הדיון הרשמי של המצב הביטחוני

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י AFC, ‏1/11/02.

  1. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לכל אחד יש דיעה פוליטית, ואני מבקש מכם לכבד את הדיעות של אחד השני. אסור בתכלית האיסור להגיד דברים כמו "שמאלני מסריח" או "ימני פאשיסטי".

    ולנושא :

    הפלשתינים המון זמן כבר סובלים מאיתנו, רק בגלל ששרון לא מבין שאנחנו זקוקים לשלום. שרון מאד ומתמיד היה אדם אגרסיבי מאד. אבל הוא מוכרח להבין שלמרות ההפסדים העצומים של הפלשתינים, הקרב הזה אבוד מראש.

    אדם פלשתיני, ללא עבודה, ללא אוכל, מוליד ילדים ללא סוף. יש לו כבר 12 ילדים, אבל הוא רוצה להשתוות לשכן עם 18, ולזה מהפינה עם 26 ילדים...אין לו עבודה, אין לו איך לפרנס את הילדים שלו, אבל הוא ממשיך להוליד ילדים. כעת העם הפלשתיני הוא מיעוט, והוא מונה כ1.4 מליון לעומת 6 מליון יהודים. בעוד כ-10 שנים אנחנו נהיה המיעוט, קצב הילודה האסטרונומי שלהם פשוט מדהים, אפילו החרדים שלנו לא עומדים בקצב שלהם. ההורים מקווים שיום אחד הילדים שלהם יכבשו את ישראל.

    לצערי הרב שרון הוא אחד המנהיגים העלובים ביותר בהיסטורית ישראל. לאחר רצח רבין בידי יגאל עמיר, יימח שמו, שחיסל את השלום, מרוב זעזוע מונה ביב נתניהו לראש ממשלה. מאז המצב התחיל לקרוס, ברק אומנם עשה החלטה נכונה כשיצא מלבנות, אבל גם כן לא היה מצבו מזהיר. ושרון? הביא אותנו למצב כלכלי מזוויע בגלל ההוצאות העצומות שלו למשרד הביטחון בגלל התאווה שלו לתקוף את הפלשתינים. צריך לעשות שלום, זאת הדרך היחידה.

    ומהי דעתכם?
     
  2. יוגב אסולין Guest

    שום שלום!! רק טרנספר...

    לערבים יש 22 מדינות. הם לא רוצים את האדמה הזאת. הם רוצים להרוג אותנו. עכשיו ניתן להם פה את כלה שטחים שלהם. עוד כמה שנים הם יתרבו. ימצאו משהו אחר. האדמה זה לא הסיבה האמיתית... רק עוד סיבה.

    שלום עם הערבים הוא שלום קר דוגמא השלום עם מצרים. אין תירות אין שום שיתוף... ושום דבר לא יצא מיזה.

    לעומת זאת עם נגרש תערבים מהארץ. אולי יהיו הרבה מדינות נגדנו אבל זה הצעד הנכון לעשות. בסה"כ אנחנו רוצים מדינה אחת שתיהיה מדינה של יהודים.

    חוץ מיזה איך אפשר לעשות שלום עם חיות כאלה שהרגו בשנתיים קרוב ל1000 יהודים אזרחים חפים מפשע.. שלא עשו כלום!!!...

    איך אפשר לעשות שלום עם אירגון שלא שולט על עצמו. היום אתה עושה איתם שלם. מחר הם יפתחו עוד מחתרת ואף אחד לא ישתלט עליהם. במדינות שלהם לראש הממשלה או המלך אין שליטה. ושיש כמו בעירק זה רק בכח!
     
  3. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רק אדגיש את מה שוידוקה אמר ואחזור שקללות לא ייתקבלו.
    לעצם הדיון...

