ברצלונה 2021/22: החיים בלי מסי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏1/9/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    כי זה דמבלה. ושניהם יכולים לשחק בשני האגפים.
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    האמת, לא הבנתי אותך. בארסה לא עשתה עשתה רכש מאוזן כבר למעלה מעשור.
    4 השחקנים שציינת מגיעים בשכר סביר(2 מהם בהעברה חופשית) ולכן לא אמורים למתוח ההתחייבויות בצורה קיצונית.

    לבארסה היו 3 בעיות עיקריות:
    1. החוב. שכבר בקיץ שעבר דאגו להלוואה שתעזור לפרוס אותו.
    2. תקרת השכר. שמחושבת לפי ההכנסות של המועדון ושאר ירקות. בארסה פתחה את העונה שעברה 144 מיליון יורו מעל התקרה.
    3. חוק ה-1/4 שמוטל על קבוצות ששוברות את תקרת השכר, ואומר שעל כל יורו שאתה רוצה להוציא על העברה נכנסת, אתה צריך לרשום הכנסה של 4 יורו.

    כמו שכתבתי, החוב עבר מיחזור בעזרת הלוואה גדולה של גולדמן סאקס להשאיר את בארסה עם הרבה יותר מרחב נשימה. עוד בקיץ שעבר.
    כדי לפתור את 2 הבעיות הנוספות בארסה הייתה צריכה לצמצם בהוצאות ובעיקר לייצר עוד הכנסות. בכך לרשום שנה פיננסית חיובית כדי להפסיק את חוק ה-1/4 ובנוסף לייצר יותר מקום בתקרת השכר.
    הצעד הגדול של בארסה היה ללכת על מישכון של 25% מזכויות השידור השנתיות (כ-167 מיליון סה"כ) לאורך 25 שנה(40 מיליון יורו לשנה) במטרה להכניס 500-600 מיליון יורו. לפני שבועיים בערך בארסה מכרה 10% תמורת 207 מיליון יורו, וצפויה למכור את שאר האחוזים בימים הקרובים תמורות עוד 300 מיליון יורו.
    הסכומים האלה צפויים להוציא את בארסה מהעונשים הכלכליים של הליגה, וגם לאפשר לה להשקיע כסף מזומן בשוק ההעברות.
     
    golding ו-yonmu אוהבים את זה.
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מצטער להיות האיש הרע והאנטי, שוב:
    - זה לא 'צעד גדול' לשעבד חלק מההכנסות של העתיד הרחוק, אבל ניחא:
    א. השכר של רוברט לבנדובסקי עצום, פחות מכריסטיאנו רונאלדו בשיאו. עמלת סוכן, סכום העברה כמובן, זו עסקה שעלולה לטלטל את המועדון גם אם היא מתאוששת. הוא בן 34 ולא בתחילת הקריירה. גם אם בארסה מאניה מיהרו להכריז "פייק" על הסכומים שנזרקו באוויר.
    ב. לגבי דמבלה - החוזה מפתיע, רק עד 2024, אם הוא כזה אוהב את המועדון ומבסוט מצ'אבי ואוהבים אותו, אז מה עשו כאן בעצם? חסכו כאן שקט לשנה אחת וזהו, כבר בקיץ שוב פלונטר. אם דמבלה היה כזה טוב קבוצות היו קופצות על להחתים אותו בחינם. הוא רכש כושל, אנשים שוכחים את זה. מסכים עם הפוסט של העיתונא הבא:

     
    golding אוהב/ת את זה.
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    כשבאים מראש עם גישה של "לחפש" אז מוצאים.

    צעד גדול ≠ צעד טוב.
    אפשר להיעזר במילון בשביל להבין את ההבדלים.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בבגרות בלשון קיבלתי 97, תודה על ההקדמה המרגשת. על ראפינייה לא אמרתי מילה רעה וגם לא על קסייה או כריסטנסן כשחקנים שיחזקו את הסגל.

