הפועל באר שבע 2021/22: מסיימים עונה עם מקום 2 וגביע

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏15/8/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    8,349
    לייקים שהתקבלו:
    4,230
    מין:
    זכר
    הכוונה שהם לא ימנעו החתמת זרים נוספים.
    פטרוצ'י מוקפא מינואר.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    בוא חמד: סלמאני ישלים את הפאזל בחוד של ב"ש

    פועל באר שבע כבר החתימה את תומר חמד בתור החלוץ המוביל שלה, דבר שהעלה בהמשך סימני שאלה כיצד אליניב ברדה מתכנן לבנות את החוליה ההתקפית שלו בכל הקשור לשאר השותפים של חמד. מאוחר יותר, האדומים מבירת הנגב החלו במאמצים גדולים להחתמת חלוץ נוסף, כולל חיזורים אחר זרים באירופה בצורה שלא מאפיינת אותם – ניסיון רכישה הכולל דמי העברה, דבר שבא בחשבון אצל אלונה ברקת בעבר רק כשזה התקיים במסגרת הליגה המקומית.

    החשד העיקרי שעלה מיד בחיפושים של הפועל באר שבע, הוא האם ברדה מתכנן לבנות את המערך שלו לכזה שמשחקים בו עם שני חלוצים טבעיים אך בעלי אופי שונה, או שמא מדובר בהיררכיית חלוצים עם רוטציה. כשיוצאים לחיפוש ראשוני אחר אסטריט סלמאני, חלוצה השבדי של האמרבי המקומית, הבירורים הראשונים היו – באיזה מערך קבוצתו משחקת, איפה הוא נמצא בה ומה הדרישות ממנו, ועוד שאלה חשובה – האם בעבר שיחק בתפקידים אחרים בהתקפה או שמדובר בחלוץ שלחלוטין לא זז מעמדת ה-9.

    התשובות לשאלות הללו הן בדיוק התשובה להאם ברדה בונה על משחק עם שני חלוצים: האמרבי שיחקה במהלך העונה לרוב ב-4:3:3 עם חלוץ יחיד, מערך בו משחקים בכנפיים שני קשרים התקפיים שקרובים יחסית אל החלוץ ולא בשחקני קו קלאסיים, כשבאופי מדובר בשחקנים מכדררים, אך כאלו שאוהבים את הכניסות פנימה עם “רגל הפוכה” (למשל: ווינגר באגף ימין עם רגל שמאל). במודל הספציפי הזה של ה-4:3:3 (“צר”), נוצר סוג של מחומש בשלושת השלישים של מרכז המגרש, דבר שמייצר בדרך כלל יתרון מספרי באמצע.

    כתוצאה מריבוי השחקנים בשטחים הללו והעובדה שמשימת ריווח המשחק שייכת למגנים ולא לווינגרים, אחת מהדרישות מהחלוץ במצב כזה היא לבצע הרבה תנועות אלכסוניות מהבלמים החוצה לכיוון האגפים, כדי לפתוח את הגנת היריבה ולייצר שטח לקשרים ההתקפים. זה בעצם היה התפקיד של סלימאני בהאמרבי.


    לשם כך, אפשר גם להסתכל על המספרים של חבריו של סלימאני להתקפה. יש לציין שהנתונים מהעונה הנוכחית שכרגע נמצאת במחזור ה-14 טריים לחלוטין וקטנים ביחס לעונה שלמה: הכנף השמאלי, וויליוט סוודברג, כבש העונה שישה שערים ב-13 משחקים, בעוד הכנף הימני גוסטב לודוויגסון כבש שישה שערים ב-13 משחקים, כשסלימאני עם 11 שערים וארבעה בישולים בכל המסגרות (שני שערים בליגה, חמישה באירופה, ארבעה בגביע השבדי). הקשר המרכזי, נהיר בסארה, כבר עם שבעה שערים וארבעה בישולים בכל המסגרות. ריבוי מספרים של שחקני כנף ושחקני אמצע בדרך כלל נובע מהצטרפות טובה מקו שני שלהם וגם בין היתר מתנועות טובות של החלוצים מהקו הראשון.

