רולטה רוסית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Rosner, ‏26/3/06.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    סיפורי מאפיות, אלימות, שוחד, נשמע כמו סרט אלים, אבל המציאות מכה בנו, אפילו בעולם הכדורגל.

    רולטה רוסית, כי הסיטואציה היא מאד דומה, ברולטה הרוסית על מי שהגורל הכדור, או שהכדור נורה, חורב עליו עולמו, בפרשיות השוחד וההימורים על מי שההתאחדויות והמשטרות נופלות זהו סוף הקריירה שלו, דומה כמו שאמרתי.

    אני אומנם מתבסס על גרמניה, אבל סיפורים דומים ישנם באיטילה, ספרד, צרפת ואולי אפילו אנגליה, ברקע מחירת משחקים של שחקנים\ שופטים. ברקע המאפיה החזקה בעולם הרוסית או כמו בגרמניה הקרואטית.

    לפני שנתיים זועזע עולם הכדורגל הגרמני עם היוודע דבר לקיחת השוחד של השופט הגרמני הוייזר, אלא שמאז במקום להירגע כל שבוע צצות פרשיות חדשות, הכי אקטואלי באייר לברקוזן שלפי דיווח קנתה ב 2003 משחקים, במיוחד הדבר תקף לגבי סימון יינש שוערה הנוכחי של וולפסבורג וב2003 שוערה של מינכן 1860. לפני שבוע היה זה בסטייאן שווינשטייגר על שולחן הנשאמים, פרשייה שהוגדרה כברווז עיתונאי אבל על פני השטח כבר אי אפשר לדעת..
    באיטליה הורדו קבוצות ליגה בגלל פרשייה דומה, באנגליה הצוהבונים הלא אמינים בחלקם טוענים שישנם עדיין באי פרשיות כאלו, ואת ברוס גרובלאר ברקע. בקיצור , מה דעתכם לתופעה? ומה לדעתכם מידת ההשפעה של המאפיות החזקות ( רוסית\קרואטית\איטלקית) על הפרשיות? באיזה אמצעים אפשר להשתמש ע"מ לעצור את זה לפני שזה הופך לתופעה גלובאלית? ולמה בגרמניה דווקא כל הזמן יוצאת פרשייה חדשה( רק בגלל המונדיאל?) ?
     
  2. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אותי מתמיהה למה התופעה כה נפוצה דווקא בגרמניה, ואני מתקשה להבין. אמנם מסתובב בבונדסליגה פחות כסף מאשר בספרד או איטליה, אבל עדיין קל הרבה יותר לקנות משחק בליגה הרומנית או הפינית. דווקא קיוויתי שאתה, בתור תושב גרמניה, תוכל לספק לכך הסבר רציני.

    באשר לתופעה, אין הרבה דברים לשקול. חייבים להלחם בה, ודווקא בנקודה זו אני מאמין בפיפ"א ואופ"א שיעשו את העבודה.
     
  3. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שיחמירו את הענישה. שחקן שימצא מוכר משחק יושעה לכל החיים ממשחק מקצועני ויקבל קנס ענק מהמשכורת שלו. ההרתעה אמורה לפתור את הבעיה.
     
  4. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דווקא בנושא זו הענישה הולמת. השחקנים מושעים לתקופות ארוכות, קבוצות מורדות ליגה, והתיקים מגיעים עד לבתי משפט אזרחיים. המקרה לא כ"כ פשוט. לא מדובר כאן בעונש חמור כנגד כסחנות, סמים או הליכי משא ומתן לא חוקיים. מדובר בכסף, הרבה כסף, מצרך נדיר ברוב המקומות בהם מוכרים משחקים.
     
  5. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    הבעיה הגדולה אשחר שחלק מהשחקנים מסתבכים בדרך זה או אחרת עם המאפיות השונות, ואז למעשה המאפיות סוחטים אותם, לפעמים השחקנים הם פשוט תמימים שנתפסים ברגע של חולשה ולפעמים השחקנים יודעים טוב מאד לקראת מה הם הולכים, והולכים על הכסף הגדול.

    הבעיה הגדולה היא המאפיות והשווקים השחורים, ברגע שהשוק השחור יעלם מהעולם תרד רמת הפשע בעולם הכדורגל, אבל עצם העובדה שמדינה נאורה כמו גרמניה לא מצליחה להסתדר עם המאפיה הקרואטית ששולטת בהימורים ובמאפיה הרוסית ששולטת בתחומים אחרים כבר מלמד אותנו שהתופעה היא קשה מנשוא.
    אם תשאלו אותי אין ממש פיתרון, ברגע ששחקן יצטרך מנשנשים המאפיות השונות כבר ידאגו "לבקר" אצלו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx