ברצלונה 2019/20 - פעם שלישית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Jefecito, ‏13/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    מסכים איתך, אבל בתנאי אחד - כשתהיה הנהלה אחרת לנקות את הפגמים. אחרת זה לא ייעצר ב-8-2.

    אגב, כדי לתת לך אינדיקציה למה ההדחות מול יובנטוס, רומא, ליברפול ובאיירן כן קטסטרופליות, תסתכל על ההרכבים, ותבין את שורת הבעיה של ברצלונה. הסגל מזדקן והם בשלהם, נכנסים לחובות למרות הכנסה של 222 מיליון אירו.
     
  2. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    ברצלונה לא צריכה להשוות את עצמה מבחינה מקצועית לבינוניות של ריאל מדריד (כשם שריאל מדריד לא צריכה להשוות את עצמה לבינוניות של ברצלונה). גם אף אחד לא אמר שהיא תדשדש באמצע הטבלה, המקום שלה בטופ 3 בליגה די מובטח כבר מעכשיו. בארסה, ריאל ויונייטד ימשיכו להיות מותגים עצומים שימצאו את עצמם בין המועדונים האהודים והמכניסים ביותר בעולם לא משנה מי ישחק אצלן מקדימה ומה הן עושות על הדשא. הן ימשיכו להיות קבוצות שכל שחקן בעולם ירצה להיות בהן. מתוקף כך, הן תמיד צריכות לשאוף להיות הטובות והמצליחות ביותר ולא יכולות להסתפק ב"ככה" ש-yomnu תיאר בהודעה שלו. זה נשמע אולי יומרני ומתנשא ואולי אפשר להוסיף עוד כמה מועדנים לרשימה הזו (יובה/באיירן, עדיין עם קצת הסתייגות), אבל זה המצב.

    קל להגיד "לברצלונה יש בסגל את קוטיניו, גריזמן ודמבלה אז היא תצליח", כמו שזה קל להגיד שלריאל יש את הזאר ויוביץ' אז היא תצליח. בפועל המציאות שונה לגמרי וכל אחד מהם הוא במקרה הטוב סימן שאלה לקראת העונה הבאה. בארסה מאבדת את השחקן הכי גדול בהיסטוריה שלה, שאחראי באופן ישיר ל53% מהשערים שהיא כבשה מבלי שרצתה, גם הסקורר השני שלה בשנים האחרונות מגורש (לא משנה אם בצדק או לא) ואין לה בהתקפה אף "עוגן" שבאמת אפשר לסמוך עליו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/8/20
  3. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,378
    לייקים שהתקבלו:
    3,800
    התקפה של קוטיניו - גריזמן - דמבלה לא נופלת מההתקפה של ריאל לדעתי. הכל עניין של אימון ושיטה - כשמסי וסוארז שיחקו לא היה היגיון מקצועי בהבאה של גריזמן שמשחק על אותם איזורים. שלישייה התקפית כאשר קוטיניו בשמאל איפה שהוא אוהב, גריזמן באמצע ודמבלה בימין היא התקפה טובה עם פוטנציאל מצוין. כן, אין שם את מסי שיתן 40 גולים בעונה, אבל הבעיות של ברצלונה לא יהיו שם. הבעיות הן בקישור האיטי והזקן (שפיאניץ' האיטי והזקן מצטרף, נהדר) ובהגנה הלא אמינה. וכמובן בזה שאין מאמן, וכל פילוסופיית בחירת המאמנים שם מסתכמת ב"הוא מעריץ את קרוייף" או "הוא שיחק פעם בבארסה והוא גם מאמן". אז ככה זה נראה.

    בכל מקרה, להגיד שהמצב של ברצלונה לא גרוע כי היא עושה רבע גמר אלופות ולקחה אליפות מול ריאל ואתלטיקו מזעזעות זה קצת לייפות את המציאות. ברצלונה היא קבוצה שרק הסגל שלה שווה "רצפה" די גבוהה, בעיקר בזכות מסי. אז היא תעפיל מהבתים כל שנה ותעיף את רוב הקבוצות בשמינית. אבל כשהיא פוגשת קבוצה טובה היא קורסת שנה אחר שנה. התבוסה באנפילד זה חתיכת בושה - להציג את זה כהפסד מול אלופת אירופה זה גניבת דעת קצת, היא קיבלה רביעייה מהתקפה של שאקירי - אוריגי - מאנה וצמד מוינאלדום. הגול מקרן של אוריגי זה ביזיון וכל הגישה שלה הייתה נוראית. קצת מזכיר לי את הסיטואציה ביונייטד, הרצפה עדיין גבוהה בגלל הכסף ואיכות הסגל, אבל המרחק מהטופ של הטופ הוא גדול. וזה שהמרחק גדול בזמן שמסי עוד הטוב בעולם רק מעיד כמה הניהול בברצלונה שערורייתי.
     
