יוצאים לדרך: מחזור הפתיחה בליגת העל: מכבי קורעת את ריינה, נתניה מפרקת את בית"ר. הפסד להפועל ת"א

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏19/8/22.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    העונות הכי מזעזעות פה, למעט שתי המוליכות, היו בליגה של 16. אין מספיק קבוצות.
     
  2. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    נמאס כבר מהדיון הזה, 14 כמות אידיאלית, הקטנת/הגדלת הליגה זה לא פתרון קסם ל700 בעיות שיש בכדורגל הישראלי שלא קשורות בכלום לכמות קבוצות בליגה.
     
    שי, oFiRzZz, AmitHPT ו-8 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  3. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אתה יוצא מנקודת הנחה שאם יקטינו את הליגה, אז בהכרח חדרה תוכל להיות חלק ממנה? או הפועל תל אביב?

    איך תוכל להבטיח שסכנין לא תהיה במקומן? כי עם כל הבעיות, אנחנו קבוצה לא פחות "מוצלחת" עם בסיס אוהדים הרבה יותר גדול מחדרה.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    מה הופך את 14 לכמות אידיאלית?
    זו, אכן, בעיה אחרת של הכדורגל הישראלי שחייבת להיפתר בלי שום קשר. מקומה של סכנין בליגה א' במקרה הטוב. פחות קבוצות פשוט הופכות את הליגה לאקסקלוסיבית יותר, עם סטנדרט יותר גבוה כדי להיות בה בפועל.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    טוב נו, ליגת העל חוזרת, זה לא דומה להתרגשות של לפני עשור וכן הלאה, הגיל וגם הקבוצה חרבנא, אבל עדיין מחכה למשחק מחר וחבל שזה לא משחק בית. מקווה לראות את הפועל תל אביב מרגישה בנוח יחסית בסמי עופר נגד קבוצה שפתחה את העונה במשבר ולא שקט שם, היא תהיה חסרת ביטחון. מרגיש שהפועל חיפה לעתים רכה מדי וחושבת רק התקפה וגולים וכן הלאה, אבל כמובן שיש שחקנים מסוכנים ובראש ובראשונה אלון תורג'מן. אושר דוידה בספק אצלנו לפי מה שנכתב ויהיה מעניין לראות את לאיוס בליגת העל אחרי שהשאיר טעם של עוד בגביע הטוטו. דוידה בתקופה לא טובה ולא תמיד משחרר את הכדור בזמן. ההערכות הן שגאנם ואוז'בולט ישחקו יחד ויעזרו זה לזה. השוער שלנו גורם לתחושה לא טובה, חצי מהקהל בשער 5 בערך היה בלחץ כל פעם שהיו ברחבה שלנו, אנחנו מסכימים לשכוח הכל והליגה זה הדבר האמיתי. האמצע הוא אניגמה. חשוב לפתוח ברגל ימין, עשינו את זה בשנה שעברה.
     
  6. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,550
    לייקים שהתקבלו:
    423
    שוכחים פה שבליגה של 12 היו פה מכבי הרצליה, הכח ר״ג, אחי נצרת וקריית גת.
    אה, ובאר שבע והפועל חיפה שהיום קבוצות קבועות בליגה עלו רק בעונה עם חמש עולות. ליגה של 12 לא תביא אותנו לכדורגל סוחף ולקבוצות גדולות בלבד, הכדורגל יישאר אותו דבר עם 12/14/16/80 קבוצות, הבעיה היא שורשית.
     