    בתור אחד שכן קרה את הפוסטים שלי, את רובם - הדעה שלי על דמבלה בטח לא חדשה לך. אני מאלה שחושבים שהוא גם לא שחקן כזה טוב, אבל ניחא. קבלת החלטות למשל. הוא שחקן פציע וכזה שלעתים לא בא לו להתאמן או שהוא לא קם לאימון, זה קרה יותר מפעמיים-שלוש. זו התשובה. אולי לא אחד-לאחד אבל האופציה של סטרלינג אותו פפ אולי הזיז הצידה - תמיד הייתה על השולחן מבחינת צ’לסי. אז לפחות אני לא התייחסתי לדיווחים גם אם טוכל עבד איתו בהצלחה בדורטמונד. כן שמעתי על הסוכן הנחש. אני לא יודע אם זה משפיל מבחינתו, אני חושב שהוא מעדיף שזה יהיה לשנתיים ולא אתם, הוא מעביר את הזמן עד לבלאגן הבא או לקבוצה הגדולה הבאה. השאלה אם יהיו 30 שערים ו-30 בישולים בשנתיים האלה או 30 משחקים מינימום בחוץ בגלל פציעות…
    תשמע, אולי אני נאיבי, ואני בטח לא מסמפט את ברצלונה, אבל כאחד שחלם כילד להיות כדורגלן, כשקראתי על זה שהוא לא קם לאימונים ועל חגיגות הפלייסטיישן וזה - האינסטיקנט הראשוני היה לצעוק ‘טמבלה’ כמו שחבר אמר בחדר כושר, ולאחר מכן אמרתי - בואנה הוא חוצפן. אלוהים נתן לו מתנה לשחק בקבוצת פאר כזו, אימפריה - והוא לא מעריך. יש ברצלונה גם בלי דמבלה, המועדון לא היה מוריד את הדגל לחצי התורן אם היה עוזב. לא הגיע לו פרס.

    לגבי לבנדובסקי: כשמדובר בשחקנים גדולים זה אף פעם לא נגמר בסכום ההעברה שהוא נניח בסדר גמור. אתה מסכים איתי שיהיה לו שכר של גלאקטיקו? שתהיה שם עמלת סוכן שלמה.

    אז הצעד הכלכלי של ברצלונה, איך אתה מגדיר אותו? האם אתה כן מסוגל 'להודות' כשהקבוצה שלך עושה טעויות ולהעביר עליה ביקורת אבל לא רק על קונצנזוס שלילי כמו קומאן או ברתומאו? שואל ברצינות. שוב, היה כאן מישכון של חלק מההכנסות של העתיד. זו ברצלונה או בית"ר ירושלים? ועל שחקנים שגם בלעדיהם המועדון היה נושם והתרומה המקצועית הצפויה שלהם היא לא מדהימה ולא ההבדל בין לזכות בתארים או לא.
     
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    לא הבנתי את המגילה הזאת על התגובה שלי למשפט בודד על נושא אחד ספציפי.

    והפסקה האחרונה שלך מגוחכת.
    קבעת על דעת עצמך שמדובר בצעד רע שצריך "להודות" בבעייתיות שלו?
    שאפו לך. אולי יש דעות אחרות. לא יודע, זה קטע כזה.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    או.קיי, אז הדעות שלנו שונות כמו ברוב זמן ההיכרות שלנו, למה זה מתכתב עם "כשבאים מראש עם גישה של 'לחפש'"? ולא התייחסת גם לשום דבר 'מקצועי' שכתבתי. לא על דמבלה והיכולת שלו\המוטיבצייה שלו והפרס שקיבל (כולם ציינו את הבישולים, הוא כבש שני שערים בכמעט 2,000 דקות והוא שחקן התקפה, זה לא נחשב?), לא על לבנדובסקי והעסקה הדי כבדה. צריך לחפש דרכים אחרות כדי למצוא כסף ולא לשעבד חלק מהעתיד. אגב, גם דה יונג באופן אבסורדי זכה לחוזה מגה-גלאקטיקו משום מה, כאילו הוא בייל או הזאר. הייתי בהלם לקרוא מה הנטו וכמה במועדון חייבים לו אבל זה כבר במשמרת אחרת. גם חלק מהוותיקים הפכו להיות די מעיקים - ג'ורדי, פיקה. אם ברצלונה הייתה מחתימה את ברנרדו סילבה תיאורטית הייתי מוחא כפיים, אם הייתה מצרפת בלם באמת טוב.
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    שוב, צעד גדול≠ צעד טוב. אין בכלל ויכוח שהמכירה של אחוזים מזכויות שידור זה צעד גדול, אבל משום התייחסת לצמד המילים האלה במשמעות אחרת. לדעתי זה נובע מהעובדה שאתה "מחפש".
    תרצה או לא תרצה, זה צעד גדול. צעד טוב? זה כבר נתון לפרשנות.