  4. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    דעה לא פופולרית- שני המשחקים נגד ליברפול היו דיי שוויוניים ושתי התוצאות היו מאוד לא משקפות, בסופו של דבר ההתמודדות הוכרעה על חודו של שער (זה כן משקף דווקא). לדעתי בארסה נלחמה כשווה מול אלופת אירופה (בהסתכלות על 180 דקות לא רק על המחצית השנייה באנפילד כמובן).
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ברצלונה יכלה להבקיע מספר פעמים באנפילד, כמו שליברפול יכלה בקאמפ-נואו. זה היה הרבה יותר התפרקות מנטלית מאשר התפרקות מקצועית כמו מול באיירן.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם ברצלונה יוצאת מהסיפור עם 100 מיליון יורו, ישו וברנרדו סילבה, זה כבר עולם אחר.
     
  7. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא חושב שהייתה התפרקות מנטאלית, היה שוק של כמה דקות אחרי השער השלישי אם אני זוכר נכון אבל בארסה יצאה ממנו דיי מהר. ליברפול ניצלה את המצבים שלה בצורה מדהימה ובארסה החמיצה אותם, זה הכל. לא מצאתי xg אבל לא צריך את הנתון הזה כדי לראות שהתוצאה סופר משקרת (כמו שאמרתי גם במשחק הראשון התוצאה משקרת).
     
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    @Iker Casillas
    ברצלונה פרה-מסי-רונאלדיניו היתה מותג גדול יותר מאשר מילאן, באירן מינכן וליברפול? דברים כאלה משתנים.
    התגובה שלך רק מוכיחה את מה שאני טוען - המצב של ברצלונה כרגע הוא לא דעיכה לדרג ב של אירופה, אלא אתגר בתוך דרג א. מאוד דומה למה שריאל עוברת עם עזיבת רונאלדו (כשבנזמה בתפקיד סוארז), רק עם יותר בלגן בהגנה והשפלה מביכה יותר בליגת האלופות (אם כי רבע לעומת שמינית).
    אני ממש לא אומר "לברצלונה יש בסגל את קוטיניו, גריזמן ודמבלה אז היא תצליח". בכלל לא.
    אני כן אומר שאם מאמן מקבל שלושה שחקנים שלא מזמן היו מהטובים בעולם בתפקידם - יש כאן חומר גלם לעבוד איתו.

    מבחינתי בכל עונה צריך למדוד מועדון בכמה שלבים -
    איזה משאבים (סגל מקורי ותקציב) הבעלים נתן למנג'ר (אם קיים),
    איזה סגל המנג'ר נתן למאמן בתחילת העונה,
    ורק אז המאמן נמדד בשאלה אובר\אנדר-אצ'יבר.

    תחת ההנחות שכתבתי בהודעה הקודמת, ובהנחה שלא יהיו אירועים סופר מפתיעים במועדונים אחרים -
    קומאן מקבל תנאי התחלה מספר 2 בספרד ובערך מספר 5-6 באירופה.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ברצלונה הגיעה עם 0:3 לגומלין באנפילד עם לא מעט מזל לדעתי. אסור לשכוח שהיא פגשה בגומלין קבוצה בלי 2/3 מההתקפה שלה, מישהו הימר על צמד של אוריגי הגדול?
    אם מסי עוזב כדי להתאחד עם פפ, בליגה חדשה ומאתגרת מה שתהיה אולי הרפתקאה אחרונה אחרי פרישה, להרוויח כסף טוב - זה לדעתי קצת יקל את התחושה. זה לא שהוא חוזר לארגנטינה, עובר לאיטליה (עניין המס שם ישחק לטובתו) או הולך לליגת הגמדים בפ.ס.ז' עם ניימאר. על אחת כמה וכמה אם מסי מתעקש שברצלונה תרוויח, הוא לא יעזוב בחינם כי זה פסיכי.
    כשמדברים על מסי צריך לזכור גם חיסכון גדול מהשכר שלו, כמובן שהוא ראוי לכל יורו אבל השכר שלו גדול ובפער משאר הכוכבים בכדורגל העולמי לפחות מכמה דיווחים שקראתי וגם זה בשל ענייני המס. גבריאל ז'סוס שחקן טוב, לדעתי לא קראק, ועדיין אני חושב שאנשים מפספסים - הבעיות הן בהגנה. רונאלד קומאן התחיל מבחינתי ברגל שמאל כי הוא ניסה להפגין שריר ואסור היה לשחרר ככה את לואיס סוארס, אפילו לא זימן אותו לפגישה וכמובן שהכל דולף החוצה ואני מניח שאלה לא השחקנים.

    yonmu, משום מה אתה מתעקש להתעלם מכל המסביב בברצלונה וזה גם משחק תפקיד. עם הניתוח המקצועי שלך, כפי שהבהרת - אני קרוב להסכים. בכל מקרה אני לא מחזיק בכלל מדמבלה וסוארס בדרך החוצה. גריזמן וקוטיניו יהיו טובים, לחלוטין. וכשערכת כאן את ההשוואה שלך - אל תבדוק לגבי ריאל. תבדוק לגבי ליברפול של קלופ, לגבי סיטי, לגבי באיירן מינכן...| למילאן ובאיירן לא היה שחקן כמו מסי..
     
