מחזור 13 בספרד: הדרבי הגדול - ריאל מדריד נגד אתלטיקו מדריד, האלופה נגד המוליכה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏11/12/20.

  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אולי היה שם עניין של פרשנות מי מסר את הכדור או משהו כזה?
    היה ברור שזה עניין של זמן עד שהכדורים יתחילו להיכנס, בהרבה משחקים הוא עשה הכל נכון עד הבעיטה האחרונה, מקווה שזה מאחוריו.
     
  2. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    וגם הזוי שברצלונה ההתקפה הכי טובה בעונה כזאת ועוד בלי חלוץ טבעי.

    Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
     
  3. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,611
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    משחק ההתקפה של בארסה טוב מאוד, וזה מגובה בנתונים. המצב שלה בטבלה זה בעיקר בגלל ההגנה וההחמצות הבלתי הגיוניות.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מסי בעצמו אומר שאירועי הקיץ השפיעו עליו ולא היה לו חשק לשחק כדורגל אז אתם אלה שמגנים עליו? כמובן שהוא השחקן היחיד בספרד שיכול להבקיע עשרה שערים בחודש אחד למשל ולא הייתי מהמר נגדו בתואר הפיצ'יצ'י. אני אתן לכם שיעורי בית - לבדוק נגד מי הוא הבקיע גם העונה וגם בשנה שעברה (ניצח את אתלטיקו מדריד בחוץ, זה לחלוטין כן). לריאל מדריד אין התקפה מהיום שכריסטיאנו רונאלדו עזב ואתלטיקו היא מלכת ה-0:1. מישהו האמין שסוסיאדד תסיים עונה עם 70 שערים או ויאריאל תהיה עם ההתקפה הטובה בליגה? ברור שבארסה תבקיע יותר מהשאר. אגב, הצמד של גריזמן נגד גרנאדה היה השני שלו במועדון והראשון מאז אוגוסט 2019, וואו. עם עוסמאן דמבלה בארסה הרבה יותר מסוכנת. אגב, אין תירוץ לכדורגל העלוב של ריאל אבל נמאס לי כבר מאצטדיון הדי סטפאנו, מעדיף את הברנבאו אלף פעמים בלי קהל. רק ה..."רוח".
     
  5. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אם ראית את המשחקים אז אתה צריך לדעת שבהרבה מהם (לא בכולם) הוא היה מצוין אבל החמיץ החמצות שלא אופייניות לו, אם היו נכנסות לא היית שומע ביקורת. הוא כן סופר כבר שלושה ארבעה משחקים ביינוניים מתחילת העונה וזה קצת יותר מבדרך כלל לשלב הזה של העונה, אבל לדעתי זה נובע בעיקר מהמשחק של בארסה כקבוצה מול קבוצות שמתגוננות טוב ולא מחוסר חשק או הידרדרות באתלטיות שלו.
    אגב הוא מוביל גם ביצירת מצבים ובדריבלים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/1/21
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    שאלה למעריצים של לויס "אל פיסטולרו" סוארס. הוא נוהג לבעוט פאננקות? יש לי חשד שאתמול הוא בעט פאננקה בשביל להשפיל את השוער.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כמה שאני לא אוהב אותו - אי אפשר שלא להריע לו. אתלטיקו "הצטרפה" למועדון הגדולות, כל הכבוד, פנדל שגם ברצלונה וריאל מדריד בשיאן היו מתגאות לקבל. זה לא משנה, לרגע לא היה ספק שאתלטיקו תנצח. זה הניצחון השני שלה (לפחות) בדקה ה-90 העונה וזה שוב סוארס. מגיע לה הרבה יותר מהשתיים האחרות. מה שכן לאט לאט הלכה והתנפצה לה הבועה של "אתלטיקו האחרת". כדורגל מאוד קשה לצפייה גם אם יורנטה עושה מהלך מבריק פעם ברבע שעה, כנ"ל ז'ואאו פליקס שכל פעם שהוא כשיר אני לא אוהב את ההתחכמויות האלה של לפתוח איתו על הספסל. וכן אני עומד מאחורי מה שאני אומר גם אם הקבוצה העלובה שלי כבשה שלושה שערים פחות במשחק אחד יותר. פשוט בשנה שעברה זה היה נראה בהתקפה שלה כל כך גרוע אז שמוצאים שיפור.

    בכל מקרה הייתם צריכים לדעת שזה יקרה:

     
  8. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    יכול להיות שפליקס לא הכי כשיר.
    ושימו לב שמנדיליבאר לא מבקר את השופט אלא את הבלם. השופט עוד עשה חסד עם הבלם הזה.
     
