ליברפול 2022/23 - Will We Go Again?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י owen11111, ‏2/8/22.

  1. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,080
    לייקים שהתקבלו:
    18,803
    הוא נכנס לקישור בשלב מסויים, לא היה שם באופן קבוע.
    כשצריך לבנות את המשחק מהאמצע כשמקבלים כדור עם הגב הוא לא מסוגל לעשות את זה. הקבוצה חייבת לפנות אותו באזורים האלה ולאפשר לו לקבל כדור או עם הפנים למשחק או עם הגב אבל בלי לחץ.

    מה זה קשר ימני במערך של 3? זה כבר כמעט אומר שישחק על האגף. אם כשהוא משחק קשר אני מחפש להסיט אותו מהמרכז ויותר קרוב לקו אז מה עשיתי בזה?

    הוא מטורגט כי אין לו עזרה, כי זה הצד שרחוק מואן-דייק וכי על הזין שלו.
    אבל מה היה לפני שנתיים? חוץ מבכדורי גובה, לא היתה לו שום בעיה.
    הכל מתחיל מזה שהוא פשוט לא רוצה לעבוד בלי הכדור.
    ובפעם האלף, זה לא לעשות לו הנחה. זה הרבה יותר חמור אם השחקן פשוט לא מתאמץ.
    ולדעתי, וכבר אמרתי את זה, משהו דפוק מאוד באיך שהוא אוכל\מתאמן. משחקן קליל הוא נהיה כבד. בקושי רץ, בקושי משנה כיוון, עלה הרבה יותר מדי במסה.
    לדעתי אין לו בכלל כושר משחק. אני לא יודע מה הוא עושה באימונים.

    יכול לשחק באמצע, לא יכול לשחק באמצע. בשורה התחתונה הוא עדיף בהרבה כמגן.
    מי שמתעקש לשחק איתו אחרת עושה טעות.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,974
    לייקים שהתקבלו:
    26,000
    מין:
    זכר
    שישחק בקישור אבל על הקו לפחות. שוב שיהיה לו את המרווח לתת מסירות. אבל זה גם לא ילך, אם לא חושבים התקפה. אצל סאותגייט כל המיקום של הקבוצה יותר רחוק מהשער והקבוצה מבזבזת זמן על המון מסירות לרוחב.
     
  3. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    37,057
    לייקים שהתקבלו:
    6,456
    איזה קשקוש.
    ומה מאמנים שמשחקים הגנתי לא היו שמחים שיהיה להם ווינג בק שמסוגל להגביה ולקרוע הגנות במסירות על 40 מטר?

    כשרון כזה יכול לשחק בכל סגנון תחת כל עץ.
     
  4. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    37,057
    לייקים שהתקבלו:
    6,456
    rcm זה קשר 8 באמצע שבבילד אפ יכול להכנס לקו או לאמצע אבל יש מסביבו מגנים/ווינג בק/ווינגר/גם וגם.

    הוא מטורגט כי הוא לא מספיק טוב הגנתית.
    יש שחקני הגנה שמתקשים להגן מול שטח(אגב, לגמרי לא קשור בהכרח לאם הם מהירים או לא כמו שאתה תמיד מייחס חשיבות לרמת האתלטיות), יש שחקני הגנה שמתקשים להגן בגובה, יש שחקני הגנה שגם לא בזין שלהם להשתפר ולעשות את זה ברמה גבוהה, בטח אם הדרישה מהם בהתקפה עולה על הדרישה ממגן ממוצע.

    הוא לדעתי סיים ברמת הקבוצה את החיים כמגן בקו של 4.
    תשחק איתו ווינג בק עם שלושה בלמים? אולי, אני מאמין שבשיטות מסוימות זה יכול לעשות איתו חסד גדול(למשל, כמו שדי מארקו מנוצל באינטר מצד שמאל).

    לפני שנתיים הוא היה בשיט האתלטי שלו, השחקנים לידו היו בשיא שלהם(מואן דייק, דרך קונאטה, רוברטסון, קשר אחורי שעוד היה בטופ העולמי), עולם אחר.

    אני לא גומר אותו כמובן, הוא כשרון יחודי מאוד ואין לי ספק שבליגה הוא יכול למצוא את הנישה שלו כקשר(מהמוכשרים בליגה), מן 8 בוקס טו בוקס או כמו שאמרתי הימני בשלישיה.

