Same Ol' Premiership?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Nigel Winterburn, ‏7/8/06.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אם יש דבר אחד שהפרמיירליג תמיד נודעה בו זו רוח התחרותיות של הקבוצות בה, מקטנה ועד גדולה. גם יונייטד הגדולה בשיאה ידעה שאסור להקל ראש במשחק חוץ בבארנסלי, והפסידה לא מעט משחקים מול יריבות נחותות בהרבה, וכנ"ל לגבי כל קבוצה אחרת שרצה חזק בצמרת.

    מאז הצטרפותו של רומן אברמוביץ' להצגה הגדולה בתבל אני מרגיש שחיקה ברוח התחרותיות הזו, שלא ברור לי למה היא לא קרתה לפני כן, שכן גם אז התארים התחלקו בין יונייטד וארסנל באופן כמעט תמידי. יותר ויותר מנג'רים מביעים תרעומת על כך שאי אפשר לשבור את הדומיננטיות של 4 הגדולות, ממוצעי הקהל יורדים (ייתכן שזו הסיבה, אם כי גם מחירי הכרטיסים משחקים פה תפקיד כמובן), ואם להגיד רגע את האמת, גם בתוך 4 הגדולות אני חושב שעמוק בפנים בניטז, פרגוסון וונגר יודעים שהאליפות האמיתית שלהם היא המקום השני.

    האם הליגה נהייתה משעממת יותר מבעבר? סם אלרדייס חושש שכן. האם אתם רואים קבוצה כלשהי (ספרס נגיד) מערערת את ההגמוניה של 4 הגדולות? האם אתם רואים את צ'לסי מאבדת אליפות בעתיד הנראה לעין? והאם אתם בכלל חושבים ששליטה של קבוצה מסוימת הופכת ליגה למשעממת יותר, או שזה תהליך טבעי לגמרי? הלא גם בשנות ה-90 שלטו היונייטד ללא עוררין, מאוחר יותר אי אפשר היה לשבור את ההגמוניה שלה ושל ארסנל, ובכל זאת לא שמעו תלונות מאף מנג'ר על חוסר תחרותיות. גם בליגות אחרות יש 2-3 גדולות שתמיד מתחרות על התארים (שאת חלקן מורידים ליגה על שחיתויות http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx ) בעוד השאר מלקטות את השאריות שהן מותירות מאחור... בקיצור, בעיה מדאיגה לעתיד הליגה או סתם תסכול של מנג'רים מקבוצות קטנות יותר?
     
  2. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין לי ספק שאתה טועה בקשר לזה - אם לבוא בגישה תבוסתנית כזו כבר בתחילת הליגה, למה לבוא בכלל?
     
  3. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, ''צפוי מידי'' זה משהו שהולך בכל ליגה, לא רק באנגליה. אני למשל עונה שעברה עקבתי בשקיקה אחרי טוטנהאם, נורא נהנתי מהם לאורך העונה מסיבה מזוכיסטית שלא ברורה לי עדיין. וגם מהמיני מהפך של ארסנל. אולי צ'לסי דומיננטית אבל זה לא מוריד מהיופי של הליגה עצמה.
    מה שמעורר ציפייה לקראת כל עונה זה ''הריענון'' כביכול. קבוצת מתחזקות, מאמנים מתחלפים, שחקנים פורשים.
    לא חושבת שזה מוריד מהתחרותיות. לדעתי ההפך, לכולם יש עודף מוטיבציה להיכנס בצ'לסי.
    ולגיה אנגלית בכללי זה מלחמה כל משחק, לא משקשקים מהשם, זה 11 מול 11.

     
  4. ARSI Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/05
    הודעות:
    3,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי הבעיה היא צ'לסי. הכסף הגדול משאיר את כל הצמרת והליגה מאחור. להעלאת מחירי הכרטיסים אין קשר לירידה בכמות הצופים. העניין הוא הבעיה. לקבוצות הצמרת אין סיכוי במאבק על האליפות, מה שנותר להן הוא גביע אופ"א\אלופות וגביעי הליגה השונים. הכסף של אברמוביץ' נתן לנו צ'לסי מצויינת, אך המחיר גבוהה מידי.
     