  9. Jefecito Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/16
    הודעות:
    2,862
    לייקים שהתקבלו:
    841
    מין:
    זכר
    בדרך כלל לא. זידאן חיובי לקורונה, רפואה שלמה.
     
    YYY אוהב/ת את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אלאבס - ריאל מדריד

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2021/01/21/16111868674654.Xxx


    אלאבס כבר ניצחה אותה השנה למי ששכח - 1:2 באצטדיון די סטפאנו. הקבוצה שמדורגת במקום ה-17 והשיגה נקודה מ-12 האחרונות - כבר החליפה מאמן אך לא לזה פילל אבלרדו המתקאמבק שזכור לטובה מהקדנצייה הקודמת שלו (החליף את פאבלו מצ'ין). המאמן הושפל מול אלמריה 5:0 בגביע המלך בהרכב משני (לאחר מכן זעם: "הגישה היא דבר שלא נתון לדיון ואת זה כמה שחקנים לא הראו וזה מקומם") ובמשחק האחרון נכנע לסביליה בליגה (2:1). בתוספת הזמן חוסלו היה יכול לחלץ נקודה אך לא עמד בלחץ והחטיא מהנקודה הלבנה. החלוץ לוקאס פרס (ארבעה שערים) שכבש נגדנו בפנדל בסיבוב הקודם והקשר אדגר מנדס (שלושה כיבושים) הם המבקיעים הבולטים בקבוצה ויהווה את מרבית הסכנה.

    דווקא על הקבוצות הגדולות אלאבס כן הצליחה להקשות העונה. מעבר לניצחון נגד ריאל יש לה 0:0 מכובד נגד ריאל סוסיאדד, 1:1 מכובד עוד יותר במשחק הבית נגד ברצלונה, כשהיא כמעט מחלצת נקודה נגד אתלטיקו מדריד אחרי ספגה שער אכזרי בתוספת הזמן. מהמחזור השביעי ועד ה-12 היא הייתה בתקופה מצוינת כשרשמה שישה משחקים ללא הפסד אך אין לכך כל זכר. לקבוצה יש את כל המוטיבצייה שבעולם כדי לנצח מחר, בדיוק ביום בו תחגוג מאה שנה להיווסדות המועדון והם יכולים רק להצטער שלא יהיה קהל לראות את המשחק ההיסטורי הזה.

    המאמן אבלרדו עבורו יהיה זה משחקו המאה במועדון כשחקן וכמאמן גם יחד, התפייט: ""אני מרגיש גאה ונרגש להיות חלק ממשחק כזה כשחקן וכמאמן הקבוצה. זה תאריך מיוחד ויריבה מיוחדת. נצטרך לתת 200% ולהראות את הערכים שאנחנו מגנים עליהם. אני משוכנע שנעשה לריאל את החיים קשים, אם כי אני לא זוכר משחק העונה בו היא לא יצרה מצבים. הלוואי ונוכל לחגוג ניצחון". המאמן לא ברח לקלישאות ולדבריו לריאל יש שלוש סיבות לרצות לנצח - ראשית, נקמה על הסיבוב הקודם, שנית לאור הבריחה של אתלטיקו וכמובן להוציא עצבים בגלל הגביע. עוד אמר: "ניסינו להתמקד רק במשחק אבל כמובן שאי אפשר להתעלם מהאירועים. אלאבס היא מועדון היסטורי. אני זוכר את הגמר בדורטמונד נגד ליברפול (גמר גביע אופ"א בו הפסידה הקבוצה 5:4 ב-2001) ומצד שני המועדון חווה רגעים קשים וכמעט נעלם". המאמן הבהיר כי הוא אופטימי מאוד ופשוט לוקח לו זמן להטמיע את הרעיונות החדשים.

    תקלה קטנה כן הייתה לאלאבס כאשר החלוץ פרס לא כשיר במאת האחוזים. הוא כלל לא היה בסגל נגד סביליה ואם לא יפתח - יוחלף בדייבירסון. "שוחחתי איתו השבוע, האיכות שלו ברורה אבל אני צריך שכל שחקן יהיה בשיאו הפיזי", אמר המאמן שהבהיר כי הוא ייכלל בסגל אך לא בטוח שיפתח ב-11. הבלם רודריגו עלי (כבר חודש לא משחק ובין כה התנדנד בין הרכב לספסל) וכן החלוץ ג'ון גידטי הם הנעדרים היחידים. הקשר ההגנתי מנו גרסיה הבהיר כי הבעיות של הקבוצה הן לא הגישה וזו אותה אלאבס לוחמת אך הייתה חסרה לה איכות ו"הפרטים הקטנים". מקומו של חוסלו שרשם 18 הופעות העונה - מובטח בחוד. פרננדו פאצ'קו שלא החסיר אף דקה יפתח כמובן בין הקורות.

