התאונה של המדינה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Ampelmann, ‏13/3/07.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לכולכם (אני מקווה) יצא כבר לפחות פעם אחת השבוע לשמוע על התאונה המזוויעה בצומת גינתון. ירון ברכה, מי שכנראה היה נהג המאזדה הפוגעת, חשוד כי נהג במהירות של 171 קמ"ש כשהוא תחת השפעת אלכוהול וכן נמצאו שרידי סם בדמו. באופן כה אירוני וכה מרגיז, דווקא הנהג הפוגע, זה שגרם למותם של שישה אנשים שלא היו צריכים למות אותו ערב, הוא היחיד ששרד.
    מאז התאונה, עושה רושם שהמאבק בתאונות הדרכים קיבל את זריקת המרץ הזמנית שלו. רוב העמודים הראשיים בעיתון נוגעים בדבר ואתמול אף פורסם מכתבם המתבכיין של כמה מבני יושבי הרכב השני בעמוד הראשון של עיתון ידיעות. מדוע מתבכיין? כי עם כל הכבוד, לכתוב שורה כמו "אנו חוששים שהרוצח יסתובב חופשי" כשמדובר בתאונת דרכים זה כמעט בורנטי ומפגר כמו לפרסם אותה בעיתון (ומצד שני, בעיתון שמרשה לעצמו להעסיק את בוקי נאה הכל אפשרי).
    לגבי ברכה, הוא את העונש שלו כבר התחיל למצות. ההתעוררות לבוקר שבו אתה מגלה שהרגת את אחיך התאום וכי אתה אחראי גם למותם של חמישה חפים מפשע אחרים היא קשה לאין שיעור- רק דמיינו את תחושת האשם ויותר מזה- את הניכור לו יזכה ברכה מצד המשפחה שלו עצמו על זה שהרג לה בן. את ההתמודדות, בכל מקרה, עתיד הנהג לעשות כאסיר ב-20 השנים הקרובות.

    כחובש מזה שנים במד"א ורוכב אופנוע בעצמי, אני עד לא פעם לזוועות של ממש על הכביש. חלק מהדברים האלה הן צרות וחלק מהם נפוצים רק בישראל ולא תראו בשום מקום אחר בעולם המתורבת. לא פעם אני רואה נהגים ששורפים צמתים (נוסעים באור אדום הכוונה) בלי לזרוק זין, לא פעם אני נופל קורבן לנהג חסר-סבלנות שמאיץ לי עד הגלגל האחורי כדי להבהיר לי שאני מפריע לו (ואחד מהם אף הגדיל לחתוך אותי, לעצור במרכז צומת כשהוא כמעט מאונך לכיוון הנסיעה ולאיים שירצח אותי...מזל שהיתה שם משטרה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wlcm.Xxx )
    מרבית תאונות הדרכים בישראל הן לא תוצאה של כבישים בעייתיים, תשתיות מיושנות או מערכות רמזורים לא תקינות, כי אם של הנהג הישראלי ואופי הנהיגה שלו. חוסר האדיבות, חוסר הסובלנות וההתעלמות המוחלטת מהעובדה שכל שטות בכביש עלולה להגמר במוות (כי וואו, נשבע לך שלא ראיתי את האופנוען ההוא! זה בכלל לא תרוץ), אלה פשוט תכונות מושרשות שחייבים להפטר מהן.
    סביר להניח שרובכם יסכים איתי, אין ספק, כולם רוצים שלא יהיו תאונות דרכים יותר, אבל אני כמעט בטוח שגם בין קוראי שורות אלה, יש לפחות כמה שבפעם הבאה שהם יצאו לפאב יגידו לעצמם שזה זיון שכל שאי-אפשר לנהוג אחרי שתי בירות ושכשכביש החוף פנוי בארבע לפנות בוקר באמת שאין סיבה לזחול שם על 90 (וגם לא על 110). אז מה נגיד, עוד פעם נספר לכם שאתם האחראים? שוב נבקש, נתחנן, שלא תשתו לפני שאתם חוזרים הביתה? לשמור על 90 (וגם 100 זה בסדר, אבל לא יותר)?

    או אולי פשוט להזכיר לכם, שבפעם הבאה שאתם, כמו ירון ברכה, נוהגים באחת בלילה, כשהכביש לגמרי פנוי ובסה"כ שתיתם איזה שתי בירות, אתם עלולים, ממש ממש בטעות, להתעורר יום אחרי ולדעת שהרגתם את אח שלכם ועוד כמה אנשים ושאת עשרים השנים הבאות תעבירו בכלא...

    סעו בזהירות, חבר'ה, בשבילכם.
     
