גמר ליגת האלופות: באיירן ופ.ס.ז. ראש בראש!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏12/8/20.

  1. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    פליק שם ופליק פה.
     
    Coutinho10 אוהב/ת את זה.
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אי אפשר להגיד דברים בלי הקשר.
    דמבלה היה "פנטסטי" בראן ובעונה אחת בדורטמונד. איפה זה ואיפה ברצלונה שאלה הוא לא הצליח להישאר כשיר ליותר מחודשיים?
    גריזמן היה פנטסטי כששיחק בעמדה שהוא הכי מרגיש בה בנוח בקבוצה שבה הוא היה ה-כוכב. בברצלונה לא ספרו אותו ודחפח אותו לעמדה שלא מתאימה ליכולות שלו.
    קוטיניו היה פנטסטי בקבוצה שבה הוא היה ה-כוכב שכל הקבוצה עובדת מסביבו והוא מנהל את המשחק. בברצלונה הוא היה כינור רביעי-חמישי בקבוצה שעובדת בשביל מסי.

    ויש גם עובדה, והיא שאף אחד מהשלושה לא הצליח לבסס את עצמו בתוך הקבוצה. אי אפשר פשוט לדלג מעל זה.
    מעבר לזה, מדובר בקבוצה שחוותה חוסר יכולת מוחלטת מההנהלה וזה התבטא בניהול מקצועי נוראי לאורך עשור שלם.
    החתמות מזעזעות כמו טוראן, גומש, אלקאסר ופאוליניו. שחרור של דני אלבש ממניעים לא מקצועיים. איבוד כוכב עצום בדמותו של ניימאר ובזבוז מוחלט של כל כספי ההעברה שלו(אוי מה שאפשר לעשות היום ב-222 מיליון יורו), חוזים לא מוצדקים לשחקנים שתם זמנם או כאלה שהגיעו מבחוץ (גריזמן מרוויח כפול מסוארז).
    הקבוצה הזאת, בלי חזון ספורטיבי, התמסרה לחלוטין לשחקנים הגדולים של הסגל. השאירו אותם בכוח, לא הביאו להם איום או מחליפים מלבד שחקנים כושלים בסכומי כסף גדולים, והחתימו מאמנים כדי לרצות אותם ולסחוט מהם את המיץ.
    להמשיך עם המנטרה הזאת של "מסי הכוכב הגדול שהוא בעצם מה שגורם לבארסה להיכשל" זה לצייר מטרה סביב חץ. התאהבת ברעיון הזה. הוא רחוק מלהיות קשור למציאות בהקשר של בארסה.
     
    ASROMA אוהב/ת את זה.
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    @סמואל אטו מתי בארסה הציגה את הכדורגל הכי גדול שלה? שלא הכל היה רק מסי אלא היה שם גם את צ'אבי ואיניסטה. אתה ראית שם ממש קבוצה שכל בורג נותן את החלק שלו, מה שמאפיין גם את שאר הקבוצות של פפ. עכשיו האם זה נראה לך תקין שכל כך הרבה שחקנים איכותיים פשוט לא מצליחים לשחק ליד מסי? ולא דיברתי גם על דיבאלה בנבחרת ארגנטינה(וזאת כנראה הסיבה שהוא גם לא בבארסה). תסתכל על הקבוצות הכי מאומנות היום באירופה- באיירן, סיטי, ליברפול. מה שמשותף לכולן זה שאין שם איזה סופרסטאר שעליו נשענת הקבוצה. זה כדורגל קבוצתי נטו, מרגל לרגל כמו שאומרים. מסי הוא אגדת כדורגל גדולה, לטעמי אחד משלושת הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, ולבטח גדול שחקני בארסה בכל הזמנים, אבל משלב מסויים הבן אדם הפך להיות נטל על הקבוצה. בארסה צריכה להביא צוות מקצועי רציני שיבנה אותה מחדש, כמו שפפ עשה לפני עשור וקצת. אבל הפעם זה צריך להיות בלי מסי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/8/20
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אני יכול לקבל הרבה טיעונים ולהתמודד איתם, אבל המצאות של "כל-כך הרבה שחקנים איכותיים לא מצליחים לשחק ליד מסי" זה כבר בגדר הפנטזיה ועם זה טיעון קביל, אז אין לי מה לחפש פה.
    צ'אבי ואינייסטה שאתה ציינת היה להם בעיה לשחק ליד מסי? לרונאלדיניו ודקו הייתה בעיה לשחק ליד מסי? לסמואל אטו ותיירי אנרי הייתה בעיה לשחק ליד מסי? לפדרו ודויד ויאה הייתה בעיה לשחק ליד מסי? לראקיטיץ' ו-וידאל הייתה בעיה לשחק ליד מסי? לדני אלבש ואלבה הייתה בעיה לשחק ליד מסי? לניימאר וסוארז הייתה בעיה לשחק ליד מסי?

