הליגה ההולנדית 22/23 - פיינורד זוכה באליפות, פ.ס.וו בגביע. אייאקס מאכזבת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י de Middenweg, ‏8/8/15.

  1. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    @עומר
    בלי צל של ספק שתוצאת המשחק בין פ.ס.וו לפיינורד יותר מרשימה, אבל התוצאה היום היא שיא כיבושים של הליגה. שני המשחקים פשוט נכנסים לספר ההיסטוריה ויש שתי מחנות אוהדים שסובלים עכשיו מטראומה...

    @הרצליה עד המוות
    לדעתי משהו קרה בין דקות 54 ל-59. אחרי ש- VVV נשארה בדקה ה-52 בעשרה שחקנים השער החמישי הגיע למעשה מיד. אחרי עוד דקה כבר היה 6-0 ואז השחקנים הבינו שהיום אפשר להשיג תוצאה מדהימה. אתה לחלוטין צודק, כמעט תמיד הקבוצה שמגיעה לתוצאה של איזה 6-0 מורידה לחלוטין את הרגל מהגז. היום זה לא קרה. למה? אני באמת לא יודע, אבל דווקא אחרי משחק אירופאי מול ליברפול אף אחד לא ציפה לזה. באתר הולנדי כתבתי שלדעתי במציאות הנוכחית, ללא הקהל הביתי, תוצאה כזאת שוב יכולה לקרות. יש לי הרגשה שבאיינדהובן התוצאה של היום תכניס להם מוטיבציה בראש בשביל לחזור על משחק שכזה. היו כמה אוהדים שלא קנו את זה, אבל אני עדיין לא פוסל את זה. בליגה ההולנדית הרמה בין הטופ3 לשאר הליגה יכולה לפעמים להביא כאלו תוצאות. עם רצון ואיפה מזל אפשר לחלוטין לשבור קבוצה כמו VVV.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/10/20
  2. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,622
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    על פניו מבחינה מקצועית קרה זה נראה כמו מהלך נכון, ליגה הולנדית-בלגית תהיה איכותית וכנראה עשירה יותר משתי הליגות בנפרד ואולי תטיב עם המועדונים הגדולים בזירה האירופאית, גם ליגה סובייטית ובלקנית אם אני מתעלם מהמצב הפוליטי יחזקו את הכדורגל במזרח אירופה וכן הלאה. אבל זה מרגיש לי כמו אבן דרך בתהליך אפשרי שכבר מדברים עליו של ביטול המבנה הקיים של הליגות המקומיות, אני לא הייתי רוצה לראות את הכדורגל באירופה עובר תהליך אמריקניזציה שהשלב הסופי בו הוא הקמת ליגה עם 20-24 הקבוצות החזקות/עשירות ביבשת שמשחקות אחת מול השניה כל שבוע, סוג של NBA של הכדורגל האירופאי שיחריב את הליגות המקומיות רק לטובת הכיס של מספר מועדונים מצומצם.
     
    Telkiyski אוהב/ת את זה.
  3. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    זה קורה מעשית כבר עכשיו.
    ליגת האלופות היא מועדון סגור כמעט לחלוטין.
    הרי מה הסיכוי שריאל, בארסה, באיירן וכל האימפריות לא יזכו באחד מ-4 המקומות הראשונים בליגה שלהן? 0%.
    שלא נדבר על זה שהזוכה הסופית במפעל כמעט תמיד ידועה מראש (אחת מבין 5 או גג 6 קבוצות שכולנו חושבים עליהן).

    הצ'מפיונס במתכונת שלו כרגע הוא בדיוק כמו ה"יורוליג", רק עם מראית עין של הוגנות.
    ב"יורוליג" לפחות הכל על השולחן וכולם יודעים שמדובר בגוף מושחת.

    מי שבאמת אוהב כדורגל, לדעתי, יודע שהכדורגל מת.
    הוא כבר לא יחזור להיות מה שהיה.
     
