המחזור השלישי בפרמיירליג: Sea Song

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏25/9/20.

  1. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,117
    לייקים שהתקבלו:
    1,410
    האמת, הרבה מאוד דברים דומים בין השניים. לאמפרד לא היה מצליח יותר מסולשאר ביונייטד.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    יונייטד וצ׳לסי חושבים שכל שחקן עבר גדול הוא פפ או זידאן מבחינת היכולת להצליח גם בתפקיד האימון.
    גם אולה וגם לאמפרד לא היו מגיעים בחיים לאמן את יונייטד וצ׳לסי על סמך מה שהראו לפני כן בעבודות האימון שלהם.
    מעניין כמה זמן הקבוצות שלהם ימשיכו איתם רק בגלל מה שעשו כשחקנים...
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    למינוי של למפארד היו שיקולים עניניים. ללא הבאן אין ספק שלא היה מקבל את התפקיד. הוא לא הראה משהו מיוחד בדרבי קאונטי. פשוט גם שם עבד עם צעירים. זה מה שהיה דרוש בצ'לסי אשתקד.
    המינוי הקבוע של סולשאר לא מקצועי. יונייטד עוסקת בעיקר ביחסי ציבור ולא בכדורגל. אז בשביל יחסי ציבור סולשאר היה מצוין. הוא גם פופוליסט גדול. אבל בדרך זרקו לפח כשנתיים כבר.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני ראיתי את מייסון מאונט השחקן הכי טוב בצ'לסי אתמול וזה כן מדאיג, יש שחקנים שעלו הרבה כסף, הגיעו לליגה חדשה ונתנו אימפקט מיידי. מאונט לוקח את הכדור ברגעים החשובים והקשים ועושים קסמים, לא פחות. לא טימו ולא האברץ. לדעתי המערך של למפארד ב-20 הדקות האחרונות היה מההתקפיים ביותר בתולדות הליגה. אני גם חושב אגב שחלק מהטעויות בהגנה נובעות מחוסר ביטחון - כל אחד בחבריו בין היתר. והבעיה אצל צ'לסי שכל איבוד כדור נגמר בחצי גול. אני חושב שלמפארד כשחקן היה דמות הרבה יותר בכירה, מנהיג וסמל מסולשיאר. בכל מקרה אם נניח העונה הזו תהיה לא מספיק טובה ואז הוא ימשיך בכל זאת, מה שקשה לי להאמין אצל רומאן הקפריזן - יהיה אפשר להגיד שזה העתק של סולשיאר וכמובן יש את עניין ההעברות. למפארד גם הרשים אותי מעט יותר. אצל יונייטד זה בינתיים אכן בואו נזרוק את ה-11 הכי טובים להרכב פיפ"א ונקווה לטוב. מרסיאל פתח די חלש בשני מחזורי הפתיחה חייב לציין.

    העניין סביב טוטנהאם לאור המפגש נגד מכבי חיפה - גבר פי כמה בארץ, הם חייבים להיות טובים משמעותית מהמשחק הקודם. אני מניח שניוקאסל לא תשלח את כולם קדימה או תשחק עם קו הגנה שהוא לילד החצי. מוריניו צריך לדאוג מאיך שהקבוצה שלו נראית.
     
  5. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,053
    לייקים שהתקבלו:
    6,771
    יש עוד הבדלים ביניהם, למפארד מאמן צעיר ומאוד חסר ניסיון. צ'לסי זה כולה הג'וב השני שלו, ובג'וב הראשון הוא בילה רק עונה אחת. סולשאייר מאמן פרקטית מ2008 וקבוצות בוגרות כבר 9 שנים, כולל באנגליה עם קארדיף. זאת לא אותה סיטואציה, ללמפארד יש עוד הרבה לאן להתפתח, ובאופן אישי אני גם חושב שהוא יהפוך למאמן טוב-טוב מאוד (בין אם בצ'לסי ובין אם במועדון אחר).

    בגלל זה גם חושב שממהרים לקבור אותו פה. אין מה לעשות, הוא מתגלח על צ'לסי כרגע, זה היה ידוע כשמונה לתפקיד שסביר שזה מה שיהיה. אבל אסור לשכוח את העבודה הטובה שעשה בחלקים גדולים מהעונה שעברה, ואת העובדה שיש לו פה 50% סגל חדש. הדברים האלה לא אינסטנט, יש זמני הסתגלות, בוא נראה לאן זה הולך בחודשיים-שלושה הקרובים לפני שמחליטים שהוא = סולשאייר.

