מתבגרים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏24/10/06.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כשהיה בן 12, סומן יורגן קלינסמן הצעיר כהצלחה כבירה. עשרות שערים ומבצעים במדי קבוצת השטוטגרט קיקרס קנו לו את המקום בקבוצת הבוגרים הראשונה שלו, שטוטגרט, לה נשאר נאמן עד גיל 25. רק אז, כשכבר היה בתחילת חלקו השני של הקריירה שלו, עזב קלינסמן את שטוטגרט ועבר אל מחוץ לגבולות גרמניה.
    עשרים שנים מאוחר יותר ליהטט חלוץ איטלקי ברחבות הסרייה א'. אלברטו ג'ילארדינו שמו. ג'ילא בן ה-22 עשה שמות עם קבוצתו פארמה והיגיע עד לראש סדר היום של אנשים חזקים במועדונים הגדולים בעולם. המשך הסיפור כבר ידוע. ג'ילא היציל את קבוצתו מירידה תוך שהוא כובש 23 שערים ב-38 משחקי הליגה. מילאן מיהרה להפציץ בסכום דמיוני של כ-35 מליון (משוער) על האיטלקי בן ה-22 אשר היגיע מלא התלהבות לסן-סירו, אך כשל לחלוטין בתיחלת הקריירה המילנזית שלו. ג'ילא לא כבש ולו שער אחד במשך 1080 הדקות הראשונות (12 משחקים) כחלוץ מילאן והמשיך לאכזב גם במהלך אותה עונה. התאקלמותו של ג'ילא כמעט והפכה אותו להיסטוריה במונחי הרוסונרי עד לסוף העונה, בה החל להראות שיפור מתמשך.

    ג'ילארדינו אינו הדוגמא הטובה ביותר לפזיזות. גילו נחשב למאוחר יחסית לאחרים כשעשה את הצעד קדימה. מקרים טובים יותר הינם אולי רוביניו, הברזילאי אשר עבר בגיל 20 לריאל מדריד והתייבש ארוכות על הספסל כאשר עשה רושם שהוא פשוט אינו מתאים לעשות את הקפיצה ממועדון דרום-אמריקאי אל הטופ האירופי. ליאו מסי, אשר חצה את האטלנטי בגיל 16, וויין רוני, שעבר למנצ'סטר יונייטד כשהיה בן 17 בלבד ואף תיאו וולקוט, סימן השאלה הגדול ביותר של ארסנל והנבחרת האנגלית.

    האם בניגוד לשחקנים כמו קלינסמן, קרוייף, ואן-באסטן ואחרים, אשר עשו את הקפיצה קדימה רק בגיל מאוחר וכאשר היו כבר לכוכבים ידועים בביתם, עושים השחקנים הצעירים של ימינו מהלך אשר אמור לקדם את מעמדם במסלול המהיר או אולי דווקא קפיצה פזיזה הישר אל המים העמוקים?
    דוגמאות לא חסרות, ישנם שחקנים אשר כשלו לחלוטין (שלא כמו ג'ילא ורוביניו, שכבר מראים לידה מחדש *עריכה: רק אני מדבר וכבר מזכירים לי את קרלוס טבז, אולי הסיפור העצוב של העונה הנוכחית) וכמובן שגם כאלה שעשו את הקפיצה שלהם בצורה אסטרונומית תודות לכבוד שקיבלו ממנג'ר זה או אחר (ליאו מסי, שהפך בשניות לכוכב הגדול של רייקארד הוא השם הנכון ביותר). האם כדאי לצאת קדימה או אולי לחכות להבשיל?
    האם הקפיצה עשויה למנוע את יכולת הקליטה וההתקדמות או שמא זו דווקא ה'הבשלה' שעלולה להשאיר את השחקן במקום ולגרום לו לוותר על הזדמנות פז?
    ברור שמדובר פה בשלל של מקרים אינדיבידואלים, כתמיד, אבל המגמתיות קיימת. דעתכם<?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/10/06
  2. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסי הוא באמת יוצא הדופן פה (גם קאקה אגב הסתגל מאוד מהר). אני חושב שהדבר טמון בכך שהוא למעשה גדל באירופה. לטעמי, מנג'רים רואים כעת את הארגנטינאי המדהים (לא זוכר שחקן כל כך טוב בגילו) ועל כן נראה הרבה יותר מעבר בגיל צעיר. בגילו, מסי מבין כדורגל טוב הרבה יותר מרוביניו, למשל.
    אגב, הוא עבר בגיל 13 ולא 16, מה שרק מעצים את הטענה.
     