    בקשר למשקל, סתם לידע הכללי. מאוד קשה לשמור על הרמת מסת שרירvsשומן שיש לך בתחילת שנות ה-20 ולא משנה כמה תוספי מזון ואנרגיה בג׳ים אתה מוציא.
    הגוף מעלה שומן ככל שתתקרב לגיל 30 גם אם תהיה חורני שחי במכון. הוא לא נהיה שמנמן אבל הגיוני לגמרי שככל שעובר הזמן גם הגוף מתבגר ואוגר שומנים וזה לא הקלילות שהייתה לו בגיל 18.

    אני אגב, לא אתפלא אם גם נראה צניחה מעכשיו אצל ואן דייק וזה יקשה על כל ההגנה מסביבו כי בוואן דייק לא יגעו בעונה הזאת, הוא ימשיך לשחק 90 דקות.
    לכן, אני לא הייתי מכניס את טרנט אחרי כמה עונות קשות בעמדת המגן לפוזיציה שלא תחמיא לו מלכתחילה. צריך לעשות אצלכם re ארגון להגנה. מאמין שכמו כל דבר בבניה אצלכם זה יקח כמה חלונות טובים.
     
    Liverpool-Forever אוהב/ת את זה.
  5. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,018
    לייקים שהתקבלו:
    2,424
    השאלה היחידה שמעניינת אותי בהקשר הגוף של טרנט היא האם השינוי הפיזיולוגי יכול להפוך אותו ליותר מועד לפציעות. מעבר לזה אני לא רואה שיש פגיעה במהירות או בכוח המתפרץ שלו.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  6. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,702
    לייקים שהתקבלו:
    16,499
    אורן, אתה ממשיך להתעלם מהפיל שבחדר.
    קשר ימני מבין ה3 לא נתפס עם המכנסיים למטה עם אגף פרוץ לגמרי כמו שמגן ימני נתפס.
    לשחק עם ארנולד מגן ימני זה לוקסוס לקבוצה שיש לה בלמי על וקשר אחורי מפלצת שיכולים לכסות על החורים שהוא הולך לייצר.
    הגנתית אי אפשר לשחק יותר עם ארנולד מגן ימני ברביעייה אחורית.
    אני לא חושב שאתה מבין את הבעיה לפי השאלות שאתה שואל, מה ההבדל אם הוא זז ימינה בתור קשר? הבדל ענק. בתור מגן ימני אתה קובע מראש שאגף שמאל שלנו ייראה על הפנים. אי אפשר לשלם את המחיר הזה יותר.
    אנחנו עם קשר אחורי אנדו בזמן שהקבוצות שסיימו סביבנו את הטבלה מחזיקות בתפקיד הזה את רייס ורודרי.
    אי אפשר לשחק מופקר ככה יותר.


    התקפית, אני ממשיך לחשוב שעדיף שהוא יהיה במרכז השדה ויראה את כלל המגרש לפניו, כל אופציות המסירה, כל התנועה שיש ללא כדור - אבל זה פתוח לדיון. אני משוכנע שאני צודק אבל בפן ההתקפי ניתן לשמוע דעות נוספות.
    בפן ההגנתי אני לא מבין איך עדיין יש דיונים על זה. הוא גרוע כמגן ימני. גרוע באחד על אחד, גרוע בסגירה אלכסונית, גרוע בתזמון יציאות קדימה/אחורה. גרוע.
     
    Scouser Tommy ו-Rushie אוהבים את זה.
  7. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,121
    לייקים שהתקבלו:
    6,871
    אם כבר פיל שבחדר צריך להגיד בשלב זה שאמנם טרנט כישרון ג׳נריישונל כמו שאומרים, אבל יש שאלות גדולות מבחינתי לגבי התקרה שלו כשחקן. אני משייך את זה בעיקר לענייני מנטליות. אני לא יודע אם זה אדישות, עצלנות או שחצנות, אבל משהו שם לא מוברג עד הסוף לדעתי. אני יודע שזאת השוואה לא הוגנת לאף שחקן בערך אבל ג׳רארד בגילו פשוט מאוד היה השחקן הכי טוב על המגרש לא משנה איפה זרקת אותו, ולעומת זאת עשרות אם לא מאות העמודים שכתבנו פה על איך ואיפה צריך לשחק עם טרנט, מעידים בעיניי שמדובר בשחקן עם אופי שלא עומד בקנה אחד עם הכישרון. הוא לא באלוטלי כמובן, הוא מקצוען, אבל הוא גם בוודאי לא בלבל של הגדולים ביותר בצד המנטלי. זה משהו להתחשב בו בזמן שאנחנו שוברים את הראש איפה לשחק איתו.

