טור אישי של נדב יעקבי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י homos111, ‏5/7/05.

  1. homos111 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/05
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל תספידו את ארגנטינה
    "אני לא חוזר בי מהקביעה שברזיל היא הנבחרת הטובה בעולם כיום והמועמדת מספר אחת לזכות בגביע העולמי – אבל שאף אחד לא ינסה להמעיט מכוחה של ארגנטינה". נדב יעקובי לא ממהר להכתיר את ברזיל
    נדב יעקבי 05/07/05 12:24

    הרנאן קרספו. כבש צמד מול ברזיל (AP)
    מה לא נאמר בימים האחרונים על נבחרת ברזיל, זו שהביסה את ארגנטינה 1:4 בגמר גביע הקונפדרציות? שהיא הנבחרת הטובה בעולם, שהיא המועמדת הראשית לזכות במונדיאל בעוד שנה, שזה עונג צרוף לראות אותה משחקת, שזה הכדורגל האמיתי, שכולנו אוהבים ומייחלים לראות.

    את כל זה אמרו, והוסיפו עוד ועוד מחמאות ומליצות, והכל מתובל באותן מילים בפורטוגזית, שניגרות מהלשון ועושות חשק גדול כל כך לקום ולרקוד.

    מי אני שאחלוק על כל אלה. להיפך, כאחד שתמיד העדיף את הכדורגל הלטיני על האירופאי, שתמיד נהנה יותר מכדרור עסיסי מאשר תיקול בריא, כל מה שנכתב בפיסקה הראשונה מקובל עלי במאת האחוזים. למעשה, גם אני כתבתי ואמרתי דברים דומים בכל פורום אפשרי.

    אבל אני, בניגוד לרבים אחרים (אם כי לא כולם) ראיתי גם את הצד השני של המטבע, את המשחק שבו ארגנטינה השפילה את ברזיל, ניצחה אותה 1:3 אבל היתה יכולה לנצח בהפרש גבוה יותר. כן, זה היה לפני פחות מחודש, והיתה לי הזכות הגדולה לראות את ההצגה הגדולה של ארגנטינה באצטדיון עצמו, בבואנוס איירס.

    היו כאלו שקמו בארץ ובאירופה, ב-4 לפנות בוקר כדי שלא להחמיץ את המשחק – אבל הם היו מעטים. אני לא חושב שאטעה אם אומר שאת השידור הישיר של גמר גביע הקונפדרציות ראו פי 100 יותר אנשים מאשר אלו שראו את ארגנטינה מפרקת את ברזיל במוקדמות המונדיאל.


    רוביניו ורונאלדיניו הברזילאים חוגגים את הזכייה בגביע הקונפדרציות
    זה המשחק שכולם זוכרים (AP)


    מבחינתם של כל אלו שלא ראו את השידור מבואנוס איירס (שלא לדבר על אלו שהיו כמוני באצטדיון – ופגשתי שם כמה עשרות ישראלים), הוא בעצם לא היה. מבחינתם המדד היחיד לקבוע את יחסי הכוחות הנוכחיים בין ברזיל וארגנטינה הוא המשחק בשבוע שעבר בפרנקפורט. ואין טעות גדולה מזו.

    עובדה: ברזיל שיחקה בגמר הקונפדרציות בהרכב החזק ביותר שלה, למעט קאפו, רוברטו קרלוס ורונאלדו. אבל רונאלדו לא שיחק גם בבואנוס איירס, וסיסיניו, המגן הימני החדש, היה פנטסטי, ביכולת שלא היתה מביישת את קאפו. ארגנטינה לעומת זאת שיחקה בלי שישה שחקני הרכב קבועים – השוער אבונדנסיירי, הבלם אז'אלה, הקשרים מסצ'ראנו ולוצ'ו גונסלס, והחלוצים קרספו וסביולה – יותר מחצי הרכב.

    אני לא חוזר בי מהקביעה שברזיל היא הנבחרת הטובה בעולם כיום והיא המועמדת מספר אחת לזכות בגביע העולמי בעוד שנה – אבל שאף אחד לא ינסה להמעיט מכוחה של ארגנטינה. לא על פי המשחק האחרון בלבד אלא על פי הפוטנציאל המלא שלה, וההרכב החזק ביותר שלה, הנבחרת השנייה בטיבה בתבל.

    אבל מה אני בא בטענות אל חובבי כדורגל מן המניין, שלא יכולים להרשות לעצמם לקום ב-4 לפנות בוקר כדי לראות משחק כדורגל, יהא חשוב ומעניין ככל שיהיה. בכל זאת, צריך לקום לעבודה או לבית הספר, להכין סנדביצ'ים לילדים. יש עוד כמה דברים חשובים בחיים חוץ משידור של משחק מדרום אמריקה.

