בלאטר שוב מדבר על צמצומי ליגות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Obafemi, ‏11/6/06.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נזכרתי באיחור של יומיים, אבל לכו תשמרו על שפיות עם המונדיאל הזה. בכל אופן, ביום חמישי האחרון יו"ר פיפ"א ספ בלאטר התראיין לתקשורת וקרא שוב לליגות הבכירות באירופה לצמצם את מספר הנבחרות מ-20 ל-18. בלאטר כזכור רצה להוריד בעבר את הליגות ל-16 אך כנראה הסיק כי גם 18 קבוצות גם בליגה יקלו על לוח המשחקים העמוס של השחקנים הבינלאומיים. בלאטר חזר והזכיר שצמצום הליגות ל-18 קבוצות יפנה ארבעה שבועות מנוחה נוספים לשחקנים לקראת טורנירים גדולים או לחילופין יפרוס קצת את יותר את משחקי הגביע שלעיתים קרובות נדחסים לאמצע השבוע.

    אנגליה, לא במפתיע, כבר סירבה להודעה. השאלה היא האם בלאטר צודק, ויש באמת לצמצם את הליגות ל-18 קבוצות. אין ספק שלשחקנים לא תזיק מנוחה נוספת במיוחד בשנים שיש מונדיאל או אליפות אירופה, וסביר להניח שכולנו יכולים למצוא בכל ליגה בעלת 20 קבוצות קבוצה או שתיים שנוכל לוותר עליהן, מה דעתכם?
     
  2. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    זה תלוי בליגה עצמה.
    אין ספק שבליגה האנגלית צריך 20 קבוצות,אבל בליגה הישראלית 12 זה יותר מדי.
    לדעתי הליגות עכשיו בנויות בצורה סבירה,ו20 קבוצות בשלושת הליגות הגדולות זה מספר סביר.
    אני זוכר למשל שלפני שנהווסט ברומיץ' עלתה במחזור האחרון מהמקום ה20 למקום ה17 ונשארה בליגה.חוויה כזאת לא הייתה מתממשת בליגה של 18 קבוצות.
     
  3. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון, אבל השאלה היא האם וויתור על כמה קבוצות יהיה כל כך בלתי אפשרי? אני לא חושב שמישהו מבכה יותר מדי את סנדרלנד או בירמינגהאם באנגליה למשל שלא בדיוק הלהיבו את הליגה...

    בישראל דווקא צריך להגדיל לדעתי, הרמה גם ככה על הפנים אז לפחות שיהיה קצת פריפריה בליגה וקצת יותר סינדרלות, עצוב לראות קבוצות נשברות אחרי עונה מוצלחת פעם אחר פעם.
     
  4. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    הדיון פה הוא לא על ליגה ישראלית,אבל אני אגיב בכל זאת:עם כל הכבוד ליייצוג הפרייפריות,שאני חושב שהוא חשוב.באמת שאיו מקום ליותר מ12 קבוצות בליגת העל.כולנו ראינו איך סכנין נראתה השנה.
    בירמניגהאם באנגליה נקלעה לעונה חלשה.היא הייתה בליגה כבר 4 שנים כמדומני וברובם הציגה כדורגל שראוי לליגה העליונה.
    סנדרלנד באמת הציגה הופעה עלובה,אבל אני חושב שמדובר במקרה פרטי בלבד.
    אני חושב שבליגה ארוכה יש יתרון מסויים כיוון שכך הסגל צריך להיות יותר רחב והמאמנים באופן טבעי משתפים יותר שחקני בית.
     
  5. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ישראל מתאימה לדיון כמו כל מדינה אחרת בעולם הזה. בכל אופן, בשיטת 12 קבוצות, קבוצה שסובלת מתסמונת העונה השנייה (בני סכנין שנה שעברה, נצרת עילית השנה, מ.ס. אשדוד לפני שלוש שנים גם זכור לי) מועמדת אוטומטית נגד הירידה כיוון שמרכז הטבלה פשוט לא קיים, מה שרק מעמיס את הלחץ ובסוף גם סוגר את הקבוצות האלה וחבל, יש לנו לא מעט קבוצות עם מסורת בליגה הלאומית.

    12 מעט מדי (במקרה של סקוטלנד, עם הפערים העצומים שנערמים כבר על פני עשורים זה עוד הגיוני), 20 עשוי להיות יותר מדי אני מסכים, אני חושב ש-18 זה לא רע בסה"כ ואם זה מגדיל את הסיכוי לראות שחקנים כשירים יותר בקיץ, למה לא. גם אם נוציא את דוגמת בירמינגהאם, נוכל להיווכח שגם ווסט ברום לרוב לא הציגו כדורגל גדול, עם כל הכבוד לקאמבק של השנה שעברה, ואני אישית אהיה מופתע אם בשנה הבאה לא נראה תצוגה כמעט סנדרלנד-סטייל מאחת העולות של השנה (אבל יכול להיות שזה החוסר ידע המעמיק שלי מדבר).

    גם באיטליה וספרד, אני לא חושב שאנשים היו בוכים אם היו מעיפים איזה 2 קבוצות מתוך ה-20, זה ממש לא סוף העולם והתרומה נראית כשווה את זה לטעמי.
     
  6. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בספרד- אני לא רוצה לוותר על מקום לעוד קבוצה אחת אפילו. על ישראל זה לא חל, כי בלאטר רוצה לעשות עד 18 קבוצות גג בכל ליגה. לא חוק המחייב 18 קבוצות בכל ליגה. ובכלל, אל תדברו על ליגת העל שלנו, כי עזבו אתכם, אי אפשר להשוות בכלל לשאר הליגות של אירופה.
     
