פרנק למפארד - הפלא הגדול

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Nigel Winterburn, ‏12/4/05.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אין סופרלטיב שלא נאמר עוד על פרנקי למפארד, ובצדק. כבן למשפחת כדורגלנים ווסטהאמית מפורסמת, הציפיות מהבחור היו גבוהות עוד מצעירותו, אך לי, ולרבים אחרים כמדומני, היה נדמה שהן תמיד מעט מוגזמות ומופרכות. גם בווסטהאם היו כוכבים גדולים ממנו בהרבה (איפה הוא היה ואיפה ג'ואי קול, שהיה המלך הבלתי-מעורער של הפטישים), וההעברה שלו לצ'לסי תמורת 11 מיליון פאונד ביוני 2001 נחשבה למעשה טירוף מצידה של הנהלת המועדון הישנה. גם בעונותיו הראשונות בצ'לסי למפארד לא בדיוק הצדיק את סכום הרכישה, והוא היה נראה ככל היותר כעוד שחקן מרכז מגרש טוב, אבל לא כזה שיוכל להגיע עד לנבחרת.
    ואז הגיעה העונה שעברה, ומאז השאר היסטוריה. לצד כל השמות הנוצצים שהנחית רומאן אברמוביץ' בצ'לסי במסגרת המהפכה שלו, הצליח להתבלט דווקא האנגלי, האפור והלא אלגנטי כלל עד אז, והוא התבסס אז כסמל האמיתי של הקבוצה. העונה הוא בכלל המלך של צ'לסי, ואפשר לומר גם של אנגליה כולה, אחרי טורניר יורו מרשים ועונה נפלאה במדי הכחולים באנגליה ובאירופה.

    עניין אותי לדעת אם מישהו מכם בכלל האמין שללמפארד יש את זה? שהוא יצליח להיות הכוכב הכי גדול של הפרמיירשיפ ואולי גם של הנבחרת כשהוא רק הגיע לצ'לסי? האם מישהו מכם בכלל יכול להסביר את הקפיצה הגדולה שפרנקי עשה בקיץ לפני שנתיים? והאם לדעתכם השיא עוד לפניו, או שמא הוא נמצא כרגע בתקופה היפה של חייו?

    תנו דעתכם...
     
  2. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התקופה של לאמפרד וקול בקבוצה הבוגרת בווסט האם כמעט ולא חופפת, ולא היה מצב שג'ואי נחשב למלך כשלאמפרד היה במועדון (הוא היה בקושי בן 18-19), דווקא העזיבה שלו פינתה את הבמה לקול, שכידוע מעדיף לשחק במרכז.

    אני לא אוהב שאנשים מתעקשים שהוא עשה קפיצת מדרגה בצ'לסי, הוא היה מעולה בווסט האם ולא סתם צ'לסי השקיעה בו 11 מיליון ליש"ט. בעונה הראשונה שלו בברידג' הוא נעלם ואיכזב, ובשנייה מבחינתי הוא פשוט חזר לאותה יכולת טובה של אפטון פארק, אך מכיוון שאצלנו אין את אור הזרקורים שיש בברידג' ומכיוון שההתעניינות סביב צ'לסי גדולה כפליים מזו שיש בווסט האם, המומחים הגדולים קבעו שהוא עשה את קפיצת המדרגה בצ'לסי. מבחינתי הוא פשוט חזר לעצמו, והמשיך את ההתקדמות שלו מאז. אל תשכחו שסביבו משחקים שחקנים טובים יותר והבטחון שלו גדול יותר כשהוא מרכז תשומת הלב של האומה האנגלית.

    ככה זה, מתייחסים לשחקנים רק לאחר שהם עושים את המעבר לקבוצה שחושפת אותם. באיסט אנד תמיד ידעו שלאמפס יהיה גדול, תמיד הייתה לו את התנועה החיננית, ראיית המשחק המשובחת, קוח הרוח המדהים- אלו דברים שלא לומדים בשלב זה או אחר של הקריירה, אלא נולדים איתם.

    אני לא אוהב את לאמפרד כבן אדם, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שהוא ככל הנראה שחקן מרכז השדה הטוב על הפלנטה. יש בו שילוב נדיר של יצירתיות ואגרסיביות, מין שילוב של רוי קין קשוח לז'אנפרנקו זולה מבריק, פשוט כיף לצפות בשחקנים כאלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/4/05
  3. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אז אתה בעצם אומר שכבר בימיו בווסטהאם ידעת שהוא יהיה הדבר הבא, ושלמעשה התעלמו ממנו רק בגלל חשיפה תקשורתית לקויה? מוזר לי ביותר, מכיוון שכשג'ו קול היה בווסטהאם היה סביבו תמיד הייפ רציני והוא תמיד דובר כעל כשרון גדול לעתיד, ולכן גם הבאתי אותו כדוגמא, למרות שבאמת תקופותיהם באפטון פארק לא חופפות.

    אני זוכר שכבר במשחקיו הראשונים בליברפול סטיבן ג'רארד קוטלג כדבר הבא. למפארד, אעפס, לא ממש תפס את העין.
     
