איבוד הכשרונות לטובת הגדולות(אייאקס)

הנושא בפורום 'פורום אירוח - שגיא כהן' פורסם ע"י רוני שטנאי, ‏27/10/05.

  1. רוני שטנאי Member

    הצטרף ב:
    ‏9/8/05
    הודעות:
    163
    לייקים שהתקבלו:
    16
    שגיא שלום, אני אוהד של אייאקס והולנד כבר הרבה מאוד שנים(כן מאלו שעדיין מאמינים שננצח בפנדלים ונגיע איכשהו לגמר ואז רק נחמיץ בדקה ה90' את שער הניצחון עם בעיטה לקורה). וישנה תופעה מדאיגה מאוד המתרחשת ביתר שאת . מועדונים לא ענקיים כגון אייאקס ופ.ס.וו המגדלים כשרונות למכביר נאלצים לוותר על הכישרונות בגיל מוקדם מאוד. כאשר בהרבה מקרים השחקנים עוד לא הספיקו לתרום בצורה ממשית לקבוצה ובנוסף לעיתים התמורה היא אפסית כששחקן מסיים חוזה. המקרה האחרון שעלה לכותרות בתקופה האחרונה הוא עם שני שחקני הנוער המצטיינים של אייאקס אשר הבריקו באליפות העולם עד גיל 17, ואותרו באופן מעורר השתאות ע"י צ'לסי המחזרת אחריהם במרץ. במידה ושחקנים כמותם אכן ירכשו ע"י קבוצות גדולות(כשהמחיר הוא רק דמי השבחה והבטחה למקום בטוח על הספסל..), אין ממש עתיד לאקדמיות הכדורגל. כיצד אתה רואה את התופעה הזו אשר יוצרת סגלים מפוצצים בכישרון ואלטרנטיבות אצל הקבוצות הענקיות והופכת קבוצות עם הסטוריה אדירה למעין מחלקת נוער או קבוצה משנית??
    כמו , שוב צריך להזכיר את צ'לסי , אשר מקיימת עם פ.ס.וו יחסים של כמעט קבוצת בת- רובן השחקן המושלם ביותר שיש להולנד להציע מזה תקופה לטעמי , רק שלא יפצע ויוכל להחמיץ את הבעיטה האחרונה, קזמן ,הקנייה השיתופית של אלקס וכו'..
    לגבי הולנד ,ראיתי ששאלת איפה הריייקארד של היום- תשובה שלי מדורו אבל עדיין לא בשל. הואן באסטן של היום - לא היה ולא יהיה כנ"ל עם חוליט . אבל עדיין יש הרבה מאוד כישרון בחלק ההתקפי עם שני הרובנים, ואן דר וארט שאולי חוזר לממש את התקוות שתלו בו, הבעייה העיקרית כמובן היא ההגנה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏27/10/05