דייגו פורלאן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Alvaro Recoba, ‏23/5/05.

  1. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא סגור על המחיר, אבל פורלאן לא עלה כמעט כלום לויאריאל בתחילת העונה. החלוץ שקרע רשתות באינדפנדיינטה, והתייבש שנתיים במנצ'סטר יונייטד והפך שם לבדיחה, הגיע לספרד ומפציץ ללא הכרה. השלושער אתמול בקאמפ נואו הביא אותו ל-23 שערים, ורק השבוע הוא ביכה את העובדה שהוא לא בועט פנדלים בקבוצתו, מה שהיה מביא אותו לסביבות ה-30 שערים. בשבוע הבא משחק קל לויאריאל ולפורלאן יש מטרה להבקיע שניים יותר מאטו ולסיים כמלך השערים, הפיצ'יצ'י.

    בכל אופן, מטרת הדיון היא לתהות איך הבדיחה של השדים האדומים הפכה לתותח הטורפדו של הצוללת הצהובה? האם בעונה הבאה נראה אותו במועדון מהדרגה של הגדולים? האם הוא יכול להצליח שם או שהשנתיים במנצ'סטר הראו שמקומו רק בדרג שלפני הגדולות?
    בקיצור, רוצו על זה.
     
  2. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פורלאן לטעמי הוא אחד החלוצים הטובים ביותר בעולם ואחד השחקנים המוכשרים ביותר שראיתי בשנים האחרונות.לא ממש עקבתי אחריו בשנים שלו ביונייטד ,אבל ברור לי שלא "האיכות" שלו היא זו שגרמה לאי הצלחה שלו באנגליה.
    הרבה מאוד שחקנים לטינים נכשלים בליגה האנגלית,לאו דווקא בגלל סגנון המשחק הלא טכני(כדור ארוכים),אלא יותרבגלל קשיי התעקלמות ,שברוב המקרים לא קשורים למשחק עצמו:השפה,סגנון החיים,השעמום במדינה הזאת וכ"ו,כול הדברים האלה יכולים לגרום לשחקן,מוכשר ככול שיהיה,לאבד את הרצון לשחק כדורגל .
    לא כול השחקנים הדרום אמריקאים\ספרדים סובלים מהבעיה הזאת,יש דוגמאות לכאלה שהצליחו ומצליחים... זולה,פאברגס,גרסיה אלונסו וכ"ו... אבל ברוב המקרים זה הפוך.
    פורלאן לא צריך לעבור לשום קבוצה.יש לו הכל בויאריאל.משכורת טובה,שחקנים מעולים ומקום בליגת האלופות.
    אגב,3 מיליון אירו,זה הסכום שויאריאל שילמה עליו ליונייטד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/5/05
  3. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מצחיק אתה דניאל... במנצ'סטר יותר משעמם מבולנסיה? היית באחת מהן שאתה שופט בכלל?

    ועוד תיקון קטן - זולה איטלקי...

    מעבר לכך, אני נוטה להסכים עם ההודעה שלך, הסגנון האנגלי לא מתאים לכל אחד, ולוקח לרוב לשחקנים לטיניים הרבה זמן להסתגל לכדורגל האנגלי אם בכלל (אם לקצב המהיר יותר ואם לדגש המועט על משחק טכני ודריבלים), וזה קרה לגדולים וטובים יותר מפורלאן. אומנם מההצלחה שלו העונה ומהכשרון שיש לו ברגליים באמת קשה להתעלם, אבל עדיין לא הייתי מדרג אותו כאחד החלוצים הטובים בעולם. אם הוא יצליח לנפק עוד עונה בסטנדרטים האלה, ואולי גם להוסיף כמה הופעות יפות בליגת האלופות, בהחלט יהיה אפשר להכניס אותו לרשימה הזו, אך בינתיים בקבוצה הגדולה היחידה שהוא היה בה הוא נכשל ובגדול, כך שחובת ההוכחה עדיין על כתפיו של הבלונדי מבחינתי.
     