    אלא אם יהיה שינוי דרמטי במנטליות שלו, מה שלא סביר בכלל בעיניי - הוא לא יכול לשחק יותר מגן ימני, מסכים עם גיל. גם כקשר בקישור של 2 לצד מאק אליסטר זה מופקר מדי כמו שהוא נראה כרגע. לכן ההצעה היחידה שמתקבלת על הדעת מבחינתי היא קשר מרכזי בקישור של 3 שמקבל חופש לנוע לאן שהוא רוצה בהתקפה, או אם חוזרים לתחילת שנות ה2000, קשר ימני במערך של 4-4-2.

    חבל לי מאוד לראות את הדעיכה שלו בצד ההגנתי בשנתיים האחרונות ואני מראשוני הסנגורים שלו שטוענים שזה בראש ולא ברגליים, אבל בשלב זה צריך להתייחס לזה כעובדה מוגמרת, לא משנה מה הסיבה.
     
    Liverpool-Forever אוהב/ת את זה.
  8. Esomech Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    1,676
    לייקים שהתקבלו:
    1,364
    מין:
    זכר
    ההשוואה לג׳רארד ממש לא פיירית בעיניי.
    עוזב רגע את עניין הכישרון ההקרבה וכל אלה.

    לג׳רארד לא הייתה ברירה, אלא לקחת את המושכות בעצמו. המחוייבות שלו למועדון לא איפשרה לו להוריד את הרגל מהגז לשנייה. מצד שני תסתכל את כל השחקנים שהיו סביבו. למעט אואן אולי. כולם היו בינוניים עד בסדר לא מעבר.
    כשאתה גודל ככה, המוסר הזה לא עוזב אותך. לראייה גם כשהיה לו את מסצ׳רנו ואלונסו לידו, ואת טורס מלפניו. הרגל מהגז לא ירדה לרגע. וכולנו זוכרים את המאמץ שזה הפעיל לו על הגוף. גיל 28 התחילו הפציעות האמסטרינג להגיע לעיתים תכופות יותר. לשחקן פחות חזק וחסון מג׳רארד הפציעות החוזרות האלה היו מגיעות בשלב הרבה יותר מוקדם בקריירה בנוסף משביתות אותו להרבה יותר.
    וגם שם באיזה שלב הבין שהעוצמה בבעיטות שלו וצורת הבעיטה שלו פוגעות בו יותר מבחינת הפציעות האלה אז הפסיק איתם.

    בסיטואציה דומה אולי טרנט גם היה מרגיש את הצורך הזה. אבל כשהוא גדל לקבוצה עם המון איכות ומוסר עבודה. אז הרגשת ״הכל נופל עליי״ די הולכת לאיבוד וקשה לפתח את המנטליות הג׳רארדית.

    אני גם חושב שהוא בגיל שהוא צריך לעלות שלב, ואני באמת מקווה שבעונה הקרובה ועצם העובדה שקלופ לא שם, תגרום לו להבין כמו הוא התבגר ושהוא צריך להתעלות.

    לעניין הקישור.
    אני גם לא ראיתי את מה שאורן מדבר עליו מבחינת ההשתחררות וכו׳. אבל עדיין לא חושב שהוא לא מסוגל, פשוט לא תפקד בצורה שצריכה להביא את זה לידי ביטוי ממנו. זה כן תכונה שהוא יכול לפתח לרמה מסויימת.
    אני מסכים שכקשר ימני אולי הוא יכול לבוא יותר לידי ביטוי. יותר מאשר בדאבל פיבוט.
    אבל אם יש תפקיד שאני חושב שמאוד יכול להתאים לו מבחינת טווח ולתת לו לנצל את כוח המסירה שלו זה העמדה שבכדורגל האיטלקי מתייחסים אליה כרג׳יסטה. הקשר הכי אחורי. אבל לא הקשר ההגנתי.
    אה-לה-פירלו. או לדוגמא יותר עדכנית, צ׳להנגולו ומה שאינזגי עשה לו באינטר.
    לא חושב שזה משהו שיכול לבוא לידי ביטוי אצל סלוט לפי איך שהוא משחק. אבל כן משהו שאני חושב שיכול להתאים לטרנט. כמובן שצריך קשר אחורי בולדוג שיהיה קצת יותר מעל שמצד אחד מגן עליו ומצד שני הורס התקפות של יריבה.

    בכל מקרה אצל סלוט בפיינורד המגן הימני היה בתפקיד אינברטד שנכנס לאמצע, כמו מה שטרנט היה בעונה וחצי האחרונות. אז צריך לראות מה הוא בכלל מתכנן שם.