    אלאבס - הרכב משוער: פרננדו פאצ'קו| אדריאן מרטין, צ'ימו נבארו, ויקטור לגווארדיה, לחונה, רובן דוארטה| תומאס פינה, רודריגו בטאגליה, לואיס ריוחה, אדגר מנדז, חוסלו ולוקאס פרס (דייבירסון)

    ריאל מדריד מגיעה למשחק אחרי שבוע מהגיהנום - שני תארים הלכו לפח בתוך שישה ימים - הפסד 2:1 לבילבאו בסופרקופה ובעיקר הבושה נגד אלקויאנו מהליגה השלישית עם ההפסד 2:1 בהארכה. נראה שזמן רב שריאל לא הייתה כה זקוקה לניצחון כדי שירגיע את כדור השלג, אחרי אחד בודד כזה בחמשת המשחקים האחרונים. אם ריאל תנצח היא תשמור על המקום השני כשהמרדף אחרי אתלטיקו מדריד נראה בלתי אפשרית, עד כמה שאסור להגיד את זה, ותשווה את מאזנה לעונה שעברה אז השיגה 40 נק' בסיבוב הראשון אך כמה שהתחושות שונות. אגב, 30 שערי זכות אלה הנתונים הכי נמוכים מאז עונת הקאפלו (בשלב הזה) אם נתעלם מעונת 2018/19.

    הקבוצה כבר הייתה עם הגב אל הקיר ועל סף הדחה מליגת האלופות יחד עם דשדוש מתמשך בליגה, ואז יצאה לרצף ניצחונות בזכות ה"גווארדיה הוותיקה" - מישהו חושב שזה יכול לקרות שוב? עד למשחק שמינית גמר ליגת האלופות ב-24 בפברואר לריאל יש שישה משחקי ליגה, כמעט כולם נוחים יחסית אבל אתם יודעים שהשנה זה "הפוך". "ריאל מתמקדת בליגה", סיכמו ב-AS והקבוצה צריכה לייצר את השורות. לפתע לריאל תהיה מנוחה של שבוע ימים בין משחק למשחק. אחרי אלאבס ממתינות גם לבאנטה (בית), הואסקה (חוץ), חטאפה ו-ולנסיה יתארחו בדי סטפאנו ואז ויאדוליד מהתחתית.

    כמובן שההרכב מחר נגד אלאבס יהיה שונה לחלוטין כאשר שלושה שרידים בלבד יהיו מ"בושת הגביע" - קאסמירו וגם אדר מיליטאו שהשער והמשחק הלא רע שלו נשכח. קרבחאל על אף שהתאמן - ייעדר וכך גם הקפטן סרחיו ראמוס, נאצ'ו לא כשיר גם כן ונראה שלוקאס ישחק כמגן. מי עוד לא יהיה? המיסטר זידאן. לא במקרה דויד בטוני העביר את מסיבת העיתונאים וניסה שזו תהיה הקצרה איי פעם. הבנתם ושמעתם נכון - המאמן זידאן שסבל ממחול שדים - לא יעמוד על הקווים שכן אובחן כחיובי לקורונה. עוזרו ינהל את המשחקים בינתיים. אז זידאן הצליח לחמוק ממסיבת העיתונאים ועתידו בינתיים מעורער. גם פדה ואלוורדה אגב פצוע ולא ישחק.

    "דיברתי עם זידאן הבוקר והוא מרגיש טוב", אמר בטוני שהקפיד לענות ממש בקצרה על כל שאלה. כמובן שהוא התחמק משאלות על אודגור וגם לא רצה להשיב האם ההדחה הזו גרועה יותר מאשר נגד לגאנס ב-2018 ("זו שאלה שעדיף שתשאלו את זידאן"). "הביקורות? הוא אוהב כדורגל, זו התשוקה שלו, הוא מרגיש בר מזל שהוא מאמן את ריאל מדריד. כמובן שהוא מעט עצוב לגבי התקופה האחרונה", הבהיר. כשנשאל עד כמה הוא קובע, אמר: "אני העוזר של זידאן ואני כאן כדי לעזור, אני קרוב לשחקנים תמיד". על התקופה המחורבנת של הקבוצה: "עשינו אימון טוב הבוקר והתכוננו היטב למשחק מחר. זו עוד הזדמנות להראות שאנחנו ביחד. זידאן תמיד איתנו. כל הפסד בריאל מייצר ביקורת אדירה, יש לנו ניסין לדעת איך להגיב. מחר זו הזדמנות נוספת להראות שאנחנו מאוחדים". תתחילו לנצח, בקיצור. אגב, בסקר המארקה אמנם האוהדים חושבים שהמחזור של זידאן בקבוצה הסתיים אבל השחקנים חטפו יותר ממנו - 39% מניחים שהאשמה היא באלה שהתרוצצו בכישלון מוחלט על כר הדשא. אסור לקבל בושות כאלה. תתחילו לנצח, כבר אמרנו.

