בחירות 2021 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏5/2/21.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    5 הצבעות
    12.5%
  2. תקווה חדשה

    6 הצבעות
    15.0%
  3. ימינה

    7 הצבעות
    17.5%
  4. יש עתיד

    6 הצבעות
    15.0%
  5. הרשימה המשותפת

    2 הצבעות
    5.0%
  6. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    2.5%
  8. העבודה

    2 הצבעות
    5.0%
  9. הציונות הדתית

    4 הצבעות
    10.0%
  10. אחר

    7 הצבעות
    17.5%
  1. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    ציבור שמצביע לליברמן.
    תראה איך האפסנאי האמיץ העלים את הניה וקיים את הבטחתו לעונש מוות למחבלים.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    לא מסכים. רבים מהם הצביעו לקדימה פעם.
    מסכים שהם חסרי אידאולוגיה או ערכעם באמת. אני חושב שמעניין אותם הייפ ודמות יחצ"נית ללקק לה.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  3. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    אז כנראה שהשנאה שלך לביבי חשובה יותר מהדברים שהזכרתי, אני לא יודע כמה מהערכים האלה הם חלק מדרכו של יאיר לפיד. אתה מוזמן לשמוע התבטאויות שלו לגבי הקמת קואליציה עם אחמד טיבי ואיימן עודה (לא תמיכה מבחוץ, קואליציה), לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, לגבי חלוקת שטחים וחלוקת ירושלים ולגבי עוד כל מיני סוגיות שלעמדה שלו אין שום קשר למחנה הימין ולא צריך להיות לאומן כדי להחזיק בדעות האלה.
    אני לא אגיד לך מה אמור להיות סדר העדיפויות שלך כשאתה ניגש לבחור לקלפי, אני יודע שהויתור הערכי שנלווה לקואליציה ברשות לפיד לא שווה את הדחת נתניהו ולא משנה כמה אני ארגיש תחושת מיאוס ממנו וארצה לראות אותו מפנה את הכיסא. אני גם נוטה לכבד את החלטתם של יותר ממיליון אנשים לראות את ביבי ממשיך למרות שהייתי מעדיף לראות אותו מפנה את מקומו למועמד אחר בימין ולו רק בגלל האנטגוניזם שהוא מעורר אבל אני לא מוכן לגרור את המדינה לבחירות חמישיות בשביל זה.
     
  4. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    מזלזלים במצביעים של הליכוד שהם חסרי אידיאולוגיה או ערכים -> מוכנים לכל תרכיב של ממשלה אפשרית עם כל ראש ממשלה אפשרי עם עקרון אחד מנחה שהוא רק שביבי לא יהיה ראש ממשלה, מה יהיה אח"כ? לא חשוב, לא משנה, נסתדר.

    תלמדו אותי איך להיות אידיאליסט, ליברלי וערכי כמוכם.
     
    italiano, abcd, Roma ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה אפילו לא רואה את זה, זה לא אומר שזה לא קיים. כל אחת מהדוגמאות שהבאת בהודעה הקודמת שלך מכילה בתוכה התנשאות על כל מי שלא חושב כמוך.

    זאת בדיוק הנקודה. נתניהו צריך ללכת היא הוא נמצא יותר מדי זמן בתפקיד וזה לא בריא למדינה. מי שיבוא אחריו כנראה גם יהיה ימני ואולי ינסה לממש מדיניות ימין. מי שתומך בהפלת נתניהו כי אולי אחרי זה תוקם ממשלת שמאל לא בדיוק מחובר למציאות.
     
  6. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    עזוב רגע את הצד השני.
    מה האידולוגיה של מצביעי ליכוד? אני באמת שואל לא במטרה להתריס. נניח מצביעים לו אלה שהם בועדים והם יודעים שהוא ישמור עליהם או אלה שנגד הועדים וקונים את זה שביבי לבדו ללא מפלגה היה רוצה לפרק את הועדים? ביבי שכשר אוצר שילם הרבה פחות לחרדים או ביבי כראש ממשלה שאין לו בעיה עם קצבאות גם מעבר לכמות X של ילדים? לליכוד שבעד סיפוח יישובים או הליכוד שמתגאה בהסכמי שלום בתמורה לחוסר סיפוח?
    לליכוד שאומר שיחסל את חאמס או הליכוד שמשלם לארגון כסף כדי לייצר שקט?
    לביבי שאמר בשנים עבורו שצריך לשמור על בית המשפט בשלמותו או לביבי של עכשיו שאומר שיש לו יותר מידי כוח ושצריך לפרק את מערכת המשפט?