  4. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,622
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    עדיין המצב הרחוק מהיורוליג.
    בסוף הקבוצות משחקות באלופות על סמך ההישגים שלהן בעונה הקודמת ולכל קבוצה בליגה ראשונה באירופה יש סיכוי על הנייר לשחק באלופות(העונה פרנצוארוש היא דוגמה טובה) העיקרון הספורטיבי הבסיסי נשמר ולא שומרים כרטיסים לקבוצות גם אם הן נכשלות בליגה.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    לא רואה איך אופ"א תאשר את זה ועל סמך מה תחלק כרטיסים למפעלים אירופיים?
    הקטנות לא ירצו להפגע בכסף ולגדולות יהיה יותר קשה להגיע לאירופה.
     
  6. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,779
    לייקים שהתקבלו:
    1,828
    בגלל זה כתבתי שבתור אייאקס רצון לליגה הולנדית-בלגית ירגיש לי צבוע קצת כי זה בדיוק אותו דבר כמו הקבוצות באירופה. הכדורגל באירופה אבל ללא ספק יכול ללמוד על לפחות תחרותיות מה-NBA. אני בטוח למשל שאם אייאקס יהיו בסוג של יורוליג אז נראה קבוצה שמגיעה הרבה יותר רחוק ואפילו מידי פעם לוקחת את התואר הגדול.
     
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,622
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    הדרך שתסריט כזה יצא לפועל הוא שהקבוצות יתנתקו מאופ"א והליגה החדשה תהווה למעשה תחליף מקצועי וכלכלי לליגות המקומיות ובעיקר לליגת האלופות שכן בעולם הנוכחי עם כל ילדי הפיפא שמעריצים כוכבים, כסף ואינסטגרם מי לא ירצה לקבל על בסיס שבועי משחקים בין כל הגדולות.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    שוב דיבורים של רבע מאה והיה אירגון שפורק. לא יקרה לדעתי הפעם.
     
  9. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    בעידן שהקבוצות העשירות חושבות על ליגה משלהן לדבר על ליגת ביינליג הוא דבר די צבוע. אגב, אפשר גם מיד לצרף את סלטיק והריינג'רס לפרמייר ליג האנגלית...

    מבחינתי מה שקרה אתמול בהחלט עלול להיות בעתיד בעיה. אם תוצאות כאלו יחזרו על עצמן הליגה ההולנדית עלולה להתרסק. לא סתם מדברים היום על אייאקס שהיא "הביירן של הולנד". זה לאו דווקא מתבטא בקניית שחקנים מהיריבות שלה, אבל יש את הקטע הכלכלי. ללא בעיית הקורונה אייאקס היתה מתעשרת בקיץ עוד. הצלחה בליגת האלופות ומכירות שחקנים בסכומי עתק שינו את הסטטוס קוו בהולנד. בגלל שהולנד מדינה קטנה יחסית עם ליגה די חלשה אנחנו לא יכולים לקנות שחקנים יותר טובים מאלה שכבר מגיעים, אבל בשביל רב הקבוצות בליגה ההולנדית אייאקס כבר בעיה רצינית.

    אני לא יודע מה יקרה בשנים הבאות, אבל אם תקום ליגה של עשירי אירופה אז מבחינתי ביינליג היא דבר הכרחי. למרות הכל אני מאמין שלא נגיע למצב הזה, אבל הכח של הקבוצות העשירות ביבשת עצום. בסוף אופ"א תצטרך להכנע להן ואלוהים גדול מה יקרה אז.
     
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    פ.ס.וו תחסר בצהריים שישה שחקנים בגלל הקורונה. זהבי וטייזה חוזרים, אבל דאמפריס, באומגרטל, גקפו, ורוסאריו לא ישחקו (בנוסף לשני שחקנים צעירים מהסגל שגם ככה לא משותפים).

    היא תשחק בארנהם מול ויטסה שתחסר מצידה את טאננה שהורחק לפני שבוע.
     
    הרצליה עד המוות אוהב/ת את זה.
  11. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,288
    לייקים שהתקבלו:
    5,361
    מספר 10 של פסוו תמיד כזה חושך?
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    תודה אלי דסה על העזרה...
    לא ראיתי את המשחק, אבל התוצאה בארנהם לא כזאת הפתעה. כן, ויטסה מנצחת את פ.ס.וו בבית אחרי יותר מעשרים שנה, אבל היות שהאורחת שיחקה בהרכב מאד חסר התסריט הזה היה מציאותי.