    לאן כל זה מתחבר? תומר חמד שחזר לישראל וחתם בהפועל באר שבע, הינו חלוץ מטרה קלאסי עם איכויות פיזיות מרשימות ונוכחות מסיבית ברחבה. בעבר, חמד נהנה מאוד משיתופי פעולה עם חלוצים נוספים, בין אם מדובר בכאלו ששיחקו ממש מאחוריו או בין אם זה בכנף (דוגמת עדן בן בסט בנבחרת ישראל). נדמה כי אליניב ברדה, שבעצמו שיחק בהרבה תקופות בקריירה כחלוץ שני בצמד חלוצים, אולי בונה את הקבוצה שלו לצמד של אסטריט סלמאני ותומר חמד, שכן שניהם בעלי תכונות שעשויות להשלים אחד את השני. הראשון מחזיק בתכונות אופי של חלוץ “פנים לשער” בעוד הישראלי שמוכר לנו הוא בוודאות קודם כל חלוץ של “גב לשער”.

    הדבר גם מתחבר בריבוי האיכות של האדומים מהדרום בבלמים – מיגל ויטור, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, איאד אבו עביד ומבין כל הארבעה – ברדה יכול לבחור שלושה. הלדר לופס שמחזיק בתכונות טכניות טובות יכול לאייש היטב את עמדת הווינג באק השמאלי, בעוד בצד ימין באר שבע החתימה את יוני סטויאנוב מהפועל כפר סבא, שנע בין עמדות המגן הימני, הווינג באק הימני והכנף הימני, כשעוד לפניו יש בעמדה את אור דדיה.

    חלוץ מרכזי מגוון אך כזה שהטיקט הבולט ביותר שלו הוא משחק עם הפנים לשער, כבעל יכולת כדרור בשטחים צפופים ופתוחים. חזק במאבקי מיקום, מבצע בעיקר תנועות עומק אלכסוניות מהבלמים החוצה לאגפים כדי לייצר שטחים לעצמו ולאחרים כשנעזר במהירות טובה, מחזיק בשינויי כיוון מצוינים בתוך הרחבה ויכולת לסיים מול השער תוך כדי תזוזה או תנועה. מוביל כדור היטב בזכות טכניקת כדרור וקבלת כדור טובה גם בשמאל החלשה. מבצע את משימות משחק הגב לשער בצורה טובה ויסודית, אך יעדיף לחפש שטחים פתוחים.

    איכויות כשהכדור אצלו או אצל קבוצתו
    ראשית כל, הסיבה שסלמאני נחשב לחלוץ מגוון היא שאת הבסיס כחלוץ מרכזי יש לו בכל הקשור למשחק עם הגב לשער. החלוץ השבדי יודע לפרוס את רגליו, להידבק אל הבלם בצורה שתנעל את היריב כדי להשתלט על הכדור ולתפוס נפח, שכן יש לו גוף חזק, למרות שלא מדובר בחלוץ בעל מימדים גדולים במיוחד או מעל הממוצע. לא מדובר בחלוץ מהסגנון המסיבי, אלא בחלוץ שתמיד יעדיף לקבל את הכדור לשטח ויבצע תנועה אלכסונית או שינויי כיוון כדי להרוויח שטח לעצמו או לחבריו להתקפה.

    בתנועות שמבצע לעומק, רגליו של סלמאני מספיק חזקות כדי לייצר תאוצה טובה עם מהירות כדי להגיע לכדורים שהקשרים שולחים אליו. גם בתוך הרחבה, כשיש צפיפות סביבו, נדמה שסלמאני רוצה לייצר שטח על ידי יציאה לכיוון פינה אחת ואז שינוי כיוון לפינה הנגדית. הדבר בא לידי ביטוי גם בהתקפות מעבר, כשהחלוץ מגביר קצב כדי להוביל את התנועה מהקו הראשון. הרבה פעמים ניתן לראות אותו ממש “משחק” עם קו ההגנה של היריבה ומצפה לרגע שבו יוכל לקבל את הכדור בגבם. שחקנים כמו דור מיכה ורמזי ספורי יאהבו את החלוץ הזר החדש שלהם במיוחד.

    בכל הנוגע לטכניקה, עושה רושם שסלמאני אוהב לכדרר בשטחים צפופים בעצמו או במיוחד בשטחים פתוחים, שהם כמו אוויר לנשימה עבורו. השבדי בן ה-25 יודע להשתמש ברגלו השמאלית בקבלת הכדור או במקדמות קטנות כדי שהכדרור שלו יהיה פחות צפוי. עם זה, עושה רושם שהכדרור עצמו דורש הרבה נגיעות ומקדמות, לכן הצפיפות של היריבה עלולה להוביל אותו לאיבוד. בנוסף, גם עם הגב לשער קורה לסלמאני שהוא “נמרח” יתר על המידה עם הכדור במקום להוריד אותו חזרה במה שמוביל לאיבודי מסוימים.