    לא התייחסתי לשאר הדברים כי כל אחד זכאי לדעתו ולא על כל דבר צריך לפתוח דיון. מי שרוצה, בכבוד.

    דבר אחד אני כן רוצה עכשיו להתייחס:
    לבנדובסקי לפי הדיווחים יגיע בסכום של 40-50 מיליון יורו ובשכר של 18 ברוטו בחוזה לשנתיים. סה"כ 76-86 מיליון יורו עבור שנתיים(אולי שלוש) של החלוץ המרכזי הטוב בעולם(או בין הכי טובים). הוצאה סבירה לחלוטין עבור הערך הספורטיבי/שיווקי של לבנדובסקי. רחוק מאוד מעסקאות המאות מיליונים של קוטיניו וגריזמן.
     
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    ב'רכש מאוזן' התכוונתי נטו למכירות/רכישות. ברור שזה רק סעיף אחד מכלל הניהול התקציבי של מועדון, וכמובן שאין סיבה מהותית שמועדון לא יכול להיות ברווח בסעיף אחר ובמינוס ברכישות, ועדיין זה פרמטר מדיד. באופן כללי בעשור האחרון ה'התפרעות' של בארסה בחלון ההעברות היתה על כוכב ספציפי (גריזמן, קוטיניו, דמבלה, סוארז, נימאר, זלטאן), ולא רכש 'רוחבי' של 3-4 שחקנים ב50מ כל אחד (כמו סיטי נניח).

    פריסת החוב נשמע כמו תשובה אחת, וכן מכירת זכויות השידור אם כי לא ממש הבנתי מה היה לפני ומה יהיה עכשיו (מכירה של 25% מזכויות השידור ב25 השנים הקרובות תמורת סכום חד פעמי של של 500מ?).
    אני גם מסכים שכל ארבעת השחקנים (כולל לבה) הגיוניים ולא יקרים מדי, אבל השאלה שלי בעצם על 'צמצום הוצאות':
    האם ברצלונה של העונה הקרובה אמורה להוציא פחות מברצלונה של 5 השנים האחרונות? אם כן, איזה הוצאות צומצמו?
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    בארסה מכרה מיליארד יורו עתידיים לאורך 25 שנים, תמורת למעלה מ-500 מיליון יורו הקיץ.
    ברמת צמצום ההוצאות הסעיף העיקרי הוא כמובן שכר השחקנים שבימים שלפני הקורונה כבר עמד על יחס אבסורדי של למעלה מ-70% מכלל ההכנסות של המועדון.

    אין לי את כל הנתונים בשלוף אבל,
    מסי עזב, גריזמן הושאל/נמכר לאתלטיקו, קוטיניו נמכר, רוברטו חידש חוזה בסכום נמוך מאוד ביחס לחוזה הקודם, דמבלה כנ"ל, פיאניץ' קיצץ בחוזה, טרינקאו הושאל/נמכר לספורטינג, לנגלה הושאל לטוטנהאם, אומטיטי פרס את השכר שלו, פירפו נמכר ללידס, ראקיטיץ, וידאל וסוארז שוחררו.

    המון עבודת קיצוץ נעשתה, כמה זה בסה"כ, כמה זה משמעותי ואיך זה ביחס להחתמות נכנסות אני לא יכול להגיד כרגע.
    אני כן יכול להגיד שבארסה עובדת לפי מדרגות שכר כדי לא להגיע שוב למצבים ששחקנים מרוויחים יותר מדי ביחס לערך שלהם, ושבסה"כ סביר להניח שירד סכום לא מבוטל מההוצאה השנתית.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  11. Jese Member

    הצטרף ב:
    ‏26/7/20
    הודעות:
    64
    לייקים שהתקבלו:
    34
    מין:
    זכר
    זה לא בדיוק אותו הדבר. לקוטיניו ולגריזמן היה ערך resale ששוקף בשווי שלהם, על לבנדובסקי יהיה אפשר להוציא במקסימום 20M כמו שכריסטיאנו נסחר במחירים האלה- גם אחרי שהשניים הראשונים נכשלו קשות בארסה גירדה עליהם ~60M ביחד במצטבר. יותר מזה- גריזמן וקוטיניו באו להוביל את הקבוצה בטווח של מינימום 4-5 שנים, לא לשנתיים-שלוש.