    הבעיה שלי היא עם אנשים שמתיימרים להיות ברי סמכא, שהדברים שהם אומרים או כותבים נתפסים בעיני אלפים ועשרות אלפים, כאמת היחידה. למשל פטריק ברקלי.

    כל מי שקורא עיתונות ספורט אנגלית משובחת ב-20 השנים האחרונות מכיר את השם. מדובר בעיתונאי מהולל, מבין ובקי, ובעל כתיבה משובחת לעילא ולעילא. זה תענוג אמיתי לקרוא את מה שהוא כותב וכמעט תמיד הדברים שהוא כותב נכונים ומדוייקים.

    אבל לפעמים גם פטריק ברקלי טועה – ובגדול. ביום ראשון מעל דפי ה"טלגרף" המכובד, הוא קבע: "רק ברזיל תוכל למנוע מאנגליה לזכות בגביע העולמי".
    סליחה???!!!

    ברקלי היה בגמר בפרנקפורט (המשחק היחיד שהוא ראה בטורניר). גם הוא, כמו כל העולם, התלהב מהנבחרת של קרלוס אלברטו פאריירה. גם הוא חושב שהיא הנבחרת המשובחת ביותר בעולם.








    אבל ברקלי לא התלהב במיוחד מגרמניה ומארגנטינה (את מכסיקו המצויינת הוא כלל לא הזכיר במאמרו).
    על ארגנטינה הוא כתב: "למרות שהיא נראית נבחרת סבירה במרבית חלקיה, יש לה לא יותר משניים או שלושה שחקנים מיוחדים, ואף אחד מהם לא בהתקפה".

    דבר אחד בטוח: את הניצחון בבואנוס איירס ברקלי לא ראה, ואולי אפילו לא שמע אודותיו. אחרת איך הוא יכול לכתוב דברים אבסורדיים כל כך, אחרי שקרספו כבש באותו משחק צמד נפלא? אותו קרספו שהבקיע צמד במדי מילאן בגמר ליגת האלופות מול ליברפול....

    גם האוהד הכי מושבע של נבחרת ברזיל יגיד לכם כאן ועכשיו שההבדל בין הנבחרת של פאריירה לזו של חוסה נסטור פקרמן אינו שלושה שערים. ברזיל טובה יותר. וכל אוהד ברזילאי יהיה מוכן לקבל בכל שלב במונדיאל כל נבחרת שהיא בעולם, כולל גרמניה בביתה שלה – ולא את ארגנטינה.

    עם כל הכבוד לברקלי, שאינו נמנה על גדודי העיתונות הצהובה האנגלית, שמבחינתה אנגליה תמיד היא הכי טובה בעולם (זו שטענה כי וויין רוני הוא היורש של פלה רק לפני שנה, ביורו 2004...) – להכריז עכשיו שהנבחרת של סוון גוראן אריקסון שנייה בעולם רק לברזיל, זו במקרה הטוב בדיחה גרועה.






    בשבת בערב, כאשר כל העולם צפה בגאונים האמיתיים של התרבות האנגלית – רוג'ר ווטרס, דייב גילמור וניק מייסון – ניצחה הנבחרת הצעירה של ארגנטינה בגמר מונדיאל הנוער את ניגריה 1:2, בניצוחו של המאסטרו בן ה-18 לאונל מסי. ברזיל ניצחה קודם לכן את מרוקו במשחק על המקום השלישי. הכישרון נמצא, מסתבר, בדרום אמריקה ובאפריקה. אנגליה, אגב, אפילו לא הייתה בין 24 הנבחרות שהעפילו לאליפות.

     
  2. homos111 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/05
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם נדב בכל מילה ,ארגנטינה לא נופלת מברזיל ,כולם מדברים על המשחק בגביע הקופדרציות ,אבל הם שכחו שפחות מחודש הם קיבלו 3-1 בראש מארגנטינה שעלתה עליהם בכמה דרגות.

    חחחחח ומה שהכי אהבתי ,כמה שהוא צודק על מה שהוא אומר על האנגלים (ובשביל כל הנגנופילים כמו:רובסון ,ברק רום ועוד מלא שיש בפורום הזה) ,בשבילכם אנגליה תמיד הנבחרת הטובה בעולם ,אנגליה הליגה הכי טובה בעולם ,אבל אתם פשוט פטתים לחלוטין.
    נבחרת עד גיל 20 שלכם אפילו לא העפילה לטעוניר מונדיאל עד גיל 20 ,זה מראה כמה אנגלייה חסרת כשרונות . ווין רוני ,פלה?! חחחחחחח....

     
  3. תונל Member

    הצטרף ב:
    ‏23/6/04
    הודעות:
    1,332
    לייקים שהתקבלו:
    10
    1. להגיד שאנגליה היא הנבחרת הכי טובה בעולם אחרי ברזיל, זה אדיוטי כמו להגיד שארגנטינה היא הנבחרת הטובה בעולם אחרי ברזיל, אז מה נדב יעקובי בא בטענות לאנגלי הזה כשהוא עושה אותה שטות.

    2. מה הקשר בין היכולת שהנבחרות מראות עכשיו לבין היכולת שיציגו במונדיאל? מספיק דברים יכולים להשתנות כדי שעוד שנה נבחרות אחרות ייחשבו פייבוריטיות (איטליה, ספרד, הולנד).

    3. מה לעזאזל הקשר לנבחרות עד גיל 20? אלה הנבחרות שישחקו שנה הבאה במונדיאל?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/05
  4. homos111 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/05
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארגנטינה נבחרת ה-2 בטיבה בתבל ..... אין מה לעשות ,זה המצב ,כמה שנתסו להכחיש לא יעזור לכם.

    הוא יראה כמה דל הכשרונות באנגליה ,שהנבחרת עד גיל 20 אפילו לא העפילה לטעוניר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/05
  5. el loco Member

    הצטרף ב:
    ‏9/6/05
    הודעות:
    121
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נדב יעקובי פשוט פרשן ענק מסכים איתו בכל מילה שאמר והכי מסכים שאנגליה היא הנבחרת מספר 2 בעולם אחרי ברזיל זה בדיחה גרוע חח
     
  6. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    תשמעו אם נדב אמר אז הוכחתם את טענותיכם לחלוטין, הרי הוא לעולם לא טועה...


    בואו אני אגיד לכם מה דעתי בעניין - ברזיל היא הנבחרת הטובה ביותר בעולם. ביום טוב היא לוקחת כל נבחרת, לא משנה מה הנבחרת השנייה תעשה. אבל לא כל יום של ברזיל הוא יום טוב, וישנו דרג שני של נבחרות בכירות שיכולות בהחלט לנצח את ברזיל במשחק נתון. עם הדרג הזה נמנות ארחנטינה ואנגליה, אבל לא רק הן. הייתי מכניס פה גם את איטליה, ספרד וגרמניה המתאוששת. בין הנבחרות האלה כל דבר יכול לקרות, כי הן פחות או יותר שוות ברמתן (הגבוהה מאוד יש לציין). אף אחת מהן עדיין לא הוכיחה שהיא מסוגלת לקרוא תיגר על השליטה של ברזיל באופן רציף, מעניין מה יהיה במונדיאל הבא.
     
  7. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריך אולי להזכיר למר.יעקובי הנכבד שבגביע העולמי האחרון ארגנטינה שהיתה הפייבוריטית מספר 1 לא עברה את השלב במוקדם,שיחקה כדורגל עצוב והפסידה לאנגליה 1-0!

    לגבי אליפות העולם עד גיל 20,
    כבר יצאו אלף ואחת אלופות עולם בגילאים הללו וזה לא שינה דבר כשזה הגיע לבוגרים,
    פורטוגל היתה אלופת העולם לנוער עם הדור של פיגו,רוי קוסטה ועוד,האם הם זכו במשהו כשזה הגיע למעמד הבוגרים?

    בתור אחד שקורא את עיתונות הספורט בארץ 20 שנה ,נדב יעקובי הוא אחד הכתבים המשעממים,קנאים,קשקשנים שיש!
    ולשמוע אותו משדר(סליחה צורח)כדורגל זה סיוט.

     
  8. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, וראשית כל - אני די בטוח שהוא התכוון לשדר פיטר ברקלי, לא פטריק ברקלי (תקנו אותי אם אני טועה).

    שנית, מה הפכתם את יעקובי לנביא? חסרות נבחר ששנה לפני טורניר גדול נראו מדהימות ושנה לאחר מכן פספסו לחלוטין (צרפת לפני המונדיאל האחרון למשל)?
    פאק, הרי רק לפני חצי שנה היה כאן הדיון הזה. אז גביע קונפדרציות (עדיין, לא ממש טורניר גדול) וניצחון במוקדמות ששתי קבוצות שהשתתפו בו עלו כבר מעשית - זה מה שגרם לכם להתלהב?
    די כבר. איטליה, ספרד וגם ארגנטינה ב-10 השנים האחרונות מבטיחות ומכוונות גבוה ונופלות מהר, כל זה לא מונע מהן להיות מועמדות לתואר בטורניר הבא.

