ברצלונה 2019/20 - פעם שלישית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Jefecito, ‏13/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    השאלה אם שחקנים כאלה יכולים לעזוב לאט לאט, כמו צ'אבי שבעונתו האחרונה במועדון לא שיחק בכל המשחקים והיה עדיין חשוב מאוד בטרבל. מדבר יותר על בוסקטס ופיקה כי הם סמלים, ופחות על סוארס שהוא שכיר חרב. התחושה שלי היא שברגע האמת סוארס קצת ייפשל, אבל אחר כך ידפוק גול שיגרום לך לשכוח מזה, כמו ה-2:4 נגד באיירן. אולי גם לשם שינוי בארסה צריכה פחות לחשוב התקפה ולחזק את שאר העמדות, הרי גריזמן עלה המון כסף ולא שיחק מספיק בעמדה האמיתית שלו. אולי גם קוטיניו יהיה 'תקוע' כמו חאמס ובייל ויקבל הזדמנות מחדש.
    שחקני ההגנה שווים כבר דיון אחר, מתקשה להבין את ההחלטות שהתקבלו במועדון בנוגע לזה. כל מיני יצורים כמו ז'רמי מאתייה ואחרים, גם לנגלה אולי לא בדיחה אבל לא הראה שום דבר יוצא דופן בסביליה. גם סמדו לדעתי חלש מאוד, לוקה דין מיותר.
     
  2. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר


    התחלנו.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    טוב, אני בטוח שאוהדי ברצלונה במתח, ג'וזף ברתומיאו הנשיא הכל-יכול מתראיין בפעם המיליון בערך העונה אבל הפעם זה הכרחי. דבריו עלולים לעצבן: "יש לנו משבר ספורטיבי ולא מוסדי, אין בעיות במועדון. יש שחקנים שחייבים לעזוב, יש שחקנים שמגיעים ויתרמו לנו עוצמה רבה. ברמה המוסדית, החברתית והכלכלית, אנחנו במצב טוב. הדבר הקהל ביותר היה להתפטר עכשיו".

    https://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2020/08/18/primera/1597770293_302681_1597770369_noticia_normal_recorte1.Xxx

    "המגיפה משפיעה על חיינו וגם על ברצלונה. הדירקטוריון צריך לקבל החלטות, יש לנו תוכנית, יהיו צעדים כלכליים. העונה מתחילה עכשיו ועלינו לקחת אחריות ולהציג תקציב מאוזן ללא הפסדים. זה אתגר חשוב מאוד גם ברמה הספורטיבית. הפסדנו 200 מיליון יורו מאז הקורונה".

    האחריות שלו ושל השחקנים ל-2:8: "לכולנו אחריות שווה. התוצאה השלילית של ליסבון גורמת לכולנו להיות אחראיים. תמיד אמרתי שהייתה החלטה חשובה אחרי ליברפול, לבדוק אם המועדון צריך מהפכה. הימרתי על ארנסטו ואלוורדה והשחקנים האלה".

    "אני תמיד מתייעץ עם כולם (לגבי ואלוורדה), באותה תקופתי החלטתי להאמין שוב בקבוצה ההיא. השינוי והשדרוג שהיה צריך להיעשות – לא נעשה. זו לא הייתה החלטה נכונה, אבל עכשיו זה הזמן לעשות דברים".

    על קומאן: "אם לא יהיו הפתעות, קומאן ייאמן את הקבוצה. בחרנו בו בגלל הניסיון שלו, הפילוסופיה שלו, הוא מכיר את המועדון".

    מדוע הוא לא הגיע בינואר: "דיברנו עם מאמנים שונים. הייתה לו אחריות ומחויבות לגבי הולנד, חודשים ספורים לפני היורו, הוא לא היה יכול להשאיר את הנבחרת ככה. הוא היה הראשון שפנינו אליו. היורו רחוק מאוד, אנחנו לא יודעים מה יהיה. הוא בחר לעזוב ולהתחיל את החלום שלו – לאמן את ברצלונה".

    הכוח של חדר ההלבשה: "לכולם יש, זה נורמלי. השחקנים הם ציר מרכזי. הדור הזה זה בתארים בלי הפסקה, הם היו פנטסטיים, נהנינו מהם מאוד וזו הסיבה שהם ראויים להזדמנות נוספת".