    בסך הכל הדבר לדעתי מדגיש שוב שהפציעות הרבות בעונה האחרונה גרמו לאיבוד נקודות באמסטרדם. זכור לי משחק ליגה בדצמבר באלקמאר שהגענו לשם עם הרכב שחוץ מאוננה כל יתר השחקנים שיחקו בעמדה שונה...אני משוכנע שאם היום שחקנים כמו דאמפריס, גקפו ורוסאריו היו משחקים פ.ס.וו לא היתה מפסידה.

    לסיום, לא צריך להתרגש מההפסד הזה. ברור שאני שמח, אבל כמו שלא התרגשתי אחרי ההפסד שלנו בכרונינגן כך ההפסד של פ.ס.וו לא אמורה לשנות הרבה. הליגה רק התחילה, כל משחקי הצמרת יהיו החל מסוף ינואר והקורונה גם עדיין איתנו...בעוד שבוע הכל יכול להשתנות.
     
    EuropeGuy ו-Ajax Amsterdam אוהבים את זה.
  13. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    לא, איחאטרן נמצא במשבר רציני. הקטע איתו שהמאמן החדש לא ממש מאמין בו. הילד פתח את הקריירה שלו בגיל 16 בבוגרים, קיבל המון הזדמנויות ממרק ואן בומל, אבל במהלך השנה האחרונה גם אביו נפטר. כמו כל צעיר מוכשר, אחרי שלב ראשון חיובי בקריירה מגיע הדעיכה הטבעית. רק כרגע נראה שאצל איחטארן הבעיות קצת יותר קשות. מנטלית הוא לא מסוגל עכשיו לחזור לימיו הגדולים. העובדה שהוא שמן מדי כמובן לא עוזר. לא יודע מה יהיה איתו. זה תלוי עכשיו הרבה בו. אני יכול להביא לך רשימה ארוכה של כשרונות שבהתחלה חשבו שיהיו תותחים אמיתיים, אבל לבסוף לגמרי נעלמו. באייאקס יש מספיק כאלה. היום במדי ויטסה שיחק אחד שכזה: ריצ'דלי באזור. שחקן שגדל באיינדהובן, כבר בגיל 15 לאייאקס, פרח שם בהתחלה, אבל מהר מאד הסתבך בכל מיני שטויות. הוא עזב אותנו כשהיה 18-19 ולמעשה מעולם לא התקדם. רואים מדי זמן ניצוצות של אותו באזור כשרוני, אבל מנטלית הוא חלש מאד. צריך לחכות, אבל מספר עשר של פ.ס.וו הנוכחית עלול לגמור באותה צורה...
     
    Clock End Stand ו-EuropeGuy אוהבים את זה.
  14. Ajacied Member

    הצטרף ב:
    ‏20/4/11
    הודעות:
    821
    לייקים שהתקבלו:
    304
    לי איחטארן יותר מזכיר את מקרה אדם מאהר.
    מאוד מקווה שהוא לא יילך בדרך שלו.

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    רק שמאהר לא גדל בקבוצת צמרת (סליחה עידו אם אתה קורא את זה :p ). הוא היה נהדר באלקמאר, אבל הלחץ אצל AZ לא דומה ללחץ באיינדהובן. אותי קצת מטריד שברב המקרים האלה החבר'ה האלה עם מה שקורא "דם חם". פעם אלה צעירים עם רקע מרוקאי או סורינאמי. דעיכה כזאת קורה פחות אצל ה"בלונדינים". האם זה עניין תרבותי או משהו אחר? אני לא יודע. מאד חבל אם איחטארן לא יחזור במהרה לעצמו כי מדובר בשחקן שנתן אחלה משחקים. יש לו המון כישרון וכולי תקווה שהוא גם יוביל את הולנד.
     
    EuropeGuy ו-Ajacied אוהבים את זה.