    את התנועתיות ברחבה של סלמאני אפשר לזהות אפילו בסרטוני הביצועים הפשוטים ביותר, בהם הוא “דוחק” כדורים מול שער חשוף, בין אם זה בריבאונד או כשהוא מחכה בפינה פנויה לחלוטין ושומר יריב מאבד אותו בליווי. טכניקת הבעיטה של סלמאני עוצמתי מאוד, אך מה שמיוחד בה הוא שהכדור צובר תאוצה מרגלו דווקא תוך כדי ריצה. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד כשסלמאני מסיים מול השער ברגל שמאל, אז הוא מסוגל לייצר איום חד, בטח אם מדובר על סיומת מול השוער.

    איכויות כשהכדור אצל היריבה
    כמו שתואר מקודם, סלמאני שחקן מוצק, חזק וכזה שיודע להפעיל כוח במאבקים על הכדור, אלא שהבעיה הגדולה בנוגע אליו היא שהרבה פעמים הוא מאחר אל המאבקים או לא מגיע אליהם בכלל. מתי סלמאני כן מגיע לשחקן שאליו הוא קופץ בלחץ? בכדור 5 של היריבה, אז האמרבי לוחצת גבוה במטרה לחלץ את הכדור קרוב לשער היריבה.

    אז, סלמאני יודע ללחוץ את הבלם דרך הכתף כדי שהמסירה תושפע פיזית. עם זאת, מול בלמים שאוהבים לצאת קדימה עם הכדור, הוא עלול שלא להתעקש על המאבק ולהשאיר אותם לשחקן הבא בלחץ. הקושי הגדול של סלמאני הוא בעיקר מנטלי כשקבוצתו יורדת להתגונן נמוך בשליש מרכזי, אז הוא לא משקיע יותר מדי בלתת עוד ועוד מטרים כדי לסגור נתיבי מסירה.

    אישיות
    דבר שחוזר על עצמו הרבה במשחקים של סלימאני, הוא שבזמן שקבוצתו לוחצת או עומדת מאחורי הכדור, החלוץ ממוצא קוסוברי אוהב “להצביע” על השטח שאותו צריך לכסות, דבר שמעיד על תקשורת טובה עם חבריו לקו הראשון והשני, איתם הוא מנסה לכסות שטחים. מנגד, נדמה שלעיתים כשהכדור עובר את הקו שלו במעט, סלימאני מרבה “להישבר” ואז החזרה שלו אחורנית נעשית יותר בעצלתיים. מבחינה התקפית, ברור שמדובר בחלוץ שמוכן “לעבוד” הרבה בחוץ כדי ליצור לקבוצה הזדמנויות מול השער, גם במחיר של הרבה יציאות מאזורי הנוחות של כחלוץ מרכזי. לא מדובר בחלוץ ש”מפונק” במצבים שלו מול השער.

    צפי להצלחה
    דבר שמשותף לאסטריט סלימאני ותומר חמד, הוא ששניהם ידועים כחלוצים שמוכנים לצאת מאזורי הנוחות שלהם כדי לייצר הזדמנויות עבור הקבוצה ולכן שיתוף הפעולה הצפוי בין השניים עשוי להיות מעניין וחיובי. “און דה בול” יש לחיבור בין החלוץ השבדי להפועל באר שבע פוטנציאל יצירה גדול עם הרבה דינמיות ותזוזה בחוד שיטרידו את בלמי היריבה, אך סלימאני יהיה חייב גם לעבוד יותר במשחק הלחץ במיוחד אם הוא משחק לצד חלוץ מסיבי אחר.

    אסטריט סלמאני
    גיל: 25
    עמדה: חלוץ מרכזי (9)
    עמדת משנה: חלוץ שני באגף (11 / 7)
    רגל חזקה: ימין (שימוש סביר בשמאל החלשה)
    גובה: 184 ס”מ
    משקל: 82 ק”ג

    היסטוריית פציעות:
    עונת 2021 (עונה בשבדיה) – סבל מזעזוע מוח (12 ימי היעדרות, החמיץ שני משחקים).

    רזומה בשלוש שנים האחרונות (נתונים בכל המסגרות):
    האמרבי (2022 – עד עכשיו) - 1,840 דקות (25 הופעות, 11 שערים, ארבעה בישולים)
    האמרבי (2021) - 2,579 דקות (33 הופעות, 10 שערים, 10 בישולים)
    וארברג (2020) - 2,287 דקות (28 הופעות, 17 שערים, שמונה בישולים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/7/22
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    ג'יימי ורדי השוודי מגיע לנגב

    הוא לא כמו כולם, הוא אחר. לגמרי. אין הרבה כאלו, חלוצים של עבודה קשה. אסטריט סלמאני יודע מה זו עבודה קשה. ג'יימי ורדי של שוודיה, אם תרצו.

