החלום של יענקל'ה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Alvaro Recoba, ‏5/2/07.

  1. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יעקב שחר, יבואן וולבו-הונדה-יגואר בישראל, בעלי חברת הביטוח הפניקס ובטח עוד כמה עסקים, רכש ב-1993 גם את קבוצת מכבי חיפה. אני די בטוח שזה היה ב-93, אבל כמו בכל שאר הדברים שאני הולך לכתוב, אני לא באמת הולך לבדוק בגוגל אם זה נכון, כי זה לא העיקר. העונה הראשונה הייתה חלומית. 93-94, רבות דובר ועוד רבות ידובר, אבל אני מעדיף להתמקד באחד הלילות בסוף אותה עונה- יענקל'ה ישן לתומו בביתו המהודר ברמת גן, וחלם חלום מוזר מאוד על קריית אליעזר, עם דשא קצת פחות טוב משל היום, ועל כר הדשא במקום שחקנים מכדררים הוא ראה בחצי אחד של המגרש שבע פרות דשנות וגדולות רועות ואוכלות עשב, ובצדו השני של המגרש שבע פרות רזות וגרומות, עלובות למראה.
    שחר קם בבוקר מוטרד למדי מהחלום שלו. זה לא שקריית אליעזר היה בראש מעייניו. מכבי חיפה היא עסק יחסית מינורי בעסקיו, ותמונה של האצטדיון העירוני מ'וורלד סטאדיומס' בטח שלא תלויה לו במשרד. למרות זאת, אמר לעצמו הבוס החדש של מכבי חיפה שכשיגיע למשרד יתייעץ עם מי שהוא מתייעץ איתו עד היום, סגנו במכבי חיפה וחשב הקבוצה עוזי מור.
    עוזי ידע מיד במה מדובר- "תשמע, יענקל'ה (הוא כבר מרשה לעצמו לקרוא לו כך), אני בטוח שאני יודע מה זה אומר, אבל לא בטוח שאתה רוצה לדעת". נראה לכם ששחר יכל להשאר אדיש למשפט כזה? אף אחד לא יכול. לאחר שהפציר בסגנו, סיפר לו מור: "העניין הוא כזה- שבע הפרות הרזות הן כשבע שנים שחונות אשר צפויות למכבי חיפה, ושבע הפרות הדשנות הן שבע עונות גדולות שיבואו לאחריהן".
    אבל יעקב לא בנאדם שמאמין בקלות לסיפורים שכאלה, גם אם זה בא מפיו של האדם עליו הוא סומך יותר מכל. "אני אעשה כל מאמץ להוכיח לך שאתה טועה!", אמר בנושא, ועוזי רק השיב לו "אתה מוזמן לנסות".
    95, 96, 97, עונות עלובות למדי ללא תואר, 98 עם גביע והופעה במחזיקות שלא מפצה על אחת הקבוצות האפורות שהקהל בקריית אליעזר ידע מאז 1984. ב-99 הגיע שיא השיאים כאשר האדומים מעבר לכביש חוגגים עם הצלחת, אבל יעקב לא התייאש גם בעונה השישית וניסה להחזיר את האליפות אל הכרמל, אבל תינוקות קשטן חשבו אחרת.
    בעונת 00-01 אני זוכר היטב עוד ממשחק הצגת השחקנים את השלטים ביציע 'השנה חייבים אליפות'. למרות האופי הריאלי, היה בליבו של שחר חלק שהאמין שאולי עוזי צדק, והנה שבע השנים 1994-2001 מגיעות לקיצן. כך גם היה בסופו של דבר בסיומה של אותה עונה, כאשר הירוקים ערכו שוב הקפת אליפות. וכך קרה גם בעונה שאחריה, ולאחר מכן ערכה הופעה הסטורית והירואית בליגת האלופות והפסידה את האליפות על חודם של מספר שערים. שחר חשב שאולי הוא מצא את החור בתסריט של סגנו, אבל לאחר מכן באו 3 אליפויות רצופות. עם מאמן או בלעדיו.
    ומה עם העונה? אחרי שמצד אחד לא דאג הנשיא מהמיליונים של זאבי, מהגלקטיקוס והקשטנטיקוס, מפרננדז או מאיזו קטנה ומפתיעה, הגיעה העונה עם הצהרות האליפות מכיוון עיר הבירה, וגם הפעם קשה לנו לראות את שחר מגיב באופן מופתע, באופן יוצא מן הכלל. אולי הוא יודע שבשבועות ובחודשים האחרונים הגיעו לקיצן השנים הטובות, וכך הם פני הדברים באופן מוחלט.
    הערב הקבוצה שדישדשה כמה שנים והפכה לאימפריה בלתי ניתנת לעצירה למשך כמה שנים, קרסה לה חזרה למקומות שבני הנוער היותר צעירים לא זוכרים כבר. קרסה חזרה למעמד של קבוצה בינונית במקרה הטוב, קבוצה שהאלופה האמיתית חוזרת ממגרשה עם שלוש נקודות בכיס בתמורה לשלושה חורים ברשת, שלוש סתירות ללחיים של האוהדים.

