הרמה הירודה בליגה ...

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Daniel_Harush, ‏26/2/07.

  1. Daniel_Harush Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/04
    הודעות:
    356
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ללא ספק העונה היא אחת החלשות (מבחינת רמה) שידעה הכדורגל ההישראלי בשנים האחרונות , לפי דעתי הרמה השנה גרועה יותר מהרמה בעונת 03/04 .משחקים משעממים לרוב בלי הרבה קהל ..
    רוב המשחקים מסתיימים ב0-0 והמאמנים חושבים רק הגנתי ... הפחד להפסיד עושה רק רע לכדורגל ההישראלי במקום שקבוצות ישחקו התקפי ומהנה , 95 אחוז מהקבוצות משחקות טקטי עם חלוץ בודד בשפיץ . אפשר לסמן אולי 2-3 מאמנים שחושבים פה ושם על כדורגל התקפי ומהנה אבל אם הזמן גם הם מתחילים להיעלם ...
    במקום שבני יהודה תבוא לטדי ותשחק פתוח כמו שנה שעברה כאשר נגמר 2-2 בני יהודה באה והסתגרה ורשמה עוד משחק ממש לא מעניין .
    במקום שמכבי ת"א תבוא לקרית אליעזר ולטדי ותעשה הכל כדי לנצח היא משחקת כמו קבוצה שלא רוצה לרדת ליגה , אחרי זה מתפלאים שמכבי מקום שני ובאים פחות מ5 אלף צופים למשחקי הבית של מכבי ...
    אני יכול לתת עוד הרבה דוגמאות אבל זה לא מה שיעזור הכל ניהיה מגעיל אין כבר טעם לראות כדורגל ישראלי השנה , אין טעם לבוא למגרשים .
    לא יודע מה איתכם למרות שיש "תחרות" בליגה ואני כולי בציפייה שיהיה קרב מעניין על האליפות אני יותר ההייתי מעדיף את הרמה של שנה שעברה , הרבה שערים כדורגל שמח יותר ומהנה לקהל מה אתם מעדיפים ? ואיך אפשר להציל את הכדורגל ההישראלי בשנים הבאות כדי שזה לא יקרה?
     
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    הסיבה לחולשתה של הליגה תמונה בכמה וכמה סיבות:

    א. המאמנים, שפוחדים על מקום עבודתם. אם המאמן הישראלי יקבל חוזה לכמה שנים, הוא יבנה את הקבוצה בצורה טובה יותר לשנים הקרובות ויטפח את הכשרונות שלו. אני אתן דוגמא שקשורה במכבי נתניה: אלי גוטמן רק דיכא יותר ויותר את איתי שכטר ומלא פעמים חשב לוותר עליו, רק מכיוון שהחוצפה של איתי שכטר על המגרש לא התאימה לו והוא כל הזמן רצה שאיתי שכטר ישחק לפי הכללים שלו, כדי לעזור להגנה ולמנוע ספיגת שערים. הגיע ראובן עטר ומאז הוא רק תומך באיתי שכטר ובונה אותו לשנים הבאות. למה הוא עושה את זה? כי הוא יודע שהוא יהיה זה שיקצור את הפירות ולא מאמן אחר.
    למה לאלכס פרגוסון היה זמן ללמד את כריסטיאנו רונאלדו איך לנווט את הכשרון שלו לפעולות חיוביות במשחק ולא רק לכדרורים מיותרים, ואילו ניר קלינגר לא הצליח לעשות את זה עם ראובן עובד? כי לראשון מביניהם היה בטחון, השני רק היה עסוק בלהיאחז בכיסא שלו.
    חוזה ארוך טווח למאמן הישראלי יתן לו בטחון, שיעבור לשחקנים, ישפיע על השיטה והבנייה ויתן שקט תעשייתי לכולם.

    ב. השחקנים, שחושבים רק על הכסף. כאן, באמת שלא חסרות דוגמאות. למה שלומי ארבייטמן חתם ל-5 שנים במכבי חיפה, כשבעונה שלמה הוא פותח בקושי ב-2 משחקים? רק הוא יודע.
    למה מאור מליקסון מיהר לרוץ למכבי חיפה, במקום ללכת לקבוצה שבה הוא היה בדוואות מקבל דקות משחק? רק הוא יודע.
    למה כל השחקנים בבית"ר ירושלים חותמים על חוזים כאלה ארוכים, כשהם רואים את קרנבל הזרים שמשחק לפניהם? רק הם יודעים.
    דקל קינן הוא דוגמע למקצוענות, כמו גם אלירן דנין. רק בגלל המקצוענות והחוסר כניעה למצב הקיים, הם יגיעו רחוק יותר מאלה שציינתי קודם. רק בגלל זה.