    הרצליה, עומר ו-Bluekipper אוהבים את זה.
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    נושא האיצטדיונים הוא ביזיון בפני עצמו. עם כל הכבוד, צריך קודם כל לבטל את הדבר הזה של 5,000 מקומות מינימום לליגת העל. לתת לכל קבוצה - במידה ויש לה איצטדיון עם מינימום של 3,000 מקומות - לארח בבית שלה + להוסיף איצטדיון חלופי עבור משחקים מול קהל גדול - כמובן שאם לקבוצה יש איצטדיון של 7,000 מקומות - המגבלה הזאת מתבטלת. אין שום סיבה שנס ציונה לא תארח בבית שלה. מה פתאום לנס ציונה סכנין יגיעו 4,000 אוהדים? לנס ציונה נגד קש? הפועל ירושלים? הפועל חדרה? בני ריינה? הפועל חיפה? אשדוד? תראו כמה קבוצות רשמתי 8 קבוצות - נגד כולן לא יהיו יותר מ-2,000-2,500 צופים באף משחק בנס ציונה. והמספרים האלה אגב תקפים לכל הקבוצות פה וכל המשחקים בין אחת לשניה בערך. תגידו לי אבל אם תוריד את ההגבלה ותוסיף את האיצטדיון למשחקים גדולים - אז לא יבנו איצטדיונים - אז אני אענה לכם - גם היום לא בונים איצטדיונים. נס ציונה כבר עלתה ליגה - לא נגעו במגרש שלה ולא יגעו גם עכשיו. לא מבין את הראש עיר של נס ציונה לדוגמא שיש לו כבר איצטדיון ראוי וכל מה שצריך זה בסך הכל להוסיף תוספת ליציע הגדול - לא משהו שאי אפשר לעשות ב-12 חודשים. לא מדובר פה בריינה שצריכה לבנות איצטדיון משלה, כי המגרש אימונים שלה (אגב אחלה של מגרש) זה לא מתאים לליגה מעבר ל-א'. תראו את הפועל חדרה - כבר 5 שנים בליגת העל, אין אפילו פיפס שמדבר על איצטדיון עבורה, וסביר שגם את ה-5 השנים הבאות היא תבלה בנתניה.
     
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אני לא חושב שצריך להקטין את הליגה, ממש לא. אני חושב דווקא שצריך למתוח את הליגה ליותר קבוצות. יותר מדי מפחדים פה על מעמדם - המאמנים - וזה גורם לכדורגל רע מאוד, לא לפריצה של שחקנים, למיעוט קהל. הדרך לפיתרון של זה היא על ידי הגדלת הליגה ועשיית חוקים שיעזרו לכדורגל הישראלי ולא יקשו עליו. קודם כל לבטל את תקציב המינימום. מי שרוצה שתעלה במיליון שקל תקציב ומי שרוצה שתעלה ב-200 מיליון. מבטיח לכם שאף קבוצה לא תהיה עם 4-5 מיליון תקציב כולל לקבוצה - תקציב המינימום פשוט מבטיח לשחקנים ישראלים, ללא קשר לרמתם בוכטה של כסף אין דברים כאלה בשום מקום בעולם. דבר שני הייתי עושה חוק שמגדיל את כמות הזרים בקבוצה ל-6 קבוע על המגרש (לא 6 בקבוצה ו-5 משחקים) אבל באותה נשימה קובע שבכל רגע נתון, חייבים שחקן מתחת לגיל 21 בהרכב ועוד 2 שחקנים מתחת לגיל 21 בספסל. תמיד. על הדרך הייתי מגדיל את הליגה ל-18 קבוצות - כן אני יודע - 18 קבוצות - 2 סיבובים, בלי פלייאוף בלי שום דבר - אבל התנאי היחידי שלי הוא להביא הסכם זכויות שידור וחסות לליגה - כפול ממה שיש עכשיו. עם כמות הכסף המטורפת שנשפכת פה על שטויות במדינה - גם את זה אפשר לעשות, מבחינתי שיקראו לליגה, ליגת עומר אדם או ליגת סילבן אדאמס. בסוף המטרה היא להביא את הליגה לכל המדינה ולהגדיל את תשתיות המגרשי אימונים ואיצטדיונים - זה בטח לא יקרה בליגה של 12 קבוצות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/8/22
  9. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,439
    לייקים שהתקבלו:
    2,305
    אתה יכול לפרט מה הסיטואציה? רק כדי שאבין מה כל כך צועק?

    זאת אולי הפעם העשירית שאנחנו מנהלים את הדיון הזה, אתה כל הזמן משנה את הטיעונים שלך ומדבר על דברים שאין להם קשר לגודל הליגה.

    הפתרון לכל הטענות שהעלת בכל הדיונים האלה היא לא הקטנת הליגה אלא הקמת ליגה סגורה של 6 קבוצות ללא עולות וללא יורדות, שלא תגיע פתאום איזה בני ריינה ותקלקל לך פתאום, חלילה. אתה הרי רגיל למשחקים נגד ניס, מה קשור ריינה?

    7 קבוצות שעל אחת מהן כתבת, עוד אפשר להחליק, מה קורה עונה לאחר מכן? מי יעלו במקום היורדות? סכנין? בית"ר?
    אתה מבלבל את המוח על הנושא כבר 4 שנים, עם טענות שאין להן שום קשר לכלום.