    בחייאת רבאק, על מה אנחנו מדברים? מי לא הצליח ליד מסי? ארדה טוראן ואנדרה גומש?
    על מי אתה מתבסס חוץ משני כוכבים שהיה ברור לכל ילד שהסיכוי שלהם להצליח בבארסה הוא כמעט אפסי. ולא בגלל מסי, אלא בגלל שאין להם מה לתרום מקצועית.


    אני גם לא עיוור ולא שפוט, מבחינתי בארסה היא מעל כל שחקן, ומסי בגרסא הנוכחית שלו הוא לגמרי שחקן שאתה בונה סביבו את הקבוצה ועושה התאמות לצורה שבה הוא משחק, אבל יש שני דברים שאתה מפספס:

    א. מקצועית - הוא שווה את זה.
    הוא עדיין שחקן היסטורי כשמדובר בצד ההתקפי של המשחק.
    אנחנו לא מדברים פה על איזה מסוט אוזין שמצטיין בפרמטר אחד של המשחק מופיע מתי שמתחשק לו. מסי הוא מספר אחד(עדיין) כמעט בכל אספקט התקפי שתבחר - דריבלים, יצירת מצבים, סיומת, בעיטה מרחוק, מצבים נייחים, שחרור לחץ. והוא עושה את זה על בסיס קבוע בכל רמה אפשרית.

    ב. בשנים האחרונות זה קורה בצורה לא מספיק טובה. שנים של הזנחה הפכו את הסגל סביבו לכזה שלא מסוגל לספק לו את התמיכה שהייתה לו בשנות השיא שלו.
    סוארז עם ברכיים גמורות זה כבר לא אותו שחקן שהיה עושה לחץ מאסיבי ורץ לעומק.
    בוסקטס עם אפס סיבולת ויכולת לא עקבית כבר לא מסוגל לשלוט הקישור האחורי לבד.
    את הנעליים של אינייסטה, צ'אבי ואלבש לא טרחו אפילו למלא. ומאז שניימאר עזב- מישהו ראה שחקני כנף בבארסה?

    לבוא ולהפיל את כל האשמה על מסי זה פשוט לא הגיוני וחסר כל הקשר. הוא האחרון לבוא אליו בתלונות, האחרון.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    מה שאתה עושה עם צ'אבי ואינייסטה זה דמגוגיה. קודם כל כי הם היו בקבוצה לפני מסי ודבר שני המעמד שלו ב-2009 לא היה כמו המעמד שלו היום. שלא לדבר על רונאלדיניו שממש היה החונך של מסי כשזה היה ינוקא. איך אתה משווה את זה לקוטיניו או גריזמן שהגיעו בתור ניוביז.

    דבר שני שאתה שוגה בו זה שאתה מנתח את מסי רק לפי פרמטרים טכנים. ב-2020 זה לא חשוב רק המשקל הסגולי שלך אלא גם האם אתה יכול להשתלב בכדורגל מודרני. אתה רואה את מסי משתלב בכדורגל המהיר והדינמי של סיטי? כי אני לא. גם רונאלדו שובר שיאים ביובה כל שני וחמישי אבל איך זה עוזר לי עם הקבוצה נראית כמו כלום?
     