    אבל אני עם גיל. טרנט בתור מגן ימני. לא יעבוד יותר. ועוד יותר כשזה לא נראה שהוא ממש בעניין של לשחק שם יותר ומעדיף לעבור לאמצע. רק אולי במידה ובאמת יעשו את ההתאמות הנדרשת מבחינת הפרסונל. של מגן שמאלי שהוא יותר בלם. שיכול לפרוס את קו ההגנה עם שני הבלמים שלצידו בלי לעלות יותר מידי, בנוסף לקשר אחורי רציני.


    אם כבר נכנסתי לעניין סלוט והמערך.
    בהנחה וסלוט לא ינסה לשחק בדיוק באותו מערך. מערך שאני הייתי רוצה לראות. זה יהלום.
    סובו-10
    מקאליסטר-8 מצד שמאל
    קשר אחורי בעמדה הימנית של הקישור או טרנט
    ובעמדה האחורית או טרנט בתור רג׳יסטה או קשר אחורי פרופר.
    שני מגנים תוקפים קלאסיים על הקו. ונונייז/גוטה/גאקפו/סאלח עם רוטציות כחלוצים בהתאם ליריבה. וגאקפו גם עם רוטציות ב10. יחד עם אליוט וסובוזלאי.
    ואז הקשר האחורי משלים את קו ה3 בהגנה כשאנחנו תוקפים יחד עם וירג׳יל והבלם הימני.

    אבל זה כבר סתם אני והמשחקי מנג׳ר שאני נוטה לחשוב עליהם כל פעם שיש לי תקופת מבחנים והדחיינות שלי מתפרצת.
     
    oranfu, Cup of Tea, Scouser Tommy ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  9. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,121
    לייקים שהתקבלו:
    6,871
    תשמע הרג׳יסטה הזה זאת קודם כל מילה מקסימה וגם רעיון מקסים, לא בסרקזם. *אבל* וזה אבל עצום, מעולם לא ראיתי את זה עובד בפרמיירליג. קלופ ניסה את זה לדקה וחצי עם תיאגו וזה לא הלך, ז׳ורז׳יניו בצ׳לסי (אולי גם בארסנל לא עקבתי), ואני בטוח שוכח איזה עוד דוגמה או שתיים...

    אני חושב שלכדורגל האנגלי זה פשוט לא מתאים, קשה לי להגיד בדיוק בדיוק למה אבל קשור ככל הנראה לאתלטיות של 90% מהשחקנים בליגה הזאת וגם לקצב המאוד גבוה של הכדורגל בה.

    ההשוואה לג׳רארד כמובן לא הוגנת כי מדובר בשחקן היסטורי, ברור לי. אבל לא בגלל מה שאתה כתבת לדעתי. מה עם אנדי רוברטסון לדוגמה? גדל באותם שנים באותה ליברפול, אתה רואה אותו מוריד את הרגל מהגז? גם כשהוא חלש זה לא בגלל זה. לטרנט יש בעיה באינטנסיביות שלו גם בהשוואה לסתם שחקנים, לא רק בהשוואה לג׳רארד. לא ציפיתי ממנו אף פעם שיסחב את הקבוצה עליו כמו סטיבי אלא שיראה רמת מחויבות טופ3 בסגל, על אחת כמה וכמה כשדמויות כמו מילנר והנדרסון (אורן להירגע) עזבו ונוצר ואקום בהקשר הזה.
    עוד נקודה היא שיש לי יותר ציפיות בתחום הזה משחקני בית. תראה את קרטיס והארווי, כמדומני שני השחקנים ששרפו הכי הרבה קילומטראז׳ העונה. אפילו תיאגו עם כל הסטטיות והבעיות שלו היה טורף את הדשא כשהיה משחק. ככה אני מצפה מטרנט לשחק ברמה המנטלית.

    כרגע האופי שלו יותר מזכיר לי את ריקלמה מאשר ג׳רארד, והוא יהיה liability בכל עמדה שדורשת הגנה, עד שיוכיח אחרת.
     
    Liverpool-Forever אוהב/ת את זה.
  10. Esomech Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    1,676
    לייקים שהתקבלו:
    1,364
    מין:
    זכר
    מסכים לגביי כל מה שאתה אומר ביחס לשחקני הבית והכל.