    האם יעקב יצליח אחרי 13 שנים לשבור סוף סוף את הפירוש חסר הביסוס של עוזי, אשר שמוכיח את עצמו כל פעם מחדש? האם גורלם האמיתי של אוהדי חיפה הוא להיות קבוצת נדנדה בחזקת שש או שבע?

    את האמת אני לוא דווקא שואל בשביל לקבל תשובות, אבל זה סתם איזו אגדה שהרגשתי צורך להוציא בשעה כל כך מאוחרת.

    *כן, אני יודע שזה שש שנים ולא שבע. יופי.
     
  2. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בסה"כ הכל התנהל לפי התוכנית של שחר להביא את חיפה לאירופה עד שהגיע גאידמאק וטרף את הקלפים. אבל לא שם לדעתי הכישלון של חיפה. אם שחקנים כמו זנדברג ובנאדו לא מסתפקים במשכורת שתבטיח את עתיד ילדיהם ורוצים גם לשריין לנכדים איזה וילה, טוב למכבי חיפה שהם לא ישחקו במדים הירוקים. הבעיה היא שמצד אחד חיפה נתנה לשחקנים הגדולים ללכת והחליפה אותם בשחקנים שכולם ידעו שהם חלשים יותר והם מוכיחים את זה כרגע, ומצד שני המשיכה להתנהג כ"אלופה הגדולה" לא הנמיכה ציפיות, לא הכריזה על עונת מעבר ולא הראתה שום סימנים של המשך בנייה לטווח הארוך. אז מה אנחנו רואים עכשיו? הקהל שאולי היה מתאכזב בהתחלה אבל בטח לא שורק בוז לקבוצה בכל הזדמנות רוצה את ראשו של כל מי שמעורב במועדון כרגע, 50% מהשחקנים תתן להם חוזה על מפית הם אורזים ואומרים שלום ויפה, וחיפה בגדול נראית כמו ספינה טובעת ולא קבוצה שמסתגלת לשינויים שקרו.

    אני רוצה לומר שזה אותה יהירות של שחר. אותה יהירות שאפשרה לו לתת לברקוביץ' ללכת לצהוב-כחול, אותה יהירות שגרמה לו לתת להפועל פ"ת להעביר את משחק הסיום מול מכבי ת"א לר"ג, היא זו שהרגה בסופו של דבר את חיפה. אני רוצה, אבל אני לא בטוח. אולי זה פשוט הכל ביחד - מאמן שטרם הוכיח את עצמו וזכה לקרדיט מוגזם, מסע רכש לא מוצלח וחוסר רעב של השחקנים (הרי באופ"א הקבוצה נראית טוב). התשובה לשאלה הזאת תגיע הקיץ (אם היא תגיע אי פעם), נראה איך שחר יגיב לכישלון כשיהיה לו את הזמן והמרחב.