    ג. הקהל, שנכנע לבינוניות ולא עושה כלום. שלמה שרף אמר דבר חכם: "שחקנים לא יכולים להישאר אדישים לקהל שמגיע בכמות גדולה" והוא צודק. מול בני יהודה, השחקנים של בית"ר ירושלים היו כל דבר שלילי, רק לא אדישים. הרי איך אפשר להיות אדישים ש-8,000 אוהדים גועשים ביציע? מכבי חיפה עשתה את הבלתי יאומן בזכות 14,000 ירוקים גועשים. הקהל של מכבי נתניה שואג על השחקנים בכל משחק.
    אז אתם בטח אומרים לעצמיכם: "בכל זה ההתאחדות אשמה, לא?", משום שהיא אמורה לדאוג למחירי הכרטיסים היקרים, לאצטדיונים הבלויים לאלימות במגרשים. אבל האמת היא שאנחנו אשמים, כיוון שאנחנו לא עושים כלום בקשר לזה.
     
  3. Daniel_Harush Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/04
    הודעות:
    356
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים איתך בסיבה הראשונה ..
    בקשר לקהל לא הבנתי מה אתה רוצה שהקהל יעשה ? שיבוא בכמויות גדולות יותר?
    הוא לא יבוא כשהוא רואה בטלווזיה משחקים משעממים שנגמרים ב0-0 לא כולם אוהדים מסורים לקבוצות שלהם ..
    אבא יביא את הבן שלו למשחק סתם אני אומר הכח הרצליה נניח נגמר 0-0 אני בטוח שהילד לא יבקש ללכת לעוד משחק ...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/2/07
  4. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    זה קצת מסובך מכדי להסביר את זה, כי זה דבר אחד שגורר את השני. הקהל צריך להאיץ בהתאחדות שתשפר את התנאים של האוהד הישראלי, ככה יגיעו יותר אוהדים והשחקנים ירגישו יותר מחוייבים.
     
  5. מיכל3 Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/06
    הודעות:
    2,427
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מזה תחרות, ממש ליגה מרתקת ועוצרת נשימה. תחרות מי משחקת יותר משעמם אולי ובכל זאת זוכה באליפות. חוץ מזה, המשפט העיקרי שרציתי להתייחס בציטוט הזה הוא לגבי הרמה של העונה הקודמת? איזו רמה בדיוק הייתה? הכדורגל כבר כמה שנים טובות בהדרדרות רצינית ועונה שעברה גם הייתה אחת המשעממות (חוץ ממכבי חיפה שהראתה כדורגל וצחקה על הליגה מלמעלה) ולא היה שום כדורגל שמח ובמיוחד הקהל שנשאר ברובו בבית. יש בעיה מהותית בכדורגל שלנו וחייב לבוא שינוי כלשהו מהבסיס. כשהכדורגל ישתנה פה, הקהל יחזור. אחת הבעיות שציינתי כבר בעבר, זה הסכומי עתק שמשלמים לשחקנים שלא שווים שמינית ממה שהם מקבלים, העיקר שיש מהם ציפיות אח"כ ובסוף מה שיוצא זה בלוף אחד גדול. פעם הביאו זרים איכותיים במחירים סבירים, היו מביאים זרים גרועים במחירים גרנדיוזים (באופן יחסי לכדורגל בארץ כמובן, לא לאירופה).
     
  6. Nevermore Member

    הצטרף ב:
    ‏17/11/06
    הודעות:
    1,841
    לייקים שהתקבלו:
    41
    קודם כל שיעשו דברים פשוטים כמו לשים את כל המשחקים בשעה אחידה(ישראל-הליגה היחידה בכל העולם שכל המשחקים בשעה שונה, וזה בדוק)...ולשפר את רמת האצטדיונים(איך אפשר לשחק כדורגל עם דשא כמו באורווה ובקופסא?).
    אחרי זה נדבר על חשיבת המאמנים וכל זה.

    עדיף שארקדי ישקיע את הכסף בשיפור התנאים מאשר בלקנות את רוני גפני בפי 5 כסף ממה שהוא שווה.
     
  7. Daniel_Harush Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/04
    הודעות:
    356
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מבין אותך אבל איך אתה רוצה שהקהל יעשה את זה? מה יש לו לעשות כבר?
    לא להגיע למגרשים? זה יפגע רק בקבוצה שלו ..
    אני יותר חושב שהקהל צריך לדבר עם ההנהלה שלו ולא עם ההתאחדות כי ת'כלס אין להם מה לעשות בנידון.
     
  8. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    זה לא בדיוק מדוייק מה שאת אומרת. ברור שאם את משווה את הכדורגל שיש פה לאנגליה או לספרד אז אין פה בכלל רמה, ואנחנו תת רמה. אבל אם אתה משווה את הכדורגל של השנה לשנה שעברה אז יש הרבה הבדלים. חוץ ממכבי חיפה של שנה שעברה היה את בני יהודה של הסיבוב הראשון שהציגה כדורגל נפלא, את בית"ר ירושלים בתקופת לואיס פרננדז שאומנם לא הייתה יציבה אבל הציגה לפרקים כדורגל פשוט ע-נ-ק, הביסה קבוצות ושיחקה במהירות.
     
  9. Daniel_Harush Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/04
    הודעות:
    356
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חבר ,
    לא יודע אם יצא לך לעקוב אחרי הליגה שנה שעברה אבל ההייתה ליגה אטרקטיבית מאוד הכי טובה מבחינת רמה שזכורה לי בשנים האחרונות , אגב אמרת קהל שנה שעברה הגיע הכי הרבה קהל למגרשים בחמש שנים האחרונות .
    ציינת את מכבי חיפה ששיחקה אטקרטיבי אז אני יצייין לך גם את בני יהודה , אשדוד (שלמרות שהייתה בתחתית תמיד שיחקה אטרקטיבי) , הפועל פ"ת של לוין ששיחקה יחסית התקפי , מכבי של קאנן , בית"ר של פרננדז שלפי דעתי ההייתה הקבוצה הטובה בליגה , נתניה חיפה הפועל ת"א וכו' ...
    מה שהיה חשוב שרוב המשחקים היו מלאי עניין והאיצטדיון לרוב היו מלאים יחסית והמשחקים היו עם הרבה שערים .
     
  10. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השינוי ברמה לא יבואבמכה אבל אפשר וצריך לשנות כמה דברים מסביב. הפריחה הגדולה של הכדורגל בארץ, לפחות לדעתי, הייתה באמצע שנות ה-90 עם המשחקים הגדולים של חיפה- ת"א, אוחנה וחרזי בבית"ר, האלטרנטיבה של הפועל חיפה והפועל ב"ש וכל השאר.
    באותם שנים שבת הייתה חגיגה(לפעמים היו גם הצגות כפולות באווירה מחשמלת), כולם היו מגיעים למשחקים עם טרנזיסטורים כדי לעקוב אחרי תוצאות היריבות באמצעות שירים ושערים(5-6 משחקים בו זמנית), כשבערב היו מתפנים לשידור הישיר מהמשחק המרכזי ולאחר מכן לסיכום המחזור. היה סדר. כרגע המשחקים מפוזרים וגם כשהם בשבת הם מתקיימים אחד אחרי השני בגלל צ'רלטון, העניין נעלם אין מתח ואין אווירה.
    ברגע שיתנו סיבה לחגיגה(הצגות כפולות ושעה אחידה) הקהל יחזור לחגוג וכשהקהל ימלא את המגרשים לא תהיה ברירה לשחקנים והרמה תעלה.
     
  11. Daniel_Harush Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/04
    הודעות:
    356
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי השעות רוב המשחקים העונה משוחקים באותן שעות השבוע אומנם לא יצא אבל הרוב יוצא בערך בהפרשים קטנים בין משחק למשחק ..
    בקשר למתקנים אני יודע שהטוטו התחיל לפעול בנידון ועומדים לקום מס' איצטדיונים חדשים בשנים הבאות ..
    בקשר לארקדי ת'אמין לי שהוא משקיע גם כסף בשיפור התנאים ...

    אגב תומר בקשר להצגות הכפולות אי אפשר לעשות במצב של היום הצגות כפולות ...
    כי לדוגמא ירצו לעשות הצגה כפ ולה נניח של בני יהודה והפועל ת"א פשוט אי אפשר כי לשתי הקבוצות יש מנויים ליציע 13 למשל ...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/2/07
  12. מיכל3 Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/06
    הודעות:
    2,427
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא משווה לאירופה, כי מאז ומתמיד היינו תת רמה ביחס אליהם. אני משווה את הכדורגל של השלוש שנים האחרונות לבין מה שהיה פה בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000. הכדורגל בנפילה רצינית מאז ואני לא רואה את השינוי מגיע בזמן הקרוב. נכון, בני יהודה הציגה כדורגל יפה ותמיד יש את ה"סינדרלה" המפתיעה של הליגה בכל עונה ועונה שעברה זה התחיל עם בני יהודה (אחרי זה באה הנפילה) ונגמר עם כפ"ס. אבל בכל זאת, תנסה להשוות את העונה הקודמת לעונת 2000\2001 למשל. תראה איזה כדורגל היה אז (ושוב, הכל באופן יחסי) ותראה איזה היום. תראה איזה זרים היו אז ותראה מה יש לנו היום.