    רצח יצחק רבין ז"ל חיסל את השלום. עם דגש על חיסל - מכאן אין לנו אפשרות של שלום עם קבוצת אנשים שלא רוצה שלום.
    אני לא אתחיל עכשיו לפרט לכם את כל דעותיי הפוליטיות (אני בדיוק הולך לאכול) אבל אני כן אודיע לכל מי שעדיין לא הבין - הטראנספר הוא הפתרון היחיד שיביא לנו שלום. וכן אני מודע לעובדה שכיום טראנספר הוא לא מציאותי - על כן אין כיום שום דרך לשיפור המצב. רק לקוות שיבוא היום (כמה שיותר מהר) שבו כולם יבינו שעם רוצחים לא יעזרו הדיבורים.
     
  4. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מובן שלא הצעתי לחתום על הסכם שלום בין ישראל לג'יהאד, חס וחלילה. אני מאמין שאם נרמוז להם על עצמאות מיד הם יסגירו אלינו את כל הטרוריסטים.

    רצח יצחק רבין הוא הדבר הכי גרוע שקרה לישראל. בא אדם ורוצח את השלום. אבל לא ארחיב בדיבורים עליו, גם כי הנושא לא עליו וגם כי החלאה לא שווה את זה.

    יוגב, תבין, אין שום טרנספר ולא יהיה טרנספר. לא משנה כמה אני ואתה לא נאהב את זה, הפלשתינים תקועים לנו פה ואי אפשר להזיז אותם. אז או שאפשר להכינס בהם ולתת להם להיכנס בנו, או שאפשר לגור ביחד בשלום.

    כי בסה"כ אם אנחנו נחזיר להם שהם רצחו, הם יחזירו לנו, ואנחנו נחזיר להם, והם יחזירו לנו....כדור שלג עצום. זה לעולם לא ייגמר, אבל תהיה בטוח שכל צד ימשיך להיפגע. מלחמה ללא מנצחים היא לא הדרך (לא משנה כמה אנחנו רוצים להפציץ אותם מהאוויר, אסור לנו).
     
  5. juva Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    944
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אגיד כרגע דעה שרובכם לא תסכימו איתה אבל

    למה פשוט לא לתת להם אזרחות...בארה"ב עד שנת 1920 חיו כמה מליוני אינדיאנים, רק שתדעו, האמריקאים שנאו את האידיאנים יותר ממה שאנחנו שונאים היום את הפלסטינאים, ותראו היום, לאף אחד לא אכפת שם בכלל

    תראו, אנחנו לא חיים בימי הביניים ועברו הימים שבמדינה חיים רק יהודים, אני לא אומר שצריך לתת אזרחות לכל המבקש, אבל עדין...מדינה ליהודים בלבד מתבססת על אותו עיקרון שבגללו סבלו כל היהודים במהלךף ההיסטוריה
     
  6. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, אני לא חושב שהיה לנו מנהיג יותר גרוע מאריאל שרון(אפילו ביבי עדיף עליו, כמו שאומר השלט המפורסם). ראשית, הוא הגורם העיקרי לפריצת האינתיפדה(העליה להר הבית בהחלט לא הייתה נחוצה). שנית, הוא מנהיג ממשלה של אידיוטים, שחצי מהם לא מבינים בתפקיד שלהם(אולי אתם לא יודעים, אבל רובי ריבלין הודה פעם שאין לו חצי מושג באינטרנט, שזה דבר די נחוץ לשר תקשורת), והחצי השני הם פשוט אנשים גזענין ומגעילים, שבכל מדינה מתוקנת היו כבר עומדים לדין.