  4. Raulmadrid Member

    הצטרף ב:
    ‏29/7/04
    הודעות:
    133
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם סאלבה היה פעם פיצ'יצ'י, גם ג'יימס ביטי קרע רשתות בעונה אחת באנגליה וגם אסי טובי כאן בארץ סיים פעם כמלך השערים. פורלאן תפס עונה אחת טובה, טובה מאוד אפילו, אבל זה עדיין לא הופך אותו לאחד הטובים בעולם. לדעתי פשוט אין בו שום דבר מיוחד, אין לו אף תכונה שבה הוא טוב בהרבה מהממוצע.
    הוא חלוץ טוב לרמה של ויאריאל, לא לרמה של המועדונים הגדולים באמת.

    ולנסיה היא עיר חוף תוססת לעומת מנצ'סטר שהיא עיר דיי אפורה(אני אישית לא הייתי בשתיהן אבל ככה מספרים). בכל מקרה אני לא חושב שקשיי ההתאקלמות הם הסיבה העיקרית לכישלון שלו ביונייטד. הוא פשוט לא מספיק טוב.
     
  5. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דניאל, אתה ממהר לפאר אותו. נכון, פורלאן נותן עונה גדולה. אתמל בקאמפ נואו הוא הפגיו בעיטה מצויינת, מודעות טקטית, וחושי חלוץ בריאים. אין שום ספק שמדובר בשחקן מוכשר וטכני, שהשתלב מצויין בויאריאל. אך בכל זאת, אי-אפשר להתעלם מימיו במנצ'סטר יונייטד. שם, הוא נראה כשחקן פשוט גרוע.
    ופה נמצאית עיקר הטענה שלה. פורלאן הוא שחקן בינוני פלוס, טוב אפילו, אבל לא יותר. הוא בנוי לקבוצות כמו ויאריאל, אבל לא יותר מזה. אין לא מה לחפש בדרג הראשון. הרי גם לך ברור ההבדל בינו לבין אטו, שקטן סטטיסטית אבל גדול הרבה יותר למעשה - פורלאן לא יתן את כל הגולים האלה עם הלחץ עליו במצבים הכי חשובים, כאשר סביבו כל כך הרבה ציפיות. הוא משחק היטב במקום חביב כמו ויאריאל, עם חבורה ארגנטיאנית ובלי הרבה לחץ וציפיות. כמו כן, כלל לא ברור איך הוא, וכל הקבוצה תראה בלי ריקלמה (עם כל הכבוד לתצוגה מול ההגנה הרפוייה של בארסה). אז כן, הוא כשרוני, אבל יש לו עוד הרבה מאוד מה להוכיח.
     
  6. Yeste Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/04
    הודעות:
    2,695
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב הגזמתי... לא אחד הטובים בעולם,אבל אין ספק שהוא שחקן מהשורה הראשונה.
     
  7. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יסטה
    "הרבה מאוד שחקנים לטינים נכשלים בליגה האנגלית,לאו דווקא בגלל סגנון המשחק הלא טכני(כדור ארוכים),אלא יותרבגלל קשיי התעקלמות ,שברוב המקרים לא קשורים למשחק עצמו:השפה,סגנון החיים,השעמום במדינה הזאת וכ"ו,כול הדברים האלה יכולים לגרום לשחקן,מוכשר ככול שיהיה,לאבד את הרצון לשחק כדורגל "

    א.סגנון המשחק של יונייטד רחוק שנות אור מלהיות כדורים ארוכים ככה שזו לא היתה הסיבה לכישלון של פורלאן.
    ב.לא היו לו קשיי התקלאמות מבחינת שפה כי הוא דובר אנגלית מצויינת עוד מהבית,
    בראיונות רבים איתו קראתי כי סגנון החיים הפחות לוחץ גם מבחינת כדורגל התאים לו,הרבה זמן פנוי שהוא הרבה לנצל לשחק טניס משחק שהוא מאוד אוהב,
    שעמום במדינה???על מה אתה מדבר?שוב חזרת להיות ליצן?