    עריכה: גם בראיונות מאוד קל לראות את ההבדלים בין השניים. אחד שואף גבוה וביקורתי, השני כאילו צופה מהצד במתרחש.


    https://twitter.com/BBCSport/status/1310140661375668227
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/9/20
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    שוב. אם לא מדובר בלמפארד, הסכינים פה כבר היו עפים באוויר מזמן אחרי שלושת המשחקים הראשונים. אם ברייטון לא כזו אימפוטנטית - וראינו זאת היטב שוב מול יונייטד - ואתמול המשחק לא היה מול אחת הקבוצות הגרועות אי פעם שכנראה נראו בפרמיירליג, יש מצב טוב שצ'לסי על 0 נקודות.

    למה קפה חזר להרכב? למה לא הגיע שוער הרבה קודם לכן? למה כריסטנסן חזר להרכב? למה הוא עדיין בהרכב? למה קובאצ'יץ' מועדף על מאונט? למה קאנטה לא מתפקד כקשר אחורי? למה מאונט נמצא באגף? למה אברהם מועדף על גירוד? למה ורנר נמצא באגף? למה לא יודעים איפה האברץ הכי טוב? למה אודוי לא מקבל יותר קרדיט גם שזייך ופוליסיק אפילו לא בסגל? למה אחרי עונה בה הייתה לך שואה גרעינית בהגנה הפיתרון זה בלם קשישא בן 36? או שמישהו בונה על זה שצ'ילוול - מגן שכוחו לא בצד ההגנתי - הולך לייצב את כל העסק מהקישור האחורי ועד מרכז ההגנה.

    אין ספק שמפה אפשר ובעיקר צריך רק לעלות, השאלה למה היה צריך לרדת למקום כזה נמוך מלכתחילה? פצצת הזמן סביב הכסא של למפארד בצ'לסי התחילה לתקתק אחרי אתמול וזה לא בגלל כמה טוקבקיסטים באייסוקר. למזלו יוצאים לפגרת נבחרות בעוד שבוע.
     
    Footballover אוהב/ת את זה.
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זהו כבר נגמרה הסבלנות לקובאצ'יץ'?
     
  8. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,053
    לייקים שהתקבלו:
    6,771
    100% על הכל. ה-כ-ל. אולי חוץ מגירוד בעצם.
    לא אומר שהוא חף מטעויות, ההיפך. פשוט אם לגבי סולשאייר מי שמקווה שדברים יישתנו כנראה נאחז בקשים, במקרה של למפארד בגלל חוסר הניסיון הזה, אוהדי צ'לסי יכולים לקוות שהוא ישתפר וישנה דברים לטובה. בוא נראה אם ואיך הוא משנה דברים במהלך החודשים הקרובים ומתאים את עצמו לסגל החדש הזה, אני חושב שמגיע לו לפחות את זה.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    סולשאר לא מעניין בדיוק כמו יונייטד. מדובר בעציץ במועדון שמנוהל כמו בית זונות בנורבגיה. ולשם הוא יחזור כאשר יגידו "דיי!".

    למפארד הוא סימן שאלה כמו כל העסק בצ'לסי. רק שהזמן מתקדם ואנחנו מקבלים עוד סימני שאלה במקום סימני קריאה.

    גירוד פרטנר הרבה יותר טוב בשביל ורנר מאשר אברהם כל עוד זייך ופוליסיק בחוץ.

    ורנר עשה את השם שלו עם חלוץ גדול בסגנון של חלוץ שני לידו שיורדה לאחורה (שיק). אברהם - עם כל הכבוד - הוא שחקן עם מהירות טובה שיכול לעשות בלאגן בתוך הרחבה, אבל כרגע לא הראה שיש בו יותר מזה. איך גירוד לא מקבל יותר קרדיט לאור העונה שעברה?

    עם אברהם, ורנר זז הצידה. עם גירוד, ורנר זז קדימה. הוא בא לידי ביטוי כאשר הוא מלפני ההגנה ולא מאחוריה.
     