    ריאל מדריד - הרכב משוער: טיבו קורטואה| לוקאס ואסקס, רפאל ואראן, אדר מיליטאו, פרלאן מנדי| קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ'| מרקו אסנסיו, אדן הזאר וקארים בנזמה

    היסטוריה ומפגשי עבר::
    אשתקד במחזור ה-15 כבר התחלנו לשלוף את הקלישאה השחוקה "ניצחון של אליפות" כשריאל ניצחה במנדיסורוזה ספוג הגשם 1:2. ראמוס נגח לרשת אחרי הרמה של קרוס בדקה ה-52, פרס השווה בפנדל ובדקה ה-69 קרבחאל דחק לרשת מכל הלב, מעין נקמה על הפאנצ'ר המביך במשמרתו של ז'ולן לופטגי כשריאל נכנעה לשער אכזרי עמוק בתוספת הזמן בעונת 2018/19 החשוכה, הפסד שלבטח לא מעיד על המגמה.

    ב-15 משחקי חוץ באלאבס ניצחה ריאל 11 פעמים (74%) ונכנעה רק פעמיים (13%), אחת מהן במפגש הראשון איי שם ב-1931. יחס השערים במפגשים הבחוץ הוא 13:31. אחרי אותו הפסד ריאל יצאה לרצף של ארבעה ניצחונות חוץ, דבר שעשתה גם בעידן הנוכחי. משחק מיוחד שכן נרצה לזכור, קשור לזידאן אם כי מימיו כשחקן - עונת 2002-03. רונאלדו שכבש צמד בהופעת הבכורה שלו במועדון בסיבוב הראשון בברנבאו - האפיל על כך והרשית שלושער במשחק החוץ, שניים במהלך אישי מבריק - דריבל, מהירות, פיניש. ראול כבש צמד ובימים שזה היה החוד של הקבוצה - הגולים הגיעו כמו קטשופ, זה נגמר ב-1:5, ניצחון החוץ הכי גבוה שלנו על אלאבס. רונאלדו אהב "לתקוע" את אלאבס, הוא כבש נגדה צמד גם בעונת הלושמבורגו 2005/06.

    בעונת הדאבל האגדית קרי 16-17 עם זיזו הפעם על הקו - ריאל ניצחה 1:4 כשמחקה פיגור מוקדם. כריסטיאנו זרח עם שלושער, הראשון שלו בליגה באותה עונה וגם אלברו מוראטה השתתף בחגיגה. כעבור שנה היה זה הרגע של סבאיוס שכבש צמד וניצח את המשחק. עוד קצת מספרים: בסה"כ 31 משחקי הליגה בין הקבוצות: 4:25 לריאל בניצחונות ועוד שתי תוצאות תיקו, יחס שערים 22:81 לריאל.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://totalfootball.co.il/uploads/default/optimized/2X/4/4003707e6811bc8257757059930ad582265c6b93_2_690x460.Xxx

    טוב אז השער הזה של בנזמה מנע איזה מתח מיותר לקראת הסיום, בכל מקרה הכותרת שלי היא “אקמול”. במחצית כשהובלנו 0:3 אפשר להגדיר את זה כאחד מה-0:3ים הכי עצובים בחיים שלי, לא פחות. הם עובדים עלינו. מה לעשות שאי אפשר לשכוח את ההדחה המבישה מהגביע והעובדה ששני תארים, תארים ריאליים לחלוטין - הלכו לפח תוך שישה ימים. ניצחון כזה “מוחץ” בחוץ אתם בטח לא זוכרים כי זה לא קרה מאז ה-0:4 באייבר בעונה שעברה, תשעה בנובמבר.