    אגב במכבי הרצליה כל עוד אריאל שיימן בראש אין סכנת קריסה כלכלית, לא היו מעולם הלנות שכר, קידום צעירים יש פה כבר שנים למרות שהם לא קשורים לענף ויחסית לרמה הכללית היו לנו זרים טובים בתקופות ששיחקנו בליגות עם זרים, אפילו יש לנו אצטדיון בעיר.
    ע"פ הקריטריונים שלך יש לנו מקום בליגה האקסלוסיבית הזאת, אז מה אם אנחנו יותר קרובים לליגה ב' דרום א' מאשר למקום 7 בליגה א' דרום.
     
    oFiRzZz, oranfu, עומר ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  10. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    מה הסיטואציה?
    יש בכדורגל הישראלי כרגע מספר דרגות מועדונים: א. שלושה מועדונים גדולים שמתנהלים הכי טוב שאי פעם היה כאן, עם גב כלכלי יציב ורצון להשתפר כל הזמן (באר שבע עוד צריכים לעבוד על עצמם לדעתי בכל מה שקשור לתשתית, אבל כיוון טוב).
    ב. מועדונים שמשלימים בסיס לכל הכדורגל הישראלי בדמות ייצור שחקנים וניהול סביר ומעלה - הפועל תל אביב (ניהול מעצבן של הניסנובים ואין הישגיות גבוהה במיוחד, אבל הם כן מנהלים מאוזן ומשקיעים הנוער יפה מאוד, הקבוצה מתקדמת מקצועית כל שנה), מכבי פתח תקווה (לוזונים זה זבל, אבל הם מפעל שחקנים), מכבי נתניה, אשדוד (ע"ע לוזון), קריית שמונה, הפועל ירושלים (שונא אותם ממש, אבל הם אשכרה בונים מועדון כמו שצריך).
    ג. מועדונים שמתנהלים זוועה/עם אמצעים מוגבלים עם בסיס לשיפור דרסטי בטווח זמן לא ארוך במיוחד (ע"ע בדרך עקומה הפועל תל אביב) - בית"ר, הפועל חיפה, בני יהודה, הפועל פתח תקווה, חדרה, אולי הפועל רעננה על אף המצב איתם כיום, אולי הפועל כפר סבא ומכבי יפו.
    ד. שכונה/מועדונים נשענים (סכנין יכולה להיות ג, למשל, אבל היא עמוק פה). כאן זה קצת לא הוגן וגם פה יש מדרגות, כי לראשון לציון לצורך העניין יש תשתית נחמדה למרות שאין שם הישגיות, אבל נכון להיום אלה מועדונים שהם לא חומר לליגת העל.

    נגיד שבעולם מושלם הליגה הבכירה מלאה בקבוצות מדרגים א-ג - יש כאן מאגר של בערך 17-18 אופציות. במציאות כזו זה פשוט לא הגיוני שיהיו 30 קבוצות בשתי הליגות הבכירות, כלומר כאלה שבטווח של עד שנה יכולות לשחק בליגת העל. אז ברור שהקטנת הליגה לא תעלים תופעות כמו סכנין וברור שלכדורגל הישראלי יש המון בעיות התנהלותיות מעבר לכך, אבל בטווח של כמה שנים זה יוצר מגמה חיובית, זה צעד הכרחי.

    זה יפה שהזכרת את ריינה, שאין לי שום דבר איתם, והם לא הורסים לי את החוויה, אבל הם כן סמל למחלה של הכדורגל הישראלי. אפשר להתלהב מזה שהם עלו תוך 5 שנים את כל הליגות בישראל, אבל אם מציצים פנימה מגלים שזה רק מעיד כמה זה נוראי. מדובר במועדון חצי מקצועני במקרה הטוב שלא מייצר שום דבר, אין להם אפילו 100 שחקנים בכל שכבות הגיל, קבוצות מחלקת הנוער שלהם אפילו לא קרובות לרמה ארצית, כל מה שמחזיק אותם זה בעלים עשיר שמזרים כספים לקבוצה הבוגרת - הם בליגת העל כי זה קל ממש להגיע לליגת העל, כי היא הליגה הישראלית היחידה שאינה חובבנית דה פקטו. כיום, בגלל שיש כל כך הרבה קבוצות (ביחס למציאות של הענף בישראל) בליגות העליונות ויש כל כך מעט ליגות, אין צורך בתהליך עמוק במיוחד כדי להגיע מהליגה התחתונה, החובבנית, זו שבה גם אתה ואני יכולים לשחק אם רק נרצה ונשלם קצת, אל צמרת הכדורגל הישראלי.
    אני לא מבין למה לצחוק על זה שאני חושב שליגת העל צריכה להיות אקסקלוסיבית - אנחנו מדברים על ספורט מקצועני, זה בדיוק מה שהיא אמורה להיות, אין מקום לכולם, לא כולם צריכים לקבל במה, זה שוק קפיטליסטי בו צריך לעבוד קשה כדי להגיע לצמרת.