    ואחרי כל הסולידריות המבחילה הזאת:

    רק על הכוכב המבזה מעל הסמל ששמתם השנה מגיע לכם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/2/07
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה?הכוכב דווקא יפה מאוד.

    בכל מקרה אני חושב שהטעות הגדולה ביותר העונה הייתה באמת שלא הנמיכו ציפיות וזה פגע יותר בשחקנים
    מאשר בקהל,עד עכשיו השחקנים עוד מעיזים לחשוב על אליפות בהרכב שלא שמתברר שלא שווה את זה,
    בטח לא שאתה משווה את ההרכב לזה של בית"ר.
    כנראה שזה נכון שבעונה שאתה מוותר על 3 מהשחקנים הטובים שלך הסיכוי לקחת אליפות הוא קטן,
    בטח ובטח שאתה מביא זר מטורף כמו מסודי,זר שעל המשבצת של זר אחד שלך ולא על המשבצת הפנויה
    ועוד מסרס נפשית את מלך השערים שלך ולא נותן לו לעבור לקבוצה גדולה.
    בעניין של בנאדו אני עדיין מאמין שאם רק הוא היה עוזב הכל היה נראה אותו דבר כי דקל נכנס בגדול
    לנעליים שלו.
     
  4. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכוכב יפה מאוד, אבל זה השחצנות הכי דוחה שראיתי בכדורגל הישראלי מזה הרבה זמן. קבוצות לא שמות לעצמן כוכבים, במיוחד אם זה לא מקובל בכדורגל המקומי. אם לא שמת לב, יש כבר קבוצה שעברה את ה-10. נכון שבשבילכם מדובר בהישג מדהים הרי זאת אליפות עשירית זאת לא סתם אליפות כי... היא עשירית (!) וזה אומר... המון... אבל אני בספק שיש מישהו עם כל האצבעות מחוץ לרקטום שלו שחושב ככה.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    רגע הסיפור הוא אמיתי....? http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/ph34r.Xxx


    אני לא אוהב את המושג "להנמיך ציפיות". לא יודע, למרות איך שהתגלגלה העונה אני לא חושב שחיפה היתה צריכה להנמיך צציפיות, זה היה נשמע דבילי שאחרי 3 אליפויות האלופה מנמיכה ציפיות ואני בטוח שכל אחד היה קוטל את חיפה אם היא הייתה עושה צעד כזה, אבל זה ממש לא משנה, ממש לא. הצהרת כוונות זה יפה לדיבורים ולכותרות, זה לא משפיע בכלל על המגרש פרט להעלאת מוטיבציה אצל הירבה. אבל שוב.. לא חשוב כל כך.

    השש או שבע שנים בינתיים באות יפה לסיפור אבל כרגע לא נראה לי שחיפה הולכת להיכנס לשנים שחורות. בסך הכל עונה אחת הלכה, ברור שאיפשהו זה כן תסריט אפשרי, בית"ר יכולה לבנות מונופול שלא יהיו לו שני במדינה שלנו וכך חיפה תצנח לה, אבל צריך לתת ליענק'לה צ'אנס לאסוף את הקבוצה בעונה הבאה ואחרי העונה הבאה יהיה יותר קל לדעת אם זה חד פעמי או משהו מתמשך. אני נוטה לחשוב שחיפה לא תקרוס בשנים הבאות.
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חיפה זה מועדון ששואף להיות מנוהל ברמה אירופאית ואם יש דברים נחמדים שאפשר ללמוד מאירופה
    אז למה לא ליישם את זה פה?אנחנו תמיד בוכים שבאירופה יותר טוב אבל כשמישהו עושה משהו שקשור
    לזה אנחנו ישר נופלים עליו ואומרים שאנחנו לו אירופה ושזה פלצנות,צריך להתחיל אפילו בדברים הקטנים
    וזה מה שהם עשו.
    אם יש למועדונים אחרים עם 10 אליפויות בעיה עם זה הם מוזמנים גם לעשות כוכבים,אני לא רואה בזה
    שום פלצנות.
     