  5. spurs Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/04
    הודעות:
    4,215
    לייקים שהתקבלו:
    0
    no one will take the championchip away from chelsea this year the top 4 is a myth it more of the russian team then pool/manu/ars****
    about us tottenhma ill say give us 2 years and well turn it to the top 5
     
  6. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושבת שזה דיי בולשיט. כי לא מנצ'סטר ולא ארסנל מגיעים לליגה ואומרים, אנחנו נילך על מקום שני. התחרות קיימת אצל כל קבוצה, כולם רוצים אליפות וכולם עובדים קשה בשביל זה.
    כמה מזה יצא לפועל ? זה כבר היופי שבלעקוב אחרי הליגה.
     
  7. Wave Member

    הצטרף ב:
    ‏20/6/06
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    3
    אני חושב שבנייה נכונה של קבוצה יכולה לנצח כסף, בקשר ל"רק" 4 קבוצות שמתמודדות כביכול על האליפות, לדעתי זה טוב יחסית לשאר הליגות באירופה, סתכל את ספרד למשל, שמה אין לאף קבוצה חוץ מריאל וברצלונה סיכוי לקחת אליפות.
    זה גם מה שאמרו על ריאל בזמנו שהביאו את כל הכוכבים, צ'לסי זה מעין ריאל מדריד 2 עם כל הכוכבים, ואל תשכח איך ריאל סיימה, אומנם לצ'לסי יש את מוריניו אבל הוא צריך להתמודד עם כל האגו של השחקנים שלו, ולך תדע מה יהיה.
    בקשר לטוטנהאם, יש למרטיון יול קבוצה מצויינת ואני כן חושב שהיא יכולה לתפוס מקום של אחת הגדולות ב4 הראשונות של הליגה.
    פרגוסון וארסן באים מראש ורוצים רק מקום שני ? זה שטויות, אני יכול להבטיח לך, בייחוד עם הסגלים שלהם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/8/06
  8. vivalaunited Member

    הצטרף ב:
    ‏26/6/06
    הודעות:
    512
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם קצת מזל אפשר, 2-3 הפסדים יותר של צ'לסי בעונה וזה אפשרי. מנצ'סטר שנה שעברה הייתה קרובה אם הייתה לה בפתיחת העונה ואמצע העונה יותר מזל.
     
  9. ARSI Member

    הצטרף ב:
    ‏2/8/05
    הודעות:
    3,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארסנל\יונייטד\ליברפול לא באות לשחק על המקום השני, אבל ברור לכולם וגם להן שאליפות לא תהיה גם העונה. לא במקרה צ'לסי לוקחת אליפות בהליכה כבר שנתיים, כאשר היא כמעט ולא מפסידה משחקי ליגה. בכל עמדה יש להם את השחקן הטוב ביותר בפריימיר ליג.
    לי אישית זה כן פוגע בציפייה. אני אוהד את ארסנל ורוצה לראות אותה נאבקת על האליפות. במקרה שזה לא קורה, אני רוצה לראות מאבק על האליפות של קבוצות אחרות, מה שאין באנגליה.
    גם עם2-3 הפסדים שלהם, האליפות תישאר בגשר. היונייטד לא היו קרובים לאליפות שנה שעברה. להיות במרחק 6 נק' כשיש עוד 9 או 12 בקופה, זה לא מציאותי מול קבוצה כמוהם. מה גם, שבמשחק בחוץ מולם קיבלתם שלישייה. מה שממחיש יפה את הבדלי האיכות בין הצמרת לצ'לסי. תקופה רעה זה לא תירוץ לאובדן אליפות, כל קבוצה עוברת משבר במהלך העונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/8/06
  10. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    החימוש של הקבוצות שהן לא צ'לסי, קטן יחסית, ואולי כאן האכזבה שלכם בעצם? גם אם הן לא עשירות כמו צ'לסי, עדיין לא נעשה ריענון אמיתי, ובעצם ממשיכים את העונה אשתקד פחות או יותר...
     