    זה מבחינתי מה שכל כך מוזר במפלגה הזאת ובמי שמצביע לה. אני מכיר אחד שבארגון עובדים כלשהו ואחד שעובד בחברה פרטית ושניהם מצביעי ליכוד. האחד אמר לי "אז מה אם ביבי רוצה לפרק לי את הארגון אבל אני מצביע ביבי כי אני יודע שלא ייתנו לו". והשני אמר שהוא מצביע ביבי כי "הנה הוא זה שיפרק את הועדים".
     
    Lebron ו-oranfu אוהבים את זה.
  7. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    אבל אם ביבי כזה גרוע, שמאלני, סוציאליסט, שקרן, חסר אידאולוגיה וזגזגן מה הבעיה להרכיב מפלגה עם מישהו מוכשר יותר בראש, עם ערכים, אידאולוגיה וכו' ולנצח אותו בבחירות? בינתיים בפעם האחרונה שניסיתם שזה יקרה הבאתם איש שלא מסוים לסיים משפט בלי שגיאות רק כי הוא גבוה עם עיניים כחולות ועבר בטחוני וניסיתם למכור אותו להמונים בתור פרזנטור. בבחירות האחרונות כל התקוות שלכם התמקדו בכך שמועמדים מהימין יקחו קולות מנתניהו ותשבו תחתם ואחרי כל זה איך אפשר לקרוא לצד השני שנאמן למפלגה שלהם ולאנשים בה עדר עיוור ובבונים, קצת מודעות עצמית לא תזיק.
     
    italiano ו-Roma אוהבים את זה.
  8. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,592
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    אני יכול לכתוב הודעה כזו על כל מצביעי מפלגה אחרת שהיא לא מגזרית, העניין שהוא על מצביעי הליכוד מרגישים נורא בנוח להסתכל מלמעלה ולחפש מה גורם להם להצביע ליכוד בו בזמן שאותם אנשים ששופטים אותם משנים את ההצבעה והאידיאולוגיה שלהם מבחירות לבחירות לפי הטרנד העכשווי.
    לי אין מושג מה גורם לאנשים להצביע ללפיד, ליברמן, גנץ, לא מבין גברים שמצביעים לעבודה בקו הרדיקאלי החדש שלהם, לא מבין אנשי שמאל שמצביעים למרצ עם איש מיליטריסט כמו יאיר גולן ואני יכול להמשיך.

    ואגב עד הבחירות הקודמות לא הצבעתי לליכוד אלא למפלגות שתקפו אותו מימין, חציתי את הקווים רק שהבנתי את הטרלול של הצד שרוצה להחליף אותו ואני בהחלט מעדיף להישאר עם הרע במיעוטו(לא כזה רע לדעתי) מאשר ללכת להרפתקה שמי יודע איפה היא תסתיים.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מי זה אתם? בפעם האחרונה שבדקתי אני אדם אחד.
    זה שנתניהו סוציאליטסט, גרוע, שמאלני, שקרן וחסר אידאולוגיה זה נכון ואני שמח שאתה מסכים איתי, מה זה מה הבעיה לנצח אותו בבחירות, הוא לא ניצח באף מערכת בחירות בשנה האחרונה, בעיקר בגלל שהבחירות בארץ הן מפלגתיות ולא אישיות ככה שהוא לא באמת יכול לנצח. וזה לא כדורגל ולכן לא מבין מה השימוש בכל המונחים התחרותיים האלו, אין פה טוב או גרוע, אלא רק מה שאנשים מעדיפים.
    שאר ההודעה שלך לא פונה אליי אז לא חושב שיש טעם שאגיב.
     
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    אני אתחיל באנקדוטה - אבא שלי כשהתגייס לצבא שינה את שם המשפחה הסופר-אשכנזי שלו "שנייד" לשם ישראלי-צברי. לא הכריחו אותו לעשות שום דבר כי הוא נולד בארץ ולא עבר תהליך עלייה, אבל הוא עשה את זה כי חשב שזה יגרום לו להשתלבות יותר טובה בחברה, ושלא יסתכלו עליו כאשכנזי אלא כישראלי.

    זווית הראייה שלי בנוגע ליחסי אשכנזים מזרחים בישראל - אין לי ספק שיש גילויי גזענות מכיוון אשכנזים אל עבר מזרחים, אפילו יצא לי לשמוע לא מעט סיפורים כאלו, בת הזוג המזרחית שלי(רחמנא ליצלן) עבדה בתשאול הביטחוני בנתב"ג ופעם בכמה זמן כשהייתה מעכבת אנשים הייתה זוכה להערות על צבע העור שלה או על שם המשפחה שלה. מזעזע שדברים כאלה קורים, בלי שום ציניות. אבל:
    1. סיפורים כמו זה שהצגתי למעלה או "המזרחי ששינה את שם המשפחה שלו כדי לא לסבול מאפליה" הם בגדר אנקדוטות, כמו הסיפור שהצגתי למעלה. אני מכיר המון מזרחים, חלקם עם שמות משפחה שלא משתמעים ל2 פנים שעובדים בחברות הכי נחשקות בהייטק ולמעשה בכל תחום שתרצה. איך הם הצליחו לחמוק מהאפליה הזו לתפיסתך?

