסמכים אני הולך לקרוא אותם ולראות אם הם באמת תומכים בטיעונים שלך או לא.
    קודם כל, ממש מיד אחרי הציטוט שהבאת, מופיע גם הציטוט הבא:
    עוד קצת ציטוטים מהמסמך:
    כידוע רוב הפליטים שהגיעו לישראל יצאו מאריתראה לאחר 2001.


    במסמך מופיע ציטוט של שר המידע האריתראי(יש דבר כזה מסתבר) שבו הוא אומר כי לא תינתן חנינה אוטומטית לעריקים שיחזרו. מיד לאחר מכן מופיע גם המשפט הבא:
    בקיצור המסמך הזה אומר שאין הרבה עדויות על החוזרים לאריתראה, והעדויות שכן יש ממש לא מצביעות על כך שבטוח לחזור לשם אם ערקת ב20 שנים האחרונות או אם עסקת בפעילות נגד השלטון.


    יש דיווחים על כך שהחוזרים לאריתראה נכנסים לכלא ומעונים שם. אלו ששפר מזלם מגויסים לצבא שכידוע המתגייסים אליו לא מקבלים תאריך שחרור, ויכולים להישאר בשירות גם עד גיל 55 ללא שיש להם שליטה בנושא. העניין הזה בפני עצמו יכול לתת למישהו מעמד של פליט.
    1
    2


    עכשיו אני אשתף פה את התוצאה הראשונה שמצאתי בגוגל כשחיפשתי "Is it safe to return to eritrea" - מאמר ממאי 2019 שמתבסס על חוות דעת של בית הדין האירופי לזכויות אדם:
    Is Eritrea a Safe Country to Which Asylum-Seekers Can be Returned? – HRC – Eritrea

    על פי חוות הדעת שלהם, כל מי שערק ללא אישור ממשלתי מוגדר כבוגד וצפוי לעבור עינויים לפרק זמן לא מוגדר וממושך.
    1


    אמל"ק - לא, זה לא בטוח לחזור לאריתראה.

    אם אתה עדיין בטוח שאתה צודק בנושא ובתי הדין האירופיים ושל האו"ם בצד שלך, אני שוב פעם מזמין אותך לשלוח מכתב לביבי עם הראיות המוחצות שלך, אני בטוח שהוא ישמח ומיד יפעל לגירוש האריתראים.
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא מובן לי איך סתרת את הדברים שהעלתי כאן. הם יכולים להסביר כמה שהם רוצים למה אין בקשת מקלט על כל מסתנן - מבחינה משפטית הם עדיין לא מבקשי מקלט והם לא יכולים להחליט על דעת עצמם שכל מי שהגיע הנה מאפריקה הוא מבקש מקלט. אפילו אתה הסכמת עם זה:
    וגם אם נקבל את כל ההסברים שלהם למערכת הלא מתפקדת עדיין לא מובן לי איך הגעת ל40 אלף מבקשי מקלט כשעל פי דו"ח רשמי של המדינה מלפני חודשיים(!) נמצאים בכל מדינת ישראל 31,122 מהגרים מאפריקה (קרא להם איך שאתה רוצה לצורך העניין). מאיפה הבאת 8,878 איש?

    כתבתי 75% ויותר בגלל שאלה מספרים שאתה הבאת כאן:
    גם לא ברור האם אתה מתכוון רק לפליטים אריתראים או לפליטים באופן כללי. אני יכול לתאר לעצמי שמצב זכויות האדם בסוריה בעשור האחרון היה יותר חמור מאשר באריתראה, ומדינת ישראל כידוע לא קולטת פליטים מסוריה, בניגוד לגרמניה למשל. גם עליך אגב מוטלת חובת ההוכחה למספרים שאתה מביא כאן, אחרי ה40 אלף מבקשי מקלט אני כבר לא יודע אם לסמוך עליך גם בעניין הזה.

    לגבי האישור האוטומטי, ראיתי רפרנס לזה במספר אתרים ישראלים, הנה דוגמה לאתר מחו"ל שמאשר את העניין:
    Automatic open door for Eritreans is shut

    כדי לענות על זה צריך לבחון כל מדינה לגופה. במדינות בעלות אופי פרוגרסיבי כמו גרמניה או קנדה מאז שטרודו עלה לשלטון אני בהחלט יכול לראות מצב שהם מחלקים אשרות שהייה לכל מי שמבקש, ויותר מזה אני בטוח שגם אם מדובר במהגרי עבודה באופן מובהק הציבור שם יתנגד לגירוש פשוט כי לגרש שחורים בעידן הBLM זה לא נראה טוב, תהיה הסיבה אשר תהיה.

    שמע אתה מצחיק, אתה מזלזל במקורות שאני מביא פה ואז מביא לי לינק מאתר שנקרא Human Rights Concern - Eritrea. אני בטוח ששם מתייחסים לנושא בצורה אובייקטיבית ובכלל לא מתוך אג'נדה. ובנוסף "עדויות" מלינקים שהם בעצם אימייג' חתוך. רמה גבוהה של אמינות אתה מפגין פה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/7/20
    Roma אוהב/ת את זה.
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אז למה הם פה? ואל תגיד לי כי הממשלה בובה ונורא רוצה ורק בתי המשפט המזורגגים מתעקשים לפעול נגד החוק ולהשאיר אותם כי אהרון ברק שולט בשופטים.
     
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @VAR

    השורה התחתונה שלא ניתנת לויכוח היא שהמספר הרשמי של "מבקשי מקלט" הוא לא רלוונטי, גם כי נורא מקשים על האריתראים והסודנים בהליך הבקשה וגם כי כמות האנשים שמוגדרים כפליטים כל כך מינורית שאין טעם לעבור את הביורקרטיה הזאת.
    אתה יכול להמשיך להיתלות בכך ש"יש כאן רק 14,000 מבקשי מקלט והשאר מסתנני עבודה", דה פקטו אין למספר הזה שום משמעות.


