אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כי הם לא הצליחו להוכיח שהיא יעילה, היא לא מסוגלת לעבוד בתוך מבנים סגורים, שם רוב ההדבקות אם לא כולן מתרחשות. יעילות קשורה גם ליכולת של הבדיקה לא להגיד לאנשים שאין להם שום קשר לאירוע להכנס לבידוד.
    אתה שואל מה האלטרנטיבה? חקירות אינטנסיביות. מהבחינה הזאת אנחנו נמצאים בדיוק באותו המקום שהיינו בו במרץ, על אף העובדה שכל המומחים והלא-מומחים אמרו שזה הדבר החשוב ביותר ונותן את התמורה הטובה ביותר להשקעה.
    הטענה שצריך אנשי מקצוע לבצע את זה היא שטות מוחלטת. אין להם שום יתרון על פני אנשים עם שכל ישר. בסוף העיקר זה מערכת שתדע לרכז את הנתונים ולהצליב ביניהם בצורה יעילה. כרגע העבודה שעושים "אנשי המקצוע" של משרד הבריאות בתחום היא לא פחות משערוריה עם שגיאות מביכות ומזיקות.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  2. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    בוודאי שיש חסרונות (המון פולס פוזיטיב) - אבל הנתונים הם שכשליש מהמגעים לא היו מתגלים אלמלא השימוש במערכת.
    זה פשוט בא להשלים ולייעל את מערכת החקירות הנוכחית ולא להחליף אותה - בסוף גם עם מערך החקירות הכי טוב בעולם אתה לא תצליח להגיע לחלק גדול מהאנשים ששהו בקרבת חולה (לא השתמשו ברב קו או כרטיס אשראי, למשל) וזה לא הגיוני בעליל לצפות מהאזרחים לעקוב אחרי המסלולים של החולים כל יום.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    המספר הזה מאוד מפוקפק, מטעמי סודיות גם אי אפשר באמת לבחון את האיכות של האיכונים. זה לא שהשימוש בטכנולוגיה היה בלתי תלוי לשאר השיטות. משרד הבריאות השתמש בה ובהסתברות לא רעה שינה את האופן בו הוא עושה את החקירות בגלל השיטה.
    השאלה היא מה העלות של גילוי אותו השליש, בטח מבחינה כלכלית אבל גם משאר הבחינות: השב"כ לא מעוניין שהצורה שבה הוא מתנהל תיחשף לעיני כל ותעמוד לבמחן הציבור, השימוש בגוף בטחוני כדי לעקוב אחר אזרחים שומרי חוק גם הוא בעייתי מאוד והעובדה שהוא קיים מאפשרת לשרלטנים ממשרד הבריאות להתעלם מהצורך בגוף פרטי שעושה דברים כאלו. ככל שאני יודע, אף מדינה דמוקרטית אחרת לא משתמשת בגוף בטחוני לצורך הזה.
     
  4. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,552
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
  5. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    הנתונים עד כמה שאני מבין הם של בעלי המקצוע במשרד הבריאות ולא גורם פוליטי כזה או אחר כך שאני לא יודע על סמך מה אתה אומר שהנתון מפוקפק.

    לא בטוח שהבנתי את הטיעון - הנתונים או איך שאילולא השימוש בטכנולוגיה, כשליש מהאנשים לא היו נמצאים. אגב, גם אם זה רק היה משפר את זמני הגילוי באופן משמעותי - לדעתמ היה שווה להשתמש בזה.

    מסכים עם שאר הטיעונים - זה בהחלט מסוכן שמדינה מרגלת אחרי אזרחיה ואולי באמת עדיף שחברה פרטית תעשה את זה - אם כי אני לא מאמין שזה יתקבל ציבורית.

    כל עוד החוק מוגבל בזמן ונעשה תחת בקרה - לדעתי זה הרע במיעוטו וזה מציל חיים.

    אני לא יודע מה מדינות אחרות עושות ואם מישהו יודע אשמח שישתף - בכל מקרה השאלה היא לכמה מדינות יש יכולת כזאת.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אנשי המקצוע במשרד הבריאות אינם פוליטיקאים, אבל חלק מאוד גדול מהתפקוד שלהם מונע מעניינים הקשורים לפוליטיקה. יש כאן מאבקי כוחות בין משרדיים, בתוך המשרדים והתכוננות מראש לועדת החקירה ומבקר המדינה אחרי שהכל ייגמר. למשרד הבריאות היו 3 חודשים שבהם הוא לא עשה ולו דבר אחד (ואת זה אני אומר בהסתמך על מקורות מוסמכים) שיקדם אותנו מבחינת החקירות. אי אפשר לא לעשות כלום ואז כל פעם לבוא ברגע האחרון ולבקש להפעיל את הפתרון הקיצוני ביותר.
    הנתון מפוקפק כי הוא לא מפרט מי הם אותם חולים, מה המאפיינים שלהם ואיפה נמצא היתרון של האיכונים, וזה נובע מכך שהשב"כ לא רוצה לחשוף את הצורה בה הוא פועל ומסיבות מובנות. אין שום סיבה שמהלך של מעקב אחרי אזרחים לא יהיה כפוף לביקורת ולאפשרות לבחון את הצורה והאיכות בה הוא פועל על ידי גופים אזרחיים. לכן, אם עושים מהלך כזה, זה חייב להיות על ידי גוף אזרחי ולא בטחוני. אף אחד לא אמר שזה צריך לשבת אצל חברה פרטית (מלבד איילת שקד, אבל זה כבר חדשות ישנות).
     