    אין לי ספק שאם היה משחק חשוב באמת אז בנזמה לא היה כובש בכזו צורה נפלאה את השער הראשון שלו וכמובן הזאר. הוא אמנם כבש ובישל באותו משחק לראשונה מאז אוקטובר 2019 נגד גרנאדה אבל לא ראיתי ממנו שום דבר אחר, כבר לא יודע אם עדיף העניין “הקטן” הזה שהוא הצליח להביא מספרים או הציפייה שלי לראות את אדן של צ’לסי - מהיר, דריבליסט בחסד, גורם לכאב ראש אצל שחקני ההגנה. הוא עדיין ממהר למסור לאחור, ביישן, לא מספיק טוב. גם קרוס אגב מהמשחק הזה פעם בחודש שבא לו לעשות עבודה של קשר אחורי והוא מחלץ כדורים. למה מיליטאו לא שיחק לעולם בערך? שאלה טובה.

    עוד חודש, ה-24 בפברואר - רגע האמת נגד אטאלנטה (פירקה היום את מילאן בסן סירו דרך אגב), מתחילים לספור, נותרו חמישה משחקי ליגה. נקווה שהקבוצה הזו תהיה עם קצת יותר שמחת חיים (האמת הייתי מעלה את מרסלו מהספסל כדי לשבור את “הנאחס”, מינימום פציעות, תפתח איזשהו מומנטום והחלמה מהירה למיסטר זידאן. מודריץ’ היחיד שבאמת מעלה לך חיוך בקבוצה הזו.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2021/01/24/16114830643399.Xxx

    האירוע הכי חשוב במחזור אתמול: השיא של חואקין| ריאל סוסיאדד כבר הובילה 0:2 קל על בטיס. הקפטן הוותיק עלה מהספסל בדקה ה-78 וכעבור שבע דקות בישל את השער המצמק של סרחיו קנאלס. עמוק בתוספת הזמן הוא קבע 2:2 והפך לשחקן הרביעי הכי מבוגר שכובש בליגה הספרדית הבכירה. הוא עקף את פרנץ פושקאש וחורחה מולינה בעת ובעונה אחת. השחקן הכי מבוגר הוא דונאטו, שעשה זאת בגיל 40 ו-138 ימים. גם סזאר מברצלונה ואלפרדו די סטפאנו (במדי אספניול) עדיין לפניו. "אל תפרוש לעולם", נכתב בפשטות ב-AS על האיש ששינה את המשחק ופספס את הדרבי של סביליה בגלל הקורונה. אגדה!
     
  13. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    בן כמה הילד?
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אז מי יסיים כפיצ'יצ'י של הליגה הספרדית? לואיס סוארס הבקיע אתמול והשתווה ליוסף אן נסירי עם 12. לליאו מסי יש 11 שערים ולקארים בנזמה עשרה כמו גם ג'רארד מורנו. יאגו אספס הפצוע קצת דעך - נפצע בדקה ה-50 נגד ריאל ונעדר משלושת המשחקים האחרונים. בסקר המארקה 43% מהאוהדים הולכים על סוארס שכבר זכה בתואר בעונת 2015/16, 36% מאמינים במסי, שזכה בתואר אשתקד בפעם הרביעית ברציפות (היו לו 25 בסיום העונה ו-14 בשלב הזה), אן נסירי עם 10% לעומת בנזמה עם 8%. בכל מקרה זה מאבק הפיצ'יצ'י הכי דל במאה ה-21.

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2021/01/25/16115788172992.Xxx

    מאז עונת 2001/02, בה ראול, איסמעיל אורסאיס וקטאנייה כבשו עשרה שערים עד למחזור הפתיחה של הסיבוב השני - לא הוליך את הפיצ'יצ'י שחקן עם כה מעט שערים. באותה עונה זכה דייגו טריסטן מדפורטיבו לה קורוניה בתואר והיו לו 21 שערים - הכמות הכי נמוכה. הכמות השנייה הכי נמוכה הייתה ב-2002/03 כשרוי מקאיי בעונתו האחרונה בדפור כבש 14 פעמים וסיים כמנצח עם 29. הישג השיא היה בעונת 2014/15, אז לכריסטיאנו היו 28 שערים כבר אחרי 20 מחזורים והוא עוד החמיץ משחק בשל פציעה. הוא סיים עם 48 שערים, הכמות הכי גבוהה פרט למסי שהפגיז 50 בעונת 2011/12. באותה עונה למסי היו 25 במחצית הדרך, לרונאלדו שער אחד פחות -24, והרבה אחריהם היה פיפיטה עם 15.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ריאל מדריד - לבאנטה

    https://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2021/01/28/primera/1611864807_595862_1611864990_portada_normal.Xxx

