מחזור 17 :: כל הגדולות מנצחות, הסטטוס קוו נמשך

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י saviola, ‏20/12/06.

  1. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    השער הרביעי של פאלרמו פשוט נפלא , מהלך קבוצתי נהדר בנגיעה אחת .
     
  2. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    נגיד שאני מסכים איתך(וזה אפילו לא קרוב)-אינטר עושה את זה בליגה חלשה להחריד. בליגת האלופות היא בדיוק אותה אינטר של שנים קודמות.
    לך תנסח את המכתב התנצלות ביחד עם מישה, אתם לא תישארו איפה שאתם עוד הרבה זמן.


    פאפוני עומד להיות השחקן הגדול הבא שיצא מפארמה, שחקן נפלא.
     
  3. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קרא לי לא אובייקטיבי ארמן (ואני כמובן אערער על זה), אבל אני רואה כמעט כל משחק שלנו (מאלה שנופלים על סופי השבוע) ולא משתעמם אף פעם. אנחנו מורחים את החמאה יותר מדי זה נכון, גומרים משחקים מאוחר מדי, או מוקדם מדי, או לא מספיק מדי, אבל אף פעם לא משעמם ואפור, לטוב ולרע.

    הליגה חלשה להחריד? למעט יובה שנזרקה לליגה השנייה, הכתובת הייתה על הקיר. מישהו הכריח את מילאן למכור את השחקן הכי טוב שלה ולא להביא לו אפילו חצי מחליף ראוי? מישהו מכריח את רומא לדחות פעם אחר פעם ליטושים אחרונים לסגל הכשרוני שלה ולהישאר סוס שחור? מישהו באמת יכול לצפות מפאלרמו לגדולות כשקיץ אחר קיץ היא מוכרת את נכסיה הגדולים? ואם נלך אחורה - למה לאציו ופארמה קרסו לבינוניות? מאותה סיבה - מדיניות רכש שגויה. פאקטי ז"ל התחיל לפני שלוש שנים בתהליך של עשיית ביתספר לאט אבל בטוח לשאר הליגה, היו טעיות כמובן אבל היו משניות בטח לצד ההצלחות הגדולות. בשורה התחתונה - בעוד שאינטר רק התחזקה עם השנים, שאר הליגה עמדה במקום או צעדה אחורה, שיהיה לכולם בתיאבון.
     
  4. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אין לי מושג על מה אתה מדבר: לפני 3 שנים יובה חוותה את העונה הגרועה ביותר שלה מתחילת שנות ה2000 ועדיין סיימה לפני אינטר, למרות "הבית ספר של פאקטי". הבית ספר שפאקטי עשה לשאר הליגה(זה כולל קניית מחצית מכרטיסו של אדריאנו בסכום אסטרונומי, הבאת שחקנים מיותרים ולא מועילים בלא מעט כסף והבאת סתם שחקנים שאינטר לא השתמשה בהם?) הביא לאינטר רק גביע ואליפות(וכל זה תוך כדי שאינטר היא המורווחת הכדי גדולה מהפרשייה של הקיץ) על אותן יריבות מהגביע, אותך אולי זה מרשים ומספק, אבל זאת בדיוק הסיבה שאינטר תישאר תמיד בצילן של מילאן ויובנטוס.


    בטח שמישהו מכריח את רומא לדחות פעם אחר פעם ליטושים אחרונים לסגל-חשבון הבנק שלה. לרומא אין בדומה ליובה\מילאן\אינטר\פיורנטינה אדם שמזרים לה כספים וזה רק מגדיל את ההישג שלה, כבר שנה וחצי שרומא משחקת את הכדורגל הטוב ביותר באיטליה וזאת למרות העובדה שהתקציב שלה נמוך משמעותית מ3הגדולות ופיורנטינה(תקציב הרכש לפחות).
    אינטר הייתה הולכת בדרכן של לאציו ופארמה אילולא היה לה היסטוריה ארוכה ובעיקר את מוראטי, אינטר היא כנראה הבזבזנית הכי גדולה ב19 שנים האחרונות ומדיניות הרכש שלה בתקופה הזאת מזכירה מאוד את מדיניות הרכש של מילאן בזמן האחרון.
    לגבי פאלרמו-אתה לא יכול לצפות ממנה להשאיר בכוח את כל הכוכבים שלה בעיקר בגלל שהיא לא קבוצה גדולה וגב הכלכלי שלה לא מספיק גדול. היא בכל מקרה מוצאת\מצאה תחליף הולם כמעט לכל שחקן שעזב אותה, ואם הנשיא שלה היה קצת יותר נורמאלי היא הייתה יכולה לרוץ הרבה יותר טוב.

