רומא 2020/21 :: בעלים חדש, בלגן ישן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏26/9/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,577
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    https://wallpapercave.com/wp/wp1823024.Xxx

    Associazione Sportiva Roma

    שנת ייסוד: 1927

    אליפויות: 3 (1940/41, 1982/83, 2000/1)

    גביעים: 9

    איצטדיון: סטאדיו אולימפיקו


    העונה שהייתה

    קשה לי להיזכר בהרבה דברים טובים מהעונה שעברה, וכנראה שבצדק. הקבוצה התמקמה במקום החמישי ולא היוותה איום ממשי על הטופ 4. היא גם עפה בשמינית גמר הליגה האירופית נגד סביליה, והפסידה ברבע גמר הגביע האיטלקי ליובנטוס.

    המאמן פאולו פונסקה אמנם הגיע אחרי שעשה עבודה יפה בשחטאר דונצק ונראה כהחתמה מעניינת ומחוץ לקופסא, אבל קשה לומר שהוא הצלחה עד כה, חלקית בגללו וחלקית בגלל חומר השחקנים שיש לו.

    לחיוב אציין את דזקו (16 שערים ו-7 בישולים בגיל 34), ג'ורדן ורטו שנתן עונת בכורה יפה בקישור (וכבש 6 שערים), ובעיקר את כריס סמולינג, שהפתיע רבים והיה טוב מאוד בעונת ההשאלה שלו מאנגליה.

    הדבר היחיד המרגש שאני זוכר מהעונה הקודמת, היא החזרה למגרשים של ניקולו זאניולו אחרי פגרת הקורונה מפציעת ה-ACL שעבר. הוא כבר הספיק להיפצע שוב בצולבת במשחק של הנבחרת וקשה לדעת איזו השפעה תהיה לזה על המשך הקריירה שלו.


    מיסטר פרידקין

    לפני מספר שבועות דן פרידקין האמריקאי רוכש את המועדון תמורת 590 מיליון יורו מג'יימס פאלוטה. עסקיו של פרידקין קשורים בהפצת רכבי טויוטה בארה"ב ושוויו מוערך ב-4.1 מיליארד דולר. בנו ריאן יהיה יד ימינו.
    עוד קשה להעריך את כוונותיו וכמה יהיה מוכן להשקיע במועדון, אבל עם הסקנדלים האחרונים שמציפים את המועדון יהיה עליו להבין שיש הרבה עבודה, ולא רק בגזרת סגל השחקנים. כרגע נראה שהוא עובד על מינוי מנהלים בתפקידים שונים למועדון.


    העונה שתהיה


    אולי לאוהדים יש עוד תקוות לסיים בטופ 4 העונה, אבל קשה מאוד לראות את זה קורה בעקבות הפציעה השנייה של זאניולו, החוסר בחיזוק משמעותי עד כה, והעובדה הפשוטה שיש לא מעט קבוצות טובות יותר כרגע.

    המחזור הראשון היה מאכזב עם 0-0 נגד ורונה, כאשר דזקו נשאר על הספסל 90 דקות לבקשתו לפני המעבר הצפוי ליובנטוס. חסרונו הורגש עם ההחמצות של שאר השחקנים במהלך המשחק, ולבסוף מתברר כי המעבר שלו לטורינו כלל לא יתממש. אם הפארסה הזאת לא מספיקה, נראה שאפילו נקודה אחת רומא לא תשיג מהמשחק הזה, כאשר נודע שדיאוורה נרשם בטעות בסגל כשחקן מתחת לגיל 22, למרות שהוא כבר בן 23 וחודשיים. הפסד טכני של 3-0 נרשם, והמזכיר הכללי של המועדון מיהר להגיש את התפטרותו ולהצטרף ל...ורונה.

    בימים האחרונים כבר החלו שמועות על כך שמעמדו של פונסקה לא יציב והוא תלוי בתוצאותיו במשחקים הקרובים, כשאלגרי מועמד להחליפו.
    מבחינת חלון ההעברות, יחסית לרומא לא ראינו הרבה תנועה כפי שהמועדון רגיל, אבל יש לא מעט רעש מאחורי הקלעים וברור שיהיו עוד העברות. בנתיים מראש קומבולה, בלם מבטיח וצעיר חותם במפתיע ומעודד מעט את האוהדים לגבי כוונותיו של הבעלים החדש. עם זאת, המו"מ עם סמולינג תקוע כבר זמן רב ולא ברור אם ירכש.