    2. והנקודה הכי חשובה בסיפור הזה - כמו שאמרתי אין לי ספק שיש אשכנזים גזענים, ואני מניח שככל שאשכנזי יותר מבוגר ככה יש יותר סיכוי שהוא יגלה גזענות כזו או אחרת כלפי מזרחים(דרכו של עולם, אנשים שגדלו בסביבה שעודדה או איפשרה את זה). אבל, יש איזשהי שכבת גיל מסוימת, נגיד אשכנזים בשנות ה30 לחייהם ומטה, שהעניין הזה כמעט ולא קיים אצלם. שוב אני בטוח שיש אנקדוטות, אבל בתור אדם שגדל באזור שנחשב לאחד מהיותר אשכנזים-פריווילגים שיש בארץ(צפון תל אביב), אני יכול להעיד שבקושי זכורה לי אפילו פעם אחת שמישהו מהמשפחה שלי, חברים שלי או בני המשפחה של החברים שלי התנהג בצורה גזענית כלפי מזרחים. למעשה באזור האשכנזי-פריווילגי שגדלתי בו אני מעריך(לפי האנשים שאני כן יודע את המוצא שלהם) שלפחות חצי מהאנשים הם מזרחים ברמה כזו או אחרת.
    מנגד, מרגיש לי שגזענות של מזרחים כלפי אשכנזים(סטייל זו שקאריק מציג כאן על בסיס קבוע) היא משהו שקיים יותר אצל מזרחים בשכבת הגיל הזו. ויהיו הסיבות לכך אשר יהיו, בסופו של דבר הגישה הזו, במקום לגרום לבעיה הזו לדעוך מעצמה מעצם זה שהאוכלסיה פה מתערבבת(ואני חושב שלפחות 90% ממנה דעך לעומת מה שהיה פה לפני 40 שנה), היא רק משמרת אותה.


    אתן עוד אנקדוטה מעניינת או לא(מיני ספוילר לסדרה "חזרות") - לפני כמה זמן כשנחשפו ההטרדות המיניות של ארז דריגס, ראיתי הרבה ביקורת ברשתות החברתיות על איך במקום לכתוב את הדמות של עצמו כמטריד מינית, הוא ליהק את איתי תורג'מן המזרחי ונתן לדמות שלו שהטרידה מינית את השם "עופר מרציאנו". להלן דוגמא.
    לי במהלך הסדרה לא עבר בראש אפילו לשניה שהדמות שלו היא מזרחית. שאלתי את חברה שלי שראתה איתי את הסדרה, גם לה לא. שאלתי חברים שראו את הסדרה, את אמא שלי שראתה - לאף אחד מהם לא עבר בראש לשניה שמדובר בדמות מזרחית.
    תמיד תזכרו שרוב האנשים בארץ פשוט לא מסתכלים על העולם ככה.
    אגב, החלק הכי מטומטם בסיפור הזה הוא שדריגס עצמו הוא אלג'יראי, אבל זה באמת לא משפיע על הפואנטה. או שאולי כן.


    זהו, זו דעתי שאני מקווה שלא תוצג כפטרונית ופריווילגית מעצם זה שאשכנזי מעז להביע דעה על יחסי מזרחים-אשכנזים.
     
    modric19, LFC-Gerrard1, Lebron ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    זה היה לפני שקבוצות הלחץ עלו על הטריק להתפקד המונית לליכוד (והן גם היו הרבה פחות חזקות אז). פעם העבודה הייתה הבית שלהם.

    כיום כשחברי הועד של כל קבוצת לחץ אפשרית (חוץ מהחרדים) כולם שולטים במרכז הליכוד, אין סרט שהמפלגה הזאת מקבלת פחות מ28 מנדטים. זה הרצפה שלה.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    הרבה בגלל שביבי אדם חסר ערכים ועקרונות שפועל הפוך ממה שמצהיר. דווקא איתו הסיכוי שכל מה שתיארת יקרה, הוא הכי גבוה, כמובן אם הצד השני בכלל ירצה.
     