    האחריות שייכת לנשיא, כולנו אחראיים במידה מסוימת אבל אני הראשון שקיבלתי את ההחלטות. אני מדבר עם השחקנים. זה לא נכון שהשחקנים שולטים במה שקורה במועדון, זו אגדה. אני לא רוצה למתוח ביקורת אלא לשבח את השחקנים האלה, הם הפכו את המועדון לטוב בעולם, הם האדריכלים של כל זה. אני לא יודע אם זו הייתה טעות (שיפוץ החוזים)".
    מהפכה וחידוש הסגל: "זה יהיה עמוק כפי שנדרש. אנחנו לא עושים פרויקטים רק כדי לעשות, אנחנו רוצים לנצח בכל עונה. נצטרך לקבל החלטות נחוצות. נראה לאורך זמן. אחרי אנפילד היינו צריכים לעשות את זה, למרות שהעונה שעברה שעשינו לא הייתה מוערכת מספיק".
    "יש לנו את הקבוצה הטובה בעולם כבר שנים על אף שהודחנו מליגת האלופות. אנחנו תמיד חושבים איך לבנות קבוצה שתעזור למסי"

    פיטורי ואלוורדה: "באותה תקופה הקבוצה הייתה צריכה דחיפה חדשה. הוא עשה עבודה פנטסטית אבל היה עלינו להחליף מאמן".

    על מסי: "הוא רוצה לסיים את הקריירה בברצלונה. יש לו עמוד תווך בסיסי וגדול בפרויקט של קומאן. יש לו חוזה עד 2021, הוא יודע שיש פרויקט חדש, מאמן חדש. אין ספק, עכשיו כולנו מאוכזבים, אבל הדבר החדש יעודד אותנו".

    על ארתור: "לא הייתי רוצה להתמקד בו כי הוא שייך למועדון אחר כבר. הוא טעה כשהחליט שלא לחזור מהחופשה. אפשר לבקר אותו. השחקנים אחראיים על מה שהם עושים".
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/8/20
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    לא ציפיתי לאחרת, אבל מדכא כמה הבן אדם הזה הזיק וימשיך להזיק לקבוצה בלי אחריות לכישלונות שלו.
    אנחנו גם ככה בדרך לעונת רפאים(עם כל הבלבולי מוח על בנייה מחדש) אז היה נחמד אם לפחות היינו מנצלים את העונה הזו כדי לתת להנהלה חדשה להזיז את העניינים מוקדם יותר.

    אני באמת לא יודע מה הייתי עושה במקום מסי. אם נצא מנקודת מחשבה שמסי כנראה יתן עוד 3 עונות ברמה הגבוהה, לא בטוח שמקצועית בארסה יכולה להתחרות עם הצעה מסיטי או אפילו אינטר. להוסיף את כל האווירה השלילית סביב הקבוצה, ההנהלה והבחירות שלא מבטיחות דבר וזה לא נראה טוב.
     
  5. SaSa Member

    הצטרף ב:
    ‏13/9/18
    הודעות:
    604
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מין:
    זכר
    ברתומאו הראה שיש לו ביצים.
    עכשיו תורו של מסי.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קשה לעשות מהפכה, למה? כי יש שחקנים עם חוזים, והם מרוויחים הרבה. פרסמו את החוזים (בספורט5 לפני יומיים, זה מבוסס על מונדו דפורטיבו\ספורט) ואני חושב שהם קטסטרופה ואין הצדקה. ראקיטיץ’ לא צריך להרוויח בקירוב לבייל לדוגמא. גם ג’ורדי אלבה מרוויח הרבה-הרבה-הרבה יותר ממרסלו והוא הגיע כמגן שמאלי טוב אבל לא ככוכב גדול. מרסלו קפטן שני וכמעט 15 שנה אצלינו. מי אחראי לפיאסקו הזה אם לא ההנהלה? אגב, אני קצת מרחם על גריזמן (הוא קיבל את פסלון החסינות לפי דבריו של ברתומיאו) כי הוא לא שיחק בעמדתו הטבעית אבל דויד ויאה והנרי היו טובים בכל זאת.
    המחשבה להביא לדוגמא את ואן דה ביק נכונה מצד אחד כי הוא כבר מכיר את דה יונג וקומאן כמובן והמחיר לא אמור להיות גבוה ומצד שני יש בעיות כל כך הרבה יותר גדולות לטעמי. אם צריך לבחור מבין קוטיניו או דמבלה אני תמיד אלך על הברזילאי כי הוא כן מקצוען, שחקן שניסה, הוא לא מזלזל בנוכחותו בברצלונה. הוא כביכול גם קצת יותר ורסטילי. אולי הוא כן יוכל לעזור למסי לשחק יותר מקדימה, קוטיניו מתחת למסי וסוארס לדוגמא…
     