  7. מיכל3 Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/06
    הודעות:
    2,427
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם לא רואה בכוכב משהו רע, אני מסכימה עם כל מילה של זיו בנושא.

    לגבי השנים הבאות, כמו שזה נראה הולך להיות מהפך גדול בקיץ, ממש בניית קבוצה חדשה כמעט. הגיע הזמן באמת לניקוי אורוות והזר היחיד שישאר כנראה זה בוקולי (למרות שאני מאמינה שגם קולאוטי ישאר בסופו של דבר). עקב המהפכה הקרבה אני מאמינה שבטווח הקצר לא נראה שינוי מידיי גדול מאחר ויקח זמן עד שכל הזרים החדשים יתחברו, אם בכלל (הפעם אני מקווה שרוני לוי ידע לפגוע בזרים ולא יפשל). אבל אני מאמינה שמכבי חיפה תחזור להיות אותה מכבי חיפה מאיימת בשנה וחצי הקרובה ואני לא צופה שאותן 7 שנים יחזרו על עצמן.

    מגוחך להאשים את יעקב שחר במצבה של מכבי חיפה היום. אני מודה לו שהוא לא הביא את ברקוביץ' הגמור, מודה לו על הצורה המקצועית שהוא מנהל את הקבוצה והכספים שהוא משקיע בה. אומנם הרבה אוהדים כועסים העונה על שחר מאחר והוא מתעקש שרוני לוי ישאר בקבוצה וזה מתקשר לנושא הקרדיט שהזכרת. אני חושבת שגם הייתה אדישות משהו בחלון ההעברות בינואר וחבל ששחר לא הסכים לפתוח את הכיס ולהביא שחקן משמעותי לקבוצה, המשחקים האחרונים מראים רק כמה אנחנו צריכים שחקן כזה. אבל אם מסתכלים על הניהול שלו בכל התקופה במכבי חיפה-אין ניהול שמתקרב למועדון הכדורגל הזה, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. שחר עשה אימפריה ממכבי חיפה ובכל תקופת הניהול שלו זכינו ב-6 אליפויות, גביע המדינה ב98 ועלייה הסטורית לצ'מפיונס. הגענו להישגים האלה הרבה מאוד בזכותו. אני מקווה שהוא ינהל את המועדון הזה עוד הרבה שנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/2/07
  8. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי חיפה מאמצת מאירופה את מה שנוח לה (חגיגות 90 שנה, כוכב מעל הסמל), אבל שוכחת לאמץ ערכים חשובים הרבה יותר. אחרי 3 שנים של אליפויות, פתאום הקבוצה מורידה פרופיל ומוותרת בלי למצמץ על 2 מהשחקנים הכי חשובים שלה ומשחררת אותם בחינם (!!!) בידיעה שהם יילכו לחתום אצל הטוענת העיקרית לכתר. זו הרמת דגל לבן מפורשת, והכרזה על שובע במערכת. אותה יהירות גרמה להם לחשוב שמסודי יידע איך להסתדר באגף שמאל גם אם הם ייכלאו אותו בתוך מלון ויוציאו לו את החשק לחיות. היהירות גם גרמה להם להם שחיים מגרלשווילי ימשיך את ההתקדמות שלו מלפני שנתיים, למרות שהוא סופסל למשך עונה שלמה (אח"כ הם מתפלאים שהוא גרוע). ויש עוד כמה וכמה דוגמאות, אלו הנבחרות שבהן.

    אני לא ממש בטוח שקבוצה אירופאית הייתה עושה את המהלכים האלה, תקנו אותי אם אני טועה...