  10. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אני דווקא לא מסכים עם הניתוח המקצועי, לדעתי קוטיניו מעולם להיה ווארלד קלאס,אף פעם לא הבנתי מה עפו עליו כל כך בליברפול, וסוארס כבר מזמן לא אחד כזה. גריזמן שחקן נהדר אבל העונה הזו העלתה הרבה סימני שאלה כלפיו.
    דמבלה בעיני כישרון עצום אבל התחושה היא שהליגה ספרדית (וברצלונה בפרט) פחות מתאימה לו, מה גם שהפציעות מאוד מקשות עליו להתקדם.
    אז כן לדעתי יש בעיה גם בהתקפה, אפשר להמר על קוטיניו בצד שמאל ולתת לו הזדמנות שנייה, אבל אני לא בטוח בכלל שהוא יצליח.
    כמובן שגם בהגנה צריך שיפור, חבל שלא חושבים קצת מחוץ לקופסה נניח טיאגו סילבה בחינם היה יכול להיות בינגו לדעתי. גם ככה אין כסף ורוצים אימפקט מידי אז הוא מתאים בול (גם אם זה רק לשנה שנתיים).
    הקישור אני חושב נמצא במצב יחסית סביר, כן הייתי נותן לפוג' את הבמה, לדעתי יש לו את זה. ביחד עם דה יונג פיאניץ' ובוסקטס המצב לא רע בכלל.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    סוארז ופיקה זה סיטואציה אחרת מאלבה.
    הראשון כבר שנתיים בדעיכה קשה, והשני כבר לא בשיאו אך עדיין שחקן טוב שמתקשה בסגנון המשחק שנדרש מקבוצות גדולות ומחוסר התאמה לפרטנר שלצידו.

    מגן תוקף משאיר חורים זה כלל יסוד בכדורגל. איך אפשר לעלות כל כך גבוה ולא לעשות את זה? המגנים של ליברפול לא משאירים חורים? של באיירן? דני אלבש לא השאיר חורים? מרסלו?
    זה התפקיד של המאמן לייצר תבניות משחק שמטפלות בחורים האלה. גם התשובות לשאר השאלות שלך קשור נטו למאמן שיטפל בהן.
    הדבר הכי קל, שאני שומע אותו שנים, זה כשהקבוצה נכשלת להאשים את המגנים שמשאירים חורים כי הם עולים למעלה. זו המסקנה הכי רדודה וקלה שאפשר להסיק לגבי השחקנים האלו. אצל אלבה זה אפילו תופס כפליים כי מאז שניימאר עזב הוא מתפקד כשחקן קו השמאלי היחיד של ברצלונה והעומס עליו להיות ה-outlet של הקבוצה ולאיים לעומק הוא עצום. אפשר לראות את זה בגול הראשון של ליברפול שהגיעה מטעות של אלבה שבכלל נובעת מהמיקום הכל-כך גבוה שלו על המגרש.

    בשורה התחתונה, כשאני רואה את בארסה משחקת אף פעם לא ראיתי את אלבה כנקודת חולשה של הקבוצה, להיפך. רוב הבעיות שאתה מציין, רובן לגיטימיות, נובעות ישירות מניהול מזעזע שגרם לעובש להיווצר בכל הרמות של המועדון. אווירה, אימון, הנהגה, ניהול מקצועי. הסרטן של הקבוצה הזו לא פסח על דבר.
    יש שחקנים שהתבגרו והמעמד שלהם כבר לא תואם את יכולת המשחק שלהם או את ההתאמה שלהם לשאר השחקנים בסגל, יש כאלה שפשוט מעולם לא קיבלו אימון מספיק טוב ולא חידדו בתוכם את עקרונות המשחק הרצויים בכדורגל ברמות הגבוהות. אלבה בעיני הוא מהשחקנים הבודדים בסגל שגם יודע איך לשחק וגם לא דעך בצורה מאסיבית בפרמטר הפיזי. בסיטואציה הנכונה הוא יכול לפרוח שוב ובגדול.
     