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,353
    לייקים שהתקבלו:
    4,709
    עמד פה ראש ממשלה והכריז "צאו לבלות". פתחו פה בתי ספר עם קפסולות, ואחרי כמה ימים הבינו ששנים של הזנחה יצרו מצב שאי אפשר בעצם לצמצם כיתות כשרגילים פה להיות 40 תלמידים בחדר, ויתרו על ההגבלות ויצרו כנראה מוסדות שהפכו למדגרות קורונה. מבלבלים את המוח על מסכות בכל מצב, לרבות ברחוב, כשמה שבאמת חשוב זה שיהיו עם מסכות במקומות סגורים ובהתקהלויות - סיטואציה שלדעתי לציבור היה הרבה יותר קל לקבל אותה.

    אז לא הציבור החרדי אשם במצב החדש ולא הציבור החילוני אשם במצב החדש. מקבלי ההחלטות אשמים, הנהגת המדינה אשמה. הם אלו שקיבלו מספר נמוך של נשאים ונדבקים אחרי פתרון מימי הביניים בדמות סגר שגרם נזק אדיר לכלכלה, וכשנדרשו לעשות את עבודתם - ניהול מדינה בשגרת קורונה - כשלו לחלוטין כי לא הצליחו לנצל את חודשי הסגר כדי להכין את המדינה ליום שאחרי.

    אזרחי ישראל נכנסו לסגר כשביקשו מהם, סגרו עסקים כשזה היה נדרש, התאימו את עבודתם כשזה היה נדרש, חטפו מכות שמאות אלפים עדיין לא מתאוששים מהן, כשגם אלו שלא מובטלים סובלים מהן גם אם במידה פחותה (כן, גם לי נגרם נזק בעיתון). ועכשיו באים ומאשימים אותם. תכל'ס? לכו לעזאזל.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    הם בעצם הרגו את האמון בהם עם כל מיני תסריטים הזויים מחודש מרץ. ככל שיעבור הזמן אנשים יבינו שהפגיעה בכלכלה הייתה מיותרת לגמרי.
    סגר על בתי אבות היה עוזר יותר. לא מן הנמנע שיגלו שגם הטיפול בחולים קשה לא היה נכון ברחבי כל העולם.
    יתכן כי אחוז רציני של המתים "הרגו" הרופאים עצמם.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אחרי שיגלו שהתרופה "קוסטריזון" לחולי דימנציה עוזרת לחולים, אתה תבוא ותגיד לנו פה "יכלו מההתחלה להשתמש בקוסטריזון, היה חוסך הרבה נזק לכולם".
     
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,552
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    מהתחלה צריך היה לתת את התרופה הזו לביבי.
    יכול להיות שמשרד הבריאות התחיל עכשיו לנפח את מספר החולים הקשים בשביל לשמור על פניקה. אבל מספר המתים עדיין מבייש מגיפה רצינית. מסוף מרץ עד תחילת יולי 326,רובם קשישים עם מחלות רקע.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    זה יוריד עוד יותר את התמותה האמיתית.
     
  13. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,353
    לייקים שהתקבלו:
    4,709
    מספר המתים הנמוך כנראה נובע משילוב של אוכלוסייה צעירה וזהירות של אנשים בקבוצות סיכון. זה גם נוגע לעלייה במספר החולים. בוודאי יש עלייה בתחלואה בשבועות האחרונים, אבל במקביל לזה יש גם עלייה במספר הבדיקות ובסוג האנשים שנבדקים - צעירים וילדים שפעם בכלל לא היו עושים להם בדיקות והיום כן. אז מגלים יותר נשאים. בקיצור, גם מוצאים יותר נשאים שבסיבוב הקודם לא היו נכנסים לסטטיסטיקה, וגם יש התפשטות חוזרת של הנגיף.

    השאלה מה עושים עם זה. כי אם תפתח הכל עכשיו ותשחרר את כולם, סביר להניח שגם מספר המתים יעלה.
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    צריך להתנהל בשכל, זה מדהים כמה זה מהווה טריגר לחלק גדול מהאנשים. אף אחד לא אומר אל תתן לאנשים לצאת מהבית, אבל מנגד, גם מבחינה כלכלית זה בזבוז עצום לאפשר פתיחה של מקומות שבהם יש עשרות או מאות אנשים צפופים בחלל סגור.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    אבל הרי עשו את התו הסגול לא?