    אני מסכים בהחלט שמצבם של הפלסטינים הוא לא מהמזהירים בעולם, אבל צריך לזכור שגם הם לא בדיוק האנשים התמימים שעושים הכל למען השלום, כי הם לא. למה אתם חושבים שילדים גודלים לתוך השנאה הזאת כלפי ישראל? בגלל החינוך המסית שלהם, שאומר שישראל הם השטן, שצריך להרוג אותנו ולהשמיד אותנו. אפילו היה איזה אחד שקרא לבן שלו בשם המזוויע "היטלר". עוד דבר, הוא שיש דרכים הרבה יותר הומניות להביע מחאה כלפי שילטון כלשהו, מאשר להתפוצץ בכל מקום ובכל מצב, אפילו בחג הכי קדוש לנו(הפיגוע במלון "פרק"), ואפילו לאנשים כ"כ מיואשים יש דרכים להביע את המחאה שלהם בצורה אחרת. אבל ת'אמת, אני לא חושב שכל המורים והמבוגרים שלהם רוצים להיות במצב הזה, זה בגלל הרוצח המזוויע שנקרא יאסר עראפת, שפשוט א רוצה שלום, ויעשה ה-כ-ל כדי למנוע מצב כזה. בושה בכלל שנתנו לו פרס נובל לשלום.
     
  7. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה דברים...

    א. אני באמת לא מבין איך אף אחד לא עתר לוועדה שמחלקת את פרס "נובל" ודרשה חד משמעתית לשלול מעראפת את הפרס. מילא פרס, מנסה עוד לעשות משהו, ורבין ז"ל, כבר מת, אז אין מה לעשות, אבל מאדם חי, שמנהיג חבורה של טרוריסטים, הייתי מצפה שישללו את הפרס. אבל מה לעשות, ציפיות לחוד ומציאות לחוד.

    ב. שאול, מצטער, אבל זה לא יילך. הפלשתינאים לא מעוניינים באזרחות ישראלית (הם בעצם כן מעוניינים אבל האינטרס של השלטון מנוגד לכך, אז מכאן נובע שהציבור שלהם לא רוצה), ואפילו אם כן, יש כל כך הרבה בעיות לגאליות עם זה, וזה עוד לפני המילארד עתירות לבג"ץ שיבואו. דבר כזה יפרק את המדינה.

    ג. אני מצטער להגיד לכם, אבל אין מנוס מלבד הטרנספר. לא צריך סיבות, לא צריך נימוקים. פשוט צריך לעשות את זה, ויפה שעה אחת קודם.
     
  8. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
     
  9. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה יהיה? יהיה שמח, זה בטוח...

    הערבים במדינה שלנו זה פשוט נטל עצום, בלי שום קשר למפגעים. אני מדבר על נטל כלכלי.
    אזרח ערבי-ישראלי, בעיקר מצפון ירושלים, הם הנטל. יש להם תעודה כחולה למהדרין, אבל הם לא רואים את עצמם באזרחי ישראל, אלא כאזרחי פלשתין. הבעיה היא שהם אמנם לא מחשיבים את עצמם לאזרחים של ישראל אבל הם בהחלט מנצלים את המדינה.
    לכל משפחה ערבית שכזאת, בעלת תעודה כחולה, יש 50 ילדים (וזה אחרי 4 שנות נישואים), אז הם מקבלים קיצבאות.
    הם שולחים את הנשים שלהם להרשם בלישכות התעסוקה כמובטלות, בלי שום קשר למציאות, ומקבלים על זה כסף.
    יש להם נכות בעיקבות "תאונת עבודה"? הם יירשמו בלישכה ויקבלו גם על זה קיצבה.
    איך אומרים, נותנים לך? תיקח. והם מיישמים.

    ביום שנוריד מעצמנו את העול הזה של כמה מאות אלפי הערבים שחיים מכספי הציבור, שהם אל מחשיבים את עצמם לחלק ממנו, הכלכלה שלנו תוכל להתאושש, הם גוזלים מאיתנו כמה מילארדי דולרים טובים בשנה...

    לא לתת להם אזרחות. להפך. להטיס אותם לעזאזל מהמערכת החברתית שלנו.

    זה נחמד, יפה ופופולארי להיות היום ימני קיצוני ולצעוק "טרנספר!", אבל חבר'ה, בואו נהיה מציאותיים. Transfer my ass...

