אלימות לא רק באיטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י uri, ‏1/3/07.

  1. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    העניין שאני רוצה לדבר עליו הוא מקרה האלימות הקשה שקרה אתמול בליגה הספרדית בין בטיס לסביליה. למי שלא מעודכן, מאמן סביליה חטף בראשו בקבוק מהקהל איבד את ההכרה ופונה לבית החולים. זה כמובן היה אירוע השיא, אבל עוד קודם לכן היו התפרעויות של הקהל הכלל זריקות חזיזים אין ספור למגרשים. בכל מקרה העניין שרציתי לבדוק, הוא שכאשר קרה המקרה באיטליה בו נהרג שוטר מחוץ לאיצטדיון כדורגל הרעש שעשו מסביב בכל אירופה היה עצום, אבל זה התגמד לעומת הרעש שעשו לא מעט פרשנים על העונש הקל שנתנו מנהלי הליגה האיטלקית לקבוצות האיטלקיות שכללו עונש רדיוס לקטאניה עד לסיום העונה ועוד כמה מחזורים ללא קהל בשאר הליגה. עכשיו מגיע הסימן השאלה הגדול מבחינתי. עכשיו אחרי שקרה המקרה הזה בספרד, מקרה לפי דעתי אפילו עולה בחמורתו על מקרה השוטר האיטלקי. עכשיו אני רוצה לראות מה יגידו כל אותם הנדבים יעקובים למניהם, עכשיו אני רוצה לראות איזה עונש תקבל כל הליגה הספרדית. הם היו חזקים בדיבורים עכשיו נראה אותם במעשים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏1/3/07
  2. tiktin Member

    הצטרף ב:
    ‏20/5/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אפשר לעשות תגיד לי? שמת לב שהדברים האלו קוראים רק בדרביים. זה לא שהקהל של ברצלונה או ריאל או רומא או כל קבוצה גדולה אחרת מתפרע. סבילה שהיא קבוצה גדולה קשורה למקרה אבל היא לא אשמה. לדעתי אין טעם להעניש את כל העולם ואת האוהדים הספרדים בגלל קבוצת תחתית שמתפרעת. עונש לקבוצה המתפרעת יספיק לדעתי.. והעונש צריך להתמקד בעיקר על הקהל ולא על הקופה של הקבוצה... למרות שאם אתה פוגע בקהל אתה פוגע בקופת הקבוצה.
    מה שהיה באיטליה הוא מקרה יותר חמור. התפרעויות אחרי המשחק שאי אפשר לעצור, רצח של שוטר שלא עשה כלום לאף אחד ושוב, דרבי. אני לא אומר שצריך להפסיק את הדרביים.. אבל צריך להגביר את כמות השוטרים.. גם בדרבי של מילאנו לא חסר למרות שהקבוצות בעיר הן מהגדולות
     
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    באיטליה במשחק דרבי סציליאני בין קטאניה לפאלרמו נהרג שוטר מחוץ לכתלי האיצטדיון בזמן המשחק. או בצורה אחרת שוטר נהרג בזמן מילוי תפקידו כאשר התעמת עם חבורת חוליגנים אשר קשה עד בלתי אפשרי לקרוא להם אוהדי כדורגל כאשר הם בחרו להתעמם עם חוליגנים אחרים בזמן המשחק של הקבוצה אותה הם כביכול אוהדים. העונשים שהטילה ההתאחדות האיטלקית אחרי המקרה הם ביטול מחזור, עונש רדיוס עד לסיום העונה לקאטניה ועוד כשלושה מחזורים ללא קהל כמעט לכל הליגה, אבל אחרי שהשבוע כמעט כל הקבוצות הורשו להכניס קהל אותם נדב יעקובים (מראש מתנצל מנדב אם הוא קורה כאן או עם מישהו לקח את זה אישית במקומו, העניין הוא רק לסמל דמות יצוגית כמו נדב שכולנו מכירים אשר מזוהה עם הליגה הספרדית ולא פעם ביקר את העונש הקל כדעתו שקיבלו הקבוצות האיטלקיות) אמרו הנה שוב אותו דבר, באיטליה רק מדברים.

    זה לא העניין כאן מה אני חושב שצריך לעשות, אלא אני רוצה לראות עכשיו מה יעשו בליגה הספרדית אחרי מקרה כן יותר קשה. הרי גם כאן מדובר מדובר במשחק ספציפי ולא בכל הליגה, רק מה שכאן זה קרה תבוך האיצטדיון ולא מחוצה לו, ויותר חמור שכאן הנפגע לא היה שוטר שמתוך תפקידו הוא להתעמת עם חוליגנים, אלא במאמן של אחת הקבוצות, והעניין שהוא נשאר בחיים זה רק עניין של מזל, הרי מספר מלימטרים הפרידו בין מוות, הוצאת עין, או "סתם" איבוד הכרה. עכשיו אני רוצה לראות את אתם הנדב יעקובים יוצאים בהכרזות כמו: יש להפסיק את הליגה או דברים דומים אשר יצאו מפיהם של אותן הדמויות כאשר כל זה קרה באיטליה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏2/3/07
  4. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זריקת חפצים חמורה יותר מרצח שוטר? על מה לעזאזל אתה מדבר?
     