    כפי שאפשר להבין, בימים האחרונים רומא נמצאת בבלגן גדול אפילו יותר מבדרך כלל, וסיפור רודף סיפור - עסקת דזקו ומיליק שנפלה, ההפסד הטכני במחזור הפתיחה, מעמדו של פונסקה, הבעלים החדש והשינויים שיבצע בהנהלה ועוד. נראה שזאת הולכת להיות עונה מאוד רועשת ומבולגנת.

    נחיתות

    פדרו (בן 33, קיצוני) – העברה חופשית מצ'לסי

    מראש קומבולה (בן 20, בלם) – עסקה בשווי כולל של 25 מיליון יורו מורונה

    המראות

    פטריק שיק (24, חלוץ) 26.5 מיליון יורו -> באייר לברקוזן

    צ'נגיז אונדר (23, קיצוני) השאלה תמורת 3 מיליון יורו ואופציית רכישה תמורת 23 מיליון יורו -> לסטר

    אלכסנדר קולארוב (34, מגן) 1.5 מיליון יורו -> אינטר

    אלסנדרו פלורנצי (29, כלבויניק) השאלה תמורת מיליון יורו ואופציית רכישה תמורת 9 מיליון יורו -> פסז'

    ציפיות

    בעונה הקרובה לא נראה שיש סיכוי טוב לסיים מעל מקום 5, השאיפה היא בעיקר לסדר את המועדון לעונות העתידיות בתקווה שאז יהיה אפשר לשאוף גבוה יותר.


    השער של זאניולו אחרי הפציעה הראשונה
     
    Un bombón, EsheD ו-Roma אוהבים את זה.
  2. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    קצת עידכונים:

    די מרציו מדווח שפונסקה מקבל חיזוקים מהנהלה (גוודיו),מה שאומר שלא נשאר לו פה עוד הרבה.
    מחפשים אלרנטיבות לסמולינג,רודיגר (שמחוזר גם ע"י פסז') עשוי לחזור לקדנציה שנייה,ומרסאו מגלאטסארי (הצענו עליו 15M
    +10% מכירה עתידית)
    יש סיכום עם מאיורל (מיועד להיות חלוץ מחליף), מה שנותר לסכם את המחיר רכישה מריאל מדריד,כנראה הולך לכיוון 10M.
     
  3. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    אם אלגרי רוצה לבוא, עם כל הצער על פונסקה, זה כמו להחליף פיאט בפרארי. ולא מתוך חוסר כבוד לפונסקה, אלא מתוך הערכה עצומה לאלגרי. אין פה מה לחשוב בכלל.
     
    EsheD ו-טל. אוהבים את זה.
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לצרף לאחר המחזור השני את אלגרי לאחר שלמאמן הנבחר לא ניתנה הזדמנות לעבוד עם קבוצה שלמה זה ביזיון שאני מקווה שלא נגיע אליו. אם רומא יכולה להרשות לעצמה הוצאה שנתית של 20מ' (די ברור שלא), מוטב שזה יתורגם לחיזוק בדמות שני שחקנים בכירים להרכב, ולא למאמן שהצליח רק עם פייבוריטית ברורה\סגל מוגזם שהיה מסתדר מצויין גם בלעדיו.

    בעיניי רומא צריכה מנגנון ניהולי חדש, וDS שיציג תוכנית ארוכת טווח עם יעדים ברורים שתכלול תיאום מלא עם הבעלים והמאמן. הכיוון של מיוראל(23) ברור, אך נדמה לי שאם היו שואלים את פונסקה הוא היה מעדיף את קאליניץ' (32).

    עריכה: מסתבר שזה לא רק דמיון שלי. אליפרנדי מCDS כתב בדיוק את אותו הדבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/20
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    אני לא מעריץ של פונסקה. בעונתו הראשונה קיבל את הסגל שביקש, וכולנו ראינו מה עשה איתו.

    תירוצים של ''פתח את העונה עם סגל חלקי'' לא מעניינים אותי. גם ורונה פתחו את העונה עם סגל חלקי ומחורר. וראינו מה הם עשו לנו.

    בעיות בסגל תמיד יש. מאמן נמדד ביכולת לפתור אותן.

    פונסקה הוא מאמן חסר מעוף... בקצרה.
    תן לו שלוש גפרורים הוא יבנה לך משולש.

    אין לו את היצירתיות/את הגדלות לבנות טטראדר.