    אינני איש שיווק אבל אני גם לא חושב שיש לו ערך שיווקי יוצא מהכלל- הוא בכל זאת לא השם הכי סקסי ואין לו ים עוקבים, ובכלל לבארסה יש מספיק כח מסחרי- לא מדובר באיזו פריז שמשוועת לסטארים כי בלעדיהם היא כלום. הערך הנוסף העיקרי שלו לדעתי זו ההצהרה שבהחתמה שלו.

    אכן מדובר במהלכים גדולים אבל גם מאוד אמיצים- לא צפיתי בראפיניה יותר מדי אך המספרים שלו לא יוצאים מהכלל לשחקן שעולה 60M והוא גם לא ממש צעיר, ביחד עם לבנדובסקי ואולי קונדה\ברנרדו כמו שמדווחים יש כאן 200M~ של שחקני רכש, סכום שאני מניח שלא יהיה שוב לבארסה בשנים הקרובות(יש גבול כמה אפשר למשכן ולמכור נכסים) ובכלל הם די מייתרים שחקני רכש מוקדמים(דמבלה\פראן ואובמיאנג יבלו חצי עונה בספסל?).

    זה לא רע אבל בתור אוהד ריאל מדריד זה לא ממש מפחיד אותי.
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אם ללבנדובסקי היה resale value(אם נניח שלגריזמן בן 29 היה), הוא היה עולה 150-200 מיליון. הוא גם פחות יקר מהם וגם כלכלית עסקה שלא מסכנת את בארסה יותר מדי כמו עסקאות של 300 מיליון יורו(אפילו אם היו שווים אותם).

    לגבי ראפיניה, ממה שאני ראיתי יש לו מעורבות ב-29 שערים בשנתיים האחרונות בקבוצת תחתית של הפרמייליג. זה לא רע בכלל, וזה בלי להתחיל להיכנס למספרים מתקדמים.
    לא בא להגיד מי הוא ומה הוא, רק לגבי המספרים.

    דמבלה וראפיניה יכולים לשחק ביחד.
    אובמיאנג סביר להניח יעזוב בקיץ הבא, ופראן צעיר ויכול לשחק בכל העמדות ההתקפות.
    יש גם אפשרות סבירה שדמבלה יפצע שוב או ימכר בקיץ הבא.
    בחישוב כולל, המצב מעולה בחלק ההתקפי.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אף אחד לא אמר שברצלונה לא פועלת ומתנהלת נכון, הדרך עוד ארוכה, ואני פשוט מטיל ספק. אתה יכול לחשוב שהסיבה היא שאני אוהד ריאל מדריד. כנ"ל לגבי שיעבוד הכנסות עתידיות. אמנם לא יהיה עוד נוכל כמו ברתמואו אבל יש כאן לקיחת סיכון. גם על ראפינייה שהוא שחקן טוב ייתכן ואפשר היה לוותר. להערכתי השכר של לבנדובסקי יהיה גבוה יותר וגם תהיה עמלת סוכן שמנה. אין ספק שהוא חלוץ מפלצת. אגב גם אם בארסה רוצה אין לה את הסכומים של פעם. לא ענית לי מה דעתך על דמבלה לטוב ולרע, עזוב אם מסכימים או לא מסכימים. על ראפינייה, במחיר כזה, נכון לעכשיו במצב הכלכלי הנוכחי - אולי אפשר היה לוותר, אולי. לגבי ההתקפה - כן המצב נראה טוב. בלם וקשר אחורי ויהיה בסדר.
    לגבי ההשוואה פה לריאל מדריד - לדעתי אנחנו פייבוריטים לאליפות עדיין, לבטח מאוזנים בכל עמדות המגרש אחרות - שוער הטוב בעולם, הגנה לא רעה עם רודיגר, קישור..על ההתקפה אפשר להתווכח אם ויניסיוס ובנזמה לא יהיו טובים. אבל אנחנו לא טובים בזה, השתן עולה למועדון לראש מהר מדי. כמובן שברנרדו סילבה ולבנדובסקי הם רכש בלבל אחר ובפרופיל אחר.
     