  5. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/goodpost.Xxx
     
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    אוי נו באמת... המצב באיטליה עלוב מבחינת כל הדברים האלה. עכשיו מה אתה מנסה לעשות...? להראות שלא רק באיטליה המצב בקנטים...? זה מצחיק.

    חפצים נזרקים בכל מקום, רצח בינתיים היה באיטליה.

    לא קרה כלום.
     
  7. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא קרה כלום? צריך לטפל בזה מזמן. אורי אני מסכים שאולי יש משהו בכך שאיטליה נוטה לקבל יותר אור שלילי מהשאר, אבל פה לא צריך להגן על האיטלקים אלא להחמיר עם הספרדים, היוונים, הטורקים והשאר. את אינטר על פיצוץ משחק פינקו בארבעה משחקי רדיוס, אם סביליה יוצאת עם פחות מזה זה ביזיון, עזבו גם 4 משחקי רדיוס זה ביזיון.
     
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    סביליה צריכה להיענש בענק, כל הליגה הספרדית- לא. מכאן בא הלא קרה כלום שלי.

    סביליה צריך לחטוף ופה אין ספק.
     
  9. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לא סביליה, אלא בטיס אם כבר.

    במה חטאה סביליה????
     
  10. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אם תקרא טוב תבין על מה אני מדבר. הבן אדם איבד את ההכרה ולא היה חסר הרבה (כפי שכתבתי עניין של מילימטרים) והיה גם להסתיים יותר גרוע. וכפי שכבר ציינתי זה קרה בתוך המגרש ולא תוך כדי אימות בין כוח משטרה לבין חוליגנים מחוץ לאיצטדיון. אם אתה חושב שצריך לחכות שמישהו ימות בכדי להתחיל לדבר על עונשים חמורים, אז יש לך בעיה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏2/3/07
  11. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שבסך הכל מדובר בהתפרעות הריטואלית של הבטיקוס, ושאם הבקבוק לא היה פוגע בחואנדה ראמוס הנושא בכלל לא היה נפתח לדיון
     
  12. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אני חוזר, העניין פה לא מה שאני חושב, אליה אני מצפה עכשיו לתגובות של אותם האנשים שכאשר קרה המקרה הזה באיטליה והם אותם האנשים שמזדהים עם ליגות אחרות תקפו בחריפות את המקרה ועוד יותר את העונשים הקלים לדעתם, אז עכשיו אני רוצה לראות אותם לא בורחים מהמקרה.

     
  13. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    ומה היה העונש המגוחך שרומא חטפה כאשר אחד האוהדים זרק משהו וכמעט הרג את פריסק?

    מה בעצם המטרה פה? להראות שגם במקומות אחרים יש אלימות?
     
  14. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש הבדל משמעותי מאוד בין שני המקרים.
    המקרה האיטלקי הוא בעייתי גם בגלל ההיקף שלו (זה בהחלט לא הרצח הראשון בכדורגל באיטליה אפילו אם לוקחים בחשבון רק את חמש השנים האחרונות, שלא לדבר על עשרות משחקים שפוצצו, נמכרו ומולאו בנפצים ורימוני עשן למינהם). הפרעות מסביב לכדורגל באיטליה עברה ממזמן את כל הגבולות ומפעם לפעם המצב רק מחמיר. במקרה של השוטר, הבעייה הגדולה לא טמונה בהתפרעות ההמונית של האוהדים (שהיא צרה חמורה בפני עצמה) אלא בעובדה שמדובר כאן בחיסול ובפעילות מאורגנת. על המכונית בה ישב נזרקה פצצה והחתומים על חומר הנפץ הם אנשי מאפיה שפזורים ביציעי קטאניה (ומקבלים כרטיסים חינם כדי לא להשמיד שם כל מה שזז נוסף על זה שהם מארגנים פרעות בינם לבין עצמם ובינם לבין המשטרה סביב כל משחק).

    בספרד הגועל נפש הוא אחר. גועל נפש גדול אבל בהרבה היקפים קטנים. כמעט בכל משחק טעון יש עשרות קטטות ביציע, מסביב לו וגם על המגרש- אבל זה (מבלי ליצור סטיגמות ובבקשה, מבלי לפגוע באף אחד) פשוט האופי הספרדי בכדורגל. מי לא שמע את מלחמת הנשיאים לפני המשחק? מי לא מכיר את כמות הבוץ שנזרקת בעיתונות הספרדית לפני כל משחק כדורגל ועל המגרש- כ"כ הרבה קטטות מכוערות יש בספרד, הרבה הרבה הרבה יותר מכל ליגה גדולה אחרת וזה לא שאני מקטרג, אני דווקא נהנה לראות את הליגה הספרדית- אבל על המגרש זה פשוט מוגזם ומגעיל, שלא נגיד מכוער ומטונף...

    לכן היחס הוא שונה. אין מה לעשות, מתפרעים זה מגעיל, אבל זה לא מאפיה.
     
  15. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לכל מה שהזכרת בפסקה השניה קוראים לוחמה פסיכולוגית, וזו לא המצאה של ספרד