    אפס ערך מוסף מעבר לבנאליות. אפס יכולת ליצור סינרגיה.

    יחד עם זאת,
    חוץ מאלגרי קשה לי לחשוב על שם שהייתי מחליף את פונסקה תמורתו
    .

    כפי שציין SerieA אלגרי זה מאמן של טופ-5 בעולם. גאון מוכח. ווינר מוכח. פותר בעיות מוכח.
    לוותר עליו זה כמו לוותר על גווארדיולה או משהו כזה. זה הזוי. בלתי אפשרי לוותר על חלון הזדמנויות שכזה לוותר על אופציה שכזו להביא פרסונה כמו אלגרי - אם היא קיימת. וזה לא חלון הזדמנויות שיהיה קיים להרבה זמן..

    אבל - אם אלגרי בכלל לא אופציה והכל סתם ניפוח והמצאה של התקשורת: הייתי נשאר עם פונסקה המוגבל והבינוני, ופשוט נותן לו מטרות אחרות עד תום החוזה שלו בסוף העונה.

    נכון פונסקה הוא מאמן מוגבל. אבל גם הסגל הוא סגל מוגבל... והיריבות עולות עלינו בכמה דרגות. -אז כבר עדיף לחסוך כסף ולנסות לפתח/ לגלות איזה משהו בשנת בירורים ונסיונות. ובמקביל כמו שקובי ציין ךהתמקד בלבנות מערך ניהולי ומקצועי מצטיין: מנהל ספורטיבי, מנהלים אדמניסטרטיבים, מערך כושר גופני ורפואי מהשורה הראשונה וכו'.
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  6. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,257
    לייקים שהתקבלו:
    2,040
    מין:
    זכר
    AS R

    נ-ב:
    גם אתה התחלת עם הקטע של הסמל של המועדון? -כאילו אין לנו מספיק צרות ועניינים בוערים על הראש...
     
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    כולנו ראינו שחצי הרכב נפצע לחודשיים+, כלומר לא ראינו שום דבר.

    אם פרידקין היה אומר "אני רוצה אנשים שהבאתי והדרכתי בעצמי", או אפילו "לא השגת מקום 4, ביי", הייתי מקבל את זה. אבל עכשיו כשהעונה התחילה ואין לו אפילו 11 שחקנים להרכב, לדבר על מאמן חדש זה פשוט...פשוט שיחלוף כבר מהעיתונים.

    הייתי בטוח שהחתימה שלך מופיעה בין הראשונות בעצומה. הפתעת לטובה.
     
  8. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725

    עוד דמי כיס.
     
  9. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    ב-2011 מילאן לא הייתה פיבוריטית ברורה ובוודאי לא היה לה סגל מוגזם, בוודאי בהשוואה לאלופת אירופה אינטר. למעשה זו הייתה די הפתעה שמילאן זכתה בתואר באותה עונה. נוסף על כך זכייתו במאמן העונה בקליארי בוודאי איננה סגל מוגזם. לאחר שגליאני מכר את כל הנכסים של מילאן והשאיר אותו עם כלום בפיתה הוא עושה עלה לליגת האלופות עם חמוצים.

    לוותר על מאמן שזכה ב-70% מהאליפויות בעשור הקודם בשביל להישאר עם פונסקה זו פשוט הזייה. זה כמו לסרב לפרארי רק מכיוון שאתמול סיכמת עם הסוכן של פיאט על על קנייה של פיאט פונטו. אני לא מבין מה ההתלבטות בכלל.

    כמובן שזה דיון תיאורטי כי אני לא חושב שאלגרי יגיע, אבל אולי עם הקורונה יש לכם צ'אנס להנחית את המאמן הטוב באיטליה כבר משנת 2011.

    נ.ב - קבוצה זה קודם כל מאמן ואחרי זה השחקנים. בעיני. אם אתה יכול לשלם 7 מיליון אירו נטו בעונה על מאמן מאשר על שני שחקנים (את מי אתה קונה ב-14 מיליון היום?), אז אתה מוציא אותם על המאמן.

    אתה רואה את רומא זוכה באליפות עם פונסקה? כי אני לא. עם אלגרי לעומת זאת, אני חושב שרומא יכולה להגיע למקום הרביעי כבר השנה.
     
    itzik.miro, EsheD ו-Roma אוהבים את זה.
  10. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    "אלופת אירופה" זקנה ושבעה עם נפילת מתח בדמות עזיבה של מוריניו, מול זלאטן בשיאו. הפתעה זה לא.