    אבל גם אנדי רוברטסון. זה שחקן שהגיע לאיפה שהגיע מבחינת אופי ועבודה קשה. הוא הגיע כאדם בוגר יותר וצבר הרבה חוויות שליליות יותר בקריירה וגם כאדם שעיצבו אותו.
    טרנט צמח לתוך זה בתור ילד, בלי יותר מידי קשיים. בגיל 20 כבר היה אחד השחקנים היותר מדוברים בעולם עם רגע אחד קסום על הבמה הגדולה ביותר. כן חושב שזה בנה לו קצת אגו במקומות מסויימים ונתן לו תחושה שהוא על גג העולם. לא אומר שזה לגיטימי ומנטליות ראוייה. אבל זה משפיע בעיניי המון.

    אבל אני עדיין מצפה ממנו ליותר מהבחינה הזאת בעונה הבאה בלי קשר לאיפה הוא ישחק או יתופקד.
    לשרוף את הדשא בדיוק כמו שאתה מתאר על ג׳ונס אליוט טיאגו מילנר והנדרסון.
     
    oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  11. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    37,057
    לייקים שהתקבלו:
    6,456
    לא מכיר כמעט שחקני כדורגל בלי אפס אנד דאון בקריירה.

    לראיין גיגס ובקהאם לא היה?
    גם לגרארד ולאמפרד היה.

    הייתה לו עונה לא קלה עם פציעות ואלמלא הפציעות לדעתי כבר היה עובר לגמרי לקישור ולדעתי המשחק ההתקפי שלכם היה משתדרג בבירור מזה.

    ארנולד עילוי ויש לו עוד הרבה מאוד זמן לדעיכה בקריירה.
     
  12. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,121
    לייקים שהתקבלו:
    6,871
    הכדור ברגליים שלו, ליטרלי. אם הוא יתאפס על עצמו הוא יכול להגיע הכי רחוק שאפשר, אחד השחקנים הטובים בעולם בשיאו. אינסוף סופרלטיבים.

    אם הוא לא יתאפס על עצמו הוא יכול לסיים כמו מה שהוא בשנה האחרונה, שזה עדיין גיים צ׳יינג׳ר ברגעים מסוימים, שחקן אדיר בהתקפה, אבל עול בהרבה רגעים אחרים בהגנה ולעיתים במשחק הלחץ.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  13. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,921
    לייקים שהתקבלו:
    1,131
    במנטליות זה לא היה רק ג'רארד גם קראגר לקח ללב בצורה קיצונית את הכל לא פחות. פיטר קראוץ' מספר שהיה לו יותר חשוב לעשות רושם על שני אלה באימון מאשר על המאמן בניטס. הם היו הבוסים האמיתיים של המועודון. לא נראה לי שהיום מגיע איזה סובוסלאי והוא בלחץ לעשות רושם על טרנט
     
  14. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,018
    לייקים שהתקבלו:
    2,424
    לא יהיו יותר ג׳ררארד וקראגר. את טרנט יותר מעניינות החגיגות עם בלינגהאם והבגדים שהוא מצטלם איתם לאינסטגרם במירוצי F1 מאשר להלחיץ את סובוסלאי.
    אני לא כותב את זה כביקורת. זה פשוט דור השחקנים של היום.
     
  15. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,702
    לייקים שהתקבלו:
    16,499
    הצבנו לארנולד רף גבוה.
    במציאות הוא לא עומד ביעדים נמוכים משמעותית מג'ררארד.

    הוא ענק עם הכדור, אתה שואף שכל התקפה תעבור דרכו, אתה גם צריך לשבור את הראש מי להציב סביבו כדי לכסות על החסרונות שלו וזאת בעיה בפני עצמה.
    כמו שאני רואה את הקריירה שלו כרגע, הוא כופה עלי להרכיב אותו רק במרכז השדה, כשלצידו 2 שחקנים שלכל הפחות יש להם מודעות הגנתית משמעותית, כלומר הם לא יכולים להיות התקפיים באוריינטציה שלהם. כל זה כי זה נראה שהוורק רייט שלו עצמו חלש ואין לו יכולת לעצור שחקנים פיזית או עם תיקולים מדוייקים. כשזה קורה זה נדיר.
    אז צריך להבין את התמונה פה, הוא וורלד קלאס עם הכדור אבל כופה עליך אילוצים סביבו.
    אני גם אצפה ממנו מאוד להשתפר בכל הנוגע לאיום מחוץ לרחבה ותפוקה בשורה התחתונה של שערים ובישולים כקשר קדמי.

    זה לא ג'ררארד ולא יהיה ג'ררארד. בשום אספקט.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.