  14. Jese Member

    הצטרף ב:
    ‏26/7/20
    הודעות:
    64
    לייקים שהתקבלו:
    34
    מין:
    זכר
    שחקני כדורגל לא פורשים בגיל 30 בפעם האחרונה שבדקתי. ברור שהמחיר של לבה הוא כתוצאה מהנסיבות אבל חסר פרמטר די משמעותי בתמונה שהצגת, ואם מתייחסים נטו לסכום ההעברה הרי שגריזמן גם אחרי השנתיים הכי מסויטות שהוא יכל לעבור נמכר ב40M, זה חלק משמעותי מסכום ההעברה שלו וממש לא סוכנו בעסקה שלו 200-300M.

    בנוגע למספרים של ראפיניה- באמפורד שמשחק לצדו מעורב באותה כמות שערים בלי כמעט לשחק העונה. אלו מספרים לא מספיק טובים לבארסה, גם אם הוא בא מקבוצת תחתית, מבלי להמעיט בערכו.
    אם הוא איזה יוצר מצבים יוצא דופן עם פוטנציאל שדרוג גדול- אחלה- בהנחה היותר סבירה שהוא שחקן טוב עם מספרים לא רעים זה לא נראה לי כמו רכש משמעותי לבארסה. תחשוב על מנדי בריאל.

    קונדה אם יירכש בסכומים שדוברו לאחרונה יהיה חיזוק טוב אבל העמדה בצד ימין בהגנה במצב רע ולפי הרבה מאוהדי בארסה גם העמדה המקבילה לה, ביחד עם טר שטגן שנתן שתי עונות שייקיות וקישור חסר ניסיון מלבד בוסקטס(אם כי מאוד מוכשר)- אני לא חושב שהסגל הזה תחרותי ברמה של לקרוא תיגר על ליגת האלופות או אפילו להיות תלוי בעצמו בליגה(ולא בעונה רעה של ריאל שנמצאת במצב הרבה יותר טוב).

    רוצה לומר- נראה לי בזבוז למשכן נכסים ולקחת הלוואות, לשרוף בערך 200M נטו(ביחד עם התשלום על פראן בינואר ובהנחה שלבנדובסקי, ראפיניה ועוד שחקן יקר דוגמת קונדה יגיעו) ועדיין לא להיות בעמדה ממש טובה לתואר. לא היה עדיף ללאפורטה לתת לצעירים לסחוב עוד כמה עונות ולהכנס אול אין כשהצעירים מוכנים יותר וכשהיה יותר זמן להתרגל לצ'אבי? ראינו שגם אחרי אחת העונות הכי גרועות של בארסה במאה ה21 היא סיימה בקלות בטופ 4, אין כאן ממש סיכון כלכלי כמו שהיה קורה בפרמיר ליג.
     
  15. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,078
    לייקים שהתקבלו:
    650
    אין פה שחור לבן. המצב הנתון הוא עובדה, המועדון בסכנה. מצב קיצוני שמאלץ את הנשיא החדש לעשות המון דברים קיצוניים.

    אז לאפורטה עשה צעדים כלכליים לשיפור המצב. אבל הוא עשה עוד צעד חשוב והוא בלימת כדור השלג של המותג. עוד עונה עם ברייתוויט והמותג היה נפגע קשות, שלא נדבר על עוד הדחה פוטנציאלית מליגת האלופות. מצב כזה היה פוגע קשות במותג של המועדון מכל הבחינות.

    אבל מצד שני, אני חושב שצריכים להיות שקולים יותר מבחינת הרכש. יש הבדל בין לא לעשות רכש בכלל ולהישאר עם ברייתוויט, לבין גיוס כספים ורכש מאסיבי.

    ראפיניה זה רכש הגיוני, שחקן משמעותי גם למותג של בארסה. חיזוק ההגנה עם קונדה, זה הגיוני. אבל אני אישית מאמין שמנהל מקצועי ומאמן עם תכניות ברורות יכולים למצוא שחקנים מתאימים וזולים יותר מלבנדובסקי, למרות שמדובר בעוד חיזוק למותג.

    אני עדיין מקווה וגם מאמין שבסוף שחקני הרכש הזולים והלא צפויים הם אלה שייפרצו מעבר לציפיות.

    אז לסיכום, תמיד במצבים קשים צריך לקחת סיכונים וצעדים דרסטיים, לפעמים צעדים טובים לפעמים לא, אבל אני מאמין שבסוף יהיה בסדר ולכן אני לא מנתח יותר מדי את המצב בבארסה. פשוט מחכה בסבלנות לראות את התהליך מול העיניים שלי.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.