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אתה טענת שהרבה שחקנים איכותיים לא מצליחים לשחק ליד מסי. היו לפני, באו אחרי, אלה דברים שאתה היית צריך לשים על השולחן.

    למה שמסי לא ישתלב בכדורגל של סיטי?
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    כי אני מדבר על ה-5 שנים אחרונות שמסי הוא במעמד של אלוהים בבארסה. הוא אולי מעמיד מספרים אישיים יפים אבל זה בא על חשבון שחקנים אחרים ובאופן כללי מדכא כל אפשרות לכדורגל קבוצתי ומגוון.
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זו לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות שברצלונה מובסת על ידי באיירן. גם אז סיפרו לנו ש"תם עידן ברצלונה". זה קרה לא מעט פעמים בשנים האחרונות, ובסוף בכל עונה מחדש הם נשארים רלוונטים עד למשחקים האחרונים בכל המסגרות. שנה שעברה הם ניצחו את ליברפול 3-0, וגם בגומלין הגיעו למספיק מצבים כדי לעבור אותם.
    @DRORIKO אין לי שום ספק שפפ לוקח את מסי אם מציעים לו.
    הבעיה היחידה של ברצלונה עם מסי זה שהוא מאפשר לה לנצח גם כשהסגל בנוי לא טוב, ולהסתיר כל מני פגמים שפתאום קבוצת על כמו באיירן חושפת.
     
    Ever Banega אוהב/ת את זה.
  9. Christian Dailly Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/06
    הודעות:
    451
    לייקים שהתקבלו:
    73
    פיקה,אלבה,בוסקטס,וידאל,ראקיטיץ,מסי,סוארז בני 33-32.

    7 שחקני הרכב שזכו כבר בכל התארים האפשריים.

    זמן טוב להפרד,גם ממסי.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אתה יודע זה מצחיק כי את אותו הדבר בדיוק אומרים על רונאלדו ביובה. היפוך הסיבה והמסובב. וביובה לא היה איזה רפתן שאפשר להסתלבט עליו אלא הביאו מאמן באמת תותח, הבעיה שבגלל רונאלדו הוא היה צריך לוותר על האני מאמין שלו. אם נלך לנבחרות אז זה מזכיר את סמפאולי בארגנטינה. הגיע בתור פיגורה אחרי ההצלחות בסביליה ונבחרת צ'ילה וגילה שאצל מסי יש לו את אותו המעמד של האפסנאי. בדיוק כמו סארי גם הוא שילם במשרה שלו והפך לאפס שלא מבין בכדורגל. ושוב אני לא בא להוריד מהגדולה של מסי, אני רק אומר ששחקן דומיננטי מדי זה דבר לא בריא.
     
    SerieA אוהב/ת את זה.
  11. Christian Dailly Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/06
    הודעות:
    451
    לייקים שהתקבלו:
    73
    מסי בסיטי יגמור כל משחק עם בישול+שער.

    יש שם מספיק שחקנים שירוצו-ברנרדו,פודן,דה בריינה,חסוס.
     
  12. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,847
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    אני מבין מאיפה @DRORIKO מגיע לזה שמסי נהיה נטל מסוים על ברצלונה, כי הם מסתמכים עליו באופן מוחלט.בעונה שעברה ברצלונה שיחקה מעולה כשמסי היה פצוע,וגם ניצחה את ריאל בקלאסיקו 5-1.
    אבל כשמסי משחק, הקבוצה פשוט לא משחקת אותו הדבר.אבל לא מסי אשם בזה.מסי לא אשם בזה שסווארז לא הבקיע במשחק חוץ 4 שנים( השער אתמול נחשב משחק חוץ?), מסי לא אשם בזה שמבקיע המצטיין בליגת האלופות אחריו הוא השער העצמי.