    אני חושב שאנחנו אלו שצריכים להגיד לך בתיאבון-זכיתם באליפות אחרי 18 שנים. ככה רציתם את זה?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/12/06
  5. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התסריט המושלם היה להגיע למחזור האחרון במקום השלישי, לנצח את לאציו בחוץ ולזכות, אבל מה לעשות, אם קבוצות הצמרת מתעקשות לירות לעצמן ברגליים ויובה לא יכלה שלא לקבוע שופטים למשחקים שלה, אנחנו בטח לא נרגיש עקצוצים. ה"אליפות" של שנה שעברה - לא נחשבת מבחינתי ולא נראה לי שמבחינת אף אוהד שפוי, אבל אנחנו בטח לא נרגיש רע בגלל שסוף סוף אנחנו בשנת קציר.

    אתה עוד פעם חוזר על אותו ניגון - פיזארו פיזארו פיזארו. נכון, הוא עלה לנו כסף, אז מה, הרג אותנו? איך אפשר בכלל להשוות את הכמה מיליונים שהוצאנו על פיזארו (לא זכור לי עוד רכש לגמרי מיותר שבאמת עלה לנו משהו, בתקווה שאתה לא מתכוון לדחוף לי עכשיו את זה מריה (חינם) או פייר וומה (גרושים), או את דוידס (חינם - ואגב זה בכלל תסביך של מנצ'יני, אלוהים יודע למה הוא לקח אותו חוץ מחמדנות), או את סולארי (חינם)), לתרומה שקיבלנו מפיגו, סמואל, ורון, קמביאסו (!!!), סטנקוביץ'? שלושה הגיעו בהעברה חופשית, סמואל הגיע במחיר שרומא בחיים לא הייתה מסכימה למכור אותו שנה לפני כן, וסטנקוביץ' הגיע גם הוא ב2-3 מיליון יורו בלבד כי החוזה שלו עמד להסתיים והעדפנו להחתים אותו כבר בינואר. כמו שאמרתי - המדיניות לא הייתה מושלמת, אבל איך אפשר להשוות בכלל ליהירות של מילאן, או האימפוטנציה של רומא. חסר לרומא כסף אתה אומר? הם לא צריכים כוכבים ברמה עולמית, קצת חדות להתקפה והם יכולים לכל הפחות לרוץ לסקודטו, לאן הלכו עשרות מיליונים שהם קיבלו על סמואל וקסאנו למשל? אני לא יודע את המספרים מן הסתם, אבל אני אהיה מאוד מופתע אם רומא לא בחמישייה הראשונה מבחינת התקציב.

    שנית, בניית קבוצה ע"י מהפך שלם במדיניות הרכש זה תהליך שלוקח זמן. זה שיובה הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו בשנה-שנתיים הראשונות של התהליך זה טוב ויפה, שנה שעברה כבר ראינו שיפור משמעותי. אל תסתכל על ההפרש בין הקבוצות לקראת סיום העונה, הפסקנו לשחק אחרי ההפסד הוא בבית ליובה שלכאורה טרף את הקלפים - גם שנתיים זה לא מספיק כדי לבנות קבוצה על בסיס מאוד רעוע. כמעט כל מי ששיחק תחת קופר לא משחק תחת מנצ'יני, מסיבה טובה. מה גם שהיה קשה מאוד לחזות את הבצורת המוחלטת שנפלה פתאום על אובה ואדריאנו בבת אחת למשל. ההתחלה של מנצ'יני בהחלט הרשימה אותי, למה לא? בתור התחלה - גביע ועונה עם 3 הפסדים בכל המסגרות זה צעד חיובי עבור קבוצה שנבנתה מחדש אחרי החורבן שהשאירו קופר את זאקרוני והלחץ הכלכלי שהתחיל פתאום להגיע מההנהלה. העונה השנייה הייתה מאכזבת מבחינת הישגים, אבל נרשמה התקדמות בכמה איזורים - ההגנה הפסיקה להיות בדיחה, והיינו מבחינתי הקבוצה השנייה באיטליה, התקדמות של מקום אחד. צעד קטן מדי בשביל צעד שני, אבל מספיק סביר בשביל לתת צ'אנס לעונה השלישית. לא חוכמה להתלהב שיובה מוכנה ומלוטשת אחרי האליפות של מילאן ב-2004, קיבלה לשורותיה עוד את אמרסון ואני כבר לא זוכר מי עוד, ולקחה אליפות, ההשוואה הזאת פשוט מצחיקה.