    תפסיקו להיתפס לטורניר הנוער הזה, שמעולם לא היווה אינדיקציה או מניה בטוחה לרמות הגבוהות. רדו מהעץ.
     
  9. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם דבריו של איתי, רק הייתי מחליף את "הגבוהה מאוד" ב"הנמוכה מאוד". זוהי הבעייה של הכדורגל הבא. לא רק שברזיל נראית חזקה בטירוף, אלא שאין אף נבחרת טובה באמת אחרת, מצב שהחל במונדיאל 2002 והמשיך בזכייה של יוון ביורו 2004. פרט לאנגליה, כל שאר הנבחרות הגדולות נראות חלשות יותר מתמיד (הקבוצה של אריקסון דווקא נהנת משגשוג בכשרון). וכן, זה כולל את ארגנטינה. אי-אפשר להשוות את פיגרואה (או אפילו קרספו) לבאטיסטוטה, ואת ריקלמה למראדונה.
     
  10. homos111 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/05
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארגנטינה ממש לא נראת חלשה ,אני מסכים שפיגרואה הוא לא באטיסטוטה ,אבל כרספו יכול להיות באמת יורש ראוי לבאטי ,אני מסכים שריקלמה הוא לא מארדונה ,אבל אין שחקן שבאמת אפשר להשוות למארדונה .... ,אי אפשר לדעת מי יהיה עם מקסי לופז ,קבנגי ,אלה חלוצים שיכולים להיות היורשים ,ומה נגיד על מסי ? לארגנטינה יש דור שחקנים מדהים ,והיא ממש לא נראת חלשה.
     
  11. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדור הבא הוא הדור הבא. אני לא אומר כלום על שחקני העתיד של ארגנטינה. עכשיו, אבל, מדובר בקבוצה הרבה יותר חלשה מאשר עמדה לרשותם בכל המונדיאלים שאני זוכר (שזה ה- 3 האחרונים).
     
  12. homos111 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/05
    הודעות:
    96
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההרכב של ארגנטינה במונדיאל 2002 :

    קאבז'רו

    סורין-פוצ'טינו-סמואל-זאנטי

    ---אלמידה----

    קילי--ורון(איימר)--אורטגה-

    --קלאודיו לופז--בטיסטוטה

    ההרכב הנוכחי של ארגנטינה:
    אבודנסירי

    הינצה-אז'אלה-סמואל\קולצ'יני\מיליטו\ -זאנטי

    ------מסצ'רנו------

    סורין\דאלסנדרו----ריקלמה---איימר\לוצ'ו גונאלס

    ---כרספו-----סביולה\טבז\דלגדו\פיגרואה\גאלטי

    עכשיו תחשוב לבד איזה הרכב יותר טוב ....
    ארגנטינה תוכיח במונדיאל איזה נבחרת היא ,אתם זוכרים שלפני המונדיאל 2002 ארגנטינה הית הפיברוטית לזכות ,אמרו שברזיל חלשה מתמיד והיא בקושי עברה את המקומדות ,הפעם ברזיל תבוא כפיבורטית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/05
  13. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין שום ספק שההרכב של 2002, בהתחשב בשחקנים ומצבם אז, נראה הרבה יותר טוב. וזה עוד לפני שמזכירים את 1998, ו- 1994.

    בעצם, גם 1990, ו- 1986, ו- 1982, ו- 1978. אבל זה כבר לפני זמני.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/05
  14. el loco Member

    הצטרף ב:
    ‏9/6/05
    הודעות:
    121
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ללא ספק ההרכב של היום הרבה יותר מוכשר אולי ההרכב של 2002 היה יותר שמות נוצצים ששיחקו בקבוצות גדולות אבל למה הם הגיעו? לא צריך להמשיך
     
  15. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארגנטינה יכולה לנצח את ברזיל בכל משחק נתון ולהפך. אי אפשר להגיד שהאחת טובה יותר מהשניה, כשתוך חודש, בשני משחקים ביניהן, ארגנטינה השפילה את ברזיל ולהפך.
    מה גם שבגמר גביע הקונפדרציות ארגנטינה שיחקה בלי חצי הרכב (כמו שיעקובי הזכיר), ולכן זה לא הוגן לדעתי לקחת את המשחק ההוא כגורם.