  2. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,352
    לייקים שהתקבלו:
    4,707
    ועכשיו מר ברכה, בהשפעת העורך דין שלו כמובן, ממלמל שזה בעצם לא הוא, ולא יכול להיות שהוא נהג, בלה, בלה בלה. טעית, וכמה פעמים בערב אחד, הרגת, תאכל את מה שבישלת. אבל לא, מנסים לצאת כמה שיותר בזול.

    האמת היא שאני לא יודע עד כמה אפשר להילחם בתאונות הדרכים יותר ממה שעושים. בסופו של דבר זה נופל על אחריות אישית. אני בטוח שהטמבל הזה יודע שלא מומלץ לקחת סמים, לשתות ולנהוג. אני בטוח שהוא יודע ש-171 קמ"ש זה קצת מעבר למותר, ושבאור אדום עוצרים. אבל אם מישהו מחליט לצפצף על כולם, מה אפשר לעשות?

    וכן, הנהגים אשמים ברוב התאונות. אני לא נוסע המון, כמה פעמים בשבוע לתל אביב בחזרה, וכמעט כל פעם אני חוטף עצבים (קלים, למזלי אני לא מתרגש מדברים כאלה) על הצורה שאנשים נוהגים. העצבנות, חוסר האדיבות.

    רק לפני כמה ימים איזה פסיכי (ודווקא אדם מבוגר, לפי מה שראיתי במראה) צפצף ברמזור עמוס ללא הרף (הוא היה אחריי) וכשבסופו של דבר הצומת היתה פנויה ואפשר היה להיכנס פתאום אני רואה שהוא כבר לא מאחוריי אלא מימיני, הוא פשוט עקף במהלך הפנייה שמאלה. כמובן שאחר כך הוא המשיך במפגן העצבים עם הצפצופים (זה אזור עמוס עם כמה רמזורים) ועקיפות כאילו שהוא שומאכר.
     
  3. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשבת לפני שבועיים חזרתי בשעת צהריים מוקדמת מביקור אצל סבתא שלי,
    כשעה ורבע לפני המשחק נגד ליברפול,בצומת לפני העלייה לישוב שלי היה פקק גדול,
    הוצאתי את הראש וצעקתי לכולם לזוז כי יש לי משחק חשוב לראות,
    אחרי זה התברר לי שבצומת שבה יש רמזור,חצה ערבי מטייבה בגיל 50 + באור אדום ופגע ברכב שנסע בירוק,
    2 ההורים נהרגו במקום והשאירו שלושה יתומים קטנים,כולם מתחת לגיל 10,

    לנהג אגב היו יותר מ 30 הרשעות קודמות.

    מי שמכיר את איזור המשולש והסביבה יודע שהמערב הפרוע הוא שום דבר לעומת איך נוהגים באיזור במיוחד מקרב הציבור הערבי,
    כן רישיון,לא רישיון,כן ביטוח,לא ביטוח,כן טסט,לא טסט,כן תמרור,לא תמרור,כן רמזור,לא רמזור,
    שום דבר לא מזיז להם,רוצחים בפוטנצייה כל אחד ואחת מהם,

    ומי שיחשוב שהדברים שלי נגועים בגזענות שיבוא לבקר באיזור רק שיוודא קודם לכן שיש לו ביטוח חיים שיהיה לו מה להשאיר מאחוריו.
     