  7. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא צריך להפוך אותנו לחייזרים, פשוט אתם לא עוקבים אחרי ליגות שנחשבות פחות או יותר ברמה של הליגה שלנו כמו איזה ליגה אוסטרית או סלובקית.

    בכל אופן קים, אני בטוח שהיית מדבר ככה גם אם היו עכשיו 22 קבוצות בליגה הספרדית, בכל ליגה וליגה אפשר למצוא קבוצות שאפשר היה להסתדר גם בלי התרומה המזערית שלהם לתמונה הכללית. אתה רוצה להגיד לי שלקבוצה כמו סנטנדר למשל יש מינימום ערך למישהו שלא אוהד אותה? לא יבכו עליהם. גם לי אין שום דבר אישי נגד בירמינגהאם או ברומיץ', אני דווקא מאוד קיוויתי שלפחות אחת מאלה תישאר ותשלח את פורטסמות' לכל הרוחות, אבל אני יודע שאני אוכל לחיות גם בלעדיהן בליגה הזאת, בטח כשזה יעשה לי מונדיאל\יורו קצת יותר שמח.
     
  8. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני נגד. צריך גם להסכל על הצד הכלכלי, עוד ארבעה משחקים בשנה זה עוד כמה מיליונים של הכנסות מכרטיסים, טלוויזיה וכו'. אם קבוצה רוצה לתת לשחקן מנוחה, שתשקיע בסגל מספיק גדול ותעשה רוטציה. אם בלאטר כל כך רוצה שהשחקנים יקבלו מנוחה, הוא יכול לצמצם במשחקים בינלאומיים.
     
  9. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לצמצם במשחקים בינלאומיים? הרי גם ככה נערכים פחות מ-10 בשנה בדרך כלל, עד כמה עוד אפשר לצמצם?

    הקבוצות מן הסתם לא רוצות לתת לשחקנים לנוח לקראת המונדיאל, הן מה אכפת להם, הקמת ה-G16 רק מוכיחה את זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/6/06
  10. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    למה לאזעזל לצמצם? כ"כ קשה לשחק 45-50 משחקים בשנה? באן בי איי למשל משחקים לפחות 82 משחקים בשמונה חודשים וחלק מהקבוצות מגיעות עד 100. אבל זאת סתם דוגמה.http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
     
  11. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יופי של השוואה, 90 דקות רצופות על 100 מטר אורך או 30 עם הפסקות באמצע על פרקט של 30 מטר.

    אם פיפ"א מתייחסת לבעיה הזאת כבר הרבה זמן, השחקנים בעצמם גם מדברים על זה וגם הקבוצות לא אוהבות טורנירי קיץ במיוחד ומעדיפות לא לשחרר אלא אם זה יורו\מונדיאל - אז כן, כנראה שקשה.
     
  12. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    כן, תנסה לרוץ ככה מצד לצד כל הזמן לאורך 50 דק' במשך 82+ משחקים. רק שהאן בי איי הוא הארגון הכי טוב ומקצועני בעולם. שם אף אחד לא יתלונן על שטויות כאלה.
    50 פחות או יותר לאורך שנה(פחות או יותר)זה ממש לא הרבה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/6/06
  13. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האירגון הכי מקצועני בעולם? זה אותו אירגון שמוסיף עוד שנה לגיל המינימום לדראפט כאילו שנה אחת של אוניברסיטה משנה משהו, זה אירגון שאוסר על שחקנים להתלבש איך שהם רוצים?

    וגם אף שחקן לא רץ 50 דקות, אף שחקן שם לא רץ אפילו 48 דקות, אני מופתע מאוד אם יש מישהו ששומר על ממוצע של יותר מ-35 דקות במשחק.

    אתה שוב מתווכח על שטויות שאתה לא מבין בהם, אם פיפ"א, המועדונים והשחקנים מתלוננים זה לא מספיק בשביל לשכנע אותך אז מה כן? הודעה מדיוויד שטרן?
     
  14. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    אני בעד. הסריה אה נראתה הרבה יותר טוב עם 18 קבוצות וגם הליגה הייתה יותר מעניינת ותחרותית. למרות שליגת ה-20 קבוצות החזירה לנו את פיורנטינה והביאה לנו את פאלרמו עדיין אני מתגעגע לימי ה-18 קבוצות. מקווה שזה יחזור.
     
  15. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    אוי תעשה טובה! תמיד יהיו שם תלונות על משהו! "השחקנים מתלוננים". מיהם הפרימדונות האלה שמתלוננים?! עשו להם טובה והורידו את שלב הבתים השני, אז עדיין הם מתלוננים?! חכה שיורידו עוד 10 משחקים, גם אז הם יתלוננו! ככה זה קורה בפיפ"א! אירגון של קומבינות.

    למה זה בסדר שילדים בני 17 שבקושי גמרו תיכון קופצים למים העמוקים בלי השכלה ובלי כלום?! נכון מאד שהליגה מגבילה את גיל הכניסה לדרפט!
    גם לי קשה להבין את זה, אבל מצד שני אפשר להבין את זה. שיבואו למשחקים כמו ג'נטלמנים ולא כמו גנסטרים!
    בטח שמתלוננים! הרי איזה אינטרסים יש למועדון לשלוח שחקן לנבחרת? אם הוא יפצע , מה אז?
    שחקנים מתלוננים...שיבושם להם! מקבלים עשרות מיליונים ועוד מתלוננים על משהו. הלוואי על כולנו, מה אני יגיד... כנראה שהם רוצים לעבוד בחינם.
    אתה יודע מה? שיורידו ל-30 משחקי ליגה! נראה מה תגיד אח"כ.