    אף פעם לא ממש החשבתי את עצמי כשמאלני או ימני, למרות שלא הייתי מתנגד לטרנספר את כל הפלשתינאים לגרינלנד.
    אבל הם חיים פה ורוצים מדינה...הרוב המכריע של העם שלהם לא ממש רוצה את כל השיט הזה של הטרור והמלחמה. המשפחה בעזה לא נהנית מהטנק שעומד 50 מטר מהחלון, ולמשפחה ברפיח נמאס לשמוע את מסוקי צה"ל בזמן ההפצצות על המינהרות.
    המצב הוא מצב של כפיית דעת המיעוט הפנאטי על הרוב, וראינו את זה קורה הרבה פעמים בהיסטוריה (נאצים, לדוגמא. אפילו היהודים בזמן המרד הגדול מול הרומאים, המיעוט הקנאי התשלט על כל העם), וזה מצב שבו כל ערבי שיגיד מילה כנגד הטרור יקרא משת"פ ויחוסל...

    הפיתרון היחיד והמאד לא נעים הוא בסופו של דבר לתת להם מדינה, אבל לפני זה, חייבים לגרום לתשתית הטרור ליפול, ויותר חשוב, להחליף את הכוחות השולטים בעם הפלשתינאי...
    את ההיתנחלויות ניאלץ לפנות...ניסוג לפחות מ85% משטח יהודה ושומרון ומ95% משטח הרצועה...
    זה מאד לא מציאותי, יש התנחלויות ברצועה שגרים בהן 250 מתנחלים ושומרים עליהם 350 חיילים...

    ואחרי שתהיה להם מדינה, ניתן להם להתבוסס בחרא שלהם. יותר מזה, אנחנו נעשה מהם כסף.
    אין להם מקורות מים, אין להם תשתית חשמל, אין להם כלום...תנו להם מדינה, לסגור את הברז מאיתנו בכל הקשור לכסף, מים וחשמל...ואם הם רוצים, שישלמו על זה...
    רק ככה נפתור את הבעיות שלנו...
     
  10. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רק יכול לומר... שמה שריקלמה מציג בעייתי, כי האו"ם עשוי לכפות עלינו לחלוק איתם את המשאבים...
     
  11. קופירוק Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/02
    הודעות:
    1,767
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב הדעה שלי היא מאוד קיצונית בקטע הזה...
    אני חושב שהדבר הכי טוב לעשות הוא טרנספר לפלסטינאים כי הם לוקחים לנו הכל- עבודה, שטח, אזרחים ומה לא?
    הם מזיקים וצריך לגרום להם להפסיק ל"התרבות" ולפתח מודעת בקשר לעובדות הנ"ל.
    ובקשר למתנחלים....
    השאלה שלי היא מה העמדה של כל אחד ממכם בעניין המתנחלים? האם לפנות אותם? להגדיל את האנשים שגרים שם? תכתבו מה שעולה על דעתכם.
    אני חושב שצריך לפנות אותםכי לא מזמן שמעתי ברדיו את האחד המתנחלים אומר, ואני מצטט:
    אז אני לא מוכן להסתכן בשביל שלוש ארבע משפחות מסכנות שיושבות בהתנחלות ומסכנות את חיי החיילים כשיש להם אפשרות לעבור למקום הרבה יותר בטוח.
     
  12. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני איתך אחי

    אפילו שהם יהודים והם בעצם חוצצים בינינו ובין בני דודנו המחבלים יימח שמם, אני חושב שיש להם הרבה חוצפה שעל יישוב קטנטן שומרים עשרות חיילים.
    מילא אם לא היו מבקשים כזאת הגנה ויוצרים משמר אזרחי משלהם שיגן עליהם בלילות...
    אבל למה לסכן חיים של בני נוער טובים, בשביל כמה משפחות עלובות שיושבות שם ומקימות שם את ביתן רק בשביל עיקרון....
    אז גם אני בשביל עיקרון בעד שיפנו את רוב ההתנחלויות.... לא את כולן- אבל בהחלט את הרוב
     
  13. Emil Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    3,863
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סליחה? לחלוק איתם מההה?? משאבים??
    אם המשאב בשטח שלהם, אז הוא שלהם...ואם הוא בשטח שלנו, אז הוא שלנו!