    Footballover אוהב/ת את זה.
  10. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,344
    לייקים שהתקבלו:
    7,497
    אם לא היו קוראים לו למפארד גם אף אחד לא היה מדבר עליו כמאמן מבטיח שעתיד להיות טוב-טוב מאוד ופשוט כרגע לומד.
    קיבל ג'וב בדרבי שאפילו אליו הוא לא היה מוסמך, בגלל נפוטיזם ישן וטוב (הארי רדנאפ בחש ולחש באוזניים של כל מני בעלים עד שמצא לו משרה, הוא אפילו מתגאה בזה), לקח אותם ממקום 6 למקום 6, עם הרזומה העשיר הזה קיבל משרה בצ'לסי ועשה את המינימום שמצופה ממנו בנסיבות שהתפתחו לאורך העונה (עונה מזעזעת של ארסנל וטוטנהאם, מאבק מי פחות גרוע על הטופ 4).

    השוו אותו פה לאדי האו לפני כמה עמודים, אין מקום להשוות אפילו למנג'ר כמו האו, על סמך מה? הוא היה עושה מה שהאו עשה בבורנמות'?

    אני לא יודע מה מישהו חוץ מאוהדי צ'לסי מוצא בלמפארד שגורם לו לחשוב שיש פה איזה מנג'ר גדול שנבנה לאט לאט. הוא הראה יכולת לקדם צעירים, זה בערך כל מה שהראה בקריירה שלו. גם אני קצת התלהבתי כשצ'לסי פתחה חזק את העונה שעברה, זה הרגיש כמו משב רוח מרענן. כשבוחנים היום? לא רואה אצלו שום הבנה טקטית, לא רואה שיטתיות במשחק של צ'לסי, לא רואה איזה יכולת לבנות קבוצה - כרגע מרגיש שאם מכל הסלט הזה בצ'לסי תצא קבוצה אמיתית זה יהיה בפוקס אחרי הרבה ניסוי וטעייה. אם יש לו מושג מה הוא תכנן לבנות עם ורנר, האברץ וכו' - כרגע לא רואה את זה.

    מקבל הנחות מאוהדי צ'לסי וזה מובן. מכל שאר העולם זה פחות מובן לי.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    השוואה להאו רק במשחק ההגנה. האו מאמן הגנה חלש מאוד. בעונה שעברה כשניסה לשחק יותר הגנתי - ירד ליגה.

    סולשאר קיבל את קרדיף כשהם מעל הקו, וקיבל את זאהה וירד. עונה אחר כך בצ'מפיונשיפ עשו השקעה יפה והוא פוטר כשהקבוצה במקום ה - 17.
    במולדה היה לו את הולנד והוא לא זכה באליפות. בלעדיו ובלי הולנד הם כן זכו.
     
  12. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,053
    לייקים שהתקבלו:
    6,771
    מסכים, תמיד כשאני מסתכל על מאמנים/שחקנים אני מחפש שיפור הדרגתי. דעיכה כמו שראינו אצל צ'לסי בעונה שעברה זה סימן לא טוב למנג'ר חדש.

    תראה, אני מודה שאני מוטה בהקשר הזה. יש לי סלידה מאוד קשה מחלוצים גבוהים וחזקים אבל לא ניידים מאז אלה שעברו בליברפול ב-10 השנים האחרונות. מבחינתי קבוצת טופ לא יכולה להתנהל עם חלוץ כ"כ כבד, זה עולה בהרבה דברים שמשפיעים על סגנון המשחק לרעה. אז זה לא שאני מחזיק מאברהם איזה עילוי, אבל אני בוחר בו בכל יום על פני ז'ירו. לא שהוא שיא הטכניקה אבל לפחות הוא יכול לרוץ לכדור עומק.

    אם אתה שואל אותי מה הייתי עושה אז ברור לי שורנר בשפיץ והאברץ מאחוריו כקשר התקפי/חלוץ שני. הם אמורים להשלים אחד את השני מצוין. זה שורנר לא צריך להיות באגף כתבתי גם בעצמי אחרי המשחק נגדנו, זה חוסר הבנה של היתרונות של השחקן.

    בנוסף למפארד חייב חייב להתפקס על שוער אחד (מניח שזה יהיה מנדי) ולפחות 2-3 באנקרים מוחלטים בהגנה. הרוטציה הזאת מוגזמת וגם ככה כל ההגנה שלו בלי בטחון ועושה שטויות על ימין ועל שמאל, המינימום זה להחדיר בהם בטחון דרך הופעות עקביות בהרכב. ודבר אחרון, להתפקס על מערך מסוים ולרוץ איתו, ובכך לפתח הבנה בין השחקנים וגם של השחקנים לגבי העמדות שלהם והדרישות מהם בעמדות האלה.