  13. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    10,468
    לייקים שהתקבלו:
    4,288
    בקטנה,

    להשוות שינוי שם משפחה אשכנזי לישראל זאת גניבת דעת. אשכנזי יכול לשנות שם משפחה בשביל להרגיש יותר ישראלי, מזרחי משנה שם משפחה בשביל להתקבל לעבודה למרות שהוא עומד בכל הקרטיונים. עצוב לי אבל זה נמשך גם היום, חצי מהמשפחה שלי שינתה את שם המשפחה והיום הם במקום אחר והרבה מייחסים לשינוי שם המשפחה ואף סממנים מזרחיים אחראים חשיבות רבה במציאת עבודה. מדובר בבוגרי טכניון ויוצאי יחידות מובחרות.

    את הגזענות ואת היחס המפלה אתה לא תראה באופן גלוי אלא רק באופן סמוי אז קשה לזהות את זה. ואת האמת? רק מזרחי או מי שחווה אפליה יכול להעיד על כך.
    אשכנזים וכל אחד שחשוב לו שיויון צריך להתייחס וזה לא פטרוני ופריוולגי אבל שהתגובות מתייחסים למזרחיים\ערבים\אתיופים כבכיינים שלא נלחמים ועובדים קשה אז זה כן בעייתי.

    לצערנו היחס המפלה מעביר והעביר את המשקל ליוצאי אתיופיה, ערבי ישראל ועולים חדשים אחרים. יש לי ביקורת רבה על כך לשלטון ולליכוד בפרט על כך, אבל בניגוד למפא"י שלא רק שלא נלחמו בנושא פשוט היו אחראים ישירים לכך. הליכוד פשוט אנמי כהרגלו ולא מזיק ולא מועיל.

    לא פעם חשבתי להצביע למפלגות שמאל, אפילו ש"ס בגרסא של לפני 20 שנה, אך מבטיחים א' ועושים ב' בנושא הזה.
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זה נובע מבורות. כן הכריחו בזמנו את כל האנשים שרצו משרות מסויימות לעברת את שם המשפחה שלהם. זה כולל אשכנזים.

    זה שהם מייחסים לא אומר שזה נכון. שתי הדוגמאות שלך: טכניון - מבוסס על קריטריונים אובייקטיבים לחלוטין שלא משאירים מקום לאפליה ויחידות מובחרות - גם אם תשנה את שם המשפחה, יש להם את כל המידע עלייך ובקלות יכולים להפלות אם היו רוצים.

    זה תמיד נכון. אבל מצד שני, מאיפה אתה יודע שבאמת הופלית ולא ס

    אתה עושה קאריק ובטח נתפס לאיזו תגובה בווינט כאיזה משהו שמייצג מישהו. יש אנשים גזענים, הם ממש לא הרוב או אפילו מעבר למיעוט של המיעוט. סתם לדוגמא, בפורום נתקלתי בגזענות נגד מזרחים מצד באג'יו (שהוא כנראה מזרחי) ונגד אשכנזים מצד קאריק ודרוריקו (שמקפיד להזכיר שהוא אשכנזי). מתוך כמה עשרות משתמשים זה די מעט.

    ש"ס עשו למזרחים יותר נזק ממה שמפא"י היו עושים אם היו ממשיכים לשלוט במשך מאוד שנים. הם לקחו אוכלוסיה עוברת ויצרנית כמו החרדים המזרחים והפכו אותם לבטלנים כמו החרדים האשכנזים, רק כדי שיוכלו להגיד שיש גם להם משהו. הם ממשיכים להחיות את השד העדתי שבפועל כמעט ולא קיים מחוץ להם.
     
  15. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @Roma

    קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתווכח עם חוויות סובייקטיביות של אנשים. פה בפורום בערך 9 מ10 דוגמאות שמשתמשים נותנים ל"גזענות אשכנזית כלפי מזרחים" לא נכנסות מבחינתי בשום צורה לקטגוריה הזאת(למשל תיוג כל ביקורת על מירי רגב או מיקי זוהר תחת "גזענות"), אז תסלח לי שאני לא לוקח כאמת מוחלטת את התחושה הסובייקטיבית שלך. לא אומר את זה חלילה בקטע מזלזל או כדי לבטל את התחושות שלך, רק משקף לך את התחושות שלי.

    בסה"כ אני ממש לא מצפה שכל תפיסת העולם שלך על הנושא תשתנה בגלל דיון בפורום אייסוקר, רק יכול לבקש/לקוות שפעם הבאה שתיתקל באירוע שייראה לך כגזעני תחשוב פעמיים האם זה באמת גזענות או שיש הסבר אלטרנטיבי, ואני מקווה שלפחות גם אתה חולק איתי את התחושה שככל שהגילאים נהיים יותר צעירים, "גזענות אשכנזית כלפי מזרחים" פחות קיימת.
     
    Roma אוהב/ת את זה.