    בכל אופן,הרבה ביקרו את פרגוסון על הפלופ שנקרא פורלאן אבל ייאמר לזכותו כי הוא דווקא כן ראה את הכישרון שלו כששיחק בארגנטינה ולא סתם הביא אותו ליונייטד אבל מה לעשות וכמו בעבר עם שחקנים אחרים ביונייטד הלחץ הוא כה גדול,זה שצריך להביא תוצאות שבוע אחר שבוע מול 67,000 וכל המסביב ביונייטד,בלחץ הזה הרבה מאוד שחקנים נפלו כי זה פשוט גדול עליהם,
    הוא קיבל מספיק הזדמנויות,קיבל תמיכה רחבה הן מצד פרגוסון,השחקנים ובמיוחד מצד האוהדים במיוחד כשלקח לו כמה חודשים טובים עד שכבש את השער הראשון שלו ביונייטד לאחר אין ספור החטאות(פנדל מול חיפה בליגת האלופות כשהאוהדים דרשו בשירה שהוא יבעט למרות שבקהאם היה בדרך לבעוט ואז נתן לפורלאן את הכדור),
    בסופו של דבר במיוחד בחודשים האחרונים שלו זה היה מעורר רחמים לראות אותו משחק,לא רק ההחטאות אלא כל המשחק שלו ושפת הגוף הראו כי הוא פשוט לא מספיק טוב בשביל יונייטד ולא עומד בלחץ(דברים פשוטים כמו לעצור כדור לא הצליח לו,כדורים ברחו ממנו כמו יתוש מריסוס)

    בוודאי שיש לו יותר שפה משוטפת עם השחקנים הלאטינים בויריאל,הלחץ שם הוא קטן בהרבה מזה של שבאולד-טראפורד ועדיין צריכים לשפוט את מעבר לעונה אחת מוצלחת אלא לאורך זמן.

    שחקן טוב,אני שמח שהוא מצליח בספרד,אבל בתור אוהד יונייטד מבחינתי הוא עלה כיתה אבל לא בבית ספרנו.


     
  8. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עזבו עוד פעם ויכוחי ספרד אנגליה, לא קרה בהסטוריה שמישהו לא פגע במקום מסויים ובמקום אחר הפציץ?
     
  9. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,498
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    אף אחד לא פוגע באטלטי. וקיקי מוסאמפה עושה חיים בסיטי.
    אגב, אטלטיקו ניסתה להחתים את פורלאן בקיץ שעבר ואם וייריאל תפספס את ליגת האלופות, תנסה עוד פעם.
     
  10. ASROMA Member

    הצטרף ב:
    ‏28/4/04
    הודעות:
    1,454
    לייקים שהתקבלו:
    144
    ובכן... דעתי בנושא הרבה חבר'ה פה באמת אמרו משהו שלא חשבתי עליו וזה הלחץ בקבוצה גדולה , אתמול שראיתי את המשחק ממש התפעלתי מפורלאן טאץ' מדהים , חוש רחבה , מהירות , כוח כל מה שחלוץ טוב צריך וכמובן קר רוח.
    אני זוכר בתקופת מנצ'סטר שממש החזיקו ממנו שהוא הגיע לשם וזה נהיה פלופ רציני , אין יותר מידי מה להוסיף למה שהחבר'ה כתבו כנראה שבויאריאל הסגנון , המקום ובכלל כל האווירה מתאימה לו , בעונה הבאה אם וכאשר ויאריאל תבטיח לעצמה מקום בשלב הבתים תהיה עליו חובת ההוכחה , ברמות הגבוהות ביותר.
    לא ראיתי גם מספיק משחקים ממנו העונה אבל כמות של 23 שערים זו כמות מכובדת מאוד ולדעתי הוא ללא ספק החלוץ בעל הכושר בין הטובים באירופה , נקווה שבעונה הבאה הוא ימשיך כך , אם כן ויאריאל תהיה חייבת להשאיר את ריקלמה הכסף יזרום ברגע שהקבוצה תעלה לצ'מפיונס.
    בהצלחה בעונה הבאה.
     
  11. Paolo Maldini שחקן ותיקים

    הצטרף ב:
    ‏1/11/03
    הודעות:
    4,350
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    דייגו פורלאן הוכיח אתמול בקאמפ נואו שהוא חלוץ גדול, שלושער לרשת של בארסה לא כל שחקן חווה.
    אני חושב שבמנצ'סטר הוא לא קיבל מספיק הזדמנות מפרגוסון, או שהוא פשוט לא התאקלם, לא הלך לו, גם זה קורה לשחקנים. היום אנחנו עדים להמון מקרים של שחקנים שמצליחים בקבוצה אחת ונופלים בקבוצה אחרת, ולהפך.
    בנוסף, לדעתי לפחות, סגנון המשחק הספרדי הרבה יותר מתאים לפורלאן, הטכניות שלו (אהבתי מאוד את הגול השלישי אתמול) מתאימה הרבה יותר לליגה הספרדית מאשר לליגה האנגלית שמשחקת על כדורים ארוכים והרבה פיזיות.