  3. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה משווה את את האין התאוששות של ג'ילא לרוביניו? חמוד, אתמול רוביניו הראה רק טיפה ממה שהוא מסוגל, הוא מבקיע מבשל יוצר ומלהטט, ג'ילא עוד לא הבקיע שער אחד. והוא פתח בכל המשחקים בניגוד לרוביניו.
     
  4. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,368
    לייקים שהתקבלו:
    2,908
    זה שונה מפעם,היום סקאוטים צדים כל דבר שזז כבר בגילאים כמה שיותר מוקדמים כדי שהשכרונות יהיו אצלם וכך נוצר מצב ששחקנים צעירים חייבים לעבור לקבוצות גדולות אחרת יתבזבזו.ניקח את הונטלאר לדוגמה.קלא יאן הונטלאר הוא מומעד אולי משלם לבעיית החלוצים של מילאן.אבל הוא צעיר מדי,אולי,למשל דברנו על זה שואן באסטן עבר למילאן אחרי שנהיה כוכב.הונטלאר עם יעבור לבארסה אולי ייכשל,אולי יצליח.
    זה נהיה מצב של הימור,הצעיר שאותו חייבים לקחת אחרת קבוצה אחרת תיקח אותו אם לא יעשו איתו את הצעדים הנכונים הוא יתבזבז.
    השאלה היא מהם הצעדים הנכונים כדי שהשחקן הצעיר ימצא את כל הפוטנציאל שלו ולא יהפוך לאכזבה.
     
  5. ERS Member

    הצטרף ב:
    ‏19/10/06
    הודעות:
    185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/10/06
  6. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מתוקי... תקרא עד הסוף. השוויתי את הסיטואציה של רוביניו לזו של ג'ילא, לא את היכולת. שניהם היו צל של עצמם אחרי המעבר, שניהם נמצאים בשיפור מתמיד מאז שלב סוף העונה הקודמת. לא אמרתי מילה אחת על היכולת שלהם וזה, אגב, לא אומר שאתה בכלל צודק.

    חמודי תקרא ל@#$% שלך...
     
  7. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאוד קשה, בעיקר אחרי אתמול, להגיד שסביולה הוא משהו משמעותי בהרכב של ברצלונה. רייקארד ממש מתנכל לו...
     
  8. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא לא לא לא, עצם העובדה שהוא כבר 6 שנים בליגה הספרדית, מורידה לו נקודות זכות. נכון, לפי דעתי קאקא שעבר מקבוצה כמו סאו פאולו למילאן וישר לקח את המושכות לידים.

    ומה אתה מדבר על זה שהוא יותר טוב מרוביניו? הם שני יהלומים. אומנם מסי ניחן ביותר ביטחון ואלגנטיות אבל רוביניו מהיר יותר ויותר אחריות מוטלת על כתפיו,למרות שהוא בן 22.
     
  9. ERS Member

    הצטרף ב:
    ‏19/10/06
    הודעות:
    185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/10/06
  10. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/5eek.Xxx וואו, גל מאיפה הגעת לסכום הזה? מילאן שילמה לא יותר מ-23 מיליון דולר ואני חושב שהסכום גם נמוך בשלושה מיליונים ממה שציינתי.