    הסכום ששולם על אדריאנו, הוא אשמתו של מוראטי שמכר חצי כרטיס לפארמה מלכתחילה, ואגב - בעונה שאחרי הגעתו של אדריאנו, הגענו עד לרבע גמר ליגת האלופות כאשר הוא סוחב אותנו למקום הרביעי בליגה בעונה שלפני לגמרי לבדו ונותן שנה ענקית באופן כללי, את הכסף הוא החזיר די מהר. יובה לומדת (ותלמד) עד כמה העפלה לאירופה יכולה להשתלם, אפשר לקנות בזה לפחות 5 משחקים אני בטוח.

    ואם כבר מוראטי - אתה פשוט סותר את עצמך. אתה אומר שאם לא מוראטי, הבזבזנות של אינטר הייתה מובילה אותה בדרכן של לאציו ופארמה. מי בדיוק חתם על הצ'קים ויזם את רוב המדיניות הבזבזנית (שוב פעם - לפני פאקטי, שזו תקופה שלא התייחסתי אליה בכלל כי היא לא רלוונטי לטעמי לאינטר הנוכחית!) אם לא מוראטי בעצמו?
     
  6. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    סביר להניח שגם עוד 100 פיזאורים לא היו הורגים את אינטר, אבל אם המהלך הזה ביחד עם רכישתם של אין ספור שחקנים מיותרים בתקופתו של פאקטי(קראגוניס, קילי, הלבג, חיוטוס, סזאר, ברשט, קאריני וזה רק חלק מהרשימה, זה באמת לא היה חשוב אילולא הרשימה הזאת הייתה קצרה יותר מהרשימה האיכותית, או שהרשימה של הרכישות האיכותיות הייתה משכיחה את הרשימה הזאת) זה לעשות בית ספר לליגה, אז שאינטר תמשיך עם המגמה הזאת עוד 10 שנים. רכישתם של סמואל, ורון, קמביאסו ופיגו לא מכפרת על הבאת כל הזבל הזה. עובדה-זה לא הביא את אינטר לשום הישג משמעותי. הא, כן עונה עם 3 הפסדים ו2 גביעי איטליה.
    מילאן רצה חזק בשנים האחרונות אך ורק בגלל העיסקאות שהם עשו עם אינטר, ההגנה של יובה התייצבה בזכות רכישה מאינטר(זה קרה בתקופתו של פאקטי, לא?). בקיצור, אחלה בית ספר אתם עושים לליגה.
    רומא צריכה יותר מקצת חדות להתקפה, ההגנה שלה חלשה(למרות שמקסה משתפר), הקישור האחורי שלה רך ויתקשה מול כל קבוצה שיהיה לה קש"א פיזי מספיק והיא בכלל משחקת בלי חלוץ. גם שוער לא יזיק.
    רומא יכולה לרוץ יופי לתקופה מסויימת(בדיוק כמו עונה שעברה), אבל אין לה את האיכות של קבוצת האליפות האחרונה בשביל ללכת עד הסוף.
    הכסף שהיא קיבלה על סמואל התבזבז מן הסתם על שחקן בעמדה שלו(קיבו) ועל קסאנו הם קיבלו גרושים.
    יכול להיות שרומא מבחינת תקציב(בעיקר בגלל טוטי) נמצאת בחמישייה הראשונה-אבל התקציב שלה רחוק שנות אור משל 3 הגדולות וככל הנראה גם משל פיורנטינה. בקיצור, צריכים לחכות שם שמישהו ירכוש את הקבוצה.