    בוריס, דניאל, פורלאן שחקן מצוין, אבל בשורה הראשונה של החלוצים באירופה הוא לא נכנס. כמו שנאמר, פורלאן מתאים לקבוצת צמרת בליגה הספרדית (!) אבל בריאל, בארסה ואפילו בולנסיה (אם וכאשר יחזרו הימים הטובים יותר) אני חושב שאין לו מקום.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏23/5/05
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    שחקן מצויין
    עוד מהימים שלו בליגה הארגנטינאית ראו שיש לו כישרון
    הבעיה במנצ'סטר הייתה "מהר מדי, מוקדם מדי" - שחקן שהגיע לאירופה היישר לאחת מהקבוצות הכי גדולות בעולם ויש בזה המון לחץ
    במקור היה אמור להגיע למידלסבורו והוא נחטף ברגע האחרון על ידי מאן יו - נראה לי שהוא פשוט לא היה מוכן, אל תשכחו שהוא עדיין צעיר יחסית.
    רוב השחקנים שמגיעים לאירופה מתחילים בקבוצות בינוניות בשביל להתאקלם ורק אחר כך עוברים לקבוצה גדולה, זה חיוני מאוד להתפתחות של השחקן.
    אפילו סביולה וריקלמה לא ממש הצליחו בברצלונה כי הם הגיעו מוקדם מדי לקבוצה גדולה מדי.
    יכול להיות בסופו של דבר שהחשקנים האלה פשוט לא טובים מספיק לרמות הכי הכי גבוהות, אבל ללא ספק לקטע של המעבר ליבשת חדשה יש הרבה מאוד השפעה.
     
  13. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל משהו שלא קשור לדיון..מי שאומר שמנצ'סטר היא עיר משעממת אני חייב לומר שהוא לא יודע על מה הוא מדבר...
    הייתי מספיק פעמים במנצ'סטר בשביל להגיד שתדמית "עיר הפועלים" של מנצ'סטר כבר מזמן חלפה מהעולם..היום זאת עיר
    תוססת עם בתי קפה, מסעדות ומועדונים שמהווים אטרקציה אדירה ונופלים רק מלונדון..תשאלו כל מי שהיה שם..

    לעיניין עצמו..פורלאן לדעתי הוא דוגמא מצויינת לטיפוס שהלחץ האדיר במנצ'סטר הכריע אותו, מי שטוען שפורלאן לא קיבל הזדמנויות מפרגוסון לא יודע על מה הוא מדבר הוא קיבל די והותר, אומנם היו לו משחקים שבהם הוא הותיר את חותמו ולנצח נזכור לו אותם לטובה {מול ליברפול, צ'לסי ועוד..} אבל הסה"כ שלו היה מאכזב והיו כל כך הרבה משחקים שהוא פשוט היה בדיחה והסתובב כמו סהרורי במגרש..אני שמח על ההצלחה שלו בויאריאל ומאחל לו גם שישמור על הרמה שהוא מפגין היום אבל הוא בהחלט לא ברמה של הגדולות באמת..
     
  14. Juventus Member

    הצטרף ב:
    ‏10/7/04
    הודעות:
    111
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פורלאן הוא חלוץ מצוין אבל לא מתאים לקבוצות גדולות
    בגלל זה אני חושב שהוא לא יעבור בעונה הבאה לשום מועדון גדול - זה לא מתאים לאופי שלו
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/5/05
  15. tiktin Member

    הצטרף ב:
    ‏20/5/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה אומר את זה כאילו ויאריאל לא מועדון כדורגל גדול... מקום שלישי בספרד זה חייב להיות מועדון גדול.
    שם להם מאמן יותר טוב ואתה תראה אותם מצליחים יפה מאוד בליגת האלופות.