    אני ידוע כאחד מחסידיו הגדולים של אלברטו אבל בזמן האחרון אני מתחיל לפקפק האם הוא בנוי לרמות הגבוהות. בתחילת העונה בשידור הראשון מאיטליה שגיא כהן אמר שג'ילא יסבול מחסרונו של שבה וככל שהעונה מתקדמת זה נראה יותר נכון מתמיד. בתקצירים תמיד רואים שחסר לו ממש טיפת מזל כדי שהכדור ייכנס לשער אבל זה לא נכנס, גם אמש הוא הצליח לכבוש אבל השופט החליט אחרת. אני עוד מקווה שהוא יעשה משהו בקרוב אחרת אני בטוח שהוא יועזב ויאבד את מעמדו.
     
  11. saviola Member

    הצטרף ב:
    ‏14/8/05
    הודעות:
    1,177
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סביולה לא היה עם מונאקו בגמר, הוא הגיע בעונה שאחריה.
     
  12. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולי כי זה נכון? רוביניו רק עכשיו משלים את מה שמסי ידע בנערים ג'.
    באשר לאחריות, כרגע מוטלת על המשיח האחריות להושיע את בארסה.

    גל, אני חושב שמן הראוי להוסיף לרשימה את דייגו. פרט לכמה עילויים, לכל השחקנים האלה לוקח זמן-מה להתאקלם לאירופה. אני לא חושב שיש פה מקום לדיון.
    יש דרך אחת לגשר על הפער הזה. הראשונה היא שיטת מסי - להביא שחקנים בגיל צעיר. השנייה היא לייצא את הסגנון האירופאי לדרום אמריקה, אך ספק אם זה יקרה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/10/06
  13. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אפשר למצא עוד עשרות דוגמאות, מספיק לחשוב על אנדראס ד'אלסנדרו, תומאס רוסיצקי (שעדיין לא מציג את הרמה שראינו ממנו לפני כמה שנים בדורטמונד), דייגו (לפחות עד העונה), קרלוס טבז, סנטה קרוז ועוד...

    אין מה להשוות את מה שהיה פעם, החל במערכת הסקאוטינג, עד סעיפים שהשחקנים הצעירים הכניסו בחוזים שלהם ( סעיפי שיחרור שונים) ועוד.
    מה עוד שפעם אף קבוצה לא היתה ממהרת לזרוק את הסכומים שנזרקים היום.
    פוליטקת הכדורגל בעולם השתנתה לחלוטין בעשור האחרון, היום הכסף הוא הקובע, והראש של הילדים מסתחרר לחלוטין.

    הנה עוד דוגמא, מאז העליה המטאורית של ילד הפלא של דורטמונד נורי סאהין והפירסום שהגדולות של אירופה רוצות אותו הוא לא מזכיר את הצל של עצמו ואף משחק היום בקבוצת המילואים של המועדון.
    זה ד"א החינוך הנכון, אולי עוד יצליחו להציל אותו.
     
  14. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני חושב ששווה לעשות את טבילת האש בגיל מוקדם, מפני שככה יש יותר זמן לתקן את הקריירה במידה העניינים לא הולכים כמצופה. אני חושב שהמקרה של דייגו הוא הטוב ביותר ואפשר גם להוסיף את שמו של חואן רומן ריקלמה לרשימה הזאת.
     
  15. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שבגלל שאני מדבר ביורו ואתה בשטרלינג? אולי? (שואל ברצינות, לא ציני)
    בכל מקרה, אני חושב שג'ילא פשוט נפל ברמה מאז המעבר למילאן...ורק להיזכר כמה פחדתי ממילאן כשג'ילא רק בא.
    הבעיה היא שהוא מחטיא ברשלנות ממצבים שהוא פשוט לא אמור היה להחטיא מהם ועושה רושם שהקריירה שלו בדרך למטה בעיקר בגלל שהקהל מאס בו.


    בוריס- ואני דווקא חושב שלטובת הקהל נייצא את השיטה הברזילאית לאירופה... כדורגל כל-כך הרבה יותר פשוט וכל כך הרבה יותר אטרקטיבי...