    אולי אצל אינטר-צ'לסי שינתה מדיניות שלמה והפכה לקבוצה מובילה תוך שנה. מוריניו שינה מדיניות שלמה של רכש והפך את צ'לסי לסתם קבוצה מובילה לקבוצה דורסת תוך שנה. ליפי שינה את יובנטוס מקצה לקצה, רכש 3 שחקנים מובילים, הביא 2 אליפויות והגיע לגמר ליגת האלופות. קאפלו הגיע אחרי מפלה ברכש של יובנטוס(אפיה הגיע להחליף את דוידס) והביא 2 אליפויות. אני כמובן יכול להמשיך עם זה(רייקארד בבארסה, למשל) אבל הכוונה ברורה.
    מאנצ'יני כבר 3 עונות באינטר וכל מה שהוא מראה בינתיים זה שהוא גדול על הקטנות וקטן מהשוות. אם זה מה שמספק את אוהדי אינטר, אז לא אני זה שאתלונן.
    יובה ירדה רק פעם אחת מאז שנות 2000 ונראתה בדיוק כמו שאינטר נראת הרבה זמן ועשתה שינוי משמעותי והחזירה את עצמה למקומה הרגיל.
    ראשי יובנטוס חוזרים ואומרים ראיון אחר ראיון שהיא תחזור להתמודד על האליפות בשנה הבאה(למרות שאני פסימי מאוד גם לגבי הסיכויים של הקבוצה לסיים במקום שמוביל לאירופה, מדיניות הרכש של הקבוצה עד עתה[דשאן? בומסונג?] והשמות שעולים[קלוסה?] לא משאירים מקום רב לאופטימיות, אבל זה לדיון אחר). אתה רואה את ההבדלים בין החשיבה של ראשי יובנטוס לראשי אינטר?

    זה לא משנה, אינטר לא הייתה אמורה לבזבז את הכסף הזה מלכתחילה. מה הבעיה להשאיל אותו כמו שעשו איתו בהתחלה? למה במקום להחזיר את הכסף הזה שאינטר לא תרוויח אותו?


    אני בטוח שהיא למדה מנסיונה של אינטר(וליפי). בכל מקרה, הירידה לליגה השנייה עזרה ליובה הרבה יותר מאשר היא הזיקה, ולא רק אני חושב ככה.

    לא הבנת אותי ראוי-אם במקום מוראטי היה לאינטר אדם עשיר אחר הוא ממזמן היה עוזב את הקבוצה, משאיר אותה בחובות ונותן לה לשקוע. אני לא מאמין שיש הרבה אנשים בעולם שמוכנים לשפוך מאות מיליוני דולרים בלי לקבל שום החזר.
     
  7. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אני כן חושב שמנצ'יני בנה העונה קבוצה נהדרת ויותר מכל קטלנית באינטר, אבל זה לא יהיה נכון לזרוק לכיוונו סופרלטיבים על המצב בליגה. לצערנו הליגה השנה עדיין איכותית, אבל לא תחרותית מספיק בכל הקשור לקרב על הסקודטו. מה לעשות והקאלצ'ופולי בא אלינו לרעה. הוריד את יובנטוס ליגה, הרג את מילאן ופגע בקבוצות כמו פיורנטינה ולאציו. גם האחרות כמו רומא לא יוכלו לומר שהן נהנו מהמצב, כי זה פגע בפופולריות של הליגה ובטוח שעשה להם לא מעט בעיות בתחום הרכש. ומכאן שכפי שרובנו טענו זאת עוד לפני פתיחת העונה, אינטר היתה ותשאר המועמדת היחידה לאליפות. שוב הדרך שהיא עושה זאת, והחוזק שהיא מציגה לאורך העונה בהחלט ראויים לשבח. אבל לומר שמנ'ציני הביא את האליפות יהיה לא נכון. כל דבר חוץ מאליפות מבחינתו יהווה כשלון חרוץ. המבחן של מנ'ציני הוא ליגת האלופות. שם כשווה בין שווים הוא צריך להוכיח את עצמו. להראות שהקבוצה שהוא בנה טובה מספיק ויותר מזה להראות שכמאמן הוא יוכל לעשות את הפעולות הנכונות שבאמת יביאו אותו לפחות עד הגמר.
     