  4. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני שונא להטיף כי אני רואה עצמי כנהג רחוק ממושלם, אני עושה הכל כדי לפעול כמיטב יכולתי אבל וואלה, לא יוצאת לי הפעם ההיא בדרך לפוגי כשחשבתי אם בכלל משדרים היום את המשחק של טוטנהאם ולקחתי פנייה שמאלה בלי להסתכל, תודה לאל שזה נגמר בלי כלום מלבד נזק לרכב שלי ושל הבחור שפגעתי בו, השניות האלה שבהן הוא הגיב לפגיעה, לראות אותו מנסה לשלוט על האוטו, עולה על המדרכה ובמזל גדול לא נכנס בעץ, לא רק רודף אותי אלה היו שניות של סיוט שעברו כמו נצח.
    זה מפחיד, כי לא משנה כמה טוב תנהג זה יכול לקרות לך, כשעוד הייתי נהג חדש כמעט דרסתי מישהי כשאוטו לידי בלם ולא ייחסתי משמעות, שבריר שנייה כשדי מיהרתי עם האוטו, היה זמן התנועה שהפריד בינה לבין האוטו שלי, מאז למדתי את הלקח ולפני כל מעבר חצייה מאט, מסתכל לכל הכיוונים אבל כל פעם שאני עולה על הכביש, וזה לא משנה שנהיגה בסך הכל יכולה להיות חוויה מאוד כיפית, עם נוף ומזג אוויר נחמד בחוץ ומוזיקה טובה במערכת, אני יודע שאני לוקח את הסיכון, אני עושה שטויות לפעמים, ועושה טעויות ובסופו של דבר צריכים כאן בעיקר מזל, אבל גם שכל. אני אמנע מלהגיב מעבר, בעיקר מטעמי ניחוס. זה אחד הדברים שהכי מפחידים אותי בעולם הזה.
    לגבי דבריו של סטרטפורד, אין לי ברירה אלא להסכים, יום ראשון הקפצתי את ערן מהפורום (רובי קין) לכפ"ס והוא הראה לי קיצור דרך טייבה, פחד אלוהים, ראיתי מישהו חותך 4 פעמים בטווח של 50 מטרים ובמהירות מטורפת, הייתי בהלם מוחלט, למרות שזו עדיין לא פעם ראשונה שאני עד לתופעה.
    סבא שלי גר בבאר שבע. בימים שעוד הייתי מדבר עם אבא שלי הייתי נוהג לשם וליד רהט פעם בכמה זמן רואים ילד בן לא יותר מ-13-14 דוהר במהירויות מטורפות, באחת הפעמים שנסעתי לטירה פחדתי בכל כיכר, מטורף, המונח זכות קדימה לא קיים שם.
     
  5. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עמיר- כמו שאמרת, הרוב זה עניין של חינוך, אבל בכל-כך הרבה מקומות חסר גם ה"אח הגדול", בכל כך הרבה מקרים החוק מזמין שיעקפו אותו, לא מרתיע מספיק, לא מאיים מספיק, פרוץ ועניין טורדני לא פחות הוא העבודה שכ"כ הרבה פעמים הנהג הפוגע הוא אדם המוכר למשטרת התנועה ונוהג בשלילה או בעל רפרטואר של עשרות שלמות של עבירות תנועה על כל סוגן. איך זה ייתכן?!



    אגב, לגבי המשולש, יש באזור הזה פריצות. רוב הנהגים הערבים נהנים מהעובדה שאין שום ניידת תנועה או ניידת בכלל שמגיעה לשם ללא סיבה טובה ממש. בהעדר אכיפה, התושבים שם מצפצפים על החוק והתקינו לעצמם תקנות נועם משלהם. הם נוהגים במהירות מופרזת דרך קבע, מסכנים את עצמם ללא סוף ומעורבים בתאונות דרכים רבות. אבל רוב התאונות הגדולות, הקטלניות והרצחניות באזור הזה (להלן 'ליל הדם' בו נהרגו 7 אנשים בכביש בן יהודה למשל) נגרמו וערבו נהגים יהודים בלבד. אז חלק מהערבים עושה על הכביש מה-בא-לו, אבל זה שהם לא בסדר לא מפחית מאף אחד אחר את האחריות.
     
  6. Gerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/04
    הודעות:
    1,990
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפתרון לבעיית התאונות טמון לדעתי בענישה. נכון להיום הענישה במדינת ישראל כנגד עברייני תנועה היא מגוחכת לחלוטין.
    כנראה שלמערכת החקיקה פה לא נפל האסימון שנהג הנוהג בשכרות מסכן את הציבור בדיוק כפי שרוצח סדרתי מסכן אותו. כלומר, אתה יודע שאם תיקח מרוצח את אקדחו, אתה לא תגרום לו להתפכח "ולחזור בתשובה", ובאותה מידה אתה יודע שלקיחת רכבו ורשיונו של נהג הנוהג בשכרות לא תמנע ממנו לא לעשות זאת בעתיד, אלא רק תלהיט יותר כנגד החוקים והחקיקה.

    כמו כן, אני שולח אצבע מאשימה למערכת האכיפה שמתפקדת בצורה ביזיונית שאינה ראויה אפילו למדינת עולם שלישית.
    היכן המצלמות המדוברות כל כך, אשר יכולות לזהות יותר מ20 מכוניות בשניה? מדוע לעזאזל משטרת התנועה פעלה באופן מקיף ונרחב לקראת סוף שנת 2006 על מנת "לשפר את סטטיסטיקת הנפגעים בכבישים באותה השנה", ואילו מהראשון בינואר היא נעלמה כליל, וחזרה רק ליום אחד לאחר התנועה הקטלנית בגינתון?
    התחושה שלי בנושא היא שמשטרת התנועה בארץ נלחמת בכלל בתחנות רוח, ויוצאת מהסלע מתחתיו היא מתחבאת רק לאחר תקריות קטלניות, כשבשאר הימים היא ישנה את שינת החורף והקיץ שלה.