    @Walkon
    ברור שאם לא קוראים לו למפארד הייתי מדבר אחרת. כמו שאם לא היו קוראים לפירלו פירלו הוא לא היה מאמן עכשיו את יובה, ואינספור דוגמאות אחרות מהעבר. אני פשוט מחזיק מלמפארד הכדורגלן כמבין את המשחק ברמה מאוד גבוהה והוא גם נראה לפחות כבנאדם מאוד אינטיליגנט --> מאמין שכן יכול לצאת ממנו מאמן טוב-טוב מאוד. יש מצב שלא בצ'לסי, גם את זה אמרתי. אולי הוא צריך לחטוף כאפה ולרדת לקרקע בשביל להתרומם מחדש, אין לי מושג מה יהיה. בכל מקרה חושב שזה עדיין מוקדם לשחוט אותו עם הסגל החדש הזה ואחרי קמפיין סביר סה"כ בעונה שעברה.
     
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני האחרון שאגיד שגירוד הוא חלוץ שאני רוצה בקבוצה שמתיימרת לזכות באליפויות, אבל אנחנו מדברים כאן על התאמה טקטית בסיסית ליתרונות של שחקן. זה מאוד פשוט להבין - ברמה התיאורטית - למה גירוד לצד ורנר כן ואברהם לצד ורנר לא. או לפחות מה עדיף.

    מן הסתם, שיחזרו זייך ופולסיק זה סיפור אחר לגמרי. כי הראשון צפוי להיות הפליימייקר של הקבוצה שיכול לתת כדורי עומק מכל איזור במגרש והשני יהיה עוד שחקן שלוקח את ההגנה איתו עם כדרור ותנועה לעומק. זה אמור לגרום להגנה להתמקד פחות בורנר שצריך להתחיל בשפיץ ולנוע על כל המגרש.

    **

    עוד לא ראיתי מהאברץ כלום. אז במקרה שלו את כל הדיונים התיאורטים אפשר לזרוק לפח. שאבין מה הקטע אולי תהיה לי דעה.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  14. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אפשר להגיד את זה על רוב המאמנים, לא? למה קלופ קיבל הזדמנות במיינץ, או פפ בברצלונה? או שבמקרה שלהם לא היה קשר לעבר שלהם במועדון?

    גם אופן הצגת הקריירה הקצרה של למפארד, ללא כל קונטקסט, תמוה בעיניי. לא מצליח להבין מדוע אתה מציג את הדברים ככה, למען האמת. לא חושב שמה שהוא עשה עד עכשיו בהכרח הופך אותו למאמן עם פוטנציאל בלתי נגמר, אבל להציג עובדות בלי קונטקסט זה לא רציני, על אחת כמה וכמה כשמתחשבים בנסיבות המאוד ספציפיות שעמן הוא נאלץ להתמודד בדרבי ובצ'לסי.

    לגבי התכנית שלו ביחס לשחקנים שרכש - מסכים, אבל מוקדם מדי לשפוט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/9/20
    Sturridge ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  15. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,053
    לייקים שהתקבלו:
    6,771
    למה לזרוק לפח? כאילו, לא הבנתי למה על ורנר אין לך בעיה לדבר תאורטית ועל האברץ כן. שניהם הגיעו מקבוצות אחרות בהן כיכבו בתפקידים מסוימים, שניהם צריכים לשחק בתפקידים האלה. עד כמה שידוע לי האברץ עשה את רוב הקריירה שלו כ-10 ב4-2-3-1 שזה פרקטיקלי כמו חלוץ שני בהתאם להנחיות (ובלברקוזן מהמעט שראיתי הוא באמת תפקד מאוד קרוב לחלוץ). ורנר כמו שאמרת נכון הצטיין בעמדת החלוץ שפיץ כשיש לידו שחקן שיורד יותר אחורה, שזה בדיוק האברץ. אגב גם כשזייך ופוליסיק יחזרו אני חושב שזה צריך להיות המערך והתפקוד של שני הגרמנים.

    ההבדל ביני לבינך הוא שאני לא יוצא מנק' הנחה שלמפארד ימשיך ככה עם הניסויים האלה. אני חושב שהוא באמת בסיטואציה לא פשוטה בהיבט של איך להרכיב את חלקי הפאזל האלה כמו שצריך, אז הוא עושה נסיונות. אני אתחיל "לשחוט" אותו אם נראה את ורנר נאבק באגף עוד חודשיים, כלומר למפארד לא ילמד ולא ישנה בהתאם.