  7. SaSa Member

    הצטרף ב:
    ‏13/9/18
    הודעות:
    604
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מין:
    זכר
    אני שייך למיעוט שחושב שהמועדון צריך להיפרד ממסי. לטובת כל הצדדים.
    המועדון עשה אין ספור טעויות בכל הרמות שגרמו לכך שבשנים האחרונות מסי הפך לגדול יותר מהמועדון
    (לא באשמתו).
    לא רואה סרט שברתומאו הולך לעשות צעד שכזה, אבל אם כן נהיה מועדון פחות הישגי אבל יותר מאוזן ובריא.
     
  8. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,621
    לייקים שהתקבלו:
    2,366
    מין:
    זכר
    ברמה המקצועית אני גם חושב כמוך,פרידה ממסי תעשה טוב לקבוצה.
    אבל יש פה עוד שיקולים,כלכלית זאת תהיה מכה איומה לקבוצה,שגם ככה בתקופת קורנה קשה ולה ולאחרות, אז לוותר על הנכס השיווקי שלך זאת תהיה מכה קשה.
    ויש כמובן את פן רומנטי,בכול זאת מדובר בשחקן שנתן לקבוצה אין ספור רגעי קסם,הרוויח ביושר את הזכות להחליט מתי לעזוב,ובדרך שלו.
     
  9. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    קומאן רשמית בקבוצה. חתם לשנתיים. קשה לי להאמין שיסיים עד סוף החוזה.

    Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    כשיש לך שחקן כמו מסי בקבוצה אין סיבה מקצועית לשחרר אותו. האם אפשר לבנות קבוצה טובה גם בלעדיו? כן, אם ההנהלה מספיק חכמה, אבל איתו אתה תבנה קבוצה יותר טובה.

    הוא מבחינתו אין לו סיבה טובה להישאר חוץ מאהבה למועדון, כי מקצועית אין להם מה להציע לו בשנים הקרובות בהשוואה לקבוצה כמו סיטי נניח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/8/20
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    יש פה עוד שיקול, למסי יש שלושה ילדים לשלוח אותם עכשיו למדינה אחרת שהם לא מכירים בה את השפה זה לא פשוט.
    אני מאמין שהוא יישאר.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני דווקא חושב שרק מסי מחזיק את הקבוצה מעל המים. אם תגיד לי שמסי יימכר ב-700 מיליון יורו ו-3/4 קבוצה תוחלף אז אני אגיד שניחא, אבל אף אוהד לא יכול לרצות שיעזוב. אפשר לעשות מהפכה גם בלי להיפטר מרב החובל של הספינה. אם שחקנים בכירים באמת יילכו כמו סוארס, ג'ורדי אלבה, פיקה או בוסקטס זו גם אמירה. להיפטר מראקיטיץ' או גריזמן שבסך הכל שנה כאן זה הרבה יותר קל וזו עבודה בעיניים.
    השיקול של המשפחה והאוכל של אמא נראה לי מתאים לשחקנים הגרועים\חלשים מנטאלית שיש בליגת העל, סיטי יכולה להציע לו את אותו החוזה תיאורטית, היד הרכה של פפ ועוד ועוד. אפשר לחשוב כמה גרוע לגור באנגליה על אף העננים.

    למסי אכן יש כוח מוגזם ולא הייתי אומר 'חרם על גריזמן' או 'אל תמנו את המאמן הזה' אבל לא רחוק מזה. בכל מקרה בארסה לא ניזוקה מזה בינתיים. מישהו באמת רוצה שהוא יעזוב ככה? אחרי העונה הכי גרועה אבר?
     
  13. SaSa Member

    הצטרף ב:
    ‏13/9/18
    הודעות:
    604
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מין:
    זכר
    מה זה שונה מכל שחקן משחק מחוץ למדינה שלו?
     
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    לא שונה מכל שחקן אחר שיש לו ילדים והם כבר בגיל גן או בית ספר.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    רונאלד קומאן הוצג כמאמן ברצלונה - כל הציטוטים. הוא לא ממש מבטיח מהפכה ואומר שהגיל לא משחק תפקיד וישנם שחקנים לא רעבים. וכמובן הוא מדבר על מסי:

    [​IMG]

    ג’וזף ברתומאו: “קומאן, ברוך הבא הביתה. היום שלך מתגשם. הוא היה המנהיג של קבוצת החלומות של קרויף ואנחנו מכירים את כל מה שתרם כשחקן. עכשיו קומאן מקבל את הג’וב לו הוא מחכה כבר כמה שנים. נכתב שיום אחד קומאן יוביל את בארסה וזה הרגע. אני מעריך את נכונותו לקבל את האתגר ברגעים לא קלים אלה. יש לנו משבר ספורטיבי ואנחנו רוצים לתקן אותו עם המאמן החדש”.