    Clichy אוהב/ת את זה.
  12. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    חד משמעית בארסה הייתה הרחק מאחור לפני 20 שנה, אבל השינוי שנגרם לה לאחר הגעת רונאלדיניו ועלייתם של מסי והפפ טים לגדולה הוא עצום בכל קנה מידה וחסר תקדים. הגלובליזציה והבמה שהמועדון קיבל כדי לשווק את עצמו כמותג רק תרמו לכך. אפילו אם תיכשל טוטאלית מבחינה מקצועית, היא כנראה תמשיך להישען על אדי ההצלחה לפחות עוד 10-15 שנה כמותג עצום עם הכנסות של מאות מיליונים בעונה שיצליח להביא שחקני וורלד קלאס בלי בעיה (כמו שארסנל במידה מסוימת נשענת על אדי ההצלחה מימי האינבינסיבלס ומצליחה להביא לשורותיה שמות כמו אובמייאנג, אוזיל ואלכסיס).

    מקצועית (וזה בסופו של דבר מה שחשוב), בארסה בהחלט יכולה למצוא את עצמה דועכת לדרג ב' של אירופה, בדיוק כמו יונייטד של השנים האחרונות. אני כן חושב שהמצב שלהם כרגע עדיין עדיף על יונייטד של 2013/14 (סמדו לעומת רפאל, פיקה לעומת וידיץ', אלבה לעומת אברה, דה יונג לעומת קאריק, קוטיניו לעומת מאטה, פאטי לעומת יאנוזאי...), מה גם שבארסה תתמודד בליגה עם שתי יריבות בלחץ לעומת המצב באנגליה, אבל הפערים לא כ"כ בשמיים ולא כ"כ פשוט יהיה לשנות לטובה את המצב המנטלי השפל בקבוצה.

    לטעמי ההשוואה לריאל ורונאלדו לא נכונה כי לריאל היו אפשרויות להחליף את רונאלדו של 2018 בשחקן שיחזיר לפחות את רוב התרומה (אפילו אם היא לא עשתה את זה), ברצלונה לא יכולה להחליף את מסי מבלי לבנות מחדש את כל משחק ההתקפה שלה (רונאלדו היה בעיקר רגל מסיימת בעוד שמסי עושה הכל מהכל). מה גם שסוארז לא ימשיך בברצלונה אז ההשוואה לבנזמה גם לא במקום. דווקא ליונייטד היה בזמנו את ואן פרסי אחרי אולי עונת שיא ורוני בכושר טוב, שוב אגיד שלבארסה אין כרגע באמת אף סקורר שהיא יכולה לסמוך עליו שייתן בעונה לפחות 15 שערים. אם קומאן יצליח להביא עוד רכש מוצלח ולשקם את גריזמן וקוטיניו (דמבלה כבר מקרה אבוד) - מעולה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/20
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://thepeninsulaqatar.com/uploads/2017/08/28/post_main_cover_fit//b87e7527f31faa9c60ce014f45213c4895a361e0.Xxx

    שלוש שנים עם עוסמאן דמבלה, שחקן הרכש השלישי הכי יקר בהיסטוריה של ברצלונה: 74 משחקים בלבד בהם כבש 19 שערים. רוב הרגעים הטובים הגיעו בעונתו השנייה במועדון.
    * אני לא מצליח להבין אנשים שלא מתעצבנים מהזלזול שלו במקום בו הוא נמצא הרי כל אחד מאיתנו היה מת להחליף אותו. אז מה אם הוא שחקן צעיר. ביתר הקבוצות אין צעירים? למה הוא חייב 'מנהיג' שייקח אותו תחת חסותו? זה אפילו מעבר לפציעות.
    * שלוש שנים הן פרק זמן מאוד ארוך בקבוצה מהטופ, כמה הזדמנויות עוד הוא צריך לקבל לדעתכם?
    * איפה הוא מדורג מבחינת הפלופים של ברצלונה יחד עם קוטיניו ואנטואן גריזמן ששיחקו פחות זמן ממנו כמובן.

    אגב, בטח שמתם לב ל'מהלך המבריק' של ג'וזף ברתומאו - הציע לאתלטיקו מדריד טרייד של אנטואן גריזמן בתמורה לז'ואאו פליקס, ומצד שני בבארסה הכחישו ואמרו שאתלטיקו היא זו שפנתה אליהם.
     
  14. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    תגידו בכת מאניה, טוענים שבארסה מתיחסת חמסי כמו לזבל, בגלל שהיא רוצה עליו כסף. עכשיו כמה עובדות:
    מסי הודיע שהוא רוצה לעזוב, לא בארסה שרוצה לשחרר אותו.
    קומאן, ברתומאו ועוד כמה ניסו לשכנע אותו בכל הכווח להשאר.
    ברתומאו אמר שיתפטר במידה ומסי יודיע שישאר, וכת הסביבנ של מסי טוענה שאין שום קשא להתפטרות של ברתומאו בנוגע לעזיבה שלו.

    אז למנ בארסה לא יכולה לדרוש עליו פאקינג כסף?
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    "עובדות".
     
מצב נושא:
הנושא נעול.