    ריאל מדריד מגיעה למשחק אחרי צפירת ההרגעה עם ה-1:4 על אלאבס בשבת, והיא חוזרת למגרש על שם האגדה די סטפאנו לראשונה מזה 28 ימים. לכולם ברור כי הקבוצה פשוט חייבת המשכיות ולא משנה עד כמה הסגל חסר (בעיקר בהגנה, אגב). המשכיות של אדן הזאר למשל, שכבש ובישל בפעם השנייה בלבד במועדון והפגין שיפור (בספרד נכתב על "האתגר הבא" שלו - להשלים 90 דקות מלאות לראשונה מזה 433, הפעם האחרונה שזה קרה - נגד ריאל סוסיאדד בברנבאו ב-1:3 בנובמבר 2019), של החלק הקדמי (אפילו אתלטיקו מדריד כבשה יותר שערים) ובצבירת הנקודות. המטרה עד אטאלנטה: 15 מ-15, חמישה ניצחונות רצופים, כדי להגיע במומנטום טוב ועם ביטחון למשחק הכי חשוב שלנו העונה, ואולי, אולי – להמתין בפינה למעידה של אתלטיקו ולהשאיר את חלום האליפות בחיים.

    "אתלטיקו ראשונה בזכות, היא יציבה, אבל יש עוד המון משחקים. אנחנו מתרכזים בעצמנו ולא חושבים על אחרות. המשחק מחר הוא החשוב ביותר", אמר בטוני במסיבת עיתונאים עמוסת קלישאות. בדיוק כפי שהיה עושה זיזו, שעדיין בחוץ בשל היותו חיובי לקורונה - וכך גם נאצ'ו. "זידאן מרגיש טוב יותר בכל יום, הוא מלווה אותנו גם אם לא פיזית", הוסיף בטוני. "הכריזמה והאישוות תמיד שם. המפתח הוא לשחק את המשחק שלנו, לא נסכן את הפצועים". ולא חסר כאלה - תראו בהמשך. כמובן שהסגל מרגיש קצר אחרי שחרורם של יוביץ' ואודגור. רכש בחורף? "הכל יכול לקרות עד ה-31 בינואר, כפי שאמר המאמן", הבהיר בטוני, תנסו שלא לצחוק או להגיב בחיוך מריר.

    המיסטר זידאן עדיין בחוץ בשל היותו חיובי לקורונה (וכך גם נאצ'ו) ולבטוני יהיה כאב ראש. הקפטן ראמוס התאמן רק בצידי המגרש ויחמיץ משחק עשירי העונה בשל פציעה, דני קרבחאל הפציע שוב ייעדר (החמיץ 14 משחקים העונה וכבר זכה לכותרת הלא מחמיאה של "בסיכון פיזי גבוה" לאורך תקופתו במועדון. בטוני אמר עליו: "בהתייעצות עם הרופאים הוא ינוח עוד כמה ימים אך זה לא משהו רציני") וגם המנוע-טאזמניה-לוקאס שסובל מכאבים וייפרד מחולצת ההרכב אחרי 20 משחקים. הכל מצביע על אלברו אודריוסולה הנשכח כאיש שיאייש את העמדה בצד ימין - בינתיים רשם שתי הופעות בלבד. אדר מיליטאו ירשום הופעה שלישית ברציפות בהרכב – מה שלא קרה לו מעולם בקבוצה. בטוני דיבר גם על ראמוס: "אני רואה אותו כל יום, אנחנו לא מודאגים מנושא החוזה החדש. אני לא יכול להגיד דבר אחר. הוא נמצא בתהליך ההחלמה, בכל שבוע הוא יותר טוב. למזלנו יש רק משחק אחד בכל שבוע. זה אותו ראמוס שאני מכיר כבר חמש שנים מקרוב. הוא מקצוען נהדר, אף אחד לא מפקפק בו, הוא בדיוק כתמול שלשלום".

    מאז חידוש הכדורגל לאחר הקורונה, ריאל היא קבוצת הבית השנייה בטיבה באירופה, בפער קטנטן מאתלטיקו, והמגרש הביתי חייב להיות מבצר. מאזן הניצחונות הרצופים עומד על ארבעה, ומנגד, ההפסדים היו נגד קבוצות בסדר הגודל הזה – קאדיס ואלאבס. בסיבוב שעבר ויניסיוס היה זה שכבש שער יפה נגד היריבה והפחית לחץ אך הוא כבר לא מקבל קרדיט. לפי "אל צ'ירינגיטו", בחדר ההלבשה בטוחים שזידאן פשוט לא סומך עליו והוא לא יקבל יותר הזדמנויות בהרכב. בטוני הכחיש כמובן: "הוא שחקן חשוב שלאחרונה שיחק פחות, הוא מתאמן נהדר ואנחנו לא דואגים בקשר אליו. בעונה ארוכה יש שינויים, אנחנו מתקרבים לרגעי ההכרעה". פרט למשחק הגביע, ויני פתח ב-11 רק נגד בילבאו בשבעת המשחקים האחרונים. הוא שיחק פחות מלוקאס (בחלק מהזמן היה מגן, חשוב לציין) ואסנסיו ועדיין מציג מספרים טובים מהם. בכל מקרה, על הספסל, מלבדו, יהיו גם איסקו ומריאנו אך אין ספק שריאל חסרה - לאור המצב, ויקטור צ'וסט הבלם שפתח בגביע נגד אלקויאנו וגם אריבאס, ובלאנקו מקשטים את הסגל. צריך לנצח בכל מקרה.