  11. Claret&Blue Member

    הצטרף ב:
    ‏23/2/06
    הודעות:
    4,149
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זו סוגיה מעניינת. כמובן שהרבה אוהדים יבואו ויאשימו את אברמוביץ', אבל אם מהלך כזה קורה בקבוצה שלהם הם יקבלו אותו בברכה. הקבוצה שלי לא כ"כ מעורה בצמרת, ככה שזה לא כ"כ משפיע עליי, אבל בכל זאת שמים לב למגמתיות מסוימת.
    הפתורן הוא פשוט להשקיע יותר בשחקנים, היושבי ראש חייבים להקציב יותר כסף למאמנים(בהנחה שהמאמנים רוצים), וככה יהיה אפשר להתמודד עם צ'לסי.
    לבנות את הקבוצה דרך הצעירים זה עוד רעיון, אבל רעיון כזה הוא לטווח הארוך.
     
  12. ארצ'י באנקר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/05
    הודעות:
    1,501
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא מלחמה על המקום השני ולא בטיח. נכון שעל הנייר הרוסים נראים הכי טובים
    אבל ראינו ועוד נראה קבוצות מלאות בכוכבים שלא תמיד מתחברות או שמתחברות
    בעונה אחת ובאחרת פחות. עם כל "הנחיתות" שהיתה ליונייטד שנה שעברה אני
    משונע שלולא חוסר מזל בפציעות היינו רצים עם הרוסים עד הסוף.
    יונייטד קבוצה ו'ינרית , יכול להיות שלא תיקח אליפות השנה אבל המטרה גם
    בפה וגם בראש היא אליפות וגביע האלופות.
     
  13. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מבחינתי אין ספק שהיעדר תחרות אמיתית על אליפות מקרין גם על העניין בכל שאר הליגה. ליונייטד גם בעונותיה הגדולות מדי פעם היתה צצה איזה ניוקאסל שהיתה מציקה לה, ואח"כ עם העלייה של ארסנל של ונגר היתה תמיד תחרות חזקה ואמיתית בין שתיהן על האליפות. היום צ'לסי סוגרת את עניין האליפות בערך בחצי העונה, מה שגורם לאובדן עניין באחת הזירות של הליגה. במאבקים החשובים מאוד על כרטיס באירופה ועל הישרדות בליגה זה לא פוגם, ולכן אי אפשר להגיד שזה גורם לאיבוד עניין טוטאלי, מתח תמיד יש גם במחזור הסיום.

    מה שלי חרה זו ההתבטאות של אלרדייס נגד 4 הגדולות, וכבר שמעתי מנג'רים נוספים מדברים על ההגמוניה הבלתי-ניתנת לשבירה שלהן. אני באמת לא מבין מה הם רוצים, בליגות אחרות זה לא המצב? בשנות ה-90 זה לא היה המצב? התבטאויות מסוג זה מעידות על ותרנות מסוימות, התרככות של הקבוצות הקטנות יותר (לפחות של מאמניהן), וכפי שכבר ציינתי אחת התכונות שבזכותן אני אוהב את הכדורגל האנגלי זה רוח הלחימה של הקבוצות הקטנות יותר כשזה מגיע למפגשים מול הגדולות.
     
  14. Robin Member

    הצטרף ב:
    ‏13/8/05
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה מתכוון למרטין יול, כמובן.
     
  15. walcott Member

    הצטרף ב:
    ‏14/7/06
    הודעות:
    212
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בוודאי. כבר שנתיים אין את ההוגמוניה הזאת, בכול מקרה. אברטון עשתה את זה לפני שנתיים. וטוטנהאם הייתה קרובה 90 דקות מלעשות את זה בעונה שעברה. ועם החיזוקים הרציניים של העונה הנוכחית, אין ספק שהיא תאבק על מקום בליגת האלופות.