    עונה ראשונה טובה. עונה שניה מזעזעת. את השניה הוא אפילו לא הצליח לסיים.

    אם אתה מתבסס על צלילה של באלוטלי במחזור האחרון כדי לגרד מקום שלישי מול פיורנטינה זה אומר הכל. נראה לי שגם דילגת על עונה או שתיים בדרך.

    אלגרי של מילאן משקף במדויק את מה ששחקנים בכירים בקבוצה ההיא (כמו זלאטן וזמברוטה) חשבו עליו. הוא התפתח מצויין ביובנטוס ויש לי הערכה גדולה אליו על כך, אבל אין שום דבר מיוחד או ראוי לציון במה ש"השיג" לפני כן וזה לא שווה בכלל איזכור. כל האוהדים של יובנטוס שראיתי באותו קיץ התבאסו מאוד מהגעתו. בסופו של דבר הוא התברר כהפתעה מאוד חיובית אך גם ההישג עם יובנטוס לא רלוונטי לרומא.

    אלגרי זה פרארי ללא דלק במדבר מוהאבי. פונסקה עם סבלנות ושחקנים נכונים יכול להתפתח לאחלה ג'יפ. תמיד אעדיף שיטה ותכנון (נגיד עם רנגניק בתור DS ופונסקה על הקווים) על נוסחה נקודתית שיכולה לעבוד רק בקבוצת כוכבים ורק לזמן מאוד מוגבל.

    במקרה של אלגרי זה קודם כל השחקנים ואחר כך אלגרי עצמו שיודע להרכיב אותם בצורה הטובה ביותר בהתאם ליריבה.
    15-16מ' (הוספתי גם פיצוים לפונסקה) זה השווי השנתי של שתי הרכישות הכי מוצלחות שלנו בקיץ שעבר (ורטו ומנצ'יני).

    אני רואה את רומא לא זוכה באליפות עם אלגרי. מקום רביעי עם קבוצה קצת יותר בריאה יכלנו להשיג עם פונסקה כבר בעונה שעברה.
     
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    הוא פוטר כי ניהל מו"מ עם מילאן עוד לפני שהסתיימה העונה.
    ונניח שהיה מסיים מקום 4, אז? בדיוק הסיבה שבגללה כל השיח הזה שמבוסס תוצאות הוא רדוד. סיים 3 בגלל צלילה של באלוטלי (נגיד) בעונה שבה רק 3 איטלקיות עולות לליגת האלופות. כיום, כשיש VAR ואין מי שיצלול אבל מקום 4 מביא אותך לאלופות, זה היה נחשב להצלחה?

    היה לו סגל מעפן ביותר שנשען לחלוטין על 2 שחקנים שעזבו והוא הוציא מים מהסלע
    לא הוא לא, בעונה-שתיים שלפני מילאן לקחה אליפות וסיימה מקום 2 אחרי מאבק אליפות אפי מול יובנטוס של קונטה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/20
    itzik.miro ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  12. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    הוא פוטר כי התוצאות שהציג כיוונו את קליארי לסריה בי'. לא כי מישהו נעלב מהרצון שלו לעבור למילאן. על הדרך צ'לינו פתח על זה דיון בתקשורת, כי זה צ'לינו, אבל לפיטורים הייתה הצדקה מוחלטת ברמה המקצועית (מוזמן לבדוק).

    אז המצב היה זהה. לקחת עונה עלובה (של כל הליגה באותה עונה, לא רק של מילאן) ולהציג אותה לזכותו זה טיעון גרוע.

    יש עונות בהן מקום שני (2014-2015) מצדיק סיום דרכו של מאמן. יש עונות בהן מקום 5 (כמו הקודמת) בהן יש יותר מדי רעשי רקע (בדמות פציעות ארוכות של חצי קבוצה) ודרוש עוד זמן כדי למדוד מאמן בצורה נורמלית. יש עונות בהן מקום 6 (העונה הראשונה של קאפלו\ספאלטי) זה הישג בפני עצמו בגלל מה שהוצג בהן והציפיה שזה לראות המשכיות בעונה הבאה. כל עונה והמקרה הפרטי שלה.

    ומה היה לפיורנטינה, אודינזה ורומא באותה עונה?

    אז 'כן הוא כן' דילג על:
    1. עונה בה הפסיד אליפות עם זלאטן וסילבה ל"יובנטוס של קונטה" שאפילו לא ידעה שהיא כזו בערך עד סוף מרץ (צברה עד אז 15 תיקו) לאחר שקיבלה בטחון מהיריבה שלה.
    2. עונה בה פוטר לאחר ש"הוביל" את מילאן לחלק התחתון של הטבלה.