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאיפה אתה יודע שמשקיע נכון יותר מלכתחילה לא היה מקבל שום החזר?

    ברצלונה וצ'לסי הן שתי דוגמאות יפות, אבל שניהן לא נבנו מאפס. את ברצלונה אגב, בנה לאפורטה ולא רייקארד. אבל בכל מקרה, הן לא מעידות על הכלל.

    המכירה של קנאברו ליובה (אני לא זוכר האמת אם זה היה לפני פאקטי או אחרי) בכל מקרה הייתה מוצדקת, הוא לא ענה על הציפיות. הרכש של מילאן מאינטר - שוב פעם, לפני פאקטי.

    הרכש שדיברתי עליו ועוד איך מכפה על כל השמות המשניים שציינת - מהסיבה הפשוטה שכל מי שאמרת הגיעו בתור שחקני משנה וריפוד מלכתחילה. ברשה, קראגוניס, קילי, הלבג וחוטוס אגב (שאני בטוח שלא הוצאנו עליהם יותר מ5-6 מיליון ביחד), כולם הגיעו לפני פאקטי בפעם המאה. וקיבו הגיע לרומא הרבה לפני מכירת סמואל, לפחות שנה לפני.

    אל תביא לי את תחילת תהליך הבנייה באינטר לפני שנתיים וחצי ותשווה עם המדיניות הנוכחית של יובה. דבר איתי הווה. ויירה, קרספו, גרוסו, איברהימוביץ', השארת אדריאנו, החלפת זה מריה במאיקון (שמשתפר מרגע לרגע), זה לא הצהרת כוונות? והאם אנחנו לא עומדים בכוונות האלה כרגע? מה הם הבדלי החשיבה בדיוק?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/12/06
  9. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    אמרתי במקום מוראטי, ז"א בדיוק אותם מקרים רק בן אדם אחר. בכל מקרה, אני לא יכול לדעת אם אדם אחר היה מצליח יותר באינטר או לא, אבל ההיסטוריה מראה שגם אדם אחר שאחראי על הרכש לא הצליח כמו שאינטר צריכה להצליח.

    ברצלונה וצ'לסי כן מעידות על הכלל, איזו קבוצה אתה מכיר שהשקיעה סכומי עתק ברכש נכון ונכשלה?
    צ'לסי החליפה כמעט 2 קבוצות תוך שנתיים, כאשר רק 4 שחקנים מאלו ששיחקו אצל ראניירי היו משמעותיים בתקופתו של מוריניו.
    אצל ברצלונה השינוי היה פחות קיצוני, אבל רייקארד עדיין הביא 8 שחקנים, רובם שחקני הרכב, בנוסף לרונאלדיניו ומארקז שהובאו בעונה הקודמת בכדי לזכות באליפות. בקיצור, מהפכה של ממש.

    אמרת שפאקטי התחיל את התהליך לפני 3 שנים, חזרתי לרכש של 3 שנים בדיוק(עונת 03\04), ככה שסמכתי עליך ולא בדקתי.
    אני לא אומר שפאקטי לא שיפר את מדיניות הרכש של אינטר, אבל מפה ועד לעשות בית ספר לשאר הקבוצות הליגה המרחק גדול.
    לגבי סמואל, צודק, טעות שלי.

    אינטר עשתה רכש נהדר השנה, אבל אסור לשכוח שכל זה נעשה כאשר כל יריבותיה לרכש סבלו מהפרשייה האחרונה.
    נכון שלאינטר זה לא אמור להיות איכפת, אבל קשה להתרשם מקבוצה שפישלה פעם אחר פעם מול קבוצות שהיו שוות לה וניצלה את מפלתן בכדי לחזור לדרך המלך.