    הסגנון: “אני הולנדי ומחפש להחזיק בכדור, לשלוט בו, לשחק כדורגל טוב ולנצח משחקים. למדתי הרבה מהמאמנים כשחקן ויש לי ניסיון כמאמן. אני חושב שאני מוכן לאמן את בארסה. הקשר בין בארסה והולנד תמיד קיים. היום זה מסובך בגלל הקורונה, אבל כדורגל הוא הנאה. בלי ליהנות אתה לא תפיק את המיטב. כל אחד מהשחקנים צריך להיות גאה שהוא חלק מהמועדון הזה”.

    השחקנים: “אני לא אוהב לדבר על בודדים. אני צריך למצוא את הטוב ביותר עבור המועדון, לבנות את הקבוצה החזקה ביותר שאפשר. ישנם שחקנים בגיל מסוים שאולי יש ספקות לגבי הביצועים שלהם אבל עלינו לכבד אותם. אם נצטרך לקבל החלטות קשות – נעשה זאת. הכל עבר מהר ואנחנו כבר עובדים. לא אדבר על השחקנים בתקשורת”.

    על מסי: “אני לא יודע. כמאמן אתה רוצה שיהיה לך בקבוצה אתץ השחקן הטוב בעולם ולא להיפך. יש לו חוזה, מהיום נדבר ונלך לעבוד. אני מקווה שמסי ימשיך כאן כמה שיותר. אני לא אגיד לכם על מה נדבר. אני המאמן ואקבל החלטות לא רק בשבילו אלא בשביל שחקנים אחרים”. כשנשאל על סוארס אמר: “לא אדבר על אחרים, מסי הוא יוצא דופן”.

    קומאן אמר בפתח דבריו: “זה יום מאוד מיוחד עבורי, אני גאה. כולם יודעים שבארסה היא הבית שלי וזה אתגר עצום לאמן אותה. זה לא קל, כי זה דורש את המקסימום, אבל אני אוהב את זה ככה. עלינו לבצע שינויים, אני לא רוצה את הדימוי שדבק היום בקבוצה. צריך לעבוד קשה כדי להחזיר את היוקרה. בארסה היא הקבוצה הטובה בעולם, מעכשיו נעבוד ונילחם כדי לנצח את כולן. נעבוד יחד עם השחקנים שיש להם את כל האמצעים לנצח”. לאחר מכן היה סרטון מרגש עם רגעיו הגדולים של קומאן.

    שינוי עמוד השדרה של הקבוצה: “לא בהתחלה. שחקן בגיל 31 או 32 לא סיים את הסיפור. זה תלוי עד כמה הוא רעב להיות כאן. יש שחקנים בני 20 שהם לא רעבים ולא עובדים קשה. אנחנו זקוקים לקבוצה הטובה ביותר שתנצח משחקים”.

    הרגשות אחרי ה-2:8: “כמו כל אוהד ההרגשה היא עצב גדול, ראשית בגלל התוצאה. זה לא הגיוני נגד אף קבוצה, גם לא נגד באיירן. הדימוי הזה הוא בטח מה שאנחנו לא רוצים. זה היה יום עצוב. ואחרי יום עצוב – עומדים בפנינו ימים שונים”.

    החוזה: “ראשית עליי להכניס אנרגיות טובות. כל מה שעליי לעשות זה להשיג תוצאות טובות. יש לי חוזה לשנתיים. אני יודע שיש בחירות ולא אוכל לעשות שום דבר כדי שאמשיך בוודאות. אני בטוח שאם אנצח אגרום לנשיא הבא לחומר למחשבה”.

    על פרנקי דה יונג: “עונה ראשונה במועדון כזה היא אף פעם לא פשוטה. הוא שיחק הרבה מאוד משחקים וזה חיובי. אם אמרתי שהוא לא שיחק בתפקידו, הכוונה היא שבנבחרת יחד איתי הוא הוצב בעמדה אחרת. דה יונג וכל שחקן צריך לשחק בעמדה הטובה ביותר שלו שם הוא יציג את הביצועים הכי טובים"
     
מצב נושא:
הנושא נעול.