    ריאל מדריד – הרכב משוער: טיבו קורטואה, אלברו אודריוסולה, רפאל ואראן, אדר מיליטאו, פרלאן מנדי| קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ'| מרקו אסנסיו, אדן הזאר וקארים בנזמה

    לבאנטה מגיעה למשחק מהמקום ה-12 בטבלה אחרי 2:4 על ויאדוליד בשמינית גמר גביע המלך ("פסטיבל התקפי בדרך לרבע הגמר", פרגנו במארקה). פיגור מוקדם לא הלחיץ את הקבוצה שהגיבה עם ארבעה שערים. בליגה היא סיימה ב-2:2 נגד אותה יריבה, התוצאה האהובה עליה העונה. יש לה שמונה תוצאות תיקו בליגה ורק להואסקה ו-ויאריאל יותר. הקבוצה של פאקו לופס השאירה מאחור את פתיחת העונה הקשה וארבעת ההפסדים בחמשת מחזורי הפתיחה והפסידה מאז רק פעמיים. באמצע דצמבר היא נחלצה מהקו האדום. המשחק האחרון היה מטלטל. דני גומס, האקס המושאל, העלה את הקבוצה ליתרון אלא שהיא ספגה פעמיים ולבסוף רוג'ר מרטי הציל נקודה עם שער שוויון בדקה ה-83, שערו השמיני העונה. לבאנטה רחוקה חמש נקודות מהתחתית הבוערת.

    הקבוצה שחזרה לליגה הבכירה ב-2017-18 ומאז סיימה פעמיים במקום ה-15 ופעם אחת במקום ה-12 (אשתקד) תישאר בליגה ככל הנראה גם השנה. העונה אמנם היא לא ממש הצליחה נגד הגדולות למעט 1:2 על ריאל סוסיאדד אך אשתקד ניצחה את ריאל כזכור 0:1 וגם את ברצלונה – פעמיים במשחקי בית. במשחקי החוץ העונה ניצחה פעם אחת בלבד – איי שם במחזור השני עם 1:3 על אוססונה. חיזוק, אגב, לא ממש נראה באופק.

    חוסה לואיס מוראלס ורוג'ר מרטי שכבשו שמונה פעמים כל אחד יודעים את העבודה וגם כבשו בעבר נגד ריאל. מרטי למשל הוא השחקן הכי יעיל העונה בספרד - כבש את שעריו בעשרה נסיונות בלבד למסגרת, והוא הכובש השני המצטיין של לבאנטה בליגה הבכירה איי פעם. יש לו הזדמנות פז לשבור את שיאו האישי מעונת 2018/19 אז כבש 13 שערי ליגה. סרחיו לאון מספק מספרים גם הוא עם שישה שערים ב-693 דקות, גיבוי מצוין מהספסל לקבוצה בסדר הגודל הזה. הקבוצה עם סגל כמעט מלא. חורחה דה פרוטוסו, הקיצוני שגדל בקסטיליה - בחוץ בשל אי נוחות וגם הקשר חוסה קמפנייה שרשם העונה 747 דקות בלבד. ניקולה ווקוסביץ' לא נכלל בסגל כבר חודש. ההרכב כמובן יהיה שונה בהשוואה למשחק הגביע נגד ויאדוליד מאמצע השבוע. רוג'ר מרטי שלא שותף יחזור לחוד וגם מוראלס שעלה מהספסל והבקיע בפנדל.