    בגיל 12 הוא נפצע ברצועה הצולבת ונזרק ממועדון הנוער בו שיחק. בגיל 17 הוא החל לשחק בבוגרים. איפה? בקבוצת מרכז טבלה בליגה השוודית החמישית. ליגה ג' שלנו, אם תרצו. בעונתו השנייה בקבוצה כבש תשעה שערים ב-19 משחקים, העלה את הקבוצה לליגה הרביעית מהמקום הראשון ומיד נרכש על ידי אנגלהולמס מהליגה השנייה. הוא שיחק בקבוצה שמונה משחקים בלבד, בהם לא כבש ולא הרשים ונשר לשלוש עונות משמימות בליגה השלישית.

    את העונה השלישית בליגה השלישית סיים בסערה, עם 13 שערים ב-28 משחקים, ונרכש על ידי ורברג בויז מהליגה השנייה. הפעם, כשהוא בשל הרבה יותר, החל סלמאני לכבוש בצרורות, ועם 15 שערים ב-27 משחקים – העפיל עם קבוצתו לליגת העל השוודית בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה, ומהדלת הראשית.

    גם בעונתו הראשונה בליגת העל סלמאני המשיך לככב, כבש 15 שערים ב-24 משחקים והיה לסגן מלך השערים של הליגה, מה שהביא לרכישתו תמורת כ-2.5 מיליון שקלים (7–8 מיליון קורונות שוודיות) על ידי האמרבי מליגת העל, שניסתה לפרוץ את תקרת הזכוכית.

    הליגה בשוודיה מתנהלת בין החודשים אפריל–דצמבר, ובעונת 2021 השתלב סלמאני בקבוצה וכבש 15 שערים ב-39 משחקים בכל המסגרות, כשהקבוצה מסיימת את הליגה במקום החמישי ולא מגיעה למפעל אירופי, אך זוכה בפנדלים בגביע השוודי, כשסלמאני כובש את הפנדל המכריע. העונה הטובה שלו המשיכה, כשכבש שלושער נגד מאריבור הסלובנית במוקדמות הקונפרנס ליג, ובמשחק הבא במפעל כבש צמד נגד צ'וקריצ'קי הסרבית. גולת הכותרת של העונה המוצלחת מבחינתו היה הזימון לנבחרת קוסובו למוקדמות המונדיאל, כשבאוקטובר ערך הופעת בכורה נגד שוודיה, ערש הולדתו.

    עם זאת, את העונה הנוכחית פתח סלמאני בצורה מקרטעת. בגביע הוא כיכב, עם ארבעה שערים בשישה משחקים, אך הפעם החמיץ את הפנדל המכריע בגמר הגביע וקבוצתו הפסידה. מכאן הכל רק התדרדר, ועד עתה כבש סלמאני רק שני שערים ב-13 משחקי ליגה, ולכן דרכו החוצה בסכום הנכון הייתה ברורה. גם אם יירכש על ידי הפועל באר שבע במיליון אירו, האמרבי תצא מורווחת.

    אז האם סלמאני הוא רכישה טובה לקבוצה ישראלית שרוצה להתמודד על האליפות? האם הוא שובר שיוויון? כן ולא.

    הוא מחזיק ניסיון דל למדי בליגה הבכירה, 63 משחקים, 26 שערים ו-13 בישולים בליגה, והצליח רק בקבוצה 'קטנה' ולא בקבוצה שמשחקת כמו קבוצה גדולה. מנגד, גם הפועל באר שבע נוהגת לשחק כקבוצה 'קטנה' נגד הגדולות האחרות, וסלמאני גם מחזיק בניסיון אירופי קצר, עם חמישה שערים ושני בישולים במוקדמות הקונפרנס ליג בעונה שעברה.

    ומבחינת כישרון? סלמאני הוא חלוץ מהיר, שמשחק הכי טוב כשלידו חלוץ מרכזי שסופג את רוב האש (אהמ אהמ תומר חמד). יש לו מיקום טוב ברחבה, יכולת טכנית ושליטה בכדור לא רעה, קור רוח, והוא גם מבשל במספרים יפים מאוד. אם הפועל באר שבע תשחק על מתפרצות – הוא יכול להיות הרכישה שוברת השיוויון. החסרונות? תג המחיר ותלוש השכר גבוהים יחסית, וייתכן שבמחיר הזה ניתן היה למצוא חלוץ טוב יותר. מול הגנות שמסתגרות סלמאני מתקשה, הוא ממעט לייצר לעצמו מצבים וכמובן – לשחקנים סקנדינביים שמגיעים לישראל תמיד קשה יותר בגלל מזג האוויר.