  4. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בוודאי, לאמפרד הרי בוגר אותו דור מפורסם של ריו פרדיננד ב1995 למי שזוכר, שזכו באליפות ליגת האקדמיות לנוער (מחוז לונדון + דובר). כולם התקדמו יחד דרך כל נבחרות אנגליה, מילדים ועד הU21 וקוטלגו כ"דבר הבא". לאמפרד ופרדיננד באמת הפכו לשחקנים גדולים, והבטחות אחרות כמו פרדי איסטווד לא הצליחו לעשות את זה ונפלו לליגות נמוכות.

    דווקא לאמפרד היה בין הכשרונות הידועים ביותר בגלל שחיכו לראות מה יצא מבנו של פראנק לאמפרד האב, אגדה מהלכת בבורדו ותכלת. מה שהכי מצחיק הוא, שאין בינהם שום מכנה משותף ככדורגלנים, פשוט שונים לחלוטין.

    כשאני אומר חשיפה אני מתכוון לכאן בישראל, מי שלא כל כך בקיא בכדורגל הבריטי (כל ה"שגיא כהנים" למינהם שמציפים את תקשורת הספורט) נחשפו לכישורים של לאמפרד רק מלפני שנתיים בצ'לסי, מכיוון שמדובר בקבוצה הרבה יותר מתוקשרת בארץ מאשר ווסט האם. וזו לא חוכמה להשוות עם ג'רארד כי ליברפול מתוקשת פחות או יותר כמו צ'לסי.

    אני יכול לציין בפניכם כמה שמות חמים מרמות הנוער ש99% מידועני הכדורגל בארץ לא מודעים להם וסביר מאוד להניח שהם ילכו באותה דרך שלאמפס הלך, ובעוד כמה שנים יטענו שהם עשו את קפיצת המדרגה בארסנל/מנצ'סטר/צ'לסי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/4/05
  5. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    טוב לדעת ערן טוב לדעת. אני מעריץ את לאמפס בעיקר מכיוון שמבחינת כשרון נטו, שנולדים איתו, יש שחקנים שעולים עליו בכמויות מסחריות. אבל יש לבנאדם הזה אישיות כזאת גדולה (כשחקן על המגרש כמובן, לא שוכחים את הבגידה שלו בווסטהאם) והוא כל-כך נחוש, חכם ומשקיען, שהוא עדיין אחד מגדולי השחקנים בעולם למרות אותו "היעדר כשרון" יחסי.

    נותן תקווה לכולנו לעתיד! http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
     
  6. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן כן, אבל הייתי מעדיף שירגע קצת עם הבירות, שחס וחלילה לא יהפוך למין פול גאסקויין...
     
  7. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    מה שעושים בווסטאהם, זה זורקים אלף ואחד שמות באוויר. בסוף, אחוז הגדולים באמת, קטן.
     
  8. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חייב להסכים עם ויירה שגם אני הרמתי גבה כאשר צ'לסי שמה עליו 11 מיליון, בזמנו הסכום נראה לי מופרך לחלוטין מה שהתברר בסופו של דבר שהיה מדובר בסכום מציאה..
    עדיין קשה לי להבין מהו סוד קיסמו של לאמפארד אבל ללא ספק הוא האנגלי הטוב ביותר היום וההשפעה שלו על צ'לסי היא משמעותית..
     
  9. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לגמרי ככה רובסון, פשוט נשגב מבינתי מה זה שהופך אותו לכזה גדול, ואיך לא שמתי לב לזה עד לעונה שעברה. אני יכול למצוא שחקנים שעולים עליו בכל אספקט של המשחק, אבל כמכלול של תכונות הוא פשוט קטלני.
     
  10. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כנראה שאתה צודק, יש קשרים התקפיים טובים ממנו, יש קשרים אחוריים טובים ממנו אבל אין אחד שעושה את הכל כמוהו...
     
  11. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצטער להכנס לדיון כדי לקרוא לבן-אדם בשמות, אבל אני פשוט אף פעם לא אשכח את ההליכה המבזה לדגל הקרן בהתקפה מתפרצת מול ברצלונה. המעשה הכי שפל שראיתי בכדורגל, ויחד איתה הלכה כל ההערכה שלי לקשר הגדול הזה (הטוב מכולם, בצוותא עם חביבי דקו. בכלל, מדובר בשני שחקנים דומים מאוד).
     
  12. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    בסדר, שנה הבאה עם ואן בומל, תחזירו לנו. תן לדקו מאסה כמו של לאמפרד, והוא יותר טוב ממנו.
     
  13. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אויש בוריס, כאילו שמעולם לא ראית כאלה דברים בכדורגל. אני אישית זוכר את תיירי הנרי בגמר הגביע העצבני מול הסיינטס לפני עונותיים הולך לקרן בדקה ה-90 כאילו הוא שיחק עם צפרירים נגד נבחרת ברזיל. אין מה לעשות, ראיתי כבר דברים יותר מרגיזים מוקרבים על מזבח הנצחון בכדורגל (גמר צ'מפיונס ליג לפני שנתיים לדוגמא), למפארד הוא לא מקרה יחיד, וזה לבטח לא מה שצריך לפגום בדעתך עליו.
     
  14. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו באמת, לא התגברנו על זה כבר?

    למה אף אחד לא מתלונן שאינזאגי עושה את זה כל משחק וחצי במילאן?
     
  15. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה שמות שמעת שזרקו לאוויר ובסוף לא הפכו להיות שחקנים ראויים?