    כפי שציינתי, יש לי הערכה גדולה כלפי אלגרי על הקפיצה המאוד לא ברורה מאליו שעשה ביובנטוס. נראה שהוא באמת התפתח עם השנים וניצב היום בין המאמנים המובילים באירופה, אבל:
    1. אין שום צורך להצמיד לזה "הצלחות" מפוקפקות מקליארי ומילאן, שאפילו מנוסחות כמו גנבת דעת משעממת.
    2. אין שום סיבה לקשור אותו לרומא כל עוד אין לה סגל טופ שמדמה את סביבת העבודה שלו ביובנטוס, ולמאמן הנוכחי לא ניתנה הזדמנות להראות מה הוא שווה.
    3. גם בלי קשר לאלגרי, כל בזבוז משאבים מאסיבי ללא תכנון ארוך טווח הוא פסול בעיניי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/20
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    בדקתי. קליארי לא הייתה בשום סכנת ירידה, זו המצאה שלך. מאז שפוטר (אחרי המחזור ה33) קליארי סיימה 4 משחקים בתיקו והפסידה עוד אחד (נגד רומא) וזה הספיק לה להישארות במרחק 9 נקודות מהמקום ה18. התקופה ההיא שבסיומה פוטר מדברת מאוד לגנותו של אלגרי מכיוון שאיבד עניין בקליארי ברגע שמילאן פנתה אליו, אבל להציג את התקופה שלו בקליארי כמכלול כמשהו שהוא מתחת להצלחה גדולה? גניבת דעת.

    לא יודע, כל השלוש נפרדו לפני תחילת העונה מ2 השחקנים (בשנות אור) הכי חשובים שלהן? זה גם לא התוצאה הסופית - מילאן הייתה בחלק התחתון של הטבלה בחודשים הראשונים ואף אחד לא העז לדמיין שהיא תסיים במקום השלישי. בחצי השני של העונה היא הייתה ארגיואבלי הקבוצה הכי טובה בליגה. אם זה לא אינדיקציה לעבודה פנטסטית של מאמן אז אין לי מושג מה כן.

    1. זאת הייתה עונה מצוינת של מילאן (ששיחקה בשתי חזיתות בניגוד ליובה של קונטה), הכדורגל היה הרבה יותר טוב מאשר בעונת האליפות. כבר נכתבו הרים של מילים על העונה ההיא כאן בפורום, אתה מוזמן לחזור אחורה. יובנטוס גילתה אופי מברזל בעונה ההיא ולקחה תואר. כל הכבוד לה. לא קשור לאלגרי.
    2. עונה בה פוטר אחרי שהרכש שהביאו לו היה קאקה על כיסא גלגלים, אסיין על קביים וסילבסטרה. לא בגלל אותם הדברים בדיוק אתה מגן עכשיו על פונסקה בכזה חירוף נפש?
     
  14. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    "איבד עניין" בעונתו השניה בסריה א'? דיי. הוא נגרר למאבקי הישרדות לאחר פתיחת עונה יחסית חזקה, אבל איזה מאמן שורד 8 משחקים בהם משיג 2 נקודות בלבד (לא רק אצל צ'לינו)? למה התקופה הזו מוצגת בכלל כאיזשהו הישג?
    כל ה3 הציגו קבוצות בינוניות מאוד וסגלים לא טובים משל מילאן. גם שם, לא היה שום הישג ראוי לציון.

    לא.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    איזה מאבקי הישרדות בדיוק? מחזור 33 קליארי במרחק דו ספרתי ממקום 18 אחרי הפסד 1-0 ליובנטוס. זה השבר? היו דיווחים אז שאלגרי כבר סיכם במילאן לעונה הבאה, ובנוסף לתקופה הרעה זה בהחלט הריח רע מאוד. גם אני במקום צ'לינו הייתי מפטר אותו על זה.
    כמובן מתייחס רק לחלק הכי פחות חשוב.
    אז למה כן? במה התנאים של פונסקה בעונת 2019/20 רעים יותר מאלה של אלגרי במילאן בעונת 2013/14? קבוצה שהשחקן הכי טוב שלה היה.... אל שעראווי? מונטוליבו? באלוטלי? הונדה אולי?
     

מצב נושא:
הנושא נעול.