    לסיכום, קיבלנו כאן חתיכת רכש, וזה יכול להצליח לכאן או לכאן.
    לסלמאני יש את כל התכונות הדרושות להיות חלוץ מוביל בליגה שלנו.

    האם הוא יהיה קיארטנסון או פקהארט? נמתין בסבלנות.
    שיהיה בהצלחה!

    בשיתוף עם ערוץ הטלגרם של אשרי המאמין
    #אשרי_המאמין @AshreyHmamin



    https://scontent.ftlv15-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/293414585_3792677707523234_2901162384777203508_n.Xxx?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=pUahA0PMO8EAX9wqN_m&_nc_ht=scontent.ftlv15-1.fna&oh=00_AT-H30iKRdkCF-ptOZa4r677ajeVFEVaY3FY_Y6ybJOg-g&oe=62D9D836
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/7/22
  4. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,658
    לייקים שהתקבלו:
    2,490
    עוד עונה של סולד אאוט מנויים. אין ספק שבעונות האליפות היינו יכולים למכור 20k בקלות.
     
  5. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,622
    לייקים שהתקבלו:
    2,366
    מין:
    זכר
  6. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,868
  7. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,622
    לייקים שהתקבלו:
    2,366
    מין:
    זכר
    אני זוכר שהוא היה נחשב לכישרון,הוא גם רק בן 23-24.
    מסכים לגבי שפכה,בגלל זה סייגתי,אם זה נכון.
     
  8. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,868
    יש לנו כרגע שני כשרונות כאלה מוקפאים בפיירול... כבר לא מרשים אותנו :)
     
  9. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    8,349
    לייקים שהתקבלו:
    4,230
    מין:
    זכר
    EsheD אוהב/ת את זה.
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    רציתי להביא איתי גם את הילד השני למשחק באירופה ביום חמישי, קיבלתי הודעה על תחילת המכירה, נסעתי למשרד, כשהגעתי למשרד כבר כל הכרטיסים אזלו...
     
  11. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,779
    לייקים שהתקבלו:
    1,828
    אפשר להגיד שיש סולדאאוט מנויים. נשארו ממש עשרות בודדים בכסף עליון
     
  12. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    8,349
    לייקים שהתקבלו:
    4,230
    מין:
    זכר


    סוף סוף קצת כיף מחוץ לאצטדיון כלשהו.
    פאן זון מחוץ לטרנר בכל משחקי הבית.
     
    oranfu ו-yakar אוהבים את זה.
  13. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    מיזם מכובד אבל חאלס לעבוד על אנשים עם ה"לראשונה בישראל"
    אנחנו עשינו את זה לפני כולם בחצי גמר הגביע באומן 17 ואחרינו ההתאחרות העתיקה מאיתנו
    אנחנו אלו שהבאנו את זה לישראל. לפני שצחי נקש ושאר האוהדים בארגון הלב האדום עשו זאת זה לא היה קיים בישראל

    אבל מה שכן אתם הראשונים שמתכוונים לעשות את זה באצטדיון הביתי לפני כל משחק ליגה (חבל שבהנהלה שלנו לא פנו ללב האדום או עשו משהו בנידון אחרי שראו את ההצלחה של הפאן זון שעשינו)
    אתם תרוויחו מהפאן זון הזה (בהנחה שישקיעו בו כמו שצריך). זה המקום של הקבוצה להביא לאירוע כיפי ומאחד בין האוהדים בזמן שאין משחק (פאן זון זה גם המקום בו משפחות יכולות להביא את ילדיהם והם ייהנו מכל רגע)

    לסיכום, אתם השניים שעושים פאן זון והראשונים שמחילים את זה בכל משחק ביתי בליגה
    אני בהחלט שמח שמה שעשו אצלנו מתחיל לחלחל לאט לאט בשאר הקבוצות בישראל. בהצלחה לכם עם המיזם
     
  14. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,631
    לייקים שהתקבלו:
    9,790
    היו פאנזונים בישראל גם לפני הפועל חיפה.
     
  15. DaveTheSave Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/18
    הודעות:
    1,319
    לייקים שהתקבלו:
    630
    מין:
    זכר
    תגלה לו את הסוד, גם כדורגל היה לפני הפועל חיפה
     
    zivmay, שי, Sir Alex Ferguson ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.