    אם יש לי מפעל מים והם רוצים לקבל ממנו מים, שישלמו לי. ואם הם לא ישלמו, שהאו"ם ישלם בשמם. לא מזיז לי מי ישלם אבל אין שום סיבה שבעולם שאנחנו ניתן להם משאבים כגון מים וחשמל בחינם...
    תראה לי מדינה אחת בעולם שמספקת משאבים חינם למדינה שכנה...
     
  14. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראשית כל שמח לשמוע שהרבה תומכי ט נמצאים פה...
    לעניין המתנחלים.
    אני לא מבסוט בכלל מהעובדה שגדוד שלם נאלץ מדי פעם לשמור על משפחה אחת. אבל אני מבין שהתנחלות זה דבר יחסי - ברגע שנפנה את השטחים הנוכחיים ידרשו הפלשתינאים המשך נסיגה. שטחי 67 זה תירוץ ובדיחה כושלת.
    אם טראנספר - אז אין סיבה לפנות התנחלויות.
    אם אין טראנספר - אז פינוי התנחלויות יגרור קסאמים שייפלו בר"ג אלוהים ישמור.
    אן שלום בלי הטרנאספר. אין אפשרות לטראנספר אז אין שלום.
     
  15. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן בעיה לא קטנה היא ההתנחלות. מצד אחד, הם תופסים שטחים כדי שהפלשתינים לא יתפסו ויתקרבו אלינו, אבל מצד שני, שלושה אנשים מחליטים לגור על איזה גבעה נידחת וצריך לשלוח גדוד שלם לשמור עליהם, ואני בטוח שיש לגדוד הזה גברים הרבה יותר חשובים לעשות.

    צריך לפנות חלק גדול מההתנחלויות, אבל לדאוג שפלשתינים לא יתיישבו שם.

    בקשר לנושא על הפלשתינים - אל תגידו טרנספר, זה בחיים לא יקרה.
    הכל כבר נדפק מספיק, בעיקר בגלל יעלון הרמטכ"ל החדש, שלאחר שמונה אנחנו רואים המון חפים מפשע נהרגים, חיסולים כושלים והרבה פאשלות. זה כבר הצליח לעורר את זעם כולם.

    אם ניתן להם מדינה פלשתינית, זה יהיה אסון. אחת הסיבות העיקריות שהם רוצים עצמאות היא להביא את אחיהם הפלשתינים מחו"ל, אבל כמובן שזה לא מקובל על הדעת להביא לארץ מאות אלפי זרים. אז בשבילי מדינה פלשתינית היא מחוץ לתחום. אני לא יודע אם אפשר לתת להם להקים מדינה אבל לגרום להם לא להביא את קרוביהם לארץ, אם אפשר, אז לא יהיו בעיות.

    וההסתה היא באמת דבר איום ונורא. ילד ישראלי מצייר בית ופרחים, ילד פלשתיני מצייר מחבל עם רובה. זאת תשתית טרור איומה, אבל גם אם ההורים לא רוצים - הם מוכרחים ללמד את בנם זאת. גם בגלל ששאר הילדים עלולים לעשות לו משהו ובגלל הרבה סיבות.

    אם רוצים לפתור את כל הסכסוך הזה, קודם כל צריך להוריד את שרון מתפקידו. לפני משהו כמו 4-5 שנים אף אחד לא האמין שהוא יהיה ראש ממשלה אי פעם, כמו שעכשיו אף אחד לא מאמין שיוסי ביילין יהיה ראש ממשלה. צריך להוריד אותו, ולתת לאדם שלא ינסה רק לרצוח.