    המאמן פאקו לופס שיעשע כשבמסיבת העיתונאים אמר: "אם היינו יעילים אותו הדבר בשני צידי המגרש - היינו מתחרים על מקום בליגת האלופות". הוא טוען שמשחקים בסדר הגודל הזה "תמיד קשים ותובעניים, צריך להציג את כלי הנשק והיתרונות שלך. בלי הכדור נהיה ממושמעים ואיתו - אמיתים ותובעניים. נעשה את מיטב יכולתנו ונראה את ה-DNA שלנו". לדבריו אין השפעה לכך שהמשחק לא בברנבאו עצמו ("לריאל יש כל כך הרבה כישרון, אנחנו משוכנעים שהיא תהיה נהדרת כמו במשחק שעבר). הוא דורש מההגנה שלו שיפור מיידי - "אנחנו מדברים על זה בכל משחק" וטען שהקבוצה סובלת הן מטעויות אישיות והן קולקטיביות. במספרים: 28 שערי חובה, שמונה קבוצות עם מאזן גרוע יותר, אם כי ארבע מתוכן באיזור הקו האדום.

    לבאנטה - הרכב משוער: אייטור פרננדס| חורחה מירמון, אוסקר דוארטה, רובן וזו, קרלוס קלרק| מיקל רמון מאלסה, נמניה ראדוחה, גונזלו מלרו, דני גומס| חוסה לואיס מוראלס, רוג'ר מרטי

    היסטוריה ומפגשי עבר:

    זוכרים את המשחק האחרון נגד לבאנטה "בבית"? זה היה בברנבאו עם קהל מלא, בימים בהם חשבנו עוד שהקבוצה שלנו תהיה תוססת (טוב, נו, לא באמת). ניצחון 2:3 – תוצאה שהברנבאו אוהב - וככה זה קרה. אחרי שתי תוצאות תיקו מעצבנות, ריאל פתחה חזקה ובבליץ של רבע שעה כבשה שלישייה עד לדקה ה-40: בנזמה חגג עם צמד אחרי בישולים של קרבחאל וחאמס(כן!), קאסמירו הבקיע גם הוא. בורחה מאיורל האקס ומלרו קצת הלחיצו. אותו ניצחון בא אחרי שנתיים מתסכלות. לבאנטה סחטה 1:1 בברנבאו נגד ריאל 'רוטציונית' משהו במחזור השלישי ב-2017-18 כשלוקאס השווה בדקה ה-36, וניצחה 1:2 בעונת הבלהות כשז'ולן לופטגי היה על הקווים ומרסלו הצליח לקטוע רק את רצף אי הכיבושים ולא רצף ההפסדים. בכל מקרה, זו הייתה די סטיית תקן.

    ריאל ניצחה בעשרה מ-11 משחקי הבית הראשונים שלה נגד לבאנטה. 0:3 ו-1:4 בהתאמה בתחילת-אמצע שנות ה-60 ומאניטה ב-2004-05, ימים על גלאקטיקוס בהרכב גם אם לקראת סוף הדרך – צמד לרונאלדו, שערים ענקיים לפיגו ובקהאם בבעיטות לחיבורים וגם שער של אואן. היחיד שפישל היה קאפלו שהפסיד 1:0 במחזור ה-21 ואת האצבע המשולשת שלו לקהל אתם בטח זוכרים היטב. אין דבר, זה נגמר באליפות. היו בסה"כ שלוש מאניטות, אגב, האחרונה שבהן ב-2012-13 עם מוריניו במשחק די חסר חשיבות אבל היגואין כבש שער יפה בחצי מספרת. מאניטה אחרת, ב-2007-08, הייתה מרגשת יותר – חגיגות במשחק הפרידה מאותה עונה עם אליפות שנייה ברציפות וצמד ראשון לראמוס במועדון. גם רוד כבש צמד.

    רצף של שבעה ניצחונות רצופים מ-2007-08 ועד 2015-16 עם רפא בניטס נקטע כאמור בעונה שלאחר מכן. בעונת האליפות עם מוריניו ריאל ניצחה 2:4 עם שלושער של כריסטיאנו, אחד מרגש מיוחד וכבר בפברואר פתחה פער של עשר נקודות על האימפריה של פפ – וואו. בקיצור, ב-14 משחקים בברנבאו – 11 ניצחונות לריאל מדריד (79%), שני ניצחונות ללבאנטה (14%), תיקו בודד (7%), יחס שערים 12:41 לריאל. נספר לכם שגם הייתה שמינייה לפנתיאון בגביע המלך ב-2010-11. זה קרה בשמינית הגמר – בנזמה ורונאלדו עם שלושער, אוזיל הבקיע ופדרו לאון קינח! בסה"כ משחקי ליגה, 29 מפגשים – 22:4 לריאל בניצחונות, יחס שערים 22:70 לטובתה. העונה זה נגמר ב-0:2 במשחק החוץ, שערים של ויניסיוס בבעיטה בסיבוב ובנזמה בתוספת הזמן במתפרצת.