    בישראל צריכה להיות ליגה בכירה של 10 עם יורדת אחת, אולי עוד אחת במבחן, ליגת משנה עם עד 12, ליגה שלישית שהיא בערך כמו הלאומית של היום, ואז עוד 4 דרגות לפחות של ליגות חובבניות. איכשהו דוחסים הכל ל-5 ליגות ש-4 מתוכן חובבניות, למרות שכלכלית מצבנו מעל רוב אירופה.
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אין שום רלוונטיות בין כמות המועדונים בליגה לאופן ניהולם. אם אתה רוצה בעלים רציניים, שיהיו דרישות רציניות.

    לגבי ריינה איך יהיה להם ילדים אם בכפר יש מגרש אימונים תקני אחד? שיבנו להם עוד שני מגרשים ואז תראה איך הכמות הזאת משולשת ל-300 בקלות. כמובן שזה הרבה יותר חשוב מאשר איצטדיון לקבוצה הבוגרת. אבל בוא נראה אותם נשארים בליגה.

    גם סכנין לפני 20 שנה כשעלו לראשונה היה להם איצטדיון שהוא גם היה המתחם אימונים שלהם. היום יש להם על אותה קרקע איצטדיון קצת יותר טוב + שני מגרשי אימונים תקינים צמודים אליו. מאחל לריינה את אותו דבר, או אפילו 3 מגרשי אימון בלי איצטדיון. מצבם ישתפר פי 100 במצב הזה.

    בישראל דברים זזים לאט. אם ריינה תתקע יתד בליגה, אתה תראה שגם זה ישתנה. בהכרח.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אני בחיים לא אבין איך מצפים לטוב מליגה שבה לחצי מהקבוצות אין ממש על מה לשחק.
    יש בכדורגל הישראלי היום הרבה יותר קהל מאי פעם. מספיק עם השקר הזה. אצטדיונים היו מלאים בעבר כי היו הצגות כפולות וחילקו כרטיסים בחינם (או שפשוט כולם התפלחו).
    בתקציב המינימום בישראל אפשר להעמיד קבוצה בוגרת שלמה שבה כולם מרוויחים 8000 שקל בחודש, לא זה מבטיח "בוחטה". דווקא ההצעה שלך, זו שמבטיחה מקום על הדשא על סמך גיל, היא זו שתגרום לחוסר איזון. מציאות נגרמת על ידי תנאי בסיס, לא על ידי חוקים.

    מנה 18 מועדונים שאתה חושב שיכולים לשחק בליגת העל. בהצלחה. עכשיו תעשה אותו דבר על ליגה לאומית, תחת התנאים הללו.
     
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    למה שיבנו להם? כי הם הגיעו לליגת העל?
    למה שבמקום לשלם כמה מיליוני שקלים כל שנה לשחקנים קבוצה בוגרת מבחוץ של מועדון שמייצג כפר, הבעלים העשיר שמחזיק בריינה לא יבנה מגרשי אימונים?

    לדרגים אין משמעות, זה מה שאתה אומר?
     
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    כן. מה אתה רוצה לבנות 5 מגרשי אימון לקבוצה שמשחקת בליגה ג'? אתה הרגע אמרת שאנחנו מתעסקים בכדורגל מקצועני - אז מן הסתם ככל שהמקצועניות עולה, יש צורך להשקיע יותר. בלי קשר בחברה הערבית בכלל ובכפרים הערבים בפרט - אין תשתיות בסיסיות ברמת המדרכות, אז קשה לצפות למגרשי אימון ואיצטדיון.
     
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    על איזה קרקע הוא יבנה? זו שאין לו? תן לו קרקע - תן לו מאצ'ינג - הוא יבנה. אין לי מושג גם מה העושר של משפחת בסול. זה יכול להיות בעשרות מיליוני שקלים או במאות מיליוני שקלים. זה הבדל תאומי גם זה וגם זה. לבנות מגרש אימון תקני - עולה - בין 8 ל-12-13 מיליון שקל. עם כל הפאסיליטיס. מגרש אחד.