    ברצלונה צריכה לגרום לסגל לשחק כפי שהוא משחק בלי מסי, רק עם מסי.וזה כבר עבודה מנטלית שצריך לעשות מול הסגל,מה שאני בטוח שלא יקרה.
     
  13. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,847
    לייקים שהתקבלו:
    1,163
    מין:
    זכר
    ואיפה נבחרת ארגנטינה הייתה כשמסי לא היה בה? היא כמעט ולא עלתה למונדיאל עד שמסי בא והציל אותה.
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    התאהבת ברעיון של קבוצה על חשבון האינדיבידואל כאילו זה או זה או זה. כאילו באיירן לא מורכת מאינדיבידואלים מעולים ברמה הגבוהה ביותר - כמעט בכל עמדה - ועובדת כקבוצה. כאילו רונאלדו לא היה חלק מקבוצה כזו כאשר היה את המאמן ו/או הכלים מסביב. כאילו מסי לא היה חלק מקבוצה כזו כאשר היה את המאמן ו/או הכלים מסביב. כאילו ליברפול זה חבורה של נגרים עם כוכב על הקווים. כאילו לא צריך את שני הדברים כדי להצליח ברמות הגבוהות ביותר לאורך זמן (מאמנים הם לא קוסמים, כולם צריכים את השחקנים הטובים ביותר כדי להצליח לזכות בתארים באופן עקבי).

    מסי לא אשם שטר שטגן היה אתמול בהופעה הגרועה בקריירה שלו (משוכנע שהוא איבד שם כמות כדורים שהוא לא איבד במשך כל הקריירה שלו, מדובר בבועט הטוב באירופה). מסי לא אשם שהביאו שהביאו שחקן כמו סמדו כדי להחליף שחקן כמו דני אלבס. מסי לא אשם שההגנה של ברצלונה עדיין נשענת על פיקה. מסי לא אשם שאלבה עושה חורים. מסי לא אשם שבוסקטס לא יכול לרדוף אחרי שחקנים (הוא צריך מאמן שיגרום לשחקנים לרדוף אחריו). מסי לא אשם שדה יונג נראה כמו גוונדוזי. מסי לא אשם שלסרג'י רוברטו אין זכום קיום מחוץ לברצלונה. מסי לא אשם שגריזמן וקוטיניו הפכו לנערי פוסטר. מסי לא אשם שדמבלה פצוע כרוני. מסי לא אשם שסוארז יצא לפנסיה. מסי לא אשם שיש לו הנהלה חסרת מושג שעובדת מטעמים פוליטים ולא מקצועים.

    מסי אשם בזה שלמרות כל הבעיות לעיל ברצלונה שלו עדיין מכונת תארים.

    אתה כל הזמן חוזר לזה כאילו רונאלדו לא שיחק בקבוצות סופר קבוצתיות בהצלחה אדירה. נכון, הוא לא מסי. הוא סוליסט מובהק, אבל מאמנים ידעו למנף את הסגנון שלו להצלחות עצומות. אדרבא, אני חושב שאם הוא ממשיך לשחק בריאל הבינונית הזו הם עדיין ממשיכים להיות מפלצת נוקאאוט באלופות.

    יובנטוס בדומה לברצלונה - לפחות כך אני מתרשם - הייתה קבוצה מספיק חזקה ביחס ליריבות שלה בזירה המקומית כדי להמשיך לזכות באליפויות, למרות שברור שמדובר במכונה חורקת במקרה הטוב. רונאלדו - בפועל - הגיע לקבוצה שנמצאת בתקופת מעבר ולא לקבוצה שמוכנה לזכות בליגת האלופות. אם הייתה יריבה נורמאלית ליובנטוס באיטליה, אני בספק אם בלי רונאלדו הם בכלל זוכים בשתי האליפויות האחרונות (ע"ע נאפולי של סארי).