    קודם כל אני בת, לא גבר.
    לא זכורה לי שום רמה אטרקטיבית, להזכירכם כולם אמרו שהליגה כ"כ חלשה ומשעממת בגלל שמכבי חיפה מטיילת לה לאליפות ואין לה עם מי להלחם עליה. כנראה שיש פה לאנשים זכרון קצר. הקהל הגיע בהמוניו? טוב, לי זכור שראיתי מגרשים חצי רייקים אבל שיהיה. מה שבטוח, הקהל של הקבוצות צמרת לא מגיע בכמויות שהגיע בעבר והרבה בגלל הרמה הירודה כאן. חח תשווה את מכבי של קאנן למכבי של לוין לפני 4-5 שנים ותגיד לי מי יותר אטרקטיבית. תשווה את פ"ת של עונה שעברה לפ"ת של עונת99\2000 וגם אז תגיד לי מי יותר אטקטיבית. איפה הפועל חיפה והפועל ב"ש בכלל? לא יעזור, הליגה נחלשה מאוד.
     
  13. Daniel_Harush Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/04
    הודעות:
    356
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דבר ראשון סליחה .
    בקשר לקהל , תבדקי ממוצע כללי ותראה את היחס לשנים האחרונות , אולי בעונת 00/01 או עונת אחרת הגיעה כמות גדולה יותר אבל שנה שעברה הגיע כמות יחסית גדולה .
    מכבי ת"א - 10 אלף מנויים
    הפועל ת"א - 8-9 אלף ממוצע כל משחק
    בית"ר - הביאו בערך כמו השנה ...
    בני יהודה - היו משחקים שהביאו גם 7,000 אוהדים למשחק ליגה! (נגד חיפה ונגד מכבי ת"א) שלא נדבר על קרוב ל20 אלף אוהדים בגמר גביע ...
    חיפה - יחסית כמות נמוכה לקבוצה שרצה לאליפות ...
    ועזבי אני יכול להמשיך פה את הרשימה אבל זה מיותר .
     
  14. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר לנושא השחקנים הזרים שהזכרתם חייבים לשים מגבלות.
    להוריד את מספר הזרים ל-4 בליגת העל(חייבים להתחשב בנציגותינו באירופה, אחרת הייתי מציע 3), קבוצות הליגה הלאומית לא יוכלו לשתף זרים כך יהיה מקום לשחקנים ישראלים בהרכב של קבוצה מהליגה השנייה במקום לשבת ביציע כשחקן הכח ר"ג(28 שחקני סגל מתוכם 10 ביציע כל משחק). בנוסף, ההתאחדות צריכה להגביל את מספר חילופי הזרים, לא ייתכן שקבוצה תעביר בשורותיה 9-10 זרים בעונה, צריך להגביל את החילופים לשניים ומקסימום עוד אחד במקרה של פציעה רצינית. ההנחתה של זרים כל שני וחמישי הפכה למגוחכת, ברגע שמאמנים יבינו שהם מוגבלים בחילופי הזרים הם לא יאמינו לכל סוכן ויקחו שחקן שעשה איזה דריבל יפה בקלטת
     
  15. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    יש משהו במה שאת אומרת, אבל זה לא לגמרי נכון. בשנות ה90 היה כדורגל יותר יפה ופתוח, כל השיטות הבונקריסטיות וההגנתיות לא היו כל כך נפוצות אז, אבל אין ספק שגם אז לא היה כזה כדורגל בארץ. הסיבה לדעתי שאנשים נוהגים לחשוב שהיה פה כדורגל כל כך גדול בארץ זה בגלל החשיפה המועטה שהייתה אז לכדורגל אירופאי. ויגידו מה שיגידו, זה נכון. בשנות ה90 החשיפה לכדורגל האירופאי רק התחילה, עוד לא היינו באמת מודעים כל כך וצופים שבת אחרי שבת, כמו שאנחנו עושים את זה כיום. ברגע שאנשים ראו את הבדלי הרמה הגדולים, הם הבינו שמה שמשחקים פה באמת בארץ זה תת רמה ולא כדורגל. שוב, בשנות ה90 באמת היה כדורגל יותר יפה, בעיקר בגלל העובדה שציינתי שהשיטות ההגנתיות לא היו כל כך נפוצות (למעט בודדים, כמו אלי כהן ב97/98 עם הפועל תל אביב, גוטמן בעונת האליפות הזכורה עם הפועל חיפה ב99).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/2/07