    כשכתבתי 40 אלף בצהריים הסתמכתי על הזיכרון.
    מאיפה הבאתי 40 אלף אם בפועל יש 31 אלף מהגרים אפריקאיים בארץ? כי כל הזמן יש יציאה שלהם מהארץ. לפני 10 שנים היו גם 60,000 מסתננים מאפריקה בארץ. כנראה שה40 אלף היה נכון לנקודת הזמן שנחשפתי לנתון.
    ההבדל באחוז של 12 מקבלי מעמד פליט מתוך 40 אלף ל12 מקבלי מעמד פליט מתוך 31 אלף(או אפילו 14 אלף אם אתה מתעקש רק על אלו שהצליחו להגיש בקשה) הוא מינורי וגם אם אתה הולך על המקרה הכי מחמיר אנחנו עם 0.08% של מקבלי מעמד פליט מתוך כלל מבקשי הבקשה, נתון שמעיד על מדיניות ברורה ומכוונת לא לבחון באמת את הבקשות.
    בקיצור זו ההידבקות לטעות מהמיותרות שראיתי.


    הנתונים מתייחסים לאריתראים, לא לפליטים בכללי.
    לא הולך לחפש שוב פעם נתון של כל מדינה, אבל קח את הממוצע הכללי:
    דוח: כשלים בבחינת בקשות מקלט של אריתריאים וסודאנים - וואלה! חדשות (פה מופיע 70%-80%)
    Latest asylum trends - 2019 overview | EUROPEAN ASYLUM SUPPORT OFFICE (מאתר של האיחוד האירופי, תחפש Eritreans ותמצא נתון של 81%)

    ישראל לא קולטת פליטים מסוריה כי... לא מגיעים לפה פליטים מסוריה. כמו שכבר לא מגיעים לפה מסתננים מסודאן ואריתראה.


    זה מתייחס רק לשוויץ.
    אני בספק גדול שיש הרבה מדינות שנהגו ככה, כאמור יש קריטריונים מפורטים מאוד של האו"ם. אם מעניין אותך:
    Refworld | UNHCR Eligibility Guidelines for Assessing the International Protection Needs of Asylum-Seekers from Eritrea


    אפשר לבחון כל מדינה לגופה, ואפשר פשוט לראות שהנתון הממוצע הוא 70-80% של אישור בקשות פליט לאריתראים ברחבי העולם, ושאין מדינה עם אחוז נמוך כמו של ישראל.
    אז או שכולם חוץ מאיתנו פרוגרסיביים מטורללים או שפשוט יש כאן מדיניות מכוונת שלא לאשר בקשות(זה די ברור שזה המצב, יש גם הסבר מאוד טוב למאיפה המדיניות הזו נובעת, לא מבין למה אנחנו מתווכחים על זה בכלל).


    אני לא מזלזל במקורות שלך כי הם לא אמינים בעיניי ולא האשמתי אותם בחוסר אובייקטיביות, חלאס לשכתב את המציאות. אני "מזלזל" בכך שאתה מדביק פה לינקים שמפריכים את הטענה שלך. אתה מנסה להגיד שאריתראה היא מקום בטוח לחזור אליו ואז מדביק לפה מקור שמציג ראיות הפוכות.

    אני אגיד בפעם הרביעית שאם אתה באמת משוכנע שאריתראה מוגדרת כמקום בטוח לפליטים לחזור אליו, תיידע בדחיפות את ראש הממשלה שלנו שיש לו כל אינטרס לפעול בנושא ולהחזיר את הפליטים לאריתראה.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,208
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    מניסיון הרבה מן הידיעות האלה בקשר לאמדוקס היו מוגזמות.
    בכל מקרה נראה גם כניסיון של החברה לתפוס טרמפ. אני עובד שם, עבור לקוח אמריקאי ואנחנו עובדים רגיל, אפילו היו תקופות במהלך הקורונה שעבדתי יותר שעות מהממוצע. אנחנו מוציאים כל חודשיים גרסא חדשה עבורו והוא כל הזמן שולח דרישות כמו לפני קורונה.
    פשוט אין טיסות וזה אפילו יותר טוב. לא מבזבזים יום עבודה הלוך ויום עבודה חזור.
    אולי נדחו מעט מספר חתימות עם לקוחות על חוזים חדשים, עדיין יש פה הגזמות גדולות.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  13. Bitcoin Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/20
    הודעות:
    811
    לייקים שהתקבלו:
    398
    מין:
    זכר
    כולם יחטפו זה בטוח. האם זה המשבר הכי חמור בהיסטוריה אני לא בטוח. תלוי מה יעשו עם הקורונה עכשיו
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,208
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    עיתון המודיע תוקף: לציבור החרדי אין אמון | דמו של הציבור החרדי אינו הפקר. לא הולכים להיבדק - חדשות רוטר

    "נדגיש שוב, חייבים לשמור על ההנחיות כי זה פיקוח נפש, אבל כשאין אימון, ההתנהלות של הציבור היא בהתאם. אנשים מסרבים ללכת ולהיבדק כי הם יודעים שבמו דחיפת המטוש לאף ולגרון הם מטילים סגר על עירם – ומעדיפים להיכנס לבידוד עצמי עד יעבור זעם ותסמינים"

    אין בעיה, לא רוצים להיבדק? עוצר עד יעבור זעם ותסמינים
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,208
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 6, אורחים: 12)

  1. cheddar
  2. SaSa
  3. DRORIKO
  4. Scouser
  5. Bianconeri