    **

    אבל אתה עושה כאן סלט. הסיפור הוא לדעתי סארי, man management בחדר הלבשה וניהול קריירה (לעיתים קרובות זה חשוב לא פחות מהיכולת המקצועית של בנאדם בכל תחום שהוא). לא רונאלדו שהחלטת שהוא ליטרלי מנהל את העסק (לברון ג'יימס). אני לא חושב שסארי הפך מ"מאמן באמת תותח" ל"אפס שלא מבין בכדורגל". אני חושב שהרעיונות שלו לא שונים במיוחד מאלה של פפ, ביילסה ושות', אבל לטעמי הוא לא הצליח - לא בצ'לסי ולא ביובנטוס - לשכנע את השחקנים שלו לשחק כמו שהוא רוצה (ומכאן הדרך לאיבוד חדר ההלבשה הוא מהיר, וזכור במיוחד ההתנהלות המגוחכת מול קפה בצ'לסי). חמור מכך, לא הביאו לו גם מספיק שחקנים טובים מתאימים - לצד הזאר או רונאלדו - כדי לשחק את הכדורגל שבזכותו פרץ (בגלל זה יכול להיות שמהבחינה הזו כן היה צריך לקבל עונה נוספת ביובנטוס, אבל כנראה שבאו מים עד נפש ביחסים בינו לבין שאר השחקנים כדי להבין שזה לא יצליח). אני גם חושב שהוא הגיע לשני מועדונים שמבחינת ה-culture הוא מאוד לא התאים להם (אם כי זו אולי דווקא הסיבה שלשמה בא).

    אצל פפ אין חוכמות. או שתביא לו את השחקנים הטובים ביותר שמתאימים לו ומוכנים לשחק עבורו. או שהוא לא יבוא לפרויקט שלך או שהוא יזרוק את השחקנים שכבר לא באים לו טוב בעין (זלאטן). סארי אף פעם לא שם את עצמו בפוזיציה כזו (לא צ'לסי ולא יובנטוס התאימו את עצמן אליו), וזה בעייתי מאוד למאמן עם שיטת משחק מובהקת (ולא, אין בעיה לשחק בהצלחה בתוך שיטה כזו - או כל שיטה אחרת - עם עילוי היסטורי כמו רונאלדו).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/8/20
  15. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    בארסה הייתה הקבוצה הטובה באירופה בתחילת העשור ובאמצעו כי היה לה שילוב של סגל בנוי טוב ומאמנים מתאימים שידעו להוציא ממנו את הפוטנציאל שהיה בו. כשהתלכיד הגיע לסטגנציה מוגזמת (נניח ב2012 עם פפ שהסתמך יותר מדי על צעירים בינוניים לרוטציות עם השחקנים הבכירים, או אנריקה ב2017 עם רכישות כושלות) או כשהביאו מאמנים לא מתאימים (מרטינו) - אז בארסה ירדה ברמה והייתה ״רק״ אחת מבין הקבוצות הטובות בעולם ולא הכי טובה. עכשיו הסגל מוזנח ברמה שגובלת בפשע וגם בחירות המאמנים גרועות, אז יש צלילה רצינית ברמה.

    הפריבילגיה להישאר בצמרת העולמית באופן כל כך עקבי (פאקינג 11 שנים) היא משהו שאין לאף קבוצה בעולם בשנים האחרונות חוץ מבארסה שזכתה במסי שישחק אצלה (וריאל שזכתה ברונאלדו ל9 שנים). הוא (ורונאלדו) ממש לא הבעיה, אלא עלה התאנה שמסוגל להסתיר לאורך זמן כשלים ניהוליים עמוקים (בארסה) או החלטות ניהוליות גרועות (סארי ביובנטוס, בניטז בריאל). חבל באמת בשביל מסי שלא זכה להעביר את השנים מאז עזיבת ניימאר בקבוצה מתוקתקת כמו